abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108222875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je hebt toch een speciaal stuk gereedschap nodig om de crank van het bracket los te maken? :? Of denk ik weer veel te ingewikkeld :')
Welk blad wil je vervangen? Voor het kleinste blad van een triple moet het crankstel eraf, andere lukken meestal wel met een beetje manoeuvreren. Soms draait de bladmoer mee, die moet je dan even tegenhouder met een sleuteltje of evt een platte schroevendraaier.
pi_108223042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:30 schreef eentwee het volgende:

[..]

Welk blad wil je vervangen? Voor het kleinste blad van een triple moet het crankstel eraf, andere lukken meestal wel met een beetje manoeuvreren. Soms draait de bladmoer mee, die moet je dan even tegenhouder met een sleuteltje of evt een platte schroevendraaier.
Het kleine blad van een compact... Staat er niet ergens een handig filmpje? Als ik niet speciaal gereedschap nodig heb zou het me inderdaad wel zelf moeten lukken.
pi_108257599
Ga a.s. vrijdag deze fiets bekijken. Toch mijn budget opgerekt, anders blijf ik maar aanmodderen met of een mindere groep of een minder frame..

http://link.marktplaats.nl/529747885

Ben benieuwd of dat met mijn lengte (1.90m) gaat..
pi_108262971
Mooiste uitvoering van de alu C'dales vind ik. Met 1.90m zou het kunnen, maar het hangt af van je verhouding. Wat is je binnenbeenlengte? De vorkbuis is namelijk erg laag afgezaagd dus je kunt nauwelijks spacers kwijt. Als je lange benen hebt of niet erg flexibel bent kom je te diep te zitten. Is de groep trouwens wel 10 speed? Het crankstel niet, is dus minimaal 7 jaar oud.
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:59:10 #155
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108268497
Uitstekend frame weet ik uit ervaring _O_

verder wat eentwee zegt
.
pi_108269330
Binnenbeenlengte is zo'n 90cm, vrij lang dus.
Thanks voor de nuttige tips. Tijdens zo'n zoektocht leer ik toch een hoop nieuwe dingen. ^O^
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:08:20 #157
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108270922
Zo zijn we allemaal eens begonnen en aldoende leert men. Daarvoor is dit topic :).
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_108347344
Ik rijd nu al een aantal jaren(7) op een ridley met Ultegra 10speed en crank 52-39.
Nu ben ik iemand die graag bergop rijd en dit vroeger vooral deed met de MTB omwille van de kleinere versnellingen, vermits deze fiets compleet uitgejakkerd is ben ik aan het kijken hoe ik mijn koersfiets heuvel acceptabel kan maken.

Ik ben geen amateur of prof renner dus het 52x blad gebruik ik zogoed als nooit. die 39 is leuk voor op het vlakke en ruim voldoende om <37/u te rijden. (ik rijd bij normale intensiteit ~ 95-105rpm en bij zware ~110rpm).
Dus bottom line ik gebruik maar 5-6 versnellingen van de mogelijke 20... en heb dus 0,0 over voor bergop. (note het is doenbaar voor de vlaamse ardennen omdat je daar nog explosief kunt rijden, in de ardennen zit ik tegen 50-60rpm te trappen wat dodelijk is als je 100 gewoon bent)
Nu een compact ultegra laten steken is al magnifiek duur, zeker als ik er eigenlijk niet veel mee ben.
De 50 geeft mij amper meer mogelijkheden en een 34 is mogelijks weer te klein op voor het platte.

Weet er toevallig iemand met welke cranks ik 46-48 als grote plaat kan steken en 28-34 als kleine? of andere oplossingen?
Mountenbike crankstellen hebben zoiets (48-28 dacht ik) maar ik veronderstel dat die niet compatibel zijn met mijn ultegra shifters?. Want ik vrees dat als ik shifters erbij zou nemen ik mss beter uitkijk naar een nieuwe fiets in aanbieding (mbt prijs)

note: ik gebruik een trapfrequentie calculator om te zien welke range mijn huidige groep geeft en welke range voor mij beter zou zijn.
pi_108347454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:57 schreef Devpartner het volgende:
Ik rijd nu al een aantal jaren(7) op een ridley met Ultegra 10speed en crank 52-39.
Nu ben ik iemand die graag bergop rijd en dit vroeger vooral deed met de MTB omwille van de kleinere versnellingen, vermits deze fiets compleet uitgejakkerd is ben ik aan het kijken hoe ik mijn koersfiets heuvel acceptabel kan maken.

Ik ben geen amateur of prof renner dus het 52x blad gebruik ik zogoed als nooit. die 39 is leuk voor op het vlakke en ruim voldoende om <37/u te rijden. (ik rijd bij normale intensiteit ~ 95-105rpm en bij zware ~110rpm).
Dus bottom line ik gebruik maar 5-6 versnellingen van de mogelijke 20... en heb dus 0,0 over voor bergop. (note het is doenbaar voor de vlaamse ardennen omdat je daar nog explosief kunt rijden, in de ardennen zit ik tegen 50-60rpm te trappen wat dodelijk is als je 100 gewoon bent)
Nu een compact ultegra laten steken is al magnifiek duur, zeker als ik er eigenlijk niet veel mee ben.
De 50 geeft mij amper meer mogelijkheden en een 34 is mogelijks weer te klein op voor het platte.

Weet er toevallig iemand met welke cranks ik 46-48 als grote plaat kan steken en 28-34 als kleine? of andere oplossingen?
Mountenbike crankstellen hebben zoiets (48-28 dacht ik) maar ik veronderstel dat die niet compatibel zijn met mijn ultegra shifters?. Want ik vrees dat als ik shifters erbij zou nemen ik mss beter uitkijk naar een nieuwe fiets in aanbieding (mbt prijs)

note: ik gebruik een trapfrequentie calculator om te zien welke range mijn huidige groep geeft en welke range voor mij beter zou zijn.
Triple. Opgelost.

Edit: Oh je wil geen nieuwe fiets kopen.. Dan laat ik deze vraag even aan me voorbij gaan :')
pi_108347599
Wat voor cassette rij je dan mee trouwens?
pi_108348017
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat voor cassette rij je dan mee trouwens?
11-27.

Triple is idd een oplossing.. mss een 105 groep dat die de prijs zou drukken en die shifter geen 100% andere vorm heeft :P
pi_108348109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Devpartner het volgende:

[..]

11-27.

Triple is idd een oplossing.. mss een 105 groep dat die de prijs zou drukken en die shifter geen 100% andere vorm heeft :P
Als je overstapt op een triple moet je iig een andere voorderailleur en volgens mij ook andere shifters..
pi_108348218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je overstapt op een triple moet je iig een andere voorderailleur en volgens mij ook andere shifters..
yep i know. vandaar ik eerst wou horen of er oplossingen waren waar ik zo min mogelijk dien aan te passen.
En ikzelf wat verloren loop tussen de mogelijkheden. (Kan toch niet de enige zijn die een 52plaat belachelijk groot vind .-))
pi_108348341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Devpartner het volgende:

[..]

yep i know. vandaar ik eerst wou horen of er oplossingen waren waar ik zo min mogelijk dien aan te passen.
En ikzelf wat verloren loop tussen de mogelijkheden. (Kan toch niet de enige zijn die een 52plaat belachelijk groot vind .-))
Volgens mij kan je met een double voor niet kleiner dan 38 tandjes. Achter kun je zonder aanpassingen ook alleen nog maar naar de 28, dus ik denk dat je vrije weinig optie's overhoud...
pi_108351340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:57 schreef Devpartner het volgende:
Ik rijd nu al een aantal jaren(7) op een ridley met Ultegra 10speed en crank 52-39.
Nu ben ik iemand die graag bergop rijd en dit vroeger vooral deed met de MTB omwille van de kleinere versnellingen, vermits deze fiets compleet uitgejakkerd is ben ik aan het kijken hoe ik mijn koersfiets heuvel acceptabel kan maken.

Ik ben geen amateur of prof renner dus het 52x blad gebruik ik zogoed als nooit. die 39 is leuk voor op het vlakke en ruim voldoende om <37/u te rijden. (ik rijd bij normale intensiteit ~ 95-105rpm en bij zware ~110rpm).
Dus bottom line ik gebruik maar 5-6 versnellingen van de mogelijke 20... en heb dus 0,0 over voor bergop. (note het is doenbaar voor de vlaamse ardennen omdat je daar nog explosief kunt rijden, in de ardennen zit ik tegen 50-60rpm te trappen wat dodelijk is als je 100 gewoon bent)
Nu een compact ultegra laten steken is al magnifiek duur, zeker als ik er eigenlijk niet veel mee ben.
De 50 geeft mij amper meer mogelijkheden en een 34 is mogelijks weer te klein op voor het platte.

Weet er toevallig iemand met welke cranks ik 46-48 als grote plaat kan steken en 28-34 als kleine? of andere oplossingen?
Mountenbike crankstellen hebben zoiets (48-28 dacht ik) maar ik veronderstel dat die niet compatibel zijn met mijn ultegra shifters?. Want ik vrees dat als ik shifters erbij zou nemen ik mss beter uitkijk naar een nieuwe fiets in aanbieding (mbt prijs)

