Ze waren ook erg lekker... en die tegels, dan heb je de badkamer nog niet gezienquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:04 schreef zaailand het volgende:
[..]
Nou die zien er heel erg lekker uit, lijkt mij helemaal niks mee!!!!
Leuke retro tegeltjes ook
Misschien volgende keer beter inlezen voordat je dingen roept die niet waar zijn? Dit is ook 16 euro per kilo, bevat 11.1% vet wat onder "mager" valt (mager gehakt in de vorm van vlees mag maximaal 15% vet bevatten) en dat er wat glucosestroop in zit val je echt niet dood van neer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Om te beginnen kost het geen ¤16 per kilo. Voor de rest zit er suiker(!) in en is het vetgehalte behoorlijk laag.
Natuurwinkel verkoopt het ook, maar daar betaal ik het dubbele voor een zakje. Dan maar naar de toko! Had ook een zakje gedroogde groene mango, die was erg fijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dol op gedroogde mango!Waarom verkopen supermarkten dat nou niet gewoon
LOLquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ze waren ook erg lekker... en die tegels, dan heb je de badkamer nog niet gezien
Ik heb het wel eens gezien bij de AH in hersluitbare zipzakjes, de natuurvoedingswinkel, op de markt en bij de notenbar.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Och joh, ik wil wel een pak opsturen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef Isabeau het volgende:
De markt Isa, daar haal ik het altijd vandaanquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef Isabeau het volgende:
Oh da's liefquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
Och joh, ik wil wel een pak opsturen?
So cute!!!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:34 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn!
Gisteren bestelt, hopelijk net zo snel als de vorige keer binnen
En het is páárs ! *liefde*quote:
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:34 schreef Danaîdes het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn!
Gisteren bestelt, hopelijk net zo snel als de vorige keer binnen
Misschien moet jij m'n post maar eens beter doorlezen, ik heb het juist over het feit dat het ¤16 per kilo kost, dat is bijna het dubbele van supergoed biologisch gehaktquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ze waren ook erg lekker... en die tegels, dan heb je de badkamer nog niet gezien
[..]
Misschien volgende keer beter inlezen voordat je dingen roept die niet waar zijn? Dit is ook 16 euro per kilo, bevat 11.1% vet wat onder "mager" valt (mager gehakt in de vorm van vlees mag maximaal 15% vet bevatten) en dat er wat glucosestroop in zit val je echt niet dood van neer.
Ik ben inmiddels een keer de toko hier ingelopen... maar pfff, wat moet ik daar eigenlijk kopen? De gedroogde mango was wel erg
Ik heb geen zin, laat staan behoefte om hier in te gaan waarom ik de keuze heb gemaakt voor mijn manier van eten, koken en de daarbijbehorende producten. Ik heb na 5 jaar eens een keer vegaballen met smaak in plaats van imitatieschoenzolen. Laat mij maar blij zijnquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:03 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Misschien moet jij m'n post maar eens beter doorlezen, ik heb het juist over het feit dat het ¤16 per kilo kost, dat is bijna het dubbele van supergoed biologisch gehakt![]()
11,1% vet is leuk voor viva-huisvrouwen die een rolberoerte bij het het woord vet krijgen maar voor lekker gehakt is dat veels te weinig. En ik ben ik absoluut niet bang voor suiker, maar waarom zou je dat in godsnaam aan je gehakt toevoegen.
Onigiri (rijstballetjes), pasta- of aardappelsalade, gekookt eitje.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:24 schreef quickstepster het volgende:
maandag wil vriendlief voor het eerst een bento mee, nog ideeen voor mannelijk voedsel wat ik er in kan doen? sowieso gehaktballetjes natuurlijk, maar what else?
http://www.amansbento.com/quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:24 schreef quickstepster het volgende:
maandag wil vriendlief voor het eerst een bento mee, nog ideeen voor mannelijk voedsel wat ik er in kan doen? sowieso gehaktballetjes natuurlijk, maar what else?
die past niet in mijn tas...quote:Op donderdag 1 september 2011 15:03 schreef rubje het volgende:
De lekkerste en prijs-kwaliteit techische Bento box (+/- 15 euro!) zit net buiten rotterdam richting Capelle ad IJsel![]()
[ afbeelding ]
Succes met je zoektocht! Ik zou het helaas niet weten..zelf vind ik foodpicks ook heel erg duur op ebay. Terwijl ze het gewoon voor misschien een euro in de winkel kopen..quote:Op donderdag 1 september 2011 19:00 schreef Cat22 het volgende:
Ik wil deze hebben![]()
[ afbeelding ]
Maar dan niet voor 5 dollar per zakje en ik ga ze ook niet los bij Jlist voor 2,80 (+ verzenden) bestellen. Jlist is geweldig maar qua furikake strooiers en kleine sauspotjes is het aanbod belabberd dus dat wordt hem niet.
Weet iemand waar ik deze drie items wel samen kan kopen? Of kan ik wellicht die toothpicks met iemand meebestellen?Versturen kan vast via briefpost!
Ik heb net een mail gestuurd voor een schatting van kosten en prijs voor een bestelling. Die begon met foodpicks. Maar inmiddels een bento set, cupjes, furikake strooier en nog meer omvat.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:42 schreef xSuperboo het volgende:
[..]
Succes met je zoektocht! Ik zou het helaas niet weten..zelf vind ik foodpicks ook heel erg duur op ebay. Terwijl ze het gewoon voor misschien een euro in de winkel kopen..
quote:Op zaterdag 3 september 2011 16:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb net een mail gestuurd voor een schatting van kosten en prijs voor een bestelling. Die begon met foodpicks. Maar inmiddels een bento set, cupjes, furikake strooier en nog meer omvat.
Ik weet precies wat je bedoeld! Bento is gewoon heel verslaafdquote:Op zaterdag 3 september 2011 16:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb net een mail gestuurd voor een schatting van kosten en prijs voor een bestelling. Die begon met foodpicks. Maar inmiddels een bento set, cupjes, furikake strooier en nog meer omvat.
mag ik vragen wat je hebt gemaakt? ben nieuwsgierigquote:Op donderdag 8 september 2011 08:05 schreef quickstepster het volgende:
yay, alles is binnen en vriendlief heeft atm zn eerste mannen bento mee! ^^ die is dus verslaafd!
quote:Op donderdag 8 september 2011 20:12 schreef quickstepster het volgende:
had pastasalade met gehaktballen, samosa's, gegrilde aubergine en courgette, en een paar blokjes fudge erin verstopt. helaas geen foto gemaakt, vriend moest eerder weg dan ik dacht!
Klinkt goed! Jammer dat je geen foto kon maken.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:12 schreef quickstepster het volgende:
had pastasalade met gehaktballen, samosa's, gegrilde aubergine en courgette, en een paar blokjes fudge erin verstopt. helaas geen foto gemaakt, vriend moest eerder weg dan ik dacht!
ik maak voor mezelf al langer een bento, maar nu vriendlief meedoet is het leuker, omdat we samen voorbereiden en ik de keuken staan, dan kunnen we het ook wat ingewikkelder makenquote:Op donderdag 8 september 2011 20:39 schreef xSuperboo het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Ik weet zeker dat hij er blij mee was, dat is weer anders dan een boterham elke dag. Het lijkt me ook veel gezonder als je gevarieerd eet inplaats van elke dag hetzelfde. Nog plannen om bento te maken? Maak je voor jezelf ook bento?
Zorg voor een goede broodtrommel! Het hoeft niet persee een officiele bento box van Japan te zijn ofzoquote:Op donderdag 8 september 2011 20:51 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil ook hiermee beginnen! Hoe doe ik dat?
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Klinkt goed! Jammer dat je geen foto kon maken.
Als ik het kabeltje van mijn toestel vind post ik hier nog wat foto's van mijn bento's van deze week.
Ohja dat is inderdaad heel erg gezellig!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:10 schreef quickstepster het volgende:
[..]
ik maak voor mezelf al langer een bento, maar nu vriendlief meedoet is het leuker, omdat we samen voorbereiden en ik de keuken staan, dan kunnen we het ook wat ingewikkelder maken
Ja, vormpjes. Maar dat werkt denk ik beter met witbrood en nog wat details erop. Maar daar had ik 's morgens vroeg geen zin in.quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:10 schreef quickstepster het volgende:
ziet er lekker uit cat!! is dat brood in vormpjes rechts onderin op de eerste foto? leuk!
Het is verslavend hoor! Op zich kon ik best wat dingetjes vinden in mijn keukenkastjes (wat is er mis met een houten prikker, boterhamtrommeltje en een geschild gekookt eitje?) maar prikkertjes met beestjes erop, sjieke bentoboxen en eitjes in hartvorm zijn toch veel leuker?quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:26 schreef quickstepster het volgende:
leuk! moet er toch ook eens aan, heb totaal geen uitstekers, strooiers, sausflesjes of eivormpjesmaar nu vriend meedoet is t wel leuk om ook te gaan kunstelen ^^
ja, die sjieke boxen heb ik nu, dus dan begint het toch te kriebelen! misschien toch maar op ebay blijven kijken, want helaas is t wel redelijk duur allemaal!quote:Op vrijdag 9 september 2011 19:28 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het is verslavend hoor! Op zich kon ik best wat dingetjes vinden in mijn keukenkastjes (wat is er mis met een houten prikker, boterhamtrommeltje en een geschild gekookt eitje?) maar prikkertjes met beestjes erop, sjieke bentoboxen en eitjes in hartvorm zijn toch veel leuker?
Je bent het bento maken in iig niet verleerd, simpel maar wel mooiquote:Op dinsdag 13 september 2011 15:54 schreef vahmpcat het volgende:
Leuk om te zien dat het bento-topic nog leeft![]()
Terug van weggeweest, afstuderen ging veel tijd in zitten en dus mezelf weg gehouden van fora die te veel tijd neigen op te slokkenNu hopen dat ik tijd over blijf hebben om te blijven posten.
En dan gelijk maar mijn snackbento voor vanavond, ik heb tegenwoordig 2 avondlessen tot half 10 en dan is een bento meestal aan de orde. In dit geval hebben we in middag al warm op, kwam zo uit, dus een snackbento mee om het vanavond vol te houden![]()
Excuses voor de telefoon foto's, ik had even niets anders bij de hand, hoop dat photobucket ze netjes resized, de site deed moeilijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In ronde afgesloten bakje, stukjes leftover kip met courgette en paprika met tomaten-kruidensaus uit de oven. Strooi-kuikentje met zonnebloempitjes en pitloze druifjes. Stokjes voor de kip.
Simpel, maar ik kijk nu al uit naar de pauze
http://www.leukelunch.nl/nieuws/quote:Op donderdag 8 september 2011 20:51 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil ook hiermee beginnen! Hoe doe ik dat?
http://www.leukelunch.nl/nieuws/ (nogmaalsquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:26 schreef Deliah het volgende:
Ik wil ook zo een lief schattig bentodoosje vinden, maar zijn die niet ergens anders dan via amazon te verkrijgen? Helaas heb ik geen creditcard.
Of je maakt je een halve dag kwaad in de keuken en kunt weer twee maanden vooruit.quote:Op maandag 28 november 2011 15:33 schreef douche-eendje het volgende:
Je hoeft toch ook niet iedere dag een traditioneel bentogebeuren in elkaar te draaien? Ik neem vaak genoeg brood met een fijne salade mee, wat voor mijn collega's soms al heel wat is. Of een leftover van het avondeten ervoor, maar ga er niet speciaal voor staan te koken.
Kun je onigiri goed invriezen? Valt de boel niet uit elkaar bij het ontdooien?quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Of je maakt je een halve dag kwaad in de keuken en kunt weer twee maanden vooruit.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mini quiches met kipgehakt, prei, wortel, paprika en cashewnoten, onigiri en gehaktballetjes met rozijn en ui. Dat verdwijnt allemaal in de vriezer, avond vooraf eruit halen en met de lunch heb je een heerlijk hapje.
Deze heb ik vorige week gemaakt:
[ afbeelding ]
Wat extra broccoli gekookt bij het avondeten, wraps gemaakt met zalm en roomkaas ( ook al eerder, was meteen lunch voor de dag erna), komkommer en alvast mandarijntje geschild. Kost echt niet zoveel tijd.
Ik heb ze weleens ingevroren. Ontdooien en dan opeten vond ik vreselijk vies, ontdooien en 's ochtends voor je weggaat opwarmen en laten afkoelen werkt prima.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kun je onigiri goed invriezen? Valt de boel niet uit elkaar bij het ontdooien?
Ik wil heel graag weer gaan bentoën, want ik werk nu fulltime en verval snel in brood/crackers, waar ik saai van word en dan ga ik weer snacken. Maar juist omdat ik vijf dagen in de week werk, vind ik het lastig om ook nog eens in de keuken te gaan staan....
Dat wordt smullen bij de lunch, Muckquote:Op maandag 16 januari 2012 15:54 schreef Muck het volgende:
Zoals gezegd ben ik de keuken in gedoken en er staat een groot bord met verschillende gehaktballetjes af te koelen. Marokkaans gekruid, Italiaans gekruid en naturel.
Ook heb ik 6 miniquiches met spek, champignons en kaas gemaakt en staan er nunog 6 in de oven met stukjes kip, pesto, pijnboompitjes en mozzarella
[ afbeelding ]
Lekker Muck!quote:Op maandag 16 januari 2012 15:54 schreef Muck het volgende:
Zoals gezegd ben ik de keuken in gedoken en er staat een groot bord met verschillende gehaktballetjes af te koelen. Marokkaans gekruid, Italiaans gekruid en naturel.
Ook heb ik 6 miniquiches met spek, champignons en kaas gemaakt en staan er nunog 6 in de oven met stukjes kip, pesto, pijnboompitjes en mozzarella
[ afbeelding ]
Het valt niet uit elkaar en ik vind ze ontdooid prima te eten. Flesje sojasaus mee en furikake: njam. Vers is wel iets lekkerder maar dat ga ik écht niet 's morgens vroeg klaarmaken.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kun je onigiri goed invriezen? Valt de boel niet uit elkaar bij het ontdooien?
Ik wil heel graag weer gaan bentoën, want ik werk nu fulltime en verval snel in brood/crackers, waar ik saai van word en dan ga ik weer snacken. Maar juist omdat ik vijf dagen in de week werk, vind ik het lastig om ook nog eens in de keuken te gaan staan....
met bladerdeeg gemaakt?quote:Op maandag 16 januari 2012 15:54 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Vers is na te bootsen, aldus het Just Bento-kookboek. Niet ontdooien, maar 's morgens bevroren direct in de magnetron. Af laten koelen en meenemen.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Lekker Muck!
[..]
Het valt niet uit elkaar en ik vind ze ontdooid prima te eten. Flesje sojasaus mee en furikake: njam. Vers is wel iets lekkerder maar dat ga ik écht niet 's morgens vroeg klaarmaken.![]()
Furikake op komkommer is trouwens ook zwaar aan te raden.
Dat was mijn idee dus ookquote:Op maandag 16 januari 2012 20:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wordt smullen bij de lunch, MuckEigenlijk zou ik dat ook wel willen doen en ik vind koken zo enorm leuk, dus wat houdt me tegen
Ja,dat gaat prima in een muffinvormquote:Op maandag 16 januari 2012 22:19 schreef loecje het volgende:
[..]
met bladerdeeg gemaakt?
die 2e met kip klinkt ook lekker. die sla ik op
Dit geef je een volwassen vent toch niet mee zeker.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:58 schreef Muck het volgende:
De Bento voor mijn vriend voor morgen:
[ afbeelding ]
Wraps met kruidenkaas en ham, wraps met tonijn, rechtsonder een miniquiche (met kaashartje), rechtsboven 3 kleine gehaktballetjes, linksonder wat aardappelsalade, wat worteltjes en een handig prikkertje.
Nou, bij mijn vriend op het werk niet. Hij was er blij mee en zijn collega's zijn jaloers.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:54 schreef lipper het volgende:
[..]
Dit geef je een volwassen vent toch niet mee zeker.
Als iemand zo'n broodtrommel heeft kan hij buiten gaan eten bij ons.
Doen danquote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:13 schreef 3Dino het volgende:
Wow.. heb ook zin gekregen om eens iets anders dan een boterham mee te nemen als lunch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |