Omdat het onbewust een afspiegeling is van de kindertijd waarin kil en afstandelijk gedrag van het vaderfiguur (niet kunnen rekenen op 1 van de verzorgers is in de beleving van een kind levensbedreigend) iets was wat ter aller tijden voorkomen moest worden (denk aan kinderen die gaan vleien om aandacht te krijgen) en wat dus nu als ze 'volwassen' zijn iets is wat nog steeds speelt, en ze op dezelfde manier toepassen; het vleien is nu het je laten gebruiken voor het idee diegene even helemaal voor jezelf te hebben wanneer je sex hebt, dan 'vergeet' je het verleden en de werkelijke oorzaak van de pijn even. Als een vrouw zich inlaat met zo iemand, en diegene dus even 'heeft' en diegene wil sex en zij zou zeggen ''nee'' dan dreigt ze diegene kwijt te raken en daarmee ook de illusie dat ze wat vroeger gebeurd is vandaag de dag kan voorkomen wat aan de kindertijd herinnert en in die zin dus bedreigend is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 21 augustus 2011 19:34 schreef Friek_ het volgende:
Mijn vraag richt zich nu op het 'feit' waarom vrouwen vallen op eikelig gedrag. Hoezo is het leuk als een man je zo behandeld, terwijl mannelijkheid zich in mijn ogen juist laat zien in beschaafdheid.
gewoon een beetje flirten heeft dan ook niks met zeer beschaafd zijn te maken, maar is vooral iets wat leuk moet zijn en niet direkte ultrazwaar moet lijken of alsof je al direkt een zware verbinding aangaat....quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Mijn vraag richt zich nu op het 'feit' waarom vrouwen vallen op eikelig gedrag. Hoezo is het leuk als een man je zo behandeld, terwijl mannelijkheid zich in mijn ogen juist laat zien in beschaafdheid.
Ligt het aan mij, of willen alle 16-jarige meisjes die ik ken dan moeder worden?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:46 schreef MeraViglioSa het volgende:
Omdat een lief doetje niet bepaald stoer en mannelijk overkomt.
Biologisch gezien dus ook stukken minder aantrekkelijk als potentiële vader. Snapte.
Zucht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:13 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of willen alle 16-jarige meisjes die ik ken dan moeder worden?
Ik wist het welquote:
Je kunt dat hoekje beter even flink mishandelen, dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:28 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Ik wist het wel
* VoornaamAchternaam gaat in een hoekje zitten huilen.
Nederlands, leer het.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:16 schreef Canillas het volgende:
[..]
Omdat het onbewust een afspiegeling is van de kindertijd waarin kil en afstandelijk gedrag van het vaderfiguur (niet kunnen rekenen op 1 van de verzorgers is in de beleving van een kind levensbedreigend) iets was wat ter aller tijden voorkomen moest worden (denk aan kinderen die gaan vleien om aandacht te krijgen) en wat dus nu als ze 'volwassen' zijn iets is wat nog steeds speelt, en ze op dezelfde manier toepassen; het vleien is nu het je laten gebruiken voor het idee diegene even helemaal voor jezelf te hebben wanneer je sex hebt, dan 'vergeet' je het verleden en de werkelijke oorzaak van de pijn even. Als een vrouw zich inlaat met zo iemand, en diegene dus even 'heeft' en diegene wil sex en zij zou zeggen ''nee'' dan dreigt ze diegene kwijt te raken en daarmee ook de illusie dat ze wat vroeger gebeurd is vandaag de dag kan voorkomen wat aan de kindertijd herinnert en in die zin dus bedreigend is.
Het spreekt vrouwen (en ook mannen) aan op de negatieve zelfoordelen die ze hebben ''ik hou niet van mezelf, ik verdien niet echt liefde dus verdien ik iemand die me slecht behandeld en waarvan ik weet dat ik uiteindelijk alleen verdriet overhoud, want dat is wat ik ken''. Erg zonde, want iedereen verdient liefde, maar die moet op de 1e plaats wel uit jezelf komen. Iemand die van zichzelf houdt laat zich niet gebruiken, en heeft ook niet de neiging om een ander te gebruiken omdat gemis van jezelf zijn er niet is.
Natuurlijk is het spannender om te zeggen ''hij/zij heeft iets, weet niet wat het is, maar het trekt me aan, kan me niet verzetten'' dan te zeggen ''ik vind mezelf waardeloos, zo waardeloos dat ik geen aandacht durf te besteden aan het feit dat ik me eigenlijk waardeloos voel dus ik leg het bij een ander neer, en blijf hier zo in hangen'' het lost alleen niks op, en je ontkent wie je echt bent ermee. Het is niet anders dan je verdriet weg drinken en de volgende dag een kater hebben met daarbij het oorspronkelijke verdriet.
Ff los van het feit dat echt hufterig gedrag uiteindelijk een averechts effect heeft... Door altijd maar aardig, lief en beschaafd te doen lijk je een ruggegraat te missen. Mss heb je 'm wel, maar zichtbaar is ie niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Gister toen ik in de kroeg stond te babbelen met een zelfbenoemd player kwamen we op het onderwerp vrouwen versieren. Eerlijkheid gebiedt te vertellen dat ik zelf geen ster ben in versieren; het is bij mij eerder een soort wisselwerking van elkaar leuk vinden en uiteindelijk seks, een scharrel of zelfs een volwaardige relatie. De kern van zijn versiermethode kwam erop neer dat hij geen ene zak om vrouwen gaf, dat hij ze als oud vuil behandelde. Hoewel hij zelf als aardige kerel overkwam gaf hij enkele voorbeelden waarin hij duidelijk de vrouw in kwestie respectloos behandelde, maar deze alsnog hem wilde.
Mijn probleem bij het versieren was volgens hem dat ik veel te lief was, als in beschaafd. Nu moest ik daar wel om lachen, dit omdat ik dacht dat hij wel een punt had. Vaak heb ik gemerkt dat vrouwen (waarmee ik niet zoveel deed verder) me wel eens voor het karretje probeerde te spannen (meehelpen verhuizen, iets technisch voor ze doen terwijl ze een vriend hebben), wat toch wel de indruk wekt dat ze me wel als zo'n trouwe lobbes zien. Zelf heb ik dat soort klusjes nooit gedaan, want ik bespeurde al enig gebruikgedrag.
Precies. In de praktijk (de kroeg) blijkt vaak ook dat mannen die zichzelf ontzettende players vinden alleen lelijke vrouwen met 20 kilo voorkut kunnen scoren. Nee dank u.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef Ripley het volgende:
Ik vind dit soort topics altijd zo enorm zwart wit. Ik wil geen eikel en ook geen watje. Een man is leuk als ie een eigen mening heeft en humor heeft, maar ook respect voor mij heeft. Denk dat de meeste vrouwen bij voorkeur iets tussen die twee stereotypen in heeft.
En dit... Is van toepassing op bijna alles in het leven tenslottequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef Ripley het volgende:
Ik vind dit soort topics altijd zo enorm zwart wit. Ik wil geen eikel en ook geen watje. Een man is leuk als ie een eigen mening heeft en humor heeft, maar ook respect voor mij heeft. Denk dat de meeste vrouwen bij voorkeur iets tussen die twee stereotypen in heeft.
Waarom geven niet meer vrouwen dit gew toe ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:01 schreef formerjellybean het volgende:
Omdat we oenen zijn , klaar slotje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |