de eerste keren wel, maar daarna niet meerquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:57 schreef aylabayla het volgende:
even een vraagje, mijn meisje van 3 november 2008 ging een tijdje terug over in een peuterbedje maar blijft daarin niet liggen, haalt dan alle kasten leeg en gaat lekker zitten spelen...
bleef jullie doerak gewoon de eerste keer liggen?
ik kan me dat verhaal wel herinneren ja, juist omdat het zo'n zet-je-moeder-maar-voor-gek-moment was heb ik het onthoudenquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:50 schreef krijtlijk het volgende:
Dat was hier wel grappig trouwens (volgens mij heb ik het al eens eerder verteld)
Toen hij net 3 was geworden waren we op het consultatiebureau, en daar vroegen ze of hij al zindelijk was. Dus ik zeg dat hij dat nog niet is en dat hij ook niet aangeeft als hij moet plassen. Hoor ik opeens een klein stemmetje: Mama, ik moet plassen! Sindsdien plast hij altijd op de wc.
Wat grappig zeg! Ik kende het verhaal niet, moest er wel even om lachenquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:50 schreef krijtlijk het volgende:
Dat was hier wel grappig trouwens (volgens mij heb ik het al eens eerder verteld)
Toen hij net 3 was geworden waren we op het consultatiebureau, en daar vroegen ze of hij al zindelijk was. Dus ik zeg dat hij dat nog niet is en dat hij ook niet aangeeft als hij moet plassen. Hoor ik opeens een klein stemmetje: Mama, ik moet plassen! Sindsdien plast hij altijd op de wc.
even over slapen in peuterbed: Jan kan prima lopen en zelfs trap op en af met z'n slaapzak, dus hij ligt gewoon in een slaapzak in z'n bedje. Op de een of andere kan onze woelwater niet fatsoenlijk in slaap komen onder z'n dekbed, maar wel in een slaapzakquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lastig Simmu!
Ik gooi het lekker in de herhaling!![]()
Tyler slaapt nu een paar dagen in het peuterbed. Hij vind vooral de deken erg vreemd. Dus als hij liever wil, mag hij in slaapzak.
Vandaag zijn we naar Anloo geweest met mijn ouders ( www.etstoel.nl)
Daar waren oa heel veel paarden. Tyler vond het prachtig. De hele tijd hihihihi! Daa, oooh no eh hiiii! ( Kijk! Daar nog een paard!)
Er was van alles te doen, het leek echt wel middeleeuws. Heel leuk. Hij was ook niet weg te slaan bij een geit, telkens aaien en knuffelen. We hebben nog 2x een huifkartochtje gemaakt.
Daardoor geen slaapje gehad, maar het ging goed! Alleen eind van de middag toen we weer bij mijn ouders waren was hij soms zeurderig en heel hard aan het gillen.
Dat kwam vast van vermoeidheid en buikpijn. Vanaf een uur of 15.00 t/m 19.30 6/7 keer gepoept.
Sneu! Hij had een dagje over geslagen en dat moest ingehaald worden blijkbaar.
ik zet ze wel ff in de SCquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:05 schreef DJMO het volgende:
maak es een foto simmu? Ben wel benieuwd nu![]()
Mjah, normaal zou hij idd gewoon gegaan zijn simmu, maar hij werd zo traag wakker, zo sleepy, wilde nog verder slapen eigenlijk, dat ik 'm maar op de bank geparkeerd heb vanmorgen. Moet er wel bijzeggen dat zijn bui aanstekelijk werkte, had de neiging om bij hem te gaan liggen op de bank en m'n ogen dicht te doen
Omdat hij weet dat hij toch wel zijn zin krijgt gok ik ..aan je eerder post te lezen dat je geen zin hebt in driftbuien s'avonds.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:29 schreef DJMO het volgende:
MP: Jan is een volhouder, die blijft dus gerust een half uur op z'n kamerdeur rammen tot we hem eruit halen.
Bij ons is eht dus ook een tijd mis gegaan omdat we haar er steeds uithaalden idd. En toen hebben we samen de lijn getrokken om haar gebrul te negeren, dit was echt megamoeilijk en zielig en we moesten echt op de klok kijken want in mijn beleving duurde het zo al een uur maar de eerste keer was het 8 minuten de tweede keer 6 minuten en nu gaat ze bijna altijd gewoon liggen met een boekje en als ze brult duurt het nog max 3 minuten dus.. maar we hebben haar op deze manier wel duidelijk kunnen maken dat wij de baas zijn en dat hoe gek ze zich ook gedraagt dat de regel is dat ze op haar kamer blijft en die lijkt nu doorgedringen te zijn.. Maar ja vele kinderen vele manieren wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:44 schreef _Bar_ het volgende:
kun je het Jan niet uitleggen Djmo en dan maar hopen dat hij het aanneemt?
En over dat huilen, ook al "ramt"hij op de deur, kunnen jullie dat niet proberen te negeren hoe rot en bot het ook is.
In elk geval proberen te voorkomen dat Jan straks denkt he als ik maar lang genoeg doorga, halen papa en mama mij er toch wel uit.....
ik heb spul wat ik gebruik als het te erg is, ik zal morgenochtend wel ff kijken welke dat is. die lijkt wel wat te helpen en zelfs ravi kan ertegen!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:39 schreef DJMO het volgende:
pleisters trekt hij los; nagels kort houden doe ik al![]()
Ik ga idd ook al op jacht met een elektrische Simmu, maar echt veel haalt 't blijkbaar niet uit .. stomme beesten
wat Bla al zegt, en dat is precies wat hij weet!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:29 schreef DJMO het volgende:
MP: Jan is een volhouder, die blijft dus gerust een half uur op z'n kamerdeur rammen tot we hem eruit halen.
da's zeker ook waar!quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:49 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het makkelijk praten is vanuit ons perspectief, volgens mij breekt hij echt de boel af. Knappe moeder die dat gewoon maar negeert
Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben hoor, maar het is gewoon makkelijk praten vanaf de overkant. Dat geldt trouwens voor elke opvoedkwestie, als je er zelf in zit is het altijd anders (want het is je eigen kind, en elke ouder is anders). Maar ik heb echt het idee dat Jan extremer reageert dan het gemiddelde andere kind en het lijkt me lastig om daar op de voorgestelde manier mee om te gaan. Ik zou 'm in ieder geval NIET in z'n sop gaar laten koken (daar ben ik sowieso geen voorstander van), liever wat jij zegt inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
wat Bla al zegt, en dat is precies wat hij weet!
Hij weet wel dat ie er uiteindelijk uit mag als ie maar genoeg bonkt en rammelt..
Jore, maar op deze manier maakt Jan (en DJMO) er een gewoontje van..
Hij zit in een patroon en dat moet je doorbreken. Zoals MP zegt, volhouden! Misschien duurt het een paar dagen, misschien een week, maar als je het patroon niet doorbreekt al er niks gebeuren.
Dan ipv hem eruit halen, naast 'm op de grond gaan zitten met je rug naar hem toe. Komt ie uit bed, leg jij/man hem terug en dat blijven herhalen. Je zal er gillendgek van worden maar je moet even volhouden.
Bedtijd is bedtijd!
Ik niet, ik heb een hele lieverd.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben zo blij dat ik hier niet meer meepost
jullie hebben bijna allemaal rotkinderen
Ga weg danquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb een kind met pitquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Nouhou..... zeg nou maar gewoon eerlijk dat je door mij weggerend bentquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Niet alles gaat zomaar vanzelf, soms moet je ergens tijd en energie instekenquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:04 schreef DJMO het volgende:
Ik ga ervan uit dat dat straks vanzelf weer beter gaat.
Worden jullie hierin ook begeleid eigenlijk?quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:04 schreef DJMO het volgende:
Symptomen van KIDD
• Slecht slapen, lijkt aan weinig slaap genoeg te hebben
• Onzeker, onrustig, het kind heeft veel aandacht nodig
• Slechte concentratie, vergeet snel een opdracht
• Onrustig, driftig, snel ontstemd
• Grove en fijne motoriek ontwikkeld zich matig en vertraagd
• Kinderen zijn vaak houterig en stijf
Jan reageert idd extremer op bepaalde situaties en is ook de reden dat we hem niet in de situatie laten. Hij heeft nu drie behandelingen bij een manueel therapeut achter de rug en iedereen die hem van dichtbij kent ziet hem veranderen. Minder houterig, minder lomp, heeft minder aandacht nodig, zo hoef ik 'm ook steeds minder vaak te waarschuwen bij z'n broertje uit de buurt te gaan of de katten met rust te laten bijvoorbeeld. Hij is minder (vaak) driftig maar het slaapdrama volhardt zich. Ik ga ervan uit dat dat straks vanzelf weer beter gaat.
daar had ik dan weer niet aan gedacht, dat is idd ook nog een optie. thnxquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:56 schreef Vicky het volgende:
Melatonine kan je idd zo kopen bij de Kruidvat of online.
Je zou ook een homeopaat kunnen overwegen. Die kijkt niet alleen naar het slaapprobleem maar juist naar het hele kind...
Dat is helemaal niet zo gek, als ik de mijnes uitgebreid insmeer en ondertussen de dag met haar doorneem en wat er morgen ongeveer gebeurt. Gaat ze veel makkelijker slapen dan als ik het naar bed brengen een beetje 'afraffel' omdat ik het écht wel gehad heb rond bedtijdquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:03 schreef _Bar_ het volgende:
en heel gek babymassage voor het slapen gaan na het douchen lekker loom enzo?
Ik heb de oplossing! Een rubberen hamerquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:15 schreef DJMO het volgende:
Toen Jan ongeveer een jaar oud was, ging hij echt NIET slapen zonder een verhaaltje gehoord te hebben. We hebben ook een periode gehad dat hij na het verhaaltje weer klaarwakker was en daardoor juist niet meer kon slapen. Toen was het echt: kus geven, neerleggen en wegwezen. Dat heeft ook een tijdlang gewerkt. Nu moeten we dus weer iets anders zien te vinden....
Hou dingen voorspelbaar. Als dat voor hem werkt, zou je bijv een kookwekkertje kunnen zetten op 5 minuten. Leg hem uit wat je doet en hou het ding in de gaten en waarschuw ongeveer een halve minuut voor het afloopt dat het bijna afgelopen is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:09 schreef DJMO het volgende:
Jan "vraagt" sinds een paar weken wel regelmatig of ik z'n nek wil masseren. Dat doe ik dan ook graag voor hem, maar als ik na 5 minuten stop eist hij dat ik doorga. Stop ik na tien minuten dito, en zo kan ik hem de hele dag wel masseren als het aan hem ligt. Ik ben eerlijk gezegd bang voor de drama's die het gaat opleveren als ik dan klaar ben en hij vind nog van niet ... Maar het is het overwegen waard idd.
alsof dat peuterbed daar iets aan kan doenquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kookwekker werkt hier bij samen spelen goed! Tyler snapte het heel snel. Is dan een stuk minder boos.
Tyler werd vannacht 3.30 wakker, doet hij anders nooit. Ging na een knuffel wel weer verder slapen.
Djeez geeft het peuterbed de schuld. Lijkt mij een beetje overtrokken na 1x.
jawel, maar het was even om aan te geven dat hij me dus wel begrijpt, en op dat niveau er dus wel communicatie mogelijk is, maar op het niveau uitleggen/vertellen van zijn kant; nog niet. (heerlijk stom omschreven ditquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:54 schreef _Bar_ het volgende:
Hoort dat ook niet een beetje bij de leeftijd snel afgeleid worden?
Zodra Roy maar iets hoort of ziet dan stopt hij pardoes met het geen waar hij op dat moment mee bezig is, en dat gebeurd best vaak zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |