Naar welk festival ga jij? Lowlands is nl. geen muziekfestival, maar een cultuurfestival. Daarom is er een Juliette, daarom is er straattheater, daarom staan er kunstvoorwerpen op het terrein. Lowlands is niet alleen de grote headliner, maar ook de kleine dingetjes er omheen. Lowlands is een plek waar je dingen ziet, waar je normaal gesproken niet naartoe zou gaan. Bij iets als LowLab kom je nieuwe "groene" ontwikkelingen tegen. Je ontdekt nieuwe bands, nieuwe cultuur en waarom dan ook niet nieuwe standpunten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:28 schreef Bootje84 het volgende:
Feit blijft dat een muziekfestival gaat om precies dat; muziek. Niet om zure gedachtes over de politiek onvrijwillig met mensen te delen die komen luisteren naar muziek.
Uhuh, Mojo / Loc7000 halen hun hele jaaromzet uit Lowlands... <sarcasm sign>quote:En als ze inderdaad nou écht idealistisch waren, richtte ze een stichting op zonder winstbelang. Dan kan het kaartje heus wel wat omlaag. Maar ja. Links lullen, rechts vullen..
Daarmee vat je meteen het praatje van Rob Riemen samen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:46 schreef Merkie het volgende:
Ik kan me zo kapot ergeren aan mensen die menen te denken dat een andere mening dom/ondergeschikt/niet belangrijk is en een patent op de waarheid menen te hebben. Veel cabaretiers hebben daar ook altijd een handje van. Gebeurt vooral vaak bij anti-PVV/anti-cultuurbezuiningenschreeuwers.
Ik zou het niet erg vinden als één van de grote festivals (Lowlands mag van mij als eerste) omvalt. De eindeloze jacht naar een kunstmatig hoog winstoogmerk moet zich een keer goed wreken...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:28 schreef Bootje84 het volgende:
Feit blijft dat een muziekfestival gaat om precies dat; muziek. Niet om zure gedachtes over de politiek onvrijwillig met mensen te delen die komen luisteren naar muziek.
En als ze inderdaad nou écht idealistisch waren, richtte ze een stichting op zonder winstbelang. Dan kan het kaartje heus wel wat omlaag. Maar ja. Links lullen, rechts vullen..
Lowlands is wel een plek waar je dat hard kan roepen, omdat er ogen op je gericht zijn. Van dat surinaamse feest had ik nog nooit gehoord, totdat de zomercolumn van de NOS er opeens over ging. Of mag je als grote meneer het niet voor de kleintjes opnemen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens is lowlands juist 1 van de evenementen waar aan je kunt zien dat bezuinigen op cultuur geoorloofd is ze kunnen namelijk gemakkelijk een festival uitverkopen, dat geeft aan dat mensen best voor cultuur willen betalen, LL heeft het recht niet om te miepen over de PVV. De kleine festivals die echt in de problemen komen echter wel en de organisaties die aan niet-massa cultuur doen. (bijvoorbeeld dat surinaamse feest in de bijlmer dat niet door kon gaan, of de kleine pop podia die op losse schroeven komen te staan)
Je bedoelt het Kwakoe Festival?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:35 schreef Rocho het volgende:
[..]
Lowlands is wel een plek waar je dat hard kan roepen, omdat er ogen op je gericht zijn. Van dat surinaamse feest had ik nog nooit gehoord, totdat de zomercolumn van de NOS er opeens over ging. Of mag je als grote meneer het niet voor de kleintjes opnemen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als het je goed gaat "heb je het recht niet" aandacht te vragen voor een sector waar genoeg organisaties in de problemen komen nu...?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens is lowlands juist 1 van de evenementen waar aan je kunt zien dat bezuinigen op cultuur geoorloofd is ze kunnen namelijk gemakkelijk een festival uitverkopen, dat geeft aan dat mensen best voor cultuur willen betalen, LL heeft het recht niet om te miepen over de PVV. De kleine festivals die echt in de problemen komen echter wel en de organisaties die aan niet-massa cultuur doen. (bijvoorbeeld dat surinaamse feest in de bijlmer dat niet door kon gaan, of de kleine pop podia die op losse schroeven komen te staan)
Nee, het is belachelijke onzin dat de organisatoren van Lowlands zich verlagen tot een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dus als het je goed gaat "heb je het recht niet" aandacht te vragen voor een sector waar genoeg organisaties in de problemen komen nu...?
Wat een volstrekt belachelijke onzin zeg.
Als lowlands het zou durven zouden ze de winst die ze genereerden in kleinere evenementen die het moeilijk hebben steken maar de winst gaat eerder naar een mojo of andere organisatie, Lowlands is niet bezig met een beter cultureel klimaat te creëeren maar voelt een prikje in eigen portomonnee.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:04 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dus als het je goed gaat "heb je het recht niet" aandacht te vragen voor een sector waar genoeg organisaties in de problemen komen nu...?
Wat een volstrekt belachelijke onzin zeg.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:11 schreef Ofyles2 het volgende:
Nee, het is belachelijke onzin dat de organisatoren van Lowlands zich verlagen tot een burgeroorlog.
Toch fijn dat jij weet dat Lowlands/Mojo zoveel winst maakt dat dat makkelijk kan. Ik ben blij om een keer geluid te horen van iemand die inzage heeft in de kosten/baten van zo'n festival en de organisatie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Schreeuwen dat er te weinig geld is (terwijl je zelf winst maakt) is super makkelijk, ik zou het super tof van lowlands vinden als ze al hun winst rechtstreeks in een soort van cultureel fonds zouden pompen, samen met alle andere succesvolle winstgevende culturele evenementen in nederland, dat is een methode om echt wat voor de cultuur te doen in crises tijden!
live nation dat is echt geen zielig bedrijfje dat geld nodig heeft, dat is gewoon keiharde business..quote:Wie muziek zegt, zegt Mojo. Mojo Concerts, opgericht in 1969 in Delft, is al 40 jaar de bekendste en grootste concertpromotor in Nederland. Mojo Concerts is onderdeel van het Amerikaanse Live Nation, s werelds grootste producent van live entertainment.
Laten we toch wel livenation en de organisatie van LL zelf even scheiden. Ondanks dat het één misschien dan wel onderdeel is van de ander.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
live nation dat is echt geen zielig bedrijfje dat geld nodig heeft, dat is gewoon keiharde business..
http://www.lowlove.nl/nie(...)ds-via-concertzalen/quote:Kaartverkoop Lowlands via concertzalen?
Gepubliceerd op 22 augustus 2011 om 21:51 onder Kaartverkoop 73 reacties
Misschien dat (een deel van) de kaartverkoop van Lowlands in de toekomst via concertzalen als Tivoli en Paradiso zal verlopen. Dat zegt festivaldirecteur Van Eerdenburg in een interview met 3voor12.
Dat heeft wellicht te maken met de door onder andere de Volkskrant en verschillende reageerders op dit blog gesignaleerde verandering in de samenstelling van het publiek. Minder echte muziekkenners en/of liefhebbers van bandjes, meer ‘uitgaanspubliek’ dat komt voor de sfeer en de feesten tot diep in de nacht.
Van Eerdenburg verwijst in het interview indirect naar die mogelijke ontwikkeling. ‘En ik wil kijken of we de kaartverkoop zo in kunnen richten dat we zeker weten dat we toegewijde muziekliefhebbers bereiken, bijvoorbeeld via clubs als Paradiso, de Melkweg en Tivoli en via de avondprogramma’s op 3FM.’
In het gesprek gaat hij ook nog in op het drama op Pukkelpop, op de beslissing The Offspring te laten afsluiten (‘goede zet’) en de Titty Twister (‘moet groter’).
hier staat het originele interview : http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/45044304quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:06 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
http://www.lowlove.nl/nie(...)ds-via-concertzalen/
Van Eerdenburg zou niet alleen Henk en Ingrid van zijn festival willen weren, maar ook het ‘uitgaanspubliek’
Mijn punt is gewoon dat je als goedlopende winstgevende organisatie weinig te klagen hebt, en als je het dan zo slecht vind gaan met de cultuur sector in nederland je wat moet doen om het te stimuleren in plaats van boehoehoe gaan roepen. En ik denk ook dat het in dit geval weinig met cultuur te doen heeft en des te meer met iets in de eigen zak voelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:10 schreef 1lluminati het volgende:
Dude, ik lees bij elke comment gebakken lucht. Maak je punt.
Bovendien bezondigt Van Eerdenburg zich aan spam...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:06 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
http://www.lowlove.nl/nie(...)ds-via-concertzalen/
Van Eerdenburg zou niet alleen Henk en Ingrid van zijn festival willen weren, maar ook het ‘uitgaanspubliek’
Dit is kort door de bocht, maar Van Eerdenburg is weer eens lekker aan het schooien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:23 schreef Grunsfan het volgende:
Dus als je niet in Amsterdam of Utrecht woont, ben je geen muziekliefhebber?? Lekker dan.
Ik heb anders nooit PVV gestemd. Sterker nog, ik heb niets met stemformulieren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:27 schreef JanKort het volgende:
Ts is n gefrustreerde, domme, pretentieuse falende PVVstemmer die zijn best doet op Wilders te lijken.
Welk standpunt? Personen fysiek of geestelijk pijnigen omdat ze iets beslissen wat ze niet willen merken?quote:Heb je door dat je al 5 x uitgeluld bent?
Lowlands mag best een politiek statement maken zonder zijn uitgaven radicaal te gaan bijstellen. Helaas zijn, voor jou, prolowlands statements logischerwijs linksgetint.
Ik vind het juist meer van lef getuigen om zwakkere broeders in je eigen sector te helpen om te overleven. Lowlands houdt echter de oligopolie (overheersing door weinig bedrijven, red.) op muziekfestivals tot stand, samen met Pinkpop.quote:Vind het, in deze tijden van moordende concurrentie, best lovenswaardig en getuigen van lef ipv laf om dit te doen. Ga der maar es aan staan met een miljoenenbedrijf.
Hoe? Door een festival te organiseren waar blijkbaar veel mensen naar toe willen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind het juist meer van lef getuigen om zwakkere broeders in je eigen sector te helpen om te overleven. Lowlands houdt echter de oligopolie (overheersing door weinig bedrijven, red.) op muziekfestivals tot stand, samen met Pinkpop.
Dat is prima hoor maar dan moeten ze niet gaan miepen over extra btw, en boehoe dat het zo erg gesteld is met nederlandse cultuur en aan de andere kant gewoon een commerciele instelling zijn. Als ze het zo op hadden met de nederlandse cultuur hadden ze een non-profit organisatie moeten worden en alle winst in de culturele sector investeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoe? Door een festival te organiseren waar blijkbaar veel mensen naar toe willen?
Kom op, zoquote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is prima hoor maar dan moeten ze niet gaan miepen over extra btw, en boehoe dat het zo erg gesteld is met nederlandse cultuur en aan de andere kant gewoon een commerciele instelling zijn. Als ze het zo op hadden met de nederlandse cultuur hadden ze een non-profit organisatie moeten worden en alle winst in de culturele sector investeren.
Dat doen ze niet, prima, maar hou dan ook je muil over een iets tegenvallende belasting. (ohja en als ze het erg vonden voor de bezoekers hadden ze de prijs van de kaartjes omlaag gedaan)
Ik snap best dat het er slecht aan toe gaat in de cultuur sector maar daarvan lijkt nou net lowlands mij geen exponent.
Wat is er zo dom aan dan, meneer kort?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:08 schreef JanKort het volgende:
[..]
Kom op, zo
Dom als dit ben je toch niet echt?
Omdat ik in de toekomst niet stem, betekent het dus dat ik automatisch paria ben?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:00 schreef JanKort het volgende:
Nee jongen, kant noch wal verhaal. Sneu voor je.
Je neemt je toetsenbord te serieus, ga eens naar buiten nonstemmer!
niet stemmen is voor mongolen die hun bek moeten houden ipv hun stem denken te moeten laten gelden
Meer woorden en diepgang heb je niet verdiendtddt
OK, omdat je het zo lief vraagt: dat is grote onzin die je daar verkondigt. Waarom zou dat niet mogen? Dat het je smaak / pol. voorkeur / etc. niet is, OK. Maar kom maar op met dat wetsartikel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:57 schreef Bootje84 het volgende:
Jongens, jullie kunnen allemaal Olyfes2 lopen te bashen dat hij niet stemt of raar is, maar feit blijft dat oproepen tot mensen lastig vallen (in dit geval spammen) niet mag.
Praat dat maar eens tegen
Thanks voor je punt, maar ik doelde meer op TS.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn punt is gewoon dat je als goedlopende winstgevende organisatie weinig te klagen hebt, en als je het dan zo slecht vind gaan met de cultuur sector in nederland je wat moet doen om het te stimuleren in plaats van boehoehoe gaan roepen. En ik denk ook dat het in dit geval weinig met cultuur te doen heeft en des te meer met iets in de eigen zak voelen.
Al dit neemt niet weg dat de massa blijkbaar nogsteeds best wel wil betalen voor deze cultuur, en dat maakt dat lowlands nog minder recht van spreken heeft. Een beter milieu begint bij jezelf dus tenzij ik het gemist heb dat mojo geld geeft aan cultuur fondsen, op springen staande jeugdhonken en andere culturele instanties. Lijkt mij de btw verhoging niet iets waar lowlands veel last van heeft en al helemaal niet aan helpt om het te verlichten voor hen die er wel last van hebben.
Dat mag je gebakken lucht vinden maar ik dacht dat het vrij duidelijk was.
https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:33 schreef Zpottr het volgende:
[..]
OK, omdat je het zo lief vraagt: dat is grote onzin die je daar verkondigt. Waarom zou dat niet mogen? Dat het je smaak / pol. voorkeur / etc. niet is, OK. Maar kom maar op met dat wetsartikel.
Lastigvallen...? Dit is een oproep tot het benaderen van (een deel van) onze volksvertegenwoordigers. Ik mag toch hopen dat de heren en dames PVV'ers berichten uit het land niet als lastigvallen ervaren.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:28 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/
Daarbij hoef ik toch zeker geen wetsartikel te geven dat oproepen tot iemand lastigvallen niet mag..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |