Die optie zag ik niet op de mobiel versie van deze site.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Druk dan gewoon op de "Volg topic" knop
quote:
Nicequote:Op maandag 22 augustus 2011 16:33 schreef Facebooked het volgende:
Geachte heer *****,
Hartelijk bedankt voor het toesturen van uw email. Hieronder zal ik op de door u gestelde vraag ingaan.
Indien u via getuigenverklaringen kunt aantonen dat u de 7,5 uur heeft gewerkt, dan heeft u gewoon recht op loon over dat aantal uren. Het argument van de werkgever dat u bent vergeten een paraaf te zetten en daarom pech heeft, is in in dat geval niet redelijk en in strijd met de eisen van goed werkgeverschap.
Mocht de baas echt niet over willen gaan tot uitbetaling, dan kunt u via onze website gratis een voorbeeld/model van een loonvorderingsbrief tijdens dienstverband downloaden. Deze brief kunt u dan invullen en zonodig aanpassen en aangetekend opsturen naar de werkgever om uw loon over die 7,5 uur alsnog op te eisen.
Naar ik hoop kunt u met dit antwoord verder. Heeft u een korte juridische vervolgvraag dan kunt opnieuw een mail sturen. Wilt u informatie over hoe u nu met dit advies verder moet dan kunt u een afspraak maken via ons telefoonnummer 0900 8020. U krijgt dan van één van onze juridische medewerkers een gratis adviesgesprek.
Het is mogelijk het Juridisch Loket te mailen via 'beantwoorden'. Uw vraag komt dan bij een juridisch medewerker van het Juridisch Loket terecht.
Dit is al mooi om te horen, genoeg collega's die hebben gewerkt die dag.
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:35 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Nice
Ik zou je collega's ook op de hoogte houden, misschien hebben ze dit ook meegemaakt.
Wat voor contract heb je? 0 urencontract?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:41 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet omquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Wat voor contract heb je? 0 urencontract?
Je kunt de claim waarschijnlijk ook wel uistellen tot het einde van je proeftijd.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet om
Zou ik niet doen, ik zou gewoon zsm er achteraan gaan. En ander werk zoeken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt de claim waarschijnlijk ook wel uistellen tot het einde van je proeftijd.
Proeftijd mag maximaal een maand zijn bij een tijdelijk contract.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet om
Als het aan jou ligt bedoel je? Zou kunnenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:41 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.
True, maar ik snap sowieso niet waarom TS dit topic geopend heeft. Als je oud genoeg bent om te werken weet je ook dat je gewoon recht hebt op loon als je gewerkt heb. Dan praat je met je leidinggevende en dan kom je er wel uit.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:05 schreef Sylver_ het volgende:
Ach, het klinkt vast iets overtuigender als hij kan zeggen "ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket.." ipv "ik heb contact opgenomen met Fok! en zei weten mij te melden dat.."
Ts is niet zelf verantwoordelijk voor de registratie van zijn gewerkte uren. Op die dag heeft TS gewerkt en al zou hij nooit een paraafje neerzetten dan moet hij nog betaald worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:15 schreef bart1977 het volgende:
In welke stad is dit? --edit: geen goed idee--
Nu een nuttige opmerking; de regeling zal er niet voor niets zijn. Er zal in het verleden gelazer over zijn geweest. Je manager zal dit echt niet voor haar lol zo hard spelen. Het is je uitdrukkelijk gemeld, en nog vergeet je het. Laks met je geld, hoor.
Maar goed -- het gegeven an sich is belachelijk: je werkt maar krijgt niks betaald. Ik vind dat gemail allemaal slappe hap. Het is voor haar erg makkelijk om jouw mail negatief te beantwoorden. Als je face-to-face met iemand staat, dan is dat moeilijker.
Ja, ik weet dat je niet hoeft te werken, maar toch: ga er langs, kijk haar recht in haar ogen en geef ruiterlijk je fout toe. En dan zeg je er bovenop, dat je wilt dat het wordt opgelost, en dat je recht op je geld hebt. Niet weggaan voordat je die toezegging hebt. De volgende keer neem jij je verlies, maar deze keer (de eerste keer) niet.
Zodat ik een getuigenverklaring van één van mijn collega's en het mailtje van het juridisch loket aan mijn manager kan geven. Dat komt gelijk ook wat serieuzer over naar mijn idee.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:59 schreef Eenskijken het volgende:
Kon ik je vantevoren ook vertellen, waarom heb je nou het juridisch loket gemailed? Iedereen hier zei al dat je recht op loon had. Gewoon opeisen, je hebt genoeg bewijs.
standaard briefje opstellen en dan laten tekenen door collegas. hoe meer hoe beterquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Zodat ik een getuigenverklaring van één van mijn collega's en het mailtje van het juridisch loket aan mijn manager kan geven. Dat komt gelijk ook wat serieuzer over naar mijn idee.
Twee maand proeftijd? Heb je een 2jarig contract dan? Of is dat in je CAO zo afgesproken?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).
Het een is misschien aan de softe kant, maar gelijk beginnen te dreigen helpt ook niet, dan kun je beter gebruik maken van constructies als "Ik ga er vanuit dat het achterstallige loon binnen 5 dagen op mijn rekening staat".quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:08 schreef Me_Wesley het volgende:
En als je je manager aanspreekt, gebruik dan wat dwingerdere woorden. Dus niet " ik hoop dat u nu...", maar "Als u binnen 5 werkdagen het loon niet heeft uitbetaald zal ik overgaan tot loonvordering."
Dat maakt ook al een wereld van verschil.
En ik zou inderdaad ook hogerop vragen of dit de normale gang van zaken is binnen Pathe.
Het is al eerder gemeld, maar serieus gast, als je op deze manier communiceert dan wordt het echt nooit iets met je...quote:mijn Bericht : Kan het deze ene keer echt niet door de vingers worden gezien? Ik heb volgens mij buffet/kassa gestaan dus daaraan kan toch ook gezien worden dat ik gewerkt heb?
Dat dus.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:00 schreef Kreator het volgende:
Ik zou de brief in elk geval door je vader of moeder laten opstellen. Jouw mailtjes komen over alsof je erg makkelijk bent om overheen te walsen.
"zou u dit heel aub door de vingers willen zien?" --> "Dat ik voor uw administratie vergeten ben een paraaf te zetten spijt mij, maar dat neemt niet weg dat ik recht heb op loon. Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en het is voor mij een principekwestie dat ik mijn geld krijg."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |