Ik denk dat je de zaak Stapel onderschat hier Gray, het heeft waarschijnlijk jaren gespeeld,,,quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Uit je bron:
[..]
Zie aldaar: falsificatie, het zelfcorrigerende mechanisme van wetenschap.
Oompa! Lang geledenquote:Op zaterdag 10 september 2011 21:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat je de zaak Stapel onderschat hier Gray, het heeft waarschijnlijk jaren gespeeld,,,
Het zal nog steeds voorkomen, helaas. Ik ken zelf een student die zich hieraan heeft schuldig gemaakt, maar dat is door de universiteit in de doofpot gestopt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 21:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat je de zaak Stapel onderschat hier Gray, het heeft waarschijnlijk jaren gespeeld,,,
Kheb het in Nijmegen nog niet meegemaakt... Hopelijk blijft dat zo. We hadden binnen het centrum pas nog een presentatie over reputaties binnen de wetenschappelijke wereld. Hoe die op te bouwen en hoe die te verliezen. De presentator had vervalsing van data er niet eens meer opgezet, alleen er wat over gezegt van 'het mag duidelijk zijn dat criminele zaken als vervalsing al helemaal not done is'.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Het zal nog steeds voorkomen, helaas. Ik ken zelf een student die zich hieraan heeft schuldig gemaakt, maar dat is door de universiteit in de doofpot gestopt.
Dat bestaat niet meer bij ons dus slechts cum laudequote:
Als je goed leest valt er best wel veel te vinden. Het nieuws blijft op de een of andere manier heel de tijd op het vleesonderzoek hangen maar als je de persberichten / interviews met de rector leest en kijkt wat studenten zeggen weet je al een stuk meer.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kheb het in Nijmegen nog niet meegemaakt... Hopelijk blijft dat zo. We hadden binnen het centrum pas nog een presentatie over reputaties binnen de wetenschappelijke wereld. Hoe die op te bouwen en hoe die te verliezen. De presentator had vervalsing van data er niet eens meer opgezet, alleen er wat over gezegt van 'het mag duidelijk zijn dat criminele zaken als vervalsing al helemaal not done is'.
Zijn er over de zaak Stapel al wat meer (objectieve) details bekend?
Met lof is ook geweldigquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat bestaat niet meer bij ons dus slechts cum laude
[..]
Als je goed leest valt er best wel veel te vinden. Het nieuws blijft op de een of andere manier heel de tijd op het vleesonderzoek hangen maar als je de persberichten / interviews met de rector leest en kijkt wat studenten zeggen weet je al een stuk meer.
En dan zijn er nog mensen die heel erg veel meer weten maar niks vertellen
Gefeli!quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat bestaat niet meer bij ons dus slechts cum laude
Zal nog eens zoeken danquote:Als je goed leest valt er best wel veel te vinden. Het nieuws blijft op de een of andere manier heel de tijd op het vleesonderzoek hangen maar als je de persberichten / interviews met de rector leest en kijkt wat studenten zeggen weet je al een stuk meer.
quote:
quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:07 schreef Gray het volgende:
[..]
En gefeliciteerd!
Leuk dat je weer terug bent.
Thanks guysquote:Op zaterdag 10 september 2011 23:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gefeli!
[..]
Zal nog eens zoeken dan
Blijkbaar komt het toch uit en worden stappen ondernomen om de zaken op orde te stellen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dus ondanks dat de wetenschap zichzelf dus reinigt en in TB mensen hem aan hebben gegeven, is de kans vrij aanwezig dat het al veel langer en op andere uni's heeft gespeeld...
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen wat je tot zoiets zou zetten. Die hoogleraar komt nu nergens meer aan de bak. Afgezien van de morele bezwaren lijkt me dat toch een fors risico.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:44 schreef oompaloompa het volgende:
Zeker, maar 5-15 jaar lijkt me een teken dat de methode op dit moment niet voldoet.
Tijd, geld, en andere excuses.quote:Op zaterdag 10 september 2011 23:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen wat je tot zoiets zou zetten. Die hoogleraar komt nu nergens meer aan de bak. Afgezien van de morele bezwaren lijkt me dat toch een fors risico.
Prestige misschien?quote:Op zondag 11 september 2011 00:13 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk niet dat het tijd en geld is, maar dat is op dit moment allemaal nog speculatie natuurlijk...
Daar zou ik mijn geld op inzettenquote:
Nee natuurlijk niet. Allemaal zo integer.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kheb het in Nijmegen nog niet meegemaakt...
Gefeliciteerd.quote:
Ha het 6jes cultuur wordt langzaam in gang gezet.quote:Dat bestaat niet meer bij ons dus slechts cum laude
omdat anders ook hun kop rollen.quote:[..]
Als je goed leest valt er best wel veel te vinden. Het nieuws blijft op de een of andere manier heel de tijd op het vleesonderzoek hangen maar als je de persberichten / interviews met de rector leest en kijkt wat studenten zeggen weet je al een stuk meer.
En daar hangt gros van de wetenschap aan.quote:
Nou nee, ik ga liever uit van een 'innocent until proven guilty' principe. Als jij bewijzen hebt van vervalste onderzoeksresultaten in Nijmegen, kom maar op.quote:Op zondag 11 september 2011 07:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Allemaal zo integer.
Maar ja jij ziet al niet in dat NIST liegt en bedriegt. En vindt dat WTC normaal is ingestort. Vind je het gek dat jij denkt dat er geen fraude in Nijmegen is.
get real.
Ik ook.quote:Op zondag 11 september 2011 01:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar zou ik mijn geld op inzetten
Voor een groot deel wel ja. Wat jij daar dan weer niet bij moet vergeten is dat dat ook een positieve werking heeftquote:Op zondag 11 september 2011 08:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daar hangt gros van de wetenschap aan.
Ben benieuwd....quote:Onderzoek naar ritalin en prozac bij jongeren
Het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam gaat de effecten van ritalin en prozac op jonge mensen onderzoeken. Ruim 40.000 Nederlandse kinderen slikken deze medicijnen tegen bijvoorbeeld ADHD of een depressie, maar het is niet duidelijk wat de effecten daarvan op hun hersenen zijn.
De eerste resultaten van het onderzoek worden over ruim een jaar verwacht, aldus het AMC donderdag. Volgens het centrum is niet duidelijk hoe deze medicijnen inwerken op de jonge hersenen en wat de effecten zijn op het zich ontwikkelende brein.
Met deze studie hopen de onderzoekers de langetermijneffecten te ontrafelen.
bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |