abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101048162

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als meeten niet zo makkelijk gaat
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:23:54 #2
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101048283
Zo
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:26:50 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101048377
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:23 schreef heloef het volgende:
Zo
Niet doen, er zijn er vanochtend ook al 2 geband van R&P voor offtopic of nutteloze posts.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:32:01 #4
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101048547
Ik moest vanochtend ineens denken aan een film die ik een keer had gekeken.... daar werd gezegd: Blijf in een disco/kroeg nooit langer dan 20 minuten ergens staan. In die 20 minuten heb je alle dames om je heen al gezien en zij hebben jou gezien. Mocht er binnen die 20 minuten niks zijn gebeurd, dan kun je beter ergens anders gaan staan. Altijd meteen binnen de 20 minuten actie ondernemen.

Zit wel een kern van waarheid in.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:34:49 #5
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101048627
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:32 schreef kedge het volgende:
Ik moest vanochtend ineens denken aan een film die ik een keer had gekeken.... daar werd gezegd: Blijf in een disco/kroeg nooit langer dan 20 minuten ergens staan. In die 20 minuten heb je alle dames om je heen al gezien en zij hebben jou gezien. Mocht er binnen die 20 minuten niks zijn gebeurd, dan kun je beter ergens anders gaan staan. Altijd meteen binnen de 20 minuten actie ondernemen.

Zit wel een kern van waarheid in.
Welke film?

En ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit, of je moet staan te feesten ofzo, maar stilstaan denk ik zeker.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:46:55 #6
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_101049064
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:45 schreef -Strawberry- het volgende:
Aan Benzin en MLiG, misschien kunnen jullie hier gaan posten:

Depressie & Angst #9

En tips vragen. :)
oeh, ik was daar al eens afentoe beland als ik interessante vrouwelijke users hun postgeschiedenis ging checken.

ik heb een beetje de medicijnnamen die daar voorbij kwamen nu net allemaal uitgezocht.

ik kwam toen op het medicijn cipramil aka citalopram . En ik heb een online winkel gevonden waar je hem kan kopen zonder recept. ik heb 90 pillen besteld. :D
ik mag vast weer geen links posten, maar het is een buitenlandse pharmacy.

En dan heb ik allemaal plannen dat ik me gelukkiger voel, en dan ook van binnen rustiger en vrolijker.
en dan ga ik meisjes bezighouden, en trukjes doen. bijvoorbeeld ook zon vraag van hoeveel het getal 9 voorkomt tussen 0 en 100. (dan moeten ze nadenken).

.... het antwoord is 10

en ik ga dan niet meer met die 1e stomme vriend van me om, die me altijd "bijdehand" noemt als ik mijn insziens leuke/playfulle/banter-achtige(engelse term) opmerkingen maak. hij maakt me depresief en praat me minderwaardigheidscomplexen aan. Hij is niet normaal.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zeggen: "Oh, het komt wel goed. Je moet gewoon X doen en dan komt het snel goed en krijg je een (gelukkig) leven".

Ik hoop gewoon op een oplossing, een wonder :)

[..]

Ja. Heb een paar delen gelezen. Maar denk niet dat ik er thuis hoor en:

[..]

oke, mijn logica: serotine =het gelukshormoon.
die pil zorgt voor een hogere serotine spiegel.

volgens de beschrijving helpt het tegen straatvrees, sociale angst bdd (voor richard) en depressie enzo.

dus misschien ook wat voor jou

het is echt oneerlijk, voor iedereen is er een simpel pilletje, en dan worden ze beter en komt alles goed. Ik ga ook maar wat pilletjes proberen want misschien! werkt er wel iets voor mij wat de bijsluiters beloven!. ik zou echt graag een pilletje of medicijn willen dat alles goed komt met me
pi_101049150
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:46 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oeh, ik was daar al eens afentoe beland als ik interessante vrouwelijke users hun postgeschiedenis ging checken.

ik heb een beetje de medicijnnamen die daar voorbij kwamen nu net allemaal uitgezocht.

ik kwam toen op het medicijn cipramil aka citalopram . En ik heb een online winkel gevonden waar je hem kan kopen zonder recept. ik heb 90 pillen besteld. :D
ik mag vast weer geen links posten, maar het is een buitenlandse pharmacy.

En dan heb ik allemaal plannen dat ik me gelukkiger voel, en dan ook van binnen rustiger en vrolijker.
en dan ga ik meisjes bezighouden, en trukjes doen. bijvoorbeeld ook zon vraag van hoeveel het getal 9 voorkomt tussen 0 en 100. (dan moeten ze nadenken).

.... het antwoord is 10

en ik ga dan niet meer met die 1e stomme vriend van me om, die me altijd "bijdehand" noemt als ik mijn insziens leuke/playfulle/banter-achtige(engelse term) opmerkingen maak. hij maakt me depresief en praat me minderwaardigheidscomplexen aan. Hij is niet normaal.

[..]

oke, mijn logica: serotine =het gelukshormoon.
die pil zorgt voor een hogere serotine spiegel.

volgens de beschrijving helpt het tegen straatvrees, sociale angst bdd (voor richard) en depressie enzo.

dus misschien ook wat voor jou

het is echt oneerlijk, voor iedereen is er een simpel pilletje, en dan wordt je beter. en ik ga ook maar wat pilletjes proberen want misschien is er wel een wondermiddel.
Verstandig ja, online zware medicijnen tegen angsten bestellen zonder begeleiding van een huisarts of psych. Ik weet niet of die middelen verslavend zijn, maar een verslaving kan je er ook niet bepaald bij gebruiken. Is het niet duur ook? En is de plek waar je het gekocht hebt uberhaupt betrouwbaar?

Er zal voor jou best een pil zijn die werkt maar doe dat dan wel met iemand die er verstand van heeft en niet in je eentje.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:46 schreef mylifeisgrey het volgende:

.... het antwoord is 10
Het antwoord is niet 10. :)
pi_101049209
Effe nog een berichtje van mij uit het vorige topic.
(staat onderaan en dat leest niemand meer natuurlijk :) )
Maar ik ben nog even benieuwd naar jullie ideeën.

-----------------------------------

Ik zit nog eens te denken, nou jullie hebben het gelezen van dat psychose meisje.
Daarna gewoon er maar een gooi aan gegeven van een meid die ik al een hele tijd ken en die ook leuk is, van mijn leeftijd en geen relatie heeft.

Maar die wilde niet een keer ergens wat gaan drinken. (duidelijk voor mij dat ze verder niks wil dus)

Ik zit serieus te denken om me toch maar eens op een dating site in te schrijven.
Maar van wat ik ervan hoor is de kans dat je daar iemand vindt (voor een man dan) ook niet erg groot.

Zitten jullie wel eens op dating sites?
Do what you love, love what you do!
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:51:56 #9
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_101049237
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verstandig ja, online zware medicijnen tegen angsten bestellen zonder begeleiding van een huisarts of psych. Ik weet niet of die middelen verslavend zijn, maar een verslaving kan je er ook niet bepaald bij gebruiken. Is het niet duur ook? En is de plek waar je het gekocht hebt uberhaupt betrouwbaar?
ja, het lijkt me betrouwbaar ( ik ben geen debiel aardbei)..

oh en voor anderen: ik moest op die 1e site die ik had wel wat vinkjes aanvinken over me toestand ofzoiets, en dan moet je wat vragen beantwoorden die je ook zou krijgen bij een normale pharmacy.
ik heb ingevult dat ik al bij een psychomens loop of ben geweest(weet niet of je geweigerd wordt als je zegt dat je geen pscyhologische hulpt hebt, dus ik heb maar gewoon wat anders aangevinkt).

ik had een keer eerder wat besteld, en toen kwam er een email/fax (weet nieteens meer) dat ik me doktorsrecept op moest sturen. dat was faal, maar was ook al een paar jaar terug(voordat ik op fok kwam).
ik laat wel weten of het lukt.

edit:
quote:
Het antwoord is niet 10. :)
oh kut, ja je hebt gelijk! ja nou dan heb ik dat verkeerd onthouden.
oke 11, goed onthouden. anders maak ik mezelf nog eens belachelijk ook
pi_101049311
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:51 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja, het lijkt me betrouwbaar ( ik ben geen debiel aardbei)..

oh en voor anderen: ik moest op die 1e site die ik had wel wat vinkjes aanvinken over me toestand ofzoiets, en dan moet je wat vragen beantwoorden die je ook zou krijgen bij een normale pharmacy.
ik heb ingevult dat ik al bij een psychomens loop of ben geweest(weet niet of je geweigerd wordt als je zegt dat je geen pscyhologische hulpt hebt, dus ik heb maar gewoon wat anders aangevinkt).

ik had een keer eerder wat besteld, en toen kwam er een email/fax (weet nieteens meer) dat ik me doktorsrecept op moest sturen. dat was faal, maar was ook al een paar jaar terug(voordat ik op fok kwam).
ik laat wel weten of het lukt.
Heb je dit oa gelezen?

quote:
Een antidepressivum (ook wel stemmingsverbeteraar genoemd) is een medicijn dat de intentie heeft de symptomen van een depressie te verminderen. Bij milde en matige depressie blijken antidepressiva niet effectief te zijn, aldus een meta-analyse die de eerste week van januari 2010 in de JAMA gepubliceerd werd. Alleen bij ernstige depressies hebben deze stoffen zin.[1] De grote omzet van antidepressiva ligt echter vooral bij de matige en milde depressies.
Antidepressiva herstellen bij ernstige depressies de natuurlijke balans tussen bepaalde stoffen in de hersenen (neurotransmitters), waardoor een nieuw chemisch evenwicht ontstaat en de klachten meestal stabiliseren. Patiënten worden minder somber en krijgen weer plezier en belangstelling voor de dingen om zich heen. De middelen werken doorgaans[2], maar meestal laat verbetering even op zich wachten. In het algemeen gaan de medicijnen pas na twee tot vier weken werken.
De eerste twee tot vier weken is er kans op de geregistreerde bijwerkingen (waaronder droge mond, angstig zijn, vreemd voelen, slecht slapen, depressie en zelfmoord), daarna stabiliseren de bijwerkingen. Langeretermijnbijwerkingen zijn dik worden en verminderd libido. Circa 19% van de patiënten stopt in de eerste 4 weken ten gevolge van de bijwerkingen.
pi_101049314
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:22 schreef minibeer het volgende:

Waarom kan je geen hulp zoeken dan?
Heb ik verschillende keren beschreven, maar in het kort komt het erop neer dat dat net kan ivm mijn ouders. Misschien kan het als ik op mezelf woon.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat vertrouwen wek je niet door in je vicieuze cirkel te blijven zitten, daar moet je actief wat aan doen! Ik wil gerust zeggen, stil maar jongen, het komt wel goed.
Maar ik meen het niet. Althans, dan spreek ik voor mijzelf. Ik val gerust op muurbloempjes of socially awkward jongens, daar kijk ik wel doorheen. Maar stille jaknikkers die al het advies in de wind slaan, en vervolgens alleen maar lopen te piepen dat dingen moeilijk zijn.. Nee bedankt, alles behalve aantrekkelijk. En ik denk dat héél veel vrouwen dit vinden.
Als je het probeert, props! Maar wat heb je de laatste jaren geprobeerd? Je bent een keer in groepsverband langs geweest, top! Dat je dat eng vind, ok, je hebt het geprobeerd. Maar zoiets dergelijks zie ik maar een keer. Wat ga je nu doen, de komende tijd? Welke doelen wil je stellen?

Zoals je nu bent, maak je wellicht wel kans bij oudere vrouwen met het lege nestsyndroom.
Ik vind het jammer dat je daar zo over denkt :) Vind je me echt "een stille jaknikker die al het advies in de wind slaat, en vervolgens alleen maar loopt te piepen dat dingen moeilijk zijn"?

Ik heb de laatste jaren niet zoveel geprobeerd als mijn bedoeling was nee. Ik heb voor de komende tijd niet echt plannen of doelen. Gewoon verder studeren en doen wat ik moet doen.
  maandag 22 augustus 2011 @ 18:55:32 #12
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101049371
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Heb ik verschillende keren beschreven, maar in het kort komt het erop neer dat dat net kan ivm mijn ouders. Misschien kan het als ik op mezelf woon.
Man kies een keer voor jezelf in plaats van mijn ouders dit, mijn ouders dat.
C'est la vie
pi_101049402
Doe niet zo moeilijk, ga naar je huisarts en laat je behandelen. Dan krijg je de pillen misschien nog gratis ook (aan mlig).
pi_101049408
Misschien was ik te hard. Maar je straalt in het echt inderdaad wel passiviteit uit ja. Meiden vinden je misschien wel wat schattigs hebben, dat heb ik wel gehoord. Maar passief vind ik je inderdaad wel :)
pi_101049414
benzin, hou oud ben jij eigenlijk?
sorry als ik het niet weet maar ik lees pas een paar topics mee en in je profiel staat het niet.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:02:09 #16
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101049630
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:57 schreef kree het volgende:
benzin, hou oud ben jij eigenlijk?
sorry als ik het niet weet maar ik lees pas een paar topics mee en in je profiel staat het niet.
Hij is 21.
C'est la vie
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:03:07 #17
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_101049669
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Doe niet zo moeilijk, ga naar je huisarts en laat je behandelen. Dan krijg je de pillen misschien nog gratis ook (aan mlig).
hey, anderen huisartsen en pscyhologen aanraden is erg gemakkelijk hoor. maar voor jezelf die stap nemen is het toch allemaal wat moeilijker. dat kan ik echt niet, dat is een veel te grote stap.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:56 schreef -Strawberry- het volgende:
gaat niet gebeuren.
pi_101049735
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:03 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

hey, anderen huisartsen en pscyhologen aanraden is erg gemakkelijk hoor. maar voor jezelf die stap nemen is het toch allemaal wat moeilijker. dat kan ik echt niet, dat is een veel te grote stap.
Hey, of je wil een beter leven of je wil het niet. Blijkbaar niet als je dat al een te grote stap vindt.
pi_101049807
Ik heb altijd geleerd te relativeren. Jullie weten dat de tijd tikt? En dat deze altijd voorbij gaat? Helaas.. Mooie momenten vervliegen ook.. Maar enge en nare dingen ook.
wat gebeurd er als jullie wél een stap nemen? De huisarts bijt niet. Ouders trappen je niet het huis uit.

Ik blijf trouwens verbazen dat mensen denken dat ze een dergelijke houding voor vrienden en familie kunnen verbergen. Dat lijkt mij haast onmogelijk. Maar aan de andere kant..

In ieder geval, ik verbreek nog liever alle contacten dan dat ik iemand heb die mij niet waardeert om wie ik ben. Als je hulp nodig hebt en die vraagt en je wordt de deur gewezen, wat geeft die persoon dan wérkelijk om je?
pi_101049989
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien was ik te hard. Maar je straalt in het echt inderdaad wel passiviteit uit ja. Meiden vinden je misschien wel wat schattigs hebben, dat heb ik wel gehoord. Maar passief vind ik je inderdaad wel :)
Nja, het is wel interessant om te weten. Ik weet niet precies hoe een passieve uitstraling er precies uitziet, ik had ook niet echt verwacht dat dat in het echt aan me te zien is. Wat is er precies mis met me?
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:16:17 #21
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_101050219
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hey, of je wil een beter leven of je wil het niet. Blijkbaar niet als je dat al een te grote stap vindt.
nee, JUIST ALLEEN MAAR DIE STAP is een te grote stap. dat is de grootste moeilijkste extreemste stap ooit die jij daar precies beschrijft als "dat al een grote stap". het is helemaal niet " zelfs dat al"
als ik zoiets doe, dat is echt heel erg als IK die stap zou gaan nemen hoor, dat is toegeven, en dan denken anderen mensen dingen van je. en dan moet je toegeven aan de pscych iets dat je je al een X aantal jaar niet zo leuk voelt of zoiets.
en dan de faal die ik kan toegeven (x jaar leven aan het verkloten en lanterfanten) is gewoon te extreem, dan kan niemand nog hoop in je hebben als je dat allemaal meld. dat soort dingen zijn allemaal erg ongemakkelijk.
daarom is het een grote stap. +natuurlijk me reputatie, hoe moet ik anderen dan aankijken. hoe moet ik de psycholoog of huisarts aankijken als ik iets zeg(Wat is me probleem eigenlijk).

JUIST een huisarts of psycholoog is een veels te antiegelijke grote stap die nooit meer ongedaan kan worden. daarna kijkt iedereen je vreemd aan, en dan voel je je ook nog dagen kut omdat iemand je eng heeft zitten aankijken enzo.
en al bovenstaande is dan nog zonder de complotten van de dossiers die worden bijgehouden

jij doet vermoeden alsof je zo even naar de huisarts of psycholoog kan. maar dat is helemaal niet zo, niet in mijn geval, voor mezelf (lekker hypocriet) is dat geen optie. ik kan dat echt niet (streep..... ik maak er wat anders van) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk

[ Bericht 2% gewijzigd door mylifeisgrey op 22-08-2011 19:21:26 ]
pi_101050449
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:10 schreef benzin het volgende:

[..]

Nja, het is wel interessant om te weten. Ik weet niet precies hoe een passieve uitstraling er precies uitziet, ik had ook niet echt verwacht dat dat in het echt aan me te zien is. Wat is er precies mis met me?
Het is niet zo zeer dat er iets mis met je is. Je komt over alsof je nachten hebt doorgehaald op een feestje dat je niet eens leuk vond. Snap je? Misschien moet je inderdaad wat meer plezier in je leven krijgen. Maar dat vind je niet door thuis te zitten mokken, en alles en iedereen de schuld te geven terwijl jij vind dat jij een beter leven verdiend.
Maar dat krijg je niet zomaar, dat is net als met respect, moet je verdienen.

Verder, heb je wel eens een dure aankoop willen aanschaffen? Ik wil bijv. mijn opleiding gaan doen. Kost handen vol geld. Nu kan ik hopen op een wonder, maar de kans is heeeel klein dat dat gebeurd, dus voor de zekerheid spaar ik ;)
pi_101051019
Nou moet ik er aan toevoegen benzin, dat je zonder vrouwen erbij, wel een hele leuke jongen bent, gewoon gezellig. Dus ik zou toch eerst van die angst afkomen, zelf sterker worden, en als die persoon een vriendin zoeken ^O^ en niet doen alsof je iemand anders bent, en hopen dat ze het voor zoete koek slikt.
pi_101051102
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:16 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee, JUIST ALLEEN MAAR DIE STAP is een te grote stap. dat is de grootste moeilijkste extreemste stap ooit die jij daar precies beschrijft als "dat al een grote stap". het is helemaal niet " zelfs dat al"
als ik zoiets doe, dat is echt heel erg als IK die stap zou gaan nemen hoor, dat is toegeven, en dan denken anderen mensen dingen van je. en dan moet je toegeven aan de pscych iets dat je je al een X aantal jaar niet zo leuk voelt of zoiets.
en dan de faal die ik kan toegeven (x jaar leven aan het verkloten en lanterfanten) is gewoon te extreem, dan kan niemand nog hoop in je hebben als je dat allemaal meld. dat soort dingen zijn allemaal erg ongemakkelijk.
daarom is het een grote stap. +natuurlijk me reputatie, hoe moet ik anderen dan aankijken. hoe moet ik de psycholoog of huisarts aankijken als ik iets zeg(Wat is me probleem eigenlijk).

JUIST een huisarts of psycholoog is een veels te antiegelijke grote stap die nooit meer ongedaan kan worden. daarna kijkt iedereen je vreemd aan, en dan voel je je ook nog dagen kut omdat iemand je eng heeft zitten aankijken enzo.
en al bovenstaande is dan nog zonder de complotten van de dossiers die worden bijgehouden

jij doet vermoeden alsof je zo even naar de huisarts of psycholoog kan. maar dat is helemaal niet zo, niet in mijn geval, voor mezelf (lekker hypocriet) is dat geen optie. ik kan dat echt niet (streep..... ik maak er wat anders van) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk
Je maakt het jezelf zo moeilijk.
Verdeeje vent, ik ben 27 en ik zoende voor het eerst van m'n leven 3 weken geleden.
En daar is niks uit gekomen (helaas), hoewel ik wel graag een relatie wil.

Je hebt toch nog tijd zat?

En ik snap het wel, ik zie ook iedereen om me heen trouwen en kinderen krijgen.
Dat is kut als je zelf nog helemaal alleen staat.
Maargoed dat wil niet zeggen dat je niet gewoon door moet gaan.
Dus kop op en doorgaan.
pi_101051128
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 19:16 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

Maar je hebt al gesprek gehad met een psych of iets dergelijks, anders zou je niet zijn afgekeurd en bijstand ontvangen. Was dat zo verschrikkelijk dan? En is het nogsteeds zo verschrikkelijk als je je bedenkt dat dan alles beter zal gaan? Ik bedoel, op de uni zal je ook met mensen moeten praten. Elke dag. Met de psych veel minder vaak.

Mensen denken al iets over je, of je nou naar de psych gaat of niet. En die man/vrouw heeft echt wel ergere gevallen meegemaakt. Familielid van mij heeft ook last van paniekaanvallen en pleinvrees, maar met medicijnen en begeleiding van de psych gaat dat nu veel beter.

Wat jij online allemaal aan ons vertelt, kan jij ook heus tegen een psych vertellen. Als je dat eng vindt zijn er zelfs manieren om online met een echte psych in gesprek te gaan en hulp te krijgen.

Hoezo kijkt iedereen je vreemd aan? Niemand uit de buurt zal weten dat jij daar bent geweest. Niet zo paranoïde doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')