Soep, dat vind ik heel dapper! Een keer een tikje van hem en de soep vliegt door de kamer.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Leandra het volgende:
Ik varieer een beetje, met zelf met de hand laten eten en het aan een vorkje prikken, en de vork dan voor hem neerleggen.
Vreemd genoeg gaat hij dan niet zitten proppen en neemt hij de volgende hap pas als zijn mond (nagenoeg) leeg is, terwijl hij wel gaat zitten proppen als hij met de hand eet....
Het enige dat ik hem met een lepel voer is vla en soep.
Dat heeft Olvarit er opstaan omdat ze dat mogen. Zetten ze erop dat het vanaf 6 maanden is, dan verkopen ze twee maanden minder aan de consument, dat scheelt dus een boel inkomsten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:18 schreef danic het volgende:
Daar heb je wel gelijk in Juud, daarom vind ik het ook zo raar dat Olvarit dan wel potjes heeft voor kindjes vanaf 4 maanden.
En ik merk dat Eva doorheeft dat wij ook eten en dan zit ze er heel geïnteresseerd naar te kijken.
Maar het leek me gewoon ook al leuk. Ook op mijn vorige werk zat ik met alle liefde steeds die hapjes te voeren, echt geweldig. Vind de fles geven ook nog steeds een fijn moment, zo saampjes.
Dus ik keek er stiekem een beetje naar uit en nu moet ik nog een maandje langer wachten.
Nou ja, het gaat toch al hard zat......
Haha en ik erger me er dan weer aan dat ze het doen voorkomen dat het normaal is dat je gewoon vanaf 6 maanden met de pakken melk gaat slepen.. Alsof het heel ongewoon is als je dat niet doet.. :pquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:26 schreef danic het volgende:
Ja daar hebben jullie gelijk in.
Vooral dat laatste Leandra, daar kan ik me nog steeds boos over maken.
Net als die reclame van Nutrilon: "natúúrlijk geef je de eerste maanden borstvoeding....."
Eeeeeh Nee?
In het begin kreeg ik echt het gevoel dat ik daarom een slechtere mama was. Potverdorie.
Toevallig aten we eergisteren soep met broodjes, en ondanks het feit dat hij net een voeding gehad had, vond hij het niet zo gezellig in z'n uppie in de box, dus toen heb ik hem maar bij ons aan tafel gezet, en omdat hij er toch zat...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:21 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Soep, dat vind ik heel dapper! Een keer een tikje van hem en de soep vliegt door de kamer.![]()
Ik zal ook met de hand en van een vork/lepel laten eten. Ik vind het ook wel prettig als ik niet na ieder eetmoment hoef op te ruimen en te dweilen.
Ja, dat is ook minder....laat je vooral niet van de wijs brengen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:26 schreef danic het volgende:
Ja daar hebben jullie gelijk in.
Vooral dat laatste Leandra, daar kan ik me nog steeds boos over maken.
Net als die reclame van Nutrilon: "natúúrlijk geef je de eerste maanden borstvoeding....."
Eeeeeh Nee?
In het begin kreeg ik echt het gevoel dat ik daarom een slechtere mama was. Potverdorie.
Ja idd, alsof je niet goed bij je hoofd bent als je na die 6 maanden nog zelf voedt...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha en ik erger me er dan weer aan dat ze het doen voorkomen dat het normaal is dat je gewoon vanaf 6 maanden met de pakken melk gaat slepen.. Alsof het heel ongewoon is als je dat niet doet.. :p
Ja, ik ben voor!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx
Misschien moeten we hem maar eens laten daten met dat schattige meisje van jou
een nieuw blauw boekje? Ik wil ook een blauwe! Ik heb de groene boekjes nogquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb overigens het nieuwe blauwe boekje van het CB, daar staat in dat bijvoeding tot 6 maanden niet nodig is omdat er genoeg in borst-flesvoeding zit.
En er staat ook in dat je geleidelijk aan een borstvoeding kan vervangen door pap aangemaakt met kunstvoeding....![]()
Dat is dan weer jammer.
Wat dan vervolgens weer niet helemáál incorrect isquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:59 schreef Leandra het volgende:
Potdorie nog an toe!
Zeg ik net tegen Soneal "zeg eens mama, mama"
Komt er als antwoord: "ouwe"
Nee, maar het ergste is dat ik naar aanleiding van deze post: Mensen die hun ouders bij de voornaam noemen dacht "dat roept B ook wel eens voor de lol", laat ik er even van genieten dat er nu weer een een jaar of wat "mama" zegt, en gelijk weer even gaan oefenenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat dan vervolgens weer niet helemáál incorrect is
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naamquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar het ergste is dat ik naar aanleiding van deze post: Mensen die hun ouders bij de voornaam noemen dacht "dat roept B ook wel eens voor de lol", laat ik er even van genieten dat er nu weer een een jaar of wat "mama" zegt, en gelijk weer even gaan oefenen
Ik ook hoor, en B zegt nog steeds "mam"... tenzij ik heel pissig ben, dan komt er wel eens "Leandra, doe nou eens rustig"quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam
Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
Ik ging er ook niet vanuit dat hij bewust "ouwe" zei en ook nog wist wat het betekende...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:43 schreef cleany het volgende:
Ik wil de pret niet bederven maar ik denk dat het wishful thinking is Leandra...
Ik hoor onze jongen ook regelmatig ouw of ouwe zeggen en dat is gewoon een klank denk ik.
Ik kan het ook mis hebben hoor...soms heb ik ook het idee alsof er al een woord gezegd is, maar dat is dan niet zo.
Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:33 schreef DJMO het volgende:
Als mijn dochter U tegen me zegt (leert ze van het pleeggezin) corrigeer ik haar meteen dat ik mama ben en dat ik Je heet voor haar. Als peuter zei ze vaak Mama monique omdat de eerste pleegmoeder mama esther was. Zowel Jan als Geert mogen ons niet bij de voornaam noemen, iets met respect voor de mensen waar je uit geboren bent etc.
Ik zeg ook mama, of oma nu tegen mijn mama.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik noem mijn moeder ook mam of mams.
Mijn dochter gaat ons ook mama en papa noemen en niet bij onze voornaam.
Ik vind 'vader' en 'moeder' ook wel leuk. Kinderen die hun ouders met "U' aanspreken, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.
is er een generatie waarbij dat niet normaal is dan??quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam
Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
Oh dus als ik mijn kinderen leer dat ze mama tegen me moeten zeggen, heb ik geen respect voor ze?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..
Dat bedoel ik dus.. Ik zie niet in wat het met respect te maken heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind papa en mama zeggen echt niks met respect te maken hebben. Vind t vooral zo ongezellig en eerder een afstand scheppen. Je kan je ouders papa en mama noemen en geen greintje respect hebben. Respect zit voor mij in heel andere dingen.
Precies.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Ook mee eensquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Precies. En wij hebben het ook wel bewust gebruikt, bijvoorbeeld op drukke plaatsen als dierentuin, zwembad e.d. Daar heten alle moeders "mamma" en daarom hebben we afgesproken dat ze dan mijn voornaam roepen als ze me nodig hebben. Werkt heel goed, en je loopt zelf niet halfhysterisch op iedere "mammaaaaaa" overal om je heen te kijken of ze jou soms bedoelen. Dat is daar nl in 99 van de 100 gevallen níet zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |