abonnement Unibet Coolblue
pi_100977307

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van 's nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.


De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 22:00 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
1. Harajuku. Profiel | History | Fotoboek
2. IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek
3. Maarten-Pieter Profiel | History | Fotoboek
4. Lutte Profiel | History | Fotoboek Maffia
5. Knetterkrankjorum Profiel | History | Fotoboek
6. gomi Profiel | History | Fotoboek
7. iBenny Profiel | History | Fotoboek Dorpsbewoner
8. Wendytje Profiel | History | Fotoboek Dorpsbewoner
9. DuTank Profiel | History | Fotoboek Dorpsbewoner
10. liesje1979 Profiel | History | FotoboekRechercheur
11. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek
12. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek Maffia
13. PatriQue89 Profiel | History | Fotoboek
14. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek
15. CaLeX Profiel | History | Fotoboek Spion
16. tdrone Profiel | History | Fotoboek Dorpsbewoner
17. Breezerslet17 Profiel | History | Fotoboek Bodyguard
18. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek
19. Crazy-M Profiel | History | Fotoboek Dorpsbewoner
20. 08gnoT Profiel | History | Fotoboek
21. honkeytonk Profiel | History | Fotoboek Busdriver
22. Tombolafan Profiel | History | Fotoboek
23. Anne Profiel | History | FotoboekDorpsbewoner
24. Borisz Profiel | History | Fotoboek Maffia
25. dakraam Profiel | History | Fotoboek
26. charmed_angel Profiel | History | Fotoboek Maffia

Als je dus kills doorgeeft via PM, aan BEIDE spelleiders PM'en..Gebeurt dit niet, dan geldt jouw rol die dag/nacht niet!

Spelleiders deze ronde: TheVulture en Lynda

Belangrijke posts:
Burgemeesterverkiezing
Nacht 1
Dag 2
Nacht 2
Nacht 2.2
Dag 3
Nacht 3
Dag 4
Nacht 4

HUUUUUUUUH, WAT IS DEZE?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Deze OP is hier te vinden
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100977322
}:|
pi_100977327
Maarten-Pieter (3): IJs, Tha_Erik, PS
Knetterkrankjorum (2): PatriQue89, Dorpsoudste
IJsdraakje (4): 08gnoT., Hara, gomi mp
pi_100977332
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:31 schreef lynda het volgende:
}:|
?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100977353
Fine. Ze vertrouwt mij niet, maar ik vertrouw Hara
#unvote MP
#vote IJsdraakje


Maarten-Pieter (2): IJs, Tha_Erik
Knetterkrankjorum (2): PatriQue89, Dorpsoudste
IJsdraakje (5): 08gnoT., Hara, gomi, MP, PS
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100977393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:31 schreef DuTank het volgende:

[..]

?
Spelleiders maken het nieuwe topic o|O o|O o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100977410
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:33 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Spelleiders maken het nieuwe topic o|O o|O o|O
oooh ja kut vergeten.. nu moet ik die teringzooi hele tijd aanpassen :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100977541
Morituri te salutant. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100977598
Ik twijfel tussen PS en IJsdraakje :')

# Vote PS

Maarten-Pieter (2): IJs, Tha_Erik
Knetterkrankjorum (2): PatriQue89, Dorpsoudste
IJsdraakje (5): 08gnoT., Hara, gomi, MP, PS
PuntenSlijpsel (2) Tombo
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100977623
Ugh tombo doe toch niet zo stom :')
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_100977636
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:42 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ugh tombo doe toch niet zo stom :')
Dat maak ik zelf wel uit :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100977667
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit :P
nou ga ik denken dat jij maffia bent
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:51:40 #13
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_100977860
Zo, dat duurde langer dan gepland.
Kunnen mensen niet ff in de gaten houden dat ze niet vlak voor een lynch moeten bellen? :P

##Vote IJsdraakje

Maarten-Pieter (2): IJs, Tha_Erik
Knetterkrankjorum (2): PatriQue89, Dorpsoudste
IJsdraakje (6): 08gnoT., Hara, gomi, MP, PS, Roger
PuntenSlijpsel (2) Tombo

Edit: lijstje anpassen blijkt moeilijker dan gedacht :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_100977922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
Zo, dat duurde langer dan gepland.
Kunnen mensen niet ff in de gaten houden dat ze niet vlak voor een lynch moeten bellen? :P

##Vote IJsdraakje

Maarten-Pieter (2): IJs, Tha_Erik
Knetterkrankjorum (2): PatriQue89, Dorpsoudste
IJsdraakje (6): 08gnoT., Hara, gomi, MP, PS, Roger
PuntenSlijpsel (2) Tombo

Edit: lijstje anpassen blijkt moeilijker dan gedacht :')
"Sorry, ik moet voor 7 uur iemand vermoorden. Doei"
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100977923
hopelijk is dat maffia, want dan hoef ik niet al te veel aan te passen :')
of is er daarna nog eentje?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_100977974
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:53 schreef DuTank het volgende:
hopelijk is dat maffia, want dan hoef ik niet al te veel aan te passen :')
of is er daarna nog eentje?
Ik denk dat er nu nog 1 of 2 zijn. 5 maffia + spion of 6 maffia + spion was wel een mooi aantal met dit aantal deelnemers.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:59:11 #17
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_100978081
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:53 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

"Sorry, ik moet voor 7 uur iemand vermoorden. Doei"
Precies, ja.

"We gaan zo met het hele dorp iemand lynchen en daar móet ik bij zijn, anders ben ik bang dat de grote Leiders mij eens als voorbeeld laten doden." :P

Kijken hoe lang het dan duurt voor er een paar mannen in witte pakken voor de deur staan. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_100978109
:W
pi_100978291


De nog overgebleven dorpelingen verzamelden zich bij de grote waterput op het dorpsplein. Ze waren helemaal in de war over de gebeurtenissen van de afgelopen nacht. Er was maar één moord gepleegd en hoewel dat eigenlijk een goed teken zou moeten zijn dat de maffia bijna verdreven was, overheerste de verwarring. Had de maffia zich stilgehouden en was de moord het werk van één van hen als daad om het dorp te beschermen? Of was het toch de maffia die had toegeslagen?

Na lang beraad keerde de groep zich uiteindelijk tegen IJsdraakje (maffia) . Ondanks flink tegenstribbelen werd ze met meloenen bekogeld en met een sinaasappel in haar mond en twee in haar kont in de lege waterput gegooid. Het breken van de nek klonk als een echo uit de put naar boven.

De dorpelingen vierden feest. Het lynchen van IJsdraakje betekende dat de maffia definitief uit het dorp was verdreven!

Dorpelingen gefeliciteerd *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_100978301
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100978306
:*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_100978312
En ja ijsdraakje had gister gewoon zoiets van kom laten we het dorp even dwars zitten O-)
pi_100978314
Woehoe! *O* *O* *O*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:07:06 #24
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_100978315
*O* gefeliciteerd iedereen
Wat doe ik hier?
pi_100978319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

nou ga ik denken dat jij maffia bent
Nee dus *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')