Juliënnesnijder?quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:57 schreef Perruche het volgende:
Courgette is echt lekker, maar als pasta vind ik het niet zo'n succes helaas. Wortels lijkt me beter idd, iets meer bite! Vraag: Hoe maak je er "spaghetti" sliertjes van?
Dat was ik 2 weken geledenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
en spinners! Nog een uurtje en dan mag ik weerben benieuwd naar de maandag-instructeur!
Is zo'n ding om groenten in dunne reepjes te snijden. Ik heb het zelf ook niet, dus ik weet niet of het werkt (heb een kleine keuken, dus zo weinig mogelijk meuk).quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:56 schreef Perruche het volgende:
Juliennesnijder?
Ik heb een mes. Een roze. Maar zo'n snijder, is dat een soort mandoline, maar dan met ribbeltjes?
Vind m wel mooi, veel groentjes!quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:37 schreef Sjaapje het volgende:
Hoi! Nog niet bijgelezen.
Lijstje:
O: appel, sinasappel, peche (verspreid)
L: bruine bol met ham en beetje becel, bak groenten, cola light
T: 2 hele kleine potjes kwark (Petit Gervais ofzo, die waren hier over tijd en de verpleging ging ze in de vuilbak gooien, en ik had wel zin ik kwark)
T: bak groenten, appel
D: heel veel soep, boterhammetjes met geitenkaas, worteltjes, komkommer
T: peche, nootjes
Commentaar graag!
hier kun je wel veel ervaringen lezenquote:Op maandag 22 augustus 2011 18:00 schreef Nallie het volgende:
Even offtopic, gebruikt iemand van jullie een epilator?
De mijne is aan t overlijden en ik ben aan t zoeken naar een nieuwe.
Goede tips?
Thanks! Die wet and dry heb ik ook niet al te goede verhalen over gehoord.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:20 schreef progje het volgende:
[..]
hier kun je wel veel ervaringen lezen
http://www.epilatorshop.nl/
Ik heb zelf deze:
http://www.epilatorshop.n(...)nperfect-hp6578.html
Ben er wel tevreden over.
Daarvoor had ik deze
http://www.epilatorshop.n(...)681-wet-amp-dry.html
En die vond ik echt ruk, maar anderen zijn er weer dolblij mee
quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:34 schreef Perruche het volgende:
Als je buik echt zo vervelend is, misschien gewoon gekookte rijst met wat zacht gekookte wortel ofzo?
Naja tis meer t idee aan warm eten wat me niet zo aanstaat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:41 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat dan wel?
Ik bedoel ik zeg niet dat het lekker is, maar wel zacht voor je buik
Veel plezier!quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
Zó, push ups en sit ups gedaan! Op naar spinnen!
Nootjes?quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:45 schreef Perruche het volgende:
Hmmm dan misschien gewoon lekker een boterham met pindakaas?
Ik heb net 2 vingers pindakaas gegetenen 40 gr snoepjes (yoghurtgums) en een handje chips. Wat kan ik eten zodat ik me aan het eind van een werkdag tijdens het fietsen niet trillerig en shaky voel? Nu neem ik meestal yoghurt met fruit maar dat werkt duidelijk niet.
Een boterham met pindakaas!quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:45 schreef Perruche het volgende:
Hmmm dan misschien gewoon lekker een boterham met pindakaas?
Ik heb net 2 vingers pindakaas gegetenen 40 gr snoepjes (yoghurtgums) en een handje chips. Wat kan ik eten zodat ik me aan het eind van een werkdag tijdens het fietsen niet trillerig en shaky voel? Nu neem ik meestal yoghurt met fruit maar dat werkt duidelijk niet.
Ik scheer m'n benen ook zelden. Alleen als ik ga zwemmen. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik ze niet zou scheren dan zou je dat eigenlijk nog niet zien, ik heb daar nauwelijks haargroei.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een boterham met pindakaas!
Of iig iets substantieels.![]()
Ben ik samen met V1z0r nu de enige die zn benen niet scheert?
Ik epileerquote:Op maandag 22 augustus 2011 18:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Een boterham met pindakaas!
Of iig iets substantieels.![]()
Ben ik samen met V1z0r nu de enige die zn benen niet scheert?
Of epileert.quote:
Waarom scheer je je benen dan?quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik scheer m'n benen ook zelden. Alleen als ik ga zwemmen. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik ze niet zou scheren dan zou je dat eigenlijk nog niet zien, ik heb daar nauwelijks haargroei.
Ja, eh gewoonte en als de zon er op een bepaalde manier opstaat zie je anders wel kleine blonde haartjesquote:Op maandag 22 augustus 2011 18:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom scheer je je benen dan?
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik moet wel Henk, anders ben ik Sasquatch!
jaloers! Dat lijkt me echt ideaal.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik scheer m'n benen ook zelden. Alleen als ik ga zwemmen. Moet wel eerlijk zeggen dat als ik ze niet zou scheren dan zou je dat eigenlijk nog niet zien, ik heb daar nauwelijks haargroei.
Dat is wat Atkins zei. Voor zover ik weet wijst wetenschappelijk onderzoek uiteindelijk wat anders uit. Het heeft, wanneer het werkt, niks te maken met andere chemische processen maar puur met kilocalorieën.quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Het is niet slecht. Maar het werkt niet om af te vallen. Lowcarb werkt omdat er iets chemisch verandert: je gaat over op vetverbranding omdat je lijf ergens de glucose vandaan moet halen. Daarom val je af. Je eetlust vermindert ook en daarom val je nog meer af.
Doe je het niet streng dan komt dat proces niet of nauwelijks op gang en kan je het dus net zo goed niet doen. Vooral niet als je van carbs houdt.
Ik doe liever iets 3 weken superstreng, met veel resultaat, dan het half te doen, want dan heb je wel de lasten, maar niet de lusten.
GB had het wel goed begrepen. (Op dat pepermuntje na.) en die viel 6 kilo af in 2 of 3 weken.
Gisteren nog gedaan. Ik gebruik de Philip satinperfect. Werkt prima.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:00 schreef Nallie het volgende:
Even offtopic, gebruikt iemand van jullie een epilator?
De mijne is aan t overlijden en ik ben aan t zoeken naar een nieuwe.
Goede tips?
Jaloers!quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:12 schreef progje het volgende:
[..]
jaloers! Dat lijkt me echt ideaal.
En omdat je door het schrappen van een hele berg energierijke producten (alle frisdranken, suikers, broodjes, bagels, croissants, muffins, koekjes, taartjes, pasta, rijst, aardappelen, patat, chips, snoep etc etc) domweg dus idd minder kcal binnen krijgt. Minder honger, minder energie inname = gewichtsverlies.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:28 schreef sigme het volgende:
Dat is wat Atkins zei. Voor zover ik weet wijst wetenschappelijk onderzoek uiteindelijk wat anders uit. Het heeft, wanneer het werkt, niks te maken met andere chemische processen maar puur met kilocalorieën.
Atkins werkt omdat het eetlustremmend werkt.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Trutquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb onder mijn oksels ook minimale haargroei van enkele blonde haartjes per maand
en je billen?quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Trut![]()
Ik hoef nog net niet mijn rug te trimmen
Dat eetlustremmende is door een chemisch proces! Dat is ook wel logisch, omdat je geen koolhydraten meer krijgt aangeleverd en normaal gesproken wordt de glucose die je nodig hebt daaruit gehaald.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is wat Atkins zei. Voor zover ik weet wijst wetenschappelijk onderzoek uiteindelijk wat anders uit. Het heeft, wanneer het werkt, niks te maken met andere chemische processen maar puur met kilocalorieën.
Atkins werkt omdat het eetlustremmend werkt.
Only the buttcrackquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en je billen?
* Isabeau rent snel al giechelend weg
Heus?quote:
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:59 schreef Isabeau het volgende:
Ik lol'de en weet nu helemaal niet meer of je serieus bent of niet
Boh, het meiske van de allereerste keer spinnen deed 't weerquote:
quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Boh, het meiske van de allereerste keer spinnen deed 't weer![]()
Er zat dit keer iets meer logica in haar les én ze was haar stem kwijt(wat raar
) dus de muziek stond zachter en ze praatte verstaanbaar
Zo lekker aan de groenten en kipzó'n trek in!
![]()
![]()
Zwartebonensausspullie, sambal, wat gember en nog een beetje sambaloh, en misschien wat atjar
Nee hoor, dit was een werkdagquote:Op maandag 22 augustus 2011 19:46 schreef Viking84 het volgende:
Je was vrij, sigme? (werk je op verschillende dagen ofzo?).
Oh das best lekker!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, dit was een werkdag.
Ik werk vanaf nu de ene week ma-do en de andere di-vr.
Het is niet waar. Het enige wat telt is het aantal calorieën. Er is inmiddels veel onderzoek gedaan, ook naar Atkins, en áls het werkt, werkt het omdat er minder calorieën naar binnen gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat eetlustremmende is door een chemisch proces! Dat is ook wel logisch, omdat je geen koolhydraten meer krijgt aangeleverd en normaal gesproken wordt de glucose die je nodig hebt daaruit gehaald.
(Ik heb geen bronnen en geen zin ze te zoeken, maar volgens mij is het wel degelijk zo dat bij gelijke kcalsinname je bij een KHvrij dieet meer afvalt.) Door eigen ondervinding kan ik wel zeggen dat het bij mij niet alleen de verminderde eetlust is, die je zo snel doet afvallen. Ik at op een dag toch minstens 1600 kcals en dat is hoogstens 200 minder dan normaal en dan sportte ik ook nog eens minder en dat verklaart dus niet een verlies van 5 kilo in 3 weken)
Voor op de lange duur vind ik streng lowcarb-dieet trouwens ook niet vol te houden, omdat het gebrek aan eetlust en het sws nergens trek in hebben me tegenstaat.
En jij deed het vrij streng, maar niet zo streng als ik. Jij, net als MoBlo probeerde heel veel recepten uit. En ongemerkt zitten er dan toch weer KH's in die recepten, al is het soms minimaal. Terwijl ik voor 3 weken alleen leef op simpel eten: vlees, sla en wat andere groenten laag in de KH's, eieren, vleeswaren, kaas, een eetlepel creme fraiche zo nu en dan en hier en daar een lik mayo. Dat is supersaai. Maar het werkte wel.
Kan ook zijn dat bij jou die verminderde eetlust gewoon niet optreedt en dat je evenveel of meer kcals eet dan normaal. Maar ik denk wel dat je dan een uitzondering bent. Of dat je misschien niet toegaf aan geen trek hebben en toch doorat? Ik zag toen aan jouw lijstjes wel dat het echt veel was wat je at inderdaad.
En de afwisseling van recepten maakt natuurlijk niet uit voor de hoeveelheid koolhydraten. Ik zat ruim onder de 20 per dag.quote:Harvard voerde de studie uit, het Ammerikaanse National Institutes of Health betaalde de (hoge) rekening, dus gezaghebbender kan het niet. Het enige dieet dat helpt is een dieet waarin je minder calorieën inneemt.
Het klinkt misschien logisch, maar toch zijn er talrijke diëten die beweren dat het op andere dingen aankomt. Op de hoeveel proteïne. Of op de hoeveel vet. Of op de hoeveelheid koolhydraten. Allemaal niet waar, zegt Harvard. Het gaat om de hoeveel die je eet, gemeten in calorieën. Hoe minder calorieën, des te effectiever en dieet. "Het doet er niet veel toe wat voor soort dieet je gebruikt," zegt professor Frank Sacks van Harvard, die het onderzoek leidde. "Het gaat er alleen om hoeveel calorieën je in je mond stopt.
De onderzoekers werkten met 811 zwaarlijvige proefpersonen, die ze verdeelden over vier soorten diëten. De hoeveel vet en koolhydraten varieerden sterk bij de verschillende gekozen diëten. Afgezien van de de verschillen in dieet ondergingen de proefpersonen dezelfde behandeling. Er waren groepssessies, een online hulp, oefenprogramma's. Allemaal hetzelfde voor iedereen. Zoals ze allemaal ook werden gezet op een dieet dat 750 calorieën lag beneden hun normale voedselpatroon, maar niet minder dan 1250 calorieën.
De samenvatting van de resultaten uit de New England Journal of Medicine: • In zes maanden verloren de proefpersonen gemiddeld 5,8 kilo ongeacht het dieet • Na twee jaar waren ze allemaal nog altijd 4 kilo kwijt, en was hun taille 1 tot 3 inches smaller, ongeacht het dieet. • Bij alle deelnemers was het cholesterol beter en waren de risico's op hart- en vaatziekten verkleind.
linkje naar artikel in new england yournal of medicine http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa0804748
Vocht + minder calorieën. Verder ga ik niet verklaren dat iedereen snel afvalt. Ik doe het niet. Mijn liefste niet. MoBlo niet. Kijk op het Atkinsforum: nog meer mensen niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:39 schreef conleche het volgende:
@ Sigme: Oké, werkt het niet voor jou en wel voor mij. Lucky me.
Ben wel benieuwd hoe jij verklaart dat iedereen bijna iedereen zo snel afvalt dan. Wat gezien het minder aantal kcals. niet te verklaren zou zijn. Als ik gedurende 3 weken 200 kcals minder eet dan normaal, dan zou ik dus in totaal eigenlijk 21x200=4200 kcals minder hebben gegeten, wat nog niet eens 1 kilo afvallen zou betekenen.![]()
Bij GB was het zelfs 6 kilo in 2 weken. Dan zou ze 42000 kcals minder moeten hebben gegeten dan normaal.
Da's 2000 per dag minder dan normaal. Dakannie.
Een deel is te verklaren door vochtafdrijving. Maar zeker niet alles, aangezien ik echt beduidend was afgevallen. (meer dan een kledingmaat)
Jahoor dat doe ik regelmatigquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:35 schreef N.icka het volgende:
Vraagje: kan je roer eieren met groente savonds klaar maken ,dan de koelkast in en de volgende dag mee naar het werk? In kader van koolhydraten beperken (lun ch )
Oeh jeetje huilende kinderen en dieren is hartverscheurend als je niet weet wat er is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:51 schreef Jagärtrut het volgende:
buh, de buren zijn niet thuis en de hond blijft maar janken. om gek van te worden. En het klinkt zo zielig!
nee, dit is de eerste keer dat ik hem zelfs hoor. Ben me al aan het afvragen of er wat aan de hand is ofzo.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oeh jeetje huilende kinderen en dieren is hartverscheurend als je niet weet wat er is.
Doet ie dat vaker?
Je kan ze ws niet bereiken?quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, dit is de eerste keer dat ik hem zelfs hoor. Ben me al aan het afvragen of er wat aan de hand is ofzo.
ze zijn niet thuis, en verder ken ik ze niet. Ja, van hoi zeggen in de gang, maar meer niet. Ik loop wel even een rondje langs het huis om te kijken of ik naar binnen kan kijken...quote:
Scrubben!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:59 schreef _aurum_ het volgende:
ik krijg altijd super ingegroeide haren van die epileerdingen. Je ziet letterlijk allemaal donkere bultjes op mijn benen verschijnen die na een tijdje gaan jeuken als een malle
quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:20 schreef MarMar het volgende:
D is gebakken kabeljauw met veel sperzieboontjes geworden met een schaaltje magere perzikyoghurt toe.
Vanmiddag B en S voor mijn doen: uren shoppen om de laatste spulletjes voor de vakantie in te slaan. Keihandig al die kleine flesjes shampoo etc.
De koffers zijn nu al bijna gepakt, op wat handbagage en de tandenborstels na.
Medische verklaring is ook geregeld, die kan ik woensdag ophalen, medisch paspoort was inderdaad niet genoeg bij die opiaatjes
Goede reis! Hopelijk helpen de opiaatjes om er echt helemaal van te genieten!quote:
Ja, ze hebben hier niet eens een vaste muziekinstallatie in de sportruimte die voor álle groepslessen wordt gebruikt, laat staan een video of iets waar je iets 'virtuals' mee kan doenquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:29 schreef renzell het volgende:
@motorbloem: bij mijn sportschool hebben ze geen spinning, maar wèl 'virtual spinning', met oergroninger Evert. Die rijdt dan met je door Monaco, of langs de Jurassic coast.Doe ik wel eens. Is best lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |