Je zou denken dat (voormalig) rijke ondernemers zo slim zijn dat ze gewoon een huis zonder hypotheek zouden kopen. Waarom afhankelijk van de bank of de overheid willen zijn?quote:Op maandag 5 september 2011 23:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het bevestigt maar weer eens wat voor volk het is, die 'zelfstandige ondernemers'.
Die hebben zich door de andere ondernemers in de financiele wereld laten indoctrineren dat ze een maximale hypotheek moeten hebben om de maximale hra te kunnen benutten.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Je zou denken dat (voormalig) rijke ondernemers zo slim zijn dat ze gewoon een huis zonder hypotheek zouden kopen. Waarom afhankelijk van de bank of de overheid willen zijn?
Waarom niet? Er worden in 't Gooi villa's verhuurd door makelaars omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen in de verkoop.quote:Op maandag 5 september 2011 14:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nergens. Jij denkt dat het huurwoningen zijn?
Kom maar op met die links.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Er worden in 't Gooi villa's verhuurd door makelaars omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen in de verkoop.
Heb je de foto`s van bankdirecteuren met hongerbuikjes die bedelen om een brood bij het centrum van `t Gooi in de krant niet gezien?quote:
Oh, die heb ik gemist. Dat kwam vast omdat ik was afgeleid door de beelden van vastgoedhandelaren die gekleed in lompen in de rij voor de voedselbank stonden!quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je de foto`s van bankdirecteuren met hongerbuikjes die bedelen om een brood bij het centrum van `t Gooi in de krant niet gezien?
Dat is beter als je butler naar de voedselbank moeten sturen in de twingo.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, die heb ik gemist. Dat kwam vast omdat ik was afgeleid door de beelden van vastgoedhandelaren die gekleed in lompen in de rij voor de voedselbank stonden!
Jij roept dat het bericht gaat over koopwoningen zonder dat dat er staat en je legt de bewijslast bij mij?quote:
Yupquote:Op dinsdag 6 september 2011 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij roept dat het bericht gaat over koopwoningen zonder dat dat er staat en je legt de bewijslast bij mij?
quote:Op zondag 4 september 2011 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar kom je niet zo makkelijk bij:
Dan moet je eerst de HRA losschroeven, dan de rente losmaken en omhoogklappen, daarna een krik onder de werkeloosheid zetten en die net zover opkrikken totdat je bij de executieveiling kunt. Ben je daar voorbij, dan kun je via de vrijgekomen opening met een speciale hypotheeksleutel het ventiel losdraaien.
(Klinkt ingewikkeld, maar als je eenmaal weet hoe het zit valt het wel mee)
Wel grappig dat de VVD middels de hypotheekrenteaftrek zelfs rijken financieel afhankelijk maakt. Wtf is dat voor krom beleidquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die hebben zich door de andere ondernemers in de financiele wereld laten indoctrineren dat ze een maximale hypotheek moeten hebben om de maximale hra te kunnen benutten.
Onder links hoopte ze op deze manier toch flink te profiteren..... wel een beetje dom van de vrije vogelsquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Wel grappig dat de VVD middels de hypotheekrenteaftrek zelfs rijken financieel afhankelijk maakt. Wtf is dat voor krom beleid.
quote:wo 07 sep 2011, 11:53 |
Banken onvermurwbaar met hypotheeknormen
AMSTERDAM - Ondanks dringende oproepen vanuit de woningmarkt weigeren de banken in ons land in gesprek te gaan met de Nederlandse Hypotheek Garantie (NHG) over de versoepeling van de hypotheeknormen. De brancheorganisatie Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zegt onverminderd vast te houden aan de eigen strengere leennormen, de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF).
Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:35 schreef meth77 het volgende:
AMSTERDAM - Ondanks dringende oproepen vanuit de woningmarkt weigeren de banken in ons land in gesprek te gaan met de Nederlandse Hypotheek Garantie (NHG) over de versoepeling van de hypotheeknormen. De brancheorganisatie Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) zegt onverminderd vast te houden aan de eigen strengere leennormen, de Gedragscode Hypothecaire Financieringen (GHF).
Omdat het tokkies zijn die op te grote voet leven, en dus moet het vrouwtje nu patsen krijgen nu de facade in elkaar dreigt te donderenquote:Op dinsdag 6 september 2011 08:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Je zou denken dat (voormalig) rijke ondernemers zo slim zijn dat ze gewoon een huis zonder hypotheek zouden kopen. Waarom afhankelijk van de bank of de overheid willen zijn?
Hadden ze alleen al 10 jaar geleden moeten bedenken, maar vooruitzien is te moelijk voor de oppertunisten in de financiele sector.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:37 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
^^ Dat dus. Sowieso zou die NHG vervangen moeten worden door 25% zelf betalen en de rest lenen. Lijkt me aanzienlijk beter dan een garantiefonds wat veel te weinig geld heeft als het ooit nodig is.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:37 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Tot nu toe heeft het NHG echter extreem veel meer in kas dan het ooit nodig heeft gehad.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus. Sowieso zou die NHG vervangen moeten worden door 25% zelf betalen en de rest lenen. Lijkt me aanzienlijk beter dan een garantiefonds wat veel te weinig geld heeft als het ooit nodig is.
Dat bedrag is een druppel op een gloeiende plaat, in normale omstandigheden is het een hoop geld maar zodra er een echte crash komt zal blijken dat het zeer snel verdampt is. De risico's zijn tegen een extreem lage premie afgewenteld op de belastingbetaler. Waarom reflecteert de rente niet gewoon het risico dat banken lopen? Waarom moet de belastingbetaler garant staan voor de mogelijkheden van private ondernemers om hun zakken te vullen?quote:Op woensdag 7 september 2011 13:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft het NHG echter extreem veel meer in kas dan het ooit nodig heeft gehad.
quote:Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
maar zodra er een echte crash komt
Volgens mij is de huidige crisis verzacht door de overheidstekorten fors op te laten lopen. Had men dit niet gedaan dan was de werkeloosheid fors opgelopen en waren er veel mensen geweest die nu aanspraak hadden moeten maken op de NHG.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:00 schreef Scorpie het volgende:
Ow, dit is dus de nieuwe tactiek, het is volgens Xeno nog geen 'echte' crash maar een nepperd.
Vroeg of laat klopt dat, maar we gaan echt niet allemaal tegelijk dood.quote:
De hypotheekrente in NL is al 1% hoger als duitsland , en dus wentelen banken al een gedeelte van het risico af, dat ze hun winsten daarna gebruiken om aan de banksters en aandeelhouders te trakteren is een ander verhaal.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat bedrag is een druppel op een gloeiende plaat, in normale omstandigheden is het een hoop geld maar zodra er een echte crash komt zal blijken dat het zeer snel verdampt is. De risico's zijn tegen een extreem lage premie afgewenteld op de belastingbetaler. Waarom reflecteert de rente niet gewoon het risico dat banken lopen? Waarom moet de belastingbetaler garant staan voor de mogelijkheden van private ondernemers om hun zakken te vullen?
Dus de banksters naaien de burgers in Nederland drieledig, door een hogere rente, door de hogere belastingderving als gevolg van de HRA en de extra blootstelling aan risico's door het afwentelen van de risico's op de belastingbetaler. Van de VVD zou je verwachten dat ze op hun achterste benen zouden staanquote:Op woensdag 7 september 2011 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De hypotheekrente in NL is al 1% hoger als duitsland , en dus wentelen banken al een gedeelte van het risico af, dat ze hun winsten daarna gebruiken om aan de banksters en aandeelhouders te trakteren is een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |