dat maak jij ervanquote:Op vrijdag 2 september 2011 07:20 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Nou, eigenlijk gaat het al eeuwen zo op aarde.
We moeten eens afstappen van het idee van "oh we zijn zo slim want we hebben het door". Dit is niet de eerste keer dat mensen in deze situatie zitten.
Jazeker. 9/11 is misschien niet het beste voorbeeld voor het punt dat ik probeerde te maken maar dat doet wmb weinig af aan het argument in abstracte zin. Als het nl zo is dat de burger zich niet interesseert voor het wereldse dan hoef je als elite geen kunstgrepen uit te halen om voorwendselen te scheppen om op dat niveau politiek te bedrijven maar dan voer je die politiek gewoon uit. Evengoed geldt dit voor beleid op het gebied van privacy: als het volk toch al van mening is dat ze niets te verbergen heeft heb je helemaal geen speciale aanleiding (zoals 9/11) nodig om privacybeperkende maatregelen te nemen, etc. Veel samenzweringen die als doel hebben een excuus te creeren voor zulk soort beleid zijn dan dus overbodig geworden en daarmee valt de bestaansgrond van die samenzweringen weg. Dat, of de burger is ook niet helemaal op z'n achterhoofd gevallen en moet dus via zulke opzetjes overtuigd worden. Maar dat betekent dat de burger zich wel degelijk iets aantrekt van wereldse zaken en zijn verhouding tot de staat, en valt het met die veronderstelde oppervlakkigheid en onbetrokkenheid van de GTST-volger, de krantenlezer en de journaalkijker wel mee. Als dat laatste het geval is is het natuurlijk lastiger uit te leggen waarom er zoveel schaapjes zijn...quote:Op donderdag 1 september 2011 22:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als 9/11 alleen als doel had Afghanistan aan te vallen geef ik je helemaal gelijk.
Dat de gevolgen van 9/11 veel verstrekkender zijn (wie het dan ook gedaan heeft) weet jij ook wel.
Toch ?
het (onder)bewustzijn van de massa niet onderschatten, dat leeft wel hoorquote:Als dat laatste het geval is is het natuurlijk lastiger uit te leggen waarom er zoveel schaapjes zijn...
Mwa je moet wel met een goed excuus komen anders pikt men het nog niet. Ik en anderen gaan er toch automatisch vanuit dat een overheid moreel is/blijft. Wat dus niet zo is. Als men dit eens langzaamaan doorkrijgt wordt het beeld over de overheid ook anders. En wellicht wordt hert volk dan mondiger.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jazeker. 9/11 is misschien niet het beste voorbeeld voor het punt dat ik probeerde te maken maar dat doet wmb weinig af aan het argument in abstracte zin. Als het nl zo is dat de burger zich niet interesseert voor het wereldse dan hoef je als elite geen kunstgrepen uit te halen om voorwendselen te scheppen om op dat niveau politiek te bedrijven maar dan voer je die politiek gewoon uit. Evengoed geldt dit voor beleid op het gebied van privacy: als het volk toch al van mening is dat ze niets te verbergen heeft heb je helemaal geen speciale aanleiding (zoals 9/11) nodig om privacybeperkende maatregelen te nemen, etc.
Zo werkt dat niet. Ik vind dat jij nu geforceerd verbanden probeert te zien die er helemaal niet zijn.quote:Veel samenzweringen die als doel hebben een excuus te creeren voor zulk soort beleid zijn dan dus overbodig geworden en daarmee valt de bestaansgrond van die samenzweringen weg. Dat, of de burger is ook niet helemaal op z'n achterhoofd gevallen en moet dus via zulke opzetjes overtuigd worden. Maar dat betekent dat de burger zich wel degelijk iets aantrekt van wereldse zaken en zijn verhouding tot de staat, en valt het met die veronderstelde oppervlakkigheid en onbetrokkenheid van de GTST-volger, de krantenlezer en de journaalkijker wel mee. Als dat laatste het geval is is het natuurlijk lastiger uit te leggen waarom er zoveel schaapjes zijn...
Ik begrijp dat je reactie op de theorieen van Bankfurt gericht zijn maar kom kom, daarom hoeven de werkelijkheid toch niet uit het oog te verliezen ?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jazeker. 9/11 is misschien niet het beste voorbeeld voor het punt dat ik probeerde te maken maar dat doet wmb weinig af aan het argument in abstracte zin. Als het nl zo is dat de burger zich niet interesseert voor het wereldse dan hoef je als elite geen kunstgrepen uit te halen om voorwendselen te scheppen om op dat niveau politiek te bedrijven maar dan voer je die politiek gewoon uit. Evengoed geldt dit voor beleid op het gebied van privacy: als het volk toch al van mening is dat ze niets te verbergen heeft heb je helemaal geen speciale aanleiding (zoals 9/11) nodig om privacybeperkende maatregelen te nemen, etc. Veel samenzweringen die als doel hebben een excuus te creeren voor zulk soort beleid zijn dan dus overbodig geworden en daarmee valt de bestaansgrond van die samenzweringen weg. Dat, of de burger is ook niet helemaal op z'n achterhoofd gevallen en moet dus via zulke opzetjes overtuigd worden. Maar dat betekent dat de burger zich wel degelijk iets aantrekt van wereldse zaken en zijn verhouding tot de staat, en valt het met die veronderstelde oppervlakkigheid en onbetrokkenheid van de GTST-volger, de krantenlezer en de journaalkijker wel mee. Als dat laatste het geval is is het natuurlijk lastiger uit te leggen waarom er zoveel schaapjes zijn...
neen, net daarom dat ik niet denk" oh, wat ben ik slim"quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:56 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Wat maak ik er van dan? Denk je echt dat je de eerste bent?
Wat maak ik er dan van? Denk je echt dat er geen mensen zijn die denken dat ze slimmer zijn dan anderen omdat ze het doorhebben?quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:04 schreef Loppe het volgende:
[..]
neen, net daarom dat ik niet denk" oh, wat ben ik slim"
natuurlijk zijn er zulke mensen allen denk ik niet dat jouw comment daar veel gaat aan veranderenquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:39 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Wat maak ik er dan van? Denk je echt dat er geen mensen zijn die denken dat ze slimmer zijn dan anderen omdat ze het doorhebben?
Zie alleen al de titel van dit topic:
Wat te doen met de schaapjes, de sheeple, de lemmings?
M.a.w ik maak er niks van.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:22 schreef Loppe het volgende:
[..]
natuurlijk zijn er zulke mensen allen denk ik niet dat jouw comment daar veel gaat aan veranderen
niemandquote:Op zaterdag 3 september 2011 15:54 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
[..]
M.a.w ik maak er niks van.
Waaraan merk jij dat?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:27 schreef Loppe het volgende:
[..]
het (onder)bewustzijn van de massa niet onderschatten, dat leeft wel hoor
Ik haakte in op een post van dadgad die stelde dat wij de consumptiemaatschappij zelf ook gewild hebben en dat dit niet alleen maar aan ons opgedrongen is, en knoopte daar jouw opmerkingen dat de doorsnee burger zich vooral bezig houdt met zijn alledaagse leventje aan vast want imo liggen ze in elkaars verlengde. Ik had ook wel posts van een Salvad0R of Lambiekje kunnen aanhalen waarin soortgelijke sentimenten te vinden zijn over de oppervlakkige GTST-kijker, consumentistische slaven en noem maar op. Er heerst onder een deel van de BNW'ers wel degelijk het idee dat de massa slechts verlangt naar 'brood en spelen'.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:02 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mwa je moet wel met een goed excuus komen anders pikt men het nog niet. Ik en anderen gaan er toch automatisch vanuit dat een overheid moreel is/blijft. Wat dus niet zo is. Als men dit eens langzaamaan doorkrijgt wordt het beeld over de overheid ook anders. En wellicht wordt hert volk dan mondiger.
[..]
Zo werkt dat niet. Ik vind dat jij nu geforceerd verbanden probeert te zien die er helemaal niet zijn.
Ik denk niet dat alleen Bankfurt daar zo over denkt hoor.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je reactie op de theorieen van Bankfurt gericht zijn maar kom kom, daarom hoeven de werkelijkheid toch niet uit het oog te verliezen ?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je er zelf van vindt, in de echte wereld welteverstaan.
Mijn mening moge duidelijk zijn, ook de sheeple laat zich maar tot op bepaalde hoogte in de maling nemen. Ook de (onwetende) elite heeft sturing nodig en wdb zou 9-11 prima 'n false flag op kunnen zijn.
Eigl. merk ik het niet maar ik blijf het verkeerd vinden om in denigrerende termen te spreken. Door je boven hen te stellen, ben je geen haar beter dan die Illuminati bende.quote:
Nou ja, als je werkelijk van mening bent dat de burger gehersenspoeld is of zich er gewoon geen reet voor interesseert dan plaats je jezelf automatisch hoger dan zij. Het is nl geen kwestie van zomaar een meningsverschil.quote:Op maandag 5 september 2011 11:43 schreef Loppe het volgende:
[..]
Eigl. merk ik het niet maar ik blijf het verkeerd vinden om in denigrerende termen te spreken. Door je boven hen te stellen, ben je geen haar beter dan die Illuminati bende.
het is meer een kwestie van inlevingquote:Op maandag 5 september 2011 12:11 schreef Terecht het volgende:
Nou ja, als je werkelijk van mening bent dat de burger gehersenspoeld is of zich er gewoon geen reet voor interesseert dan plaats je jezelf automatisch hoger dan zij. Het is nl geen kwestie van zomaar een meningsverschil.
Klopt. Empathie bepaalt in grote mate hoe je omgaat met de schaapjes.quote:Op maandag 5 september 2011 12:13 schreef Loppe het volgende:
[..]
het is meer een kwestie van inleving
klootzakquote:Op maandag 5 september 2011 12:20 schreef Terecht het volgende:
Klopt. Empathie bepaalt in grote mate hoe je omgaat met de schaapjes.
tuurlijk welquote:Op maandag 5 september 2011 12:27 schreef Terecht het volgende:
Empathie leidt niet altijd tot sympathie, wel?
Daarom zijn mensen natuurlijk ook zo goed in andere mensen martelen. Al die sympathie die zorgt dat we ons in het lijden van een ander in kunnen leven. Oh wacht...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |