Niet alleen in Nederland hoorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:04 schreef henkiedegekste het volgende:
Nederlanders zijn schaapjes. Als iedereen vanaf het begin tegen homo"s opkeek zou iedereen dat nu doen...
Waarom zou je op moeten kijken tegen homo's?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:04 schreef henkiedegekste het volgende:
Nederlanders zijn schaapjes. Als iedereen vanaf het begin tegen homo"s opkeek zou iedereen dat nu doen...
quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[quote]Je spreekt jezelf zo enorm tegen en je beseft het niet eens. Je hebt dieren en bejaarden wel een minderheid genoemd. Ik zal je hieronder even quoten( post van vandaag 12.01 )
Je blijft maar aankomen met je uitzonderingsgevallen. Alsof je als homo niet hand in hand in Nederland over straat kunt, want dat word je in elkaar geslagen. Overdrijven is ook een vak. Tuurlijk worden er homo's in elkaar geslagen vanwege hun sexuele geaardheid, maar je doet alsof het elke dag talloze malen gebeurt. Elke keer dat het gebeurt is een keer teveel. Maar dan nog, er zijn tal van homo's die uit de kast zijn gekomen, en niet of amper raar worden aangekeken, of met geweld te maken krijgen. Tuurlijk is er een groep in Nederland die een hekel aan homo's hebben, en die homo's vanwege hun geaardheid in elkaar wil meppen, maar hier word gedaan alsof dat half Nederland is. Het zal nooit zo worden dat iedereen homo's zal accepteren, al is het maar vanwege geloofsovertuiging, of omdat mensen op die manier opgevoedt zijn.quote:En het gaat er niet om dat andere mensen ook in elkaar worden geslagen. Waarom haal je dat er steeds bij? Het gaat er hier om dat homo's specifiek voor hun SEKSUALITEIT in elkaar worden geslagen. Hetero's worden net zo goed gemept, maar niet omdat ze hetero zijn en ervan houden vrouwen te neuken.
En ja, homo's hebben het in zowat elk land slecht maar zoals iemand al postte...ik loop liever in Londen hand in hand dan in Amsterdam terwijl de regering er hier veel verder in is ( homo acceptatie ), maar dat zegt niks over de algemene bevolking. Er is geen enkel land waarin homo's niet worden mishandeld ; maar dat je dat een homo paradijs durft te noemen...verschrikkelijk. Het is dus een paradijs voor homo's als ze niet uit de kast durven te komen ; als ze in elkaar geslagen worden ; uitgelachen worden, etc. Raar idee van paradijs heb jij dan.
Nogmaals...jij onderschat het een beetje lijkt het. Je komt steeds met hetzelfde argument..''ja,maar andere mensen worden ook in elkaar gemept''. En daar heb je gelijk in. Maar hetero's worden niet in elkaar geslagen vanwege hun SEKSUALITEIT. Savvy?
En de vorige quote had ik al gelinkt in mijn eerdere post.quote:Kerel waar staat dan dat ik dieren en bejaarden tot minderheden benoem, ik geef een opsomming (gehandicapten, dieren, en bejaarden, en sowieso alles wat onder de categorie minderheid valt). Dus nee, ik spreek mezelf niet tegen.
Je blijft maar vallen over iets dat totaal irrelevant is aan de discussie, of bejaarden en dieren onder minderheden vallen. Daarnaast is het zo dat ik een opsomming gaf, schijnbaar interpreteer jij een opsomming anders als ik. Ik noemde groepen op die in elkaar werden gemept, om wie ze zijn, en vervolgens zei ik dat minderheden sowieso, gezien worden als minderheid. Als dit je argument is om te zeggen dat ik troll, helaas pindakaas, ik onderbouw mijn posts goed, en als je een andere mening hebt prima, maar om iemand waarmee je verschilt van mening een troll te noemen is wel makkelijk. Inderdaad reageer niet meer op mijn posts.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ten eerste...heb je een blik voor je ogen ofzo dat je je eigen tekst niet meer goed kan lezen? Je spreekt jezelf zo enorm veel tegen, om te lachen gewoon.
Je noemde bejaarden en dieren, je somde ze op....als MINDERHEDEN. Dus ja, dat heb je wel gezegd, letterlijk zelfs. Maar troll maar lekker verder. Je hebt het nu zelfs 2x gezegd :
[..]
En de vorige quote had ik al gelinkt in mijn eerdere post.
Ten tweede....niemand heeft gezegd dat dit de allergrootste hel is ; overdrijven is ook een kunst![]()
Jij noemde dit land een homo-PARADIJS. En DAAR reageerde ik op omdat dat gewoon niet zo is. Je kan niet van een paradijs spreken als er nog steeds de kans bestaat ( hoe minimaal ook in jouw ogen ) dat je in elkaar word geslagen om je SEKSUALITEIT ; als sommige jongens niet uit de kast durven te komen omdat veel mensen hun oordeel over homo's al klaar hebben ; als je op de middelbare school en zelfs hogerop nagekeken/uitgelachen word om je seksualiteit.
Ik kom nogmaals met het voorbeeld dat je jezelf eens in een (jonge) homo moet verplaatsen ( I know, I know, dat is voor jou niet mogelijk ). Zou jij het enorm makkelijk vinden in dit paradijs om naar iedereen in je omgeving te zeggen dat je homo bent? Zonder ook maar enige zenuwen? Zou jij zonder ook maar een 1% angst zomaar gaan zoenen in Amsterdam? Nou? Wat is het opeens stil...
Je hebt gelijk dat de meerderheid van de Nederlanders je misschien niet in elkaar mept maar dat houd ze niet tegen om te roddelen of je na te kijken. Het zal nooit zo ''gewoon'' worden als hetero's. Homo's worden specifiek in elkaar gemept omdat ze liever jongens neuken en van jongens houden. Dus om hun seksualiteit. Hetero's worden niet specifiek in elkaar geslagen omdat ze van vrouwen houden of vrouwen willen plezieren in bed.
Maar ik reageer verder niet meer op jouw posts. Je komt niet met goede argumenten, je spreekt jezelf enorm tegen en je trollt er gewoon op los voor wat aandacht. En als je echt zo denkt als hoe je post....dan bewijs je mij meteen gelijk over hoe homo-vriendelijk Nederland wel niet is..
Er zijn onderzoeken naar gedaan, hoe homo's het klimaat in Nederland ervaren. En dat is behoorlijk treurig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:10 schreef Sjapoela het volgende:
Ik snap niet dat mannen op elkaar vallen maar maak er geen issue van, en ik denk dat het grootste deel van Nl. er ook zo over denkt, maar jij ervaart dat dus anders
Ik kan me wel in deze gedachtengang vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:10 schreef Sjapoela het volgende:
@alwayshappy
Een minderheid wil niet zeggen dat die groep minder is...
En wat je zegt over nakijken/roddelen ervaar ik niet zo. Ik. weet zelf niet wat het is, eerlijk toegeven, maar ik accepteer iedereen voor de volle 100%!
Ben zelf streng gelovig opgevoed, msschn nog wat normen en waarden mee gekregenIk snap niet dat mannen op elkaar vallen maar maak er geen issue van, en ik denk dat het grootste deel van Nl. er ook zo over denkt, maar jij ervaart dat dus anders
Oke, stel je niet zo aanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken naar gedaan, hoe homo's het klimaat in Nederland ervaren. En dat is behoorlijk treurig.
Ik vind het ook best aanmatigend dat hetero's even komen melden dat we ons niet aan moeten stellen, eigenlijk. Alsof jullie snappen hoe het is.
Wat probeer je hier nou mee te zeggen dan? Dat homo's niet zo bang moeten zijn? Want het is een feit dat velen niet hand in hand over straat durven, en die angst komt toch ergens vandaan. 70% van de LGBT's heeft wel eens met geweld of discriminatie te maken, dat zijn schokkende cijfers.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:03 schreef tja77 het volgende:
Je zegt overdrijven is ook een kunst, ik vind het overdreven als wordt gezegd dat je als homo zijnde niet hand in hand over straat kunt. De mensen die dat gedrag aanstootgevend vinden is miniem. Om dan te zeggen dat homo's niet geaccepteerd worden, omdat er een minieme groep is die zo reageert, is ook een typisch geval van overdrijven is ook een kunst.
Maar dat zijn dingen die je niet of nauwelijks kunt zien van buiten, als iemand over straat loopt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:11 schreef wonderer het volgende:
Dat iets een minderheid is, wil niet zeggen dat het daarom dus nooit als normaal wordt ervaren. Blauwe ogen wordt ook niet als abnormaal gezien tenslotte, om maar een voorbeeld te noemen. Of hoogbegaafdheid.
Wat ik probeer te zeggen dat als er een kleine groep is die negatief op homo's reageert, dat dat niks afdoet aan het feit dat homo's in het algemeen gewoon geaccepteert worden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:20 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wat probeer je hier nou mee te zeggen dan? Dat homo's niet zo bang moeten zijn? Want het is een feit dat velen niet hand in hand over straat durven, en die angst komt toch ergens vandaan. 70% van de LGBT's heeft wel eens met geweld of discriminatie te maken, dat zijn schokkende cijfers.
Ik ben aanwezig geweest bij de presentatie van een onderzoek over LGBT en veiligheid van Artikel 1 in Amersfoort, en ook uit dat onderzoek bleek dat velen niet hand in hand over straat durven in Amersfoort, dat er homo's verhuisd zijn uit angst voor de buurt (incidenten die de media niet gehaald hebben), dat homo's niet in hun buurt durven uit te komen voor hun geaardheid.
Een groot deel van de homoseksuelen durft op het werk niet uit de kast te komen. Die verzinnen verhaaltjes over niet bestaande vriendinnen, of die zonderen zich helemaal af als het gesprek bij de koffieautomaat over de thuissituatie gaat.
En jij zit hier een beetje te roepen dat het allemaal wel meevalt. Je hebt echt geen flauw benul waar je over praat.
Goh, dat snap ik ook wel. Maar een bepaalde user hier haalde dieren,bejaarden ea erbij om een punt te maken dat die groepen in de minderheid waren. Hij zei dat er altijd minder homo's dan hetero's zouden zijn. Toen haalde hij dieren en bejaarden erbij ; dat die ook zo weinig voorkomen en ook in elkaar worden geslagen. Zijn gedachtegang klopt gewoon voor geen enkele moer en hij spreekt zichzelf enkel tegen. Ik snap best dat minderheden niet minder waard zijn ; maar dat kun je dus beter aan hem vertellen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:10 schreef Sjapoela het volgende:
@alwayshappy
Een minderheid wil niet zeggen dat die groep minder is...
En wat je zegt over nakijken/roddelen ervaar ik niet zo. Ik. weet zelf niet wat het is, eerlijk toegeven, maar ik accepteer iedereen voor de volle 100%!
Ben zelf streng gelovig opgevoed, msschn nog wat normen en waarden mee gekregenIk snap niet dat mannen op elkaar vallen maar maak er geen issue van, en ik denk dat het grootste deel van Nl. er ook zo over denkt, maar jij ervaart dat dus anders
Je beticht mij van trollen, maar ondanks dat je niet meer op mijn posts zou reageren, doe je het toch. Leer ff begrijpelijk lezen jochie, voordat je je mondje opentrekt. En hou op met elke keer te refereren aan iets dat irrelevant is aan de discussie. Het lijkt wel of je perse je gelijk wilt halen op iets wat niet belangrijk is voor de discussie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goh, dat snap ik ook wel. Maar een bepaalde user hier haalde dieren,bejaarden ea erbij om een punt te maken dat die groepen in de minderheid waren. Hij zei dat er altijd minder homo's dan hetero's zouden zijn. Toen haalde hij dieren en bejaarden erbij ; dat die ook zo weinig voorkomen en ook in elkaar worden geslagen. Zijn gedachtegang klopt gewoon voor geen enkele moer en hij spreekt zichzelf enkel tegen. Ik snap best dat minderheden niet minder waard zijn ; maar dat kun je dus beter aan hem vertellen.
Kijk, ik respecteer mensen die het homo zijn misschien niet begrijpen omdat ze zelf die gevoelens niet hebben zolang ze er maar geen issue van gaan maken. Ik bedoel...als ik mijn vriend op het station even een afscheid-kus geef dan merk ik regelmatig op dat we worden nagekeken en er naar ons gewezen word. No offense, maar sommige hetero's lijken het soms een beetje te onderschatten hoe het hier is als homo zijnde. Als Nederland echt zon ''paradijs'' was voor homo''s, zou er geen reden moeten zijn dat jongens het moeilijk vinden uit de kast te komen. Homo's zullen altijd ''raar'' blijven terwijl hetero's voor veel mensen ''normaal'' zijn. En tot de tijd dat homo zijn ook als iets ''normaals'' word beschouwd....is het nog geen paradijs. Tel daarbij op dat tieners er zelfmoord om plegen, puur uit angst. Dat doen ze ook niet omdat ze het zo leuk vinden. Homo-haters en dit ''paradijs'' veroorzaken dat. Dus probeer daar eens aan te denken als user voordat je roept ( heb ik het niet eens over jou maar over een bepaalde user hier ) dat dit zo'n homo paradijs is. Ga zelf eens een vent zoenen op het station ergens of in hartje Amsterdam..kijken of hetero's zich dan veilig voelen
Respect voor jou post!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:40 schreef wij2 het volgende:
Alles wat afwijkt van de standaard wordt door de geest verworpen.
Kuddegedrag heet dat. Een goed voorbeeld zie je ook bij heterosexuelen. Iedereen vindt slanke dames mooi omdat de anderen dat ook vinden. Maar altijd in de geschiedenis hebben mensen ronde dames mooier gevonden. Meer spek op de benen betekend goed gevoed en betere kansen op voedsel voor je nakomelingen. Op oude schilderijen en beelden zie je ook altijd mollige dames. Maar in de westerse wereld is door de media een ander beeld geschetst als ideaalbeeld. En ineens vindt iedereen slanke vrouwen aantrekkelijk. Als je zegt dat je van ronde vrouwen houdt wordt je vaak ook een beetje vreemd aangegeken. Misschien vinden ze je wel een beetje pervers. (Ik vind het best, de echte mooie dames zijn nu lekker voor mij :p )Zelfde verhaal met homo's.
Los daarvan irriteer ik met aan dat echte pootjes gedrag van kijk mij eens homo zijn met de handjes in de lucht op okselhoogte. Met mensen die homo zijn en zich gewoon als mens gedragen heb ik geen moeite. Zelfde geldt voor overdreven macho's die zich zeg maar extreem hetero gedragen van kijk mij eens een echte hetero man zijn. Daar erger ik mij net zo hard aan.
Maar afwijken van de standaard dat is waar homo haat vandaan komt denk ik.
Ja en nee, vroeger werden rubens vrouwen als gezond en vruchtbaar gezien, nu weet iedereen dat overgewicht (net als ondergewicht) niet gezond is. Ideaalbeeld of niet, wat je zelf een mooie vrouw vind, is niet afhankelijk van wat de overgrote meute een mooie vrouw vind. Sommige mensen trekken zich teveel de mening van een ander aan. Als je vrienden of vriendinnen je partner lelijk vinden is dat toch niet belangrijk, het gaat erom wat jij van je partner vindt. Je smaak van wat je wel en niet mooi vindt verandert wel door de jaren. En dus ook welke vrouw je wel of niet mooi vindt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:40 schreef wij2 het volgende:
Iedereen vindt slanke dames mooi omdat de anderen dat ook vinden. Maar altijd in de geschiedenis hebben mensen ronde dames mooier gevonden. Meer spek op de benen betekend goed gevoed en betere kansen op voedsel voor je nakomelingen.
Ten eerste...als er iemand moet leren lezen ben jij het wel, want ik heb je naam niet eens genoemd. Ik reageerde op iemand anders pipoquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je beticht mij van trollen, maar ondanks dat je niet meer op mijn posts zou reageren, doe je het toch. Leer ff begrijpelijk lezen jochie, voordat je je mondje opentrekt. En hou op met elke keer te refereren aan iets dat irrelevant is aan de discussie. Het lijkt wel of je perse je gelijk wilt halen op iets wat niet belangrijk is voor de discussie.
Ik ga geen vent zoenen op het station, omdat ik die behoefte niet heb. Erger nog ik walg ervan, maar als ik 2 homo's zie zoenen, dan moeten ze dat vooral doen. Als ik het zou zien, zou ik wel ff kijken, en daarna mijn schouders ophalen en denken... "ach laat ze toch" En als ik wel homo zou zijn, zou ik me niet anders gaan gedragen omdat er anders mensen kunnen wijzen en kijken. Trek je niet zoveel van een ander aan. Je wordt echt niet in elkaar gemept als je een afscheidszoen op het station geeft. Wijzen en kijken, daar moet je je gewoon niks van aantrekken. Het is maar wat je ermee doet.
Jij bent echt een irritant mannetje zeg, je zegt dat je niet meer reageert op mijn posts, en ondertussen verwijs je in een post wel aan mijn bijdragen. Dan reageer je toch op mijn posts, of zie ik dat verkeerd? Wat ben jij nou voor nitwit?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ten eerste...als er iemand moet leren lezen ben jij het wel, want ik heb je naam niet eens genoemd. Ik reageerde op iemand anders pipo
Bovendien ben ik niet mijn gelijk aan het halen ; ik heb gewoon gelijk. Jij bent degene die bejaarden en dieren, etc erbij hebt gehaald, weet je nog? Of heb je dat geblokt? Dus ik heb alle recht om daarop te reageren en aan te tonen dat je je zelf tegenspreekt. Maar als jij gelukkiger word als je je eigen foutjes niet durft toe te geven..have fun the rest of your life
En again...je denkt veel te makkelijk over hoe het is om homo te zijn. Je zegt dat je niet denkt dat homos in elkaar worden gemept omdat ze elkaar een zoen geven? Really?De meeste mensen zullen je echt niet meppen, maar het gebeurt in sommige gevallen echt wel. En nagewezen worden, etc; toont ook niet echt aan dat het homo zijn echt zo geaccepteerd is als jij denkt...iemand die walgt van homo's trouwens. En jij zegt dat je homo's accepteert? Daar klopt iets niet!
Shit, ben ik er toch ingestonken ; toch gereageerd! Achja, dat heb ik er wel voor over. Anders denk je nog dat je gelijk hebt en dat jij het laatste woord hebt
Sorry hoor, maar als je er van walgt heb je het duidelijk nog niet geaccepteerd, die gevoelens komen echt ergens vandaan hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:08 schreef tja77 het volgende:
Ik kan toch gewoon ergens van walgen, maar kan het toch accepteren?
Wut? Ik walg van hetgeen hun doen, maar ik laat ze lekker hun gang doen. Dus voordat ik het in jouw ogen kan accepteren, moet ik het opwindend vinden wat ze doen? Ik mag er dus niet van walgen? Ik vind 2 zoenende mannen walgelijk, maar ik wijs/roddel er niet over. Ik laat ze hun gang gaan. WTF verwacht je nog meer? Dat ik het leuk ga vinden?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:28 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je er van walgt heb je het duidelijk nog niet geaccepteerd, die gevoelens komen echt ergens vandaan hoor.
Dan doe je net alsof je het hebt geaccepteerd, en dat soort schijn-acceptatie is nu precies het grote probleem in Nederland. Wel lekker anoniem lopen ranten over homo's op een forum en ondertussen net doen tegenover de homoseksuele buurman alsof je er geen moeite mee hebt. Of zeg je hem ook eerlijk in zijn gezicht dat je van hem walgt maar hem wel accepteert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |