En dan wil je nog steeds beweren, nu je dit hebt gezegd, dat Nederland zo homovriendelijk is en dat veel mensen niet in stereotypes denken? ^^quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je verbaasd zult zijn hoeveel hetero mannen homo's direct asocieren met kont neuken.
Wat is er mis met die gedachte, merk je daar als homo zijnde iets van? Mag een mens niet meer denken wat hij/zij wilt? Het gaat erom wat er met die gedachte gedaan wordt. Maar jij laat het doen lijken alsof iederen gehersenspoeld moet worden, zodat mensen allemaal hetzelfde denken, en geen eigen mening hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan wil je nog steeds beweren, nu je dit hebt gezegd, dat Nederland zo homovriendelijk is en dat veel mensen niet in stereotypes denken? ^^
Ja, als homo zijnde merk je dat vaak, te vaak. Wij moeten jullie acepteren omdat je hetero bent. Mogen daar NIET iets negatiefs over zeggen, maar andersom mag dat wel? Beetje krom, vind je niet?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat is er mis met die gedachte, merk je daar als homo zijnde iets van? Mag een mens niet meer denken wat hij/zij wilt? Het gaat erom wat er met die gedachte gedaan wordt. Maar jij laat het doen lijken alsof iederen gehersenspoeld moet worden, zodat mensen allemaal hetzelfde denken, en geen eigen mening hebben.
Er is een wezenlijk verschil tussen denken en zeggen. Dus is het niet krom. Een homo vindt hetero's misschien ook afstotelijk, maar laat dit niet merken. Dus als een hetero homo's afstoelijk vindt, en hij laat dat niet merken, wat is er dan mis mee?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:56 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Ja, als homo zijnde merk je dat vaak, te vaak. Wij moeten jullie acepteren omdat je hetero bent. Mogen daar NIET iets negatiefs over zeggen, maar andersom mag dat wel? Beetje krom, vind je niet?
Sommige hetero's die echt overdreven macho gaan doen, heb ik echt een hekel aan. Ik zeg alleen NIET dat ELKE hetero zo is, voor het geval dat je dat denktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:59 schreef tja77 het volgende:
Ow, en als je perse, iets negatiefs over hetero's wilt zeggen, be my guest. Ik trek het me niet aan.
Ik heb nooit gezegd dat iedere homo aan kont neuken doet, maar toch wordt dat vaak wel met elkaar geassocieerd. Niet iedere homo is verwijfd, maar toch wordt er bij homo's vaak gedacht aan verwijfde types.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:00 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Sommige hetero's die echt overdreven macho gaan doen, heb ik echt een hekel aan. Ik zeg alleen NIET dat ELKE hetero zo is, voor het geval dat je dat denkt
Volgens mij zijn er mensen die problemen hebben met begrijpelijk lezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het gaat hem hierom dat bepaalde hetero's keihard roepen dat ze oh-zo-homo-tolerant-zijn en dat ze die volledig accepteren. Maar zodra ze ook maar iets zien ( zoen, hand vasthouden ) of ook maar denken aan wat ze doen in bed dan kijken ze wel de andere kant op en walgen ze er van. Die homo-meppers mogen van mij het land uit ; maar je moet ze een ding nageven....ze komen er tenminste wel eerlijk voor uit, wat hun gevoelens zijn. Maar mensen die roepen dat ze homo's accepteren maar ondertussen wel van ze walgen...dat is geen acceptatie. Als hetero's het werkelijk waar accepteren, dan zou het aanblik van 2 homo's die elkaar een kus geven je niet doen walgen maar het zal je gewoon koud laten.
Daarbij hoeven mensen niet altijd te zeggen wat ze denken. Denk je nou echt dat homo's het niet op je gezicht kunnen lezen wat je van ze denkt? Je hoeft het niet altijd uit te spreken. Ik kom genoeg hetero's tegen waarvan je op hun gezicht kunt zien dat ze je verre van accepteren maar wel beweren dat ze oh-zo-homo-vriendelijk zijn. Dat is gewoon hypocriet
daar staat niks tussen waarvan ik zeg, "nee, dat doe ik niet tav homo's"quote:aannemen, aanvaarden, erkennen, inwilligen, verdragen
Die blog post laat ook meteen zien wat het gevaar is van tolerantie:quote:Acceptance involves understanding and togetherness; it celebrates differences and allows people of different places and lifestyles to live together and help each other. Accepting someone means that you let them completely into your heart regardless of their lifestyle or way of thinking. You connect yourself to them and openly share yourself with them and them with you. There are no boundaries, just different ways of approaching the same problems.
Tolerance involves separateness and ignorance; it requires that two sides endure each others presence, even though neither one enjoys it. One side is right and the other one is wrong, but there is nothing that you can do about it. You don’t understand why other people are the way they are and you don’t want to know. When you tolerate someone it is like tolerating bad behavior from a child. Some will ask “why do we tolerate this” and others will want to move into action to discipline the child, but doing so will disrupt the system so those feelings are suppressed.
Dat veel mensen er condities aan hangen blijkt al wel uit opmerkingen als "zolang ik het maar niet hoef te zien" of "zolang ze mij maar met rust laten". Daarom is het zo verschrikkelijk belangrijk dat mensen homo's accepteren, en niet alleen maar tolereren.quote:Acceptance is unconditional, while Tolerance is conditional. If conditions change tolerance changes with it, but acceptance doesn’t change.
Als je mijn posts niet goed leest ga ik er verder ook niet op in. Let's just agree to disagree. Hier komen we toch niet uit. Even goede vrienden.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:11 schreef tja77 het volgende:
Je hebt nog steeds niet gezegd wie je nu het onveilige gevoel geven, wie ervoor zorgt dat je niet hand in hand over straat durft te lopen met je vriend. De homo mepper, of de man die hetgeen jullie samen doen walgelijk vind, zijn hoofd afwendt, en doorloopt.
Ik krijg maar al te vaak te horen in dit topic dat homo's zich onveilig voelen, niet hand in hand durven te lopen, en zichzelf niet kunnen zijn. Dat ze niet uit de kast durven te komen, uit angst voor reacties. Maar hoe je het went of keert, dat komt niet door mij. Ik weet zeker als jij over straat loopt, dan je aan mij niet zult merken wat ik precies denk. Door mij krijg je niet het gevoel dat je niet geaccepteert wordt. Wat ik denk en voel, kan en zal niks aan jouw gevoel van veiligheid afdoen.
Je hebt me al een aantal keren hypocriet genoemd, maar volgens mij weet je amper wat het woord inhoudt. Je kunt veel van me zeggen, maar hypocriet ben ik niet. Ik zeg tegen iedereen wat ik van diegene vindt, dus ook tegen homo's en lesbo's. Ik kom er eerlijk voor uit, en ga gaan raar verhaal ophangen. Als ze iets willen doen, moeten ze dat vooral doen. Maar als ik hun die vrijheid geef om te doen en laten wat ze willen, geef mij dan ook de vrijheid om te denken wat ik wil. Je hebt een ideaalbeeld voor ogen, dat nooit en te nimmer gerealiseerd zal worden. Je kunt getollereerd en geaccepteerd worden, maar de mensen die dat doen, zullen er altijd hun eigen specifieke mening op na houden.
Wat jij bedoelt met acceptatie, zal nooit kunnen. Er zullen altijd mensen zijn die er hun eigen mening over hebben. Maar het homo gedrag gedogen. Ieder mens is verschillend, en dat is in ieder land nou eenmaal zo. In plaats van iemand te veroordelen (hypocriet noemen) en te veroordelen om wat hij/zij denkt en voelt, kun je je energie beter ergens anders in steken. Ik heb een mening. over homo's (ze gaan hun gang maar, en ze hebben net zo veel rechten als hetero's) maar ik heb ook een mening over hetgeen wat ze doen (ik vind het vreselijk en walgelijk) Je zegt dat er ook zat mensen zijn die het niks doet, maar iedereen heeft een mening of gevoel ergens mij, dan wel positief, dan wel negatief.
Kijk eens naar de synoniemen voor acceptatie
[..]
daar staat niks tussen waarvan ik zeg, "nee, dat doe ik niet tav homo's"
Accepteren is dat je het toestaat, je kunt iemand niet dwingen om er een ander gevoel bij te kweken. Zo simpel is de mens niet. Het is een kwestie van smaak, van wat je wel aangenaam vindt, en wat niet. Wie schiet er wat mee op, met wat voor gevoel ik er bij heb? Het gaat om de mensen die het homo's moeilijker maken.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:40 schreef Joanne35 het volgende:
Volgens mij snap je niet helemaal het verschil tussen acceptatie en tolerantie. Wat jij doet is tolereren, dat is wat anders dan accepteren. Zie ook deze blog post die het heel goed uitlegt: Acceptance vs Tolerance
[..]
Die blog post laat ook meteen zien wat het gevaar is van tolerantie:
[..]
Dat veel mensen er condities aan hangen blijkt al wel uit opmerkingen als "zolang ik het maar niet hoef te zien" of "zolang ze mij maar met rust laten". Daarom is het zo verschrikkelijk belangrijk dat mensen homo's accepteren, en niet alleen maar tolereren.
Ik vond het volgende ook echt interessant uit dat rapport, over het overgegaan op fysiek geweld:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, uit het rapport Als ze maar van me afblijven (een onderzoek onder geweldplegers tegen homoseksuelen) blijkt inderdaad de angst voor de vrouwelijke, onderdanige rol, een van de belangrijkste motieven te zijn waarom daders over gaan tot geweld:
[..]
De vraag is nu alleen, hebben alle hetero mannen dit soort angsten, of alleen zij die homofoob zijn?
Het probleem zit dan toch dieper dan lustobject zijn? Anders zou toch iedere heteroman intolerant zijn jegens homo's? Ook apart dat de ondervraagde respondenten zich dan in een 'vrouwelijke' rol gedwongen voelen.quote:Geweld ontstaat met name wanneer deze jongens denken het seksuele object van homomannen te zijn – bijvoorbeeld wanneer de laatsten ‘vies kijken’ naar de eersten. Wij concluderen dat dit in bijna 40% van de onderzochte gevallen een aantoonbare ‘trigger’ van het geweld is. De daders willen absoluut geen lustobject zijn, maar doordat ze een beeld hebben van homoseksuele mannen als hyperseksuele wezens voelen ze wel constant deze dreiging. Deze jongens kunnen het idee niet verdragen dat ze in een rol worden gedrongen die zij als vrouwelijk en vernederend zien. Het is voor hen een vergaande en onverdraaglijke overschrijding van gendercodes.
nou, als dat een mooie, sexy man is lijkt me dat best iets om een keer te proberen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:35 schreef tja77 het volgende:
Vrouwen zijn van nature wat meer bi seksueel aangelegd.
Hetero mannen vinden het niet erg om hun vriendin te vingeren of te beffen, ze worden zelf ook getrokken en gepijpt, maar de gedachte dat ze een andere man moeten aftrekken, of een andere man moeten pijpen, wekt enorm veel afkeer op. Jezelf onderdanig of in dienst van de vouw stellen als man zijnde (door te beffen, en te vingeren) geeft de man een gevoel van macht en controle. "kijk haar eens genieten van hetgeen ik met mijn vingers en tong doe" Maar als ze dat bij een andere man zouden moeten doen, dan voelen ze zich ondergeschikt aan een andere man.
inderdaad; "IK BEN IK, EN IK BEN HEEL UNIEK" om ds. Gremdaat maar eens te citeren.quote:
Het kan ook zo zijn dat ze zo écht willen zijn, maar dat ze dat gewoon niet durfden voor de coming out.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:54 schreef Sloeber94 het volgende:
Daarom kan ik me nog wel eens ergeren aan dat soort huppelkutjes, mij maakt het niks uit dat je homo bent, maar ga je niet anders gedragen dan je zelf gewoon wil zijn.
Sommige wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:54 schreef Sloeber94 het volgende:
Je ziet hetero's toch ook niet de hele dag rondlopen met een bierpens onderuit het shirt komen en BIER TIETEN HEEUUUUU BIER roepen de hele dag, of ander excessief 'mannetjesgedrag' ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |