abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:39:51 #51
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_101091484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat ik me er ook aan kan ergeren dat homo's het nodig vinden om in hun string daarheen te gaan....maar ik erger me nog meer aan bepaalde media die de aandacht vol op die mensen vestigt terwijl er ook een boel homo's heengaan die gewoon normaal gekleed zijn en waarvan je zo op het eerste oog niet eens zal zien dat ze homo zijn.
Ik ben het met je eens dat het nogal gehyped wordt door de media.. Maar uiteindelijk zitten we qua mening volgens mij redelijk op 1 lijn :)

Konden we dat van de rest van NL ook maar zeggen..
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:35:44 #52
352582 stringfan
man voel je goed zoals je bent
pi_101093773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:57 schreef MuRKie het volgende:
Als ze (een selecte groep) daarentegen niet zo uitbundig in een roze stringetje (voorbeeld) op een bootje door A'dam hoeven varen scheelt dat misschien ook een deel ergernis/afkeer..

Ik heb niks tegen homo's (heb ook een homo in vriendenkring) maar persoonlijk erger ik me wel aan types die meedoen aan de gay pride, ook aan de hetero's die een statement willen maken..

En ja er zijn ook feesten waar hetero dames die in bikini staan en dat is ook tamelijk uitbundig, en hoeft van mij ook niet per se..
Maar om in een string te gaan staan en heel A'dam om te toveren in een roze oase voor meer acceptatie werkt naar mijn mening averechts..

Nogmaals, ik heb niks tegen homoseksualiteit!
......och als het mooie mannen zijn in die stringetjes ?!? :P
pi_101093785
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:39 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het nogal gehyped wordt door de media.. Maar uiteindelijk zitten we qua mening volgens mij redelijk op 1 lijn :)

Konden we dat van de rest van NL ook maar zeggen..
Precies!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:37:50 #54
352582 stringfan
pi_101093859
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben zelf homo, maar zelfs ik kan me ergeren aan bepaalde mensen die bijvoorbeeld meedoen aan de gay-parade of zich zeer overdreven gedragen, maar dat heb ik ook bij hetero's die zich overdreven uiten en die hebben, zoals je zelf al zegt, ook van zulke feesten...en dan wekelijks ;). Echter gaan er ook vele homo's naar de gay-parade die je zo op het eerste oog niet zou herkennen als homo. Sowieso zijn de meeste homo's niet goed herkenbaar, omdat ze zich gewoon net zo gedragen als hetero's. De wat meer overdreven typetjes hebben echter net zo goed hun recht om zichzelf te zijn, en ik heb er alleen maar respect voor dat ze zichzelf durven te zijn ; maar ik erger me vooral aan het feit dat veel mensen homo's generaliseren met de homo's die ze in de media zien ( journaal bij gay-parade bijvoorbeeld, of Gordon ea ). Niet dat zulke homo's minder voorstellen ofzo, absoluut niet ; maar sommige mensen moeten in gaan zien dat homo's er zijn in alle vormen en maten zoals jij goed onder de knie hebt :)
ik ben dan wel geen homo, maar ben het wel met bovenstaande homo eens ;)
pi_101097807
Moet dit topic nog niet even gelinkt worden :?

Valt me wel op dat heterovrouwen vrijwel nooit twee zoenende vrouwen walgelijk vinden, maar toch best veel heteromannen twee zoenende mannen walgelijk vinden om te zien.
pi_101102380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:00 schreef SomePerson het volgende:
Moet dit topic nog niet even gelinkt worden :?

Valt me wel op dat heterovrouwen vrijwel nooit twee zoenende vrouwen walgelijk vinden, maar toch best veel heteromannen twee zoenende mannen walgelijk vinden om te zien.
Beetje krom ja ; al is het wel goed te verklaren. Als 2 vrouwen zoenen dan vinden mannen dat opwindend. Als vrouwen die 2 vrouwen zien zoenen hebben ze er geen moeite mee omdat vrouwen naar mijn mening wat meer open staan voor homo's / lesbiennes en er minder problemen mee hebben aangezien vrouwen wat meer van de gevoelens zijn. Als 2 mannen dus zoenen hebben hetero vrouwen daar ook weinig problemen mee meestal. Maar mannen hebben wat minder ''meelevend gevoel '' of iets dergelijks en vinden 2 mannen onnatuurlijk = hoort biologisch niet, blablabla. Zeer krom natuurlijk dat sommige hetero mannen zo hypocriet zijn.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:49:57 #57
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_101117516
Ach hetero mannen die 2 zoenende vrouwen leuk vinden, en 2 zoenende mannen vreselijk zijn niet hypocriet. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ik zie nou eenmaal liever een naakte vrouw dan een naakte man. Ik voel me aangetrokken tot (mooie) vrouwen. Dus 2 zoenende vrouwen kan ik wel degelijk naar kijken, in tegenstelling tot zoenende mannen.

Vrouwen zijn van nature wat meer bi-seksueel ingesteld, toch zijn er veel vrouwen die het totaal niet opwindend, maar eerder vies vinden als 2 mannen met elkaar zoenen.

Schijnbaar zijn er veel homo's die er niet tegen kunnen wat mensen van hun gedrag vinden, ook al laten die mensen dat niet merken. Een homo kan in mijn aanwezigheid gewoon doen en laten wat hij wilt, wat ik er van denk is iets anders. Als die homo daar problemen mee heeft, is dat zijn probleem. Ik tollereer en accepteer zijn gedrag, door er niks over te zeggen, en hem zijn ding te laten doen. Hij blij (hij kan doen wat hij wil) ik blij (ik mag denken/voelen wat ik wil)
Dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben, vind ik gewoon zielig. Wees blij dat je kunt doen wat je wilt. je kunt iemand zijn gevoel en smaak niet beinvloeden. Dus doe dat dan ook niet.
pi_101117645
Je hebt gelijk dat het met smaak te maken heeft. Dat spreekt voor zich. Maar ik verklaarde alleen maar het vraagstuk dat SomePerson had. Er zijn nou eenmaal meer mensen die 2 vrouwen met elkaar kunnen waarderen/accepteren ; maar 2 mannen....zijn toch wat minder mensen die dat accepteren. Vrouwen maakt het niet uit dat 2 vrouwen met elkaar zoenen of handen vasthouden en de vrouwen die ik hoor over homo's vind ze alleen maar lief. Mannen aan de andere kant, worden vaak geil van 2 zoenende lesbiennes en dromen meteen van een three-some ; maar hebben dan wel weer moeite om 2 mannen bij elkaar te zien. Dus het is opzich logisch dat meer mensen lesbiennes kunnen waarderen dan dat ze homo's waarderen. En dat heeft inderdaad alles met smaak te maken.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:32:46 #59
352582 stringfan
pi_101138722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Beetje krom ja ; al is het wel goed te verklaren. Als 2 vrouwen zoenen dan vinden mannen dat opwindend. Als vrouwen die 2 vrouwen zien zoenen hebben ze er geen moeite mee omdat vrouwen naar mijn mening wat meer open staan voor homo's / lesbiennes en er minder problemen mee hebben aangezien vrouwen wat meer van de gevoelens zijn. Als 2 mannen dus zoenen hebben hetero vrouwen daar ook weinig problemen mee meestal. Maar mannen hebben wat minder ''meelevend gevoel '' of iets dergelijks en vinden 2 mannen onnatuurlijk = hoort biologisch niet, blablabla. Zeer krom natuurlijk dat sommige hetero mannen zo hypocriet zijn.
helemaal mee eens :Y
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:34:46 #60
352582 stringfan
pi_101138796
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:49 schreef tja77 het volgende:
Ach hetero mannen die 2 zoenende vrouwen leuk vinden, en 2 zoenende mannen vreselijk zijn niet hypocriet. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur. Ik zie nou eenmaal liever een naakte vrouw dan een naakte man. Ik voel me aangetrokken tot (mooie) vrouwen. Dus 2 zoenende vrouwen kan ik wel degelijk naar kijken, in tegenstelling tot zoenende mannen.

Vrouwen zijn van nature wat meer bi-seksueel ingesteld, toch zijn er veel vrouwen die het totaal niet opwindend, maar eerder vies vinden als 2 mannen met elkaar zoenen.

Schijnbaar zijn er veel homo's die er niet tegen kunnen wat mensen van hun gedrag vinden, ook al laten die mensen dat niet merken. Een homo kan in mijn aanwezigheid gewoon doen en laten wat hij wilt, wat ik er van denk is iets anders. Als die homo daar problemen mee heeft, is dat zijn probleem. Ik tollereer en accepteer zijn gedrag, door er niks over te zeggen, en hem zijn ding te laten doen. Hij blij (hij kan doen wat hij wil) ik blij (ik mag denken/voelen wat ik wil)
Dat er mensen zijn die daar problemen mee hebben, vind ik gewoon zielig. Wees blij dat je kunt doen wat je wilt. je kunt iemand zijn gevoel en smaak niet beinvloeden. Dus doe dat dan ook niet.
ook mee eens :Y
pi_101145431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Er zijn onderzoeken naar gedaan, hoe homo's het klimaat in Nederland ervaren. En dat is behoorlijk treurig.

Ik vind het ook best aanmatigend dat hetero's even komen melden dat we ons niet aan moeten stellen, eigenlijk. Alsof jullie snappen hoe het is.
Dude, jullie zijn in ieder geval nog steeds mannen in een man's world. Wees blij geen vrouw te zijn hahaha :') Maar je hebt gelijk, hetero's moeten niet even komen melden dat jullie je aan stellen. Zelfde gebeurt bij vrouwen als wij het hebben over onze onderdrukking (in het verleden en heden) Het is zelfs zo erg dat feminist als scheldwoord wordt gebruikt, terwijl ieder goed mens (zou je denken) toch een feminist zou moeten zijn. Want als je geen feminist bent dan vind je blijkbaar dat vrouwen niet dezelfde rechten hebben als mannen. Maar dat is een andere discussie ;)

Nederland is zeker geen paradijs voor homo's, maar volgens mij is het hier beter dan elders...qua acceptatie. Als iemand 'walgt' bij het zien van 2 mannen die kussen, betekent dat trouwens toch niet meteen dat ze homo's haten? Hij projecteert gewoon zijn sexualiteit op de homo en daarom kan hij niet begrijpen dat andere mannen elkaar zoenen/neuken/etc. Dat projecteren is ook de reden waarom veel mannen totaal geen problemen hebben met lesbiennes (+biseksuele/panseksuele vrouwen) omdat zij een common factor hebben, en dat is de sexuele aantrekking tot vrouwen.
pi_101145879
Maar in die logica zouden vrouwen ook moeten walgen van 2 vrouwen omdat ze dan toch op mannen vallen? Ik ben een man, maar ik moet zeggen dat de vrouwen in Nederland verder zijn qua homo-acceptatie dan mannen. Vriendinnen van mij vinden het alleen maar lief als ze 2 jongens samen zien en ik heb ook nooit gehoord van een meid die ervan walgt dat 2 andere vrouwen elkaar zoenen. Vrouwen zijn dus gewoon verder in de wereld :)...coming from a man.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:09:13 #63
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_101146368
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar in die logica zouden vrouwen ook moeten walgen van 2 vrouwen omdat ze dan toch op mannen vallen? Ik ben een man, maar ik moet zeggen dat de vrouwen in Nederland verder zijn qua homo-acceptatie dan mannen. Vriendinnen van mij vinden het alleen maar lief als ze 2 jongens samen zien en ik heb ook nooit gehoord van een meid die ervan walgt dat 2 andere vrouwen elkaar zoenen. Vrouwen zijn dus gewoon verder in de wereld :)...coming from a man.
Als vrouwen verder zijn in de wereld dan wordt het tijd voor masculisme ipv feminisme.. Om het verschil weer gelijk te trekken ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:09:45 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_101146412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:55 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Dude, jullie zijn in ieder geval nog steeds mannen in een man's world. Wees blij geen vrouw te zijn hahaha :')
Juist omdat het een man's world is, hebben homo's het zwaar. Homo's zijn geen "echte mannen" tenslotte, volgens veel hetero's.

Overigens denk ik dat homofobie vooral ontstaat door de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Met echte gelijkwaardigheid tussen man en vrouw wordt ook een prettiger klimaat geschapen voor homo's (en andere afwijkende seksualiteiten en gender-identiteiten).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:16:42 #65
71919 wonderer
pi_101146876
quote:
Vrouwen beleven seksualiteit anders, daar kan niemand wat aan doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_101149229
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Vrouwen beleven seksualiteit anders, daar kan niemand wat aan doen.
Jups, maar ze staan er dus wel opener voor :)
pi_101149253
omdat : :r !
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:36:55 #68
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_101151325
waarom staat dit deel niet in het overzicht? mischien handig om dat aan te passen?
pi_101159644
quote:
Vrouwen zijn over het algemeen meer open-minded over seksualiteit..we're just wired differently, wij hebben denk ik gewoon meer begrip. Ik weet niet waarom veel mannen er zoveel aanstoot aan nemen. Ik begrijp dat niet en er wordt als argument gegeven 'omdat het 2 mannen zijn en het is onnatuurlijk' (dat onnatuurlijke klopt niet eens) Waarom die intolerantie?

Maar ik denk dat het ook cultureel afhankelijk is, niet overal op de wereld zijn vrouwen zo open-minded als bijvoorbeeld hier in Nederland. Ik geloof best dat er op andere plekken op de wereld vrouwen wel 'walgen' als 2 vrouwen of mannen elkaar zoenen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 04:54:45 #70
71919 wonderer
pi_101159749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:15 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..] Ik geloof best dat er op andere plekken op de wereld vrouwen wel 'walgen' als 2 vrouwen of mannen elkaar zoenen.
Heb je de posts van Thunderbitch wel es gelezen? :') Ook in Nederland zijn er bekrompen vrouwen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:16:47 #71
342627 tja77
pi_101160381
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:15 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Vrouwen zijn over het algemeen meer open-minded over seksualiteit..we're just wired differently, wij hebben denk ik gewoon meer begrip. Ik weet niet waarom veel mannen er zoveel aanstoot aan nemen. Ik begrijp dat niet en er wordt als argument gegeven 'omdat het 2 mannen zijn en het is onnatuurlijk' (dat onnatuurlijke klopt niet eens) Waarom die intolerantie?

Maar ik denk dat het ook cultureel afhankelijk is, niet overal op de wereld zijn vrouwen zo open-minded als bijvoorbeeld hier in Nederland. Ik geloof best dat er op andere plekken op de wereld vrouwen wel 'walgen' als 2 vrouwen of mannen elkaar zoenen.
Ik denk dat er in Nederland stiekem best veel vrouwen zijn die walgen van 2 zoenende mannen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:35:44 #72
342627 tja77
pi_101160572
quote:
Verder? Ik denk gewoon dat er een wezenlijk verschil is tussen een man en een vrouw, en de opvatting qua seksualiteit ervan. Vrouwen zijn van nature wat meer bi seksueel aangelegd. Hoeveel dames hebben al niet eens gezoend voor de gein met een andere dame? Dat heeft niks met acceptatie of verder zijn in de wereld te maken.

Mannen zullen (denk ik) als ze aan homo's denken, meteen aan kontneuken denken. Klinkt misschien heel kort door de bocht, maar die gedachte wekt heel veel afkeer op. Net zoals het overgrote deel van de mannen niet met een strap-on in hun kont geneukt wil worden. Vanuit het oogpunt van vrouwen is het verschil tussen de manier om seks te hebben een stuk kleiner, en dus laagdrempeliger. Menig hetero vrouw maakt mee, wat menig homo man ook meemaakt tijdens de seks. Je kunt dan wel zeggen dat vrouwen verder zijn in hun opvattingen richting homo's, maar voor hun is die drempel een stuk lager. Vrouwen zijn vaak tijdens seks OOK de "nemende" partij. Terwijl een hetero man, zelden of nooit berusting zou hebben met die ondergeschikte rol tussen de lakens.

Hetero mannen vinden het niet erg om hun vriendin te vingeren of te beffen, ze worden zelf ook getrokken en gepijpt, maar de gedachte dat ze een andere man moeten aftrekken, of een andere man moeten pijpen, wekt enorm veel afkeer op. Jezelf onderdanig of in dienst van de vouw stellen als man zijnde (door te beffen, en te vingeren) geeft de man een gevoel van macht en controle. "kijk haar eens genieten van hetgeen ik met mijn vingers en tong doe" Maar als ze dat bij een andere man zouden moeten doen, dan voelen ze zich ondergeschikt aan een andere man. Kijk maar eens naar die verhalen in amerikaanse gevangenissen. Daar hebben je mannen die andermans "bitch" zijn, en 99% van die mannen is hetero.

Misschien allemaal niet te duidelijk en treffend omschreven, maar ik denk dat een groot deel van de afkeer op de seks gerelateerd is. En de dominante en ondergeschikte rol van de man tijdens die seks.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:50:59 #73
71919 wonderer
pi_101160746
Wow. Als heteromannen allemaal zo denken, ben ik blij dat ik geen heteroman ben. Wat een frustratie moet dat zijn, zeg.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:56:26 #74
342627 tja77
pi_101160816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:50 schreef wonderer het volgende:
Wow. Als heteromannen allemaal zo denken, ben ik blij dat ik geen heteroman ben. Wat een frustratie moet dat zijn, zeg.
Ik denk dat je verbaasd zult zijn hoeveel hetero mannen homo's direct asocieren met kont neuken.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:26:55 #75
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_101162736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk dat je verbaasd zult zijn hoeveel hetero mannen homo's direct asocieren met kont neuken.
Je hebt wel een punt, uit het rapport Als ze maar van me afblijven (een onderzoek onder geweldplegers tegen homoseksuelen) blijkt inderdaad de angst voor de vrouwelijke, onderdanige rol, een van de belangrijkste motieven te zijn waarom daders over gaan tot geweld:

quote:
Uit ons onderzoek blijkt dat de afkeer van homoseksualiteit in zijn publieke,
‘vrouwelijke’ en seksuele vormen de belangrijkste voedingsbodem is voor het
antihomogeweld. Dit resultaat betekent dat de eerste verklaring uit het tweede
hoofdstuk bevestigd wordt: de voornaamste achtergrond van het antihomogeweld
ligt in de opvattingen over en emoties met betrekking tot genderoverschrijdend
gedrag zoals dat in homoseksueel gedrag tot uiting komt. Deze opvattingen vinden
we in alle focusgroepen en bij alle daders terug, ongeacht etniciteit (zie 2.2.1).
De vraag is nu alleen, hebben alle hetero mannen dit soort angsten, of alleen zij die homofoob zijn?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')