note: ik gebruik een trapfrequentie calculator om te zien welke range mijn huidige groep geeft en welke range voor mij beter zou zijn.
Er zijn legio opties! Aangezien je met een dubbel rijdt kun je een compact crankstel plaatsen zonder dat je iets hoeft te veranderen aan je shifters en derailleurs. Hooguit je voorderailleur wat lager zetten. Je kunt een standaard wegcrankstel kopen van Shimano (105 of Ultegra serie), dat moet zeker lukken voor minder dan 100¤. Als je aan een 46 buitenblad genoeg hebt kun je kijken naar een cross crankstel. Shimano maakt die, kosten niet veel: CX-50 en CX-70. FSA heeft ze ook, Gossamer en Energy cross. Dan heb je standaard een 46/36 verzet. Deze behoren zelfs te passen in een Shimano bottom bracket alleen heb je wel een rubberen hamer nodig (heb ik in mijn crossfiets, werkt prima). Sram heeft ook crosscrankstellen (iig Rival) maar dan moet je wel je BB vervangen (GXP). Ik geloof dat er zelfs crankstellen bestaan met een 46/34 vertanding, maar een losse 34 (of zelfs 33: TA Zephyr) kost je ook de kop niet (20¤).

Qua cassette kun je in elk geval probleemloos naar een 28. Er zijn ook kensen die een 12-30 10sp Tiagra cassette met een korte kooi derailleur monteren. Dit gaat waarschijnlijk goed zolang je niet groot-groot schakelt maar daar geef ik geen garanties op ;)
pi_108369839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:35 schreef eentwee het volgende:

[..]

Er zijn legio opties! Aangezien je met een dubbel rijdt kun je een compact crankstel plaatsen zonder dat je iets hoeft te veranderen aan je shifters en derailleurs. Hooguit je voorderailleur wat lager zetten. Je kunt een standaard wegcrankstel kopen van Shimano (105 of Ultegra serie), dat moet zeker lukken voor minder dan 100¤. Als je aan een 46 buitenblad genoeg hebt kun je kijken naar een cross crankstel. Shimano maakt die, kosten niet veel: CX-50 en CX-70. FSA heeft ze ook, Gossamer en Energy cross. Dan heb je standaard een 46/36 verzet. Deze behoren zelfs te passen in een Shimano bottom bracket alleen heb je wel een rubberen hamer nodig (heb ik in mijn crossfiets, werkt prima). Sram heeft ook crosscrankstellen (iig Rival) maar dan moet je wel je BB vervangen (GXP). Ik geloof dat er zelfs crankstellen bestaan met een 46/34 vertanding, maar een losse 34 (of zelfs 33: TA Zephyr) kost je ook de kop niet (20¤).

Qua cassette kun je in elk geval probleemloos naar een 28. Er zijn ook kensen die een 12-30 10sp Tiagra cassette met een korte kooi derailleur monteren. Dit gaat waarschijnlijk goed zolang je niet groot-groot schakelt maar daar geef ik geen garanties op ;)
Tnx. Ik ga keertje kijken naar de cross uitvoeringen. 46 vanvoor zou ideaal zijn. Dat zou mij al een veel groter bereik geven voor de snelheden die ik fiets en denk te gaan fietsen :).
pi_108387155
Aantal fietsen gezien dit weekend en uiteindelijk voor deze Giant TCR Limited gegaan. Tweedehands, maar gekocht bij een Giant dealer die 'm particulier verkocht.





Wat een rijgenot ivm mijn oude Duell. :)
pi_108388636
Ziet er goed uit! Ultegra 6700 met Gossamer compact? Twee fancy zwarte bidonhoudertjes erop en je bent het mannetje. Wat heb je ervoor betaald?
pi_108394437
Ben geen Giant-fan, dus ik kan niet objectief oordelen, maar op zich een nette fiets. Mooie kleurstelling ook ;)
pi_108396112
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:50 schreef eentwee het volgende:
Ziet er goed uit! Ultegra 6700 met Gossamer compact? Twee fancy zwarte bidonhoudertjes erop en je bent het mannetje. Wat heb je ervoor betaald?
Jou ontgaat ook niets he? :P
Klopt inderdaad!

Heb er 700 euro voor betaald.
pi_108397173
Goede fiets hoor ;)

Ultegra naven? Volgens mij heb ik exact dezelfde :D alleen ander kleurtje..
pi_108408072
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 21:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goede fiets hoor ;)

Ultegra naven? Volgens mij heb ik exact dezelfde :D alleen ander kleurtje..
Yep, met Giant CR velgen. Volgens mij zit dat er standaard af-fabriek allemaal op.
Is't wat?
pi_108408393
Niks mis met die wielen. Naven zijn goed. Lekker stevig door de vele spaken. Rij overal door en overheen maar zijn nog steeds kaarsrecht. Enige nadeel is dat ze zwaar zijn.
  zondag 26 februari 2012 @ 11:11:01 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108408476
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Niks mis met die wielen. Naven zijn goed. Lekker stevig door de vele spaken. Rij overal door en overheen maar zijn nog steeds kaarsrecht. Enige nadeel is dat ze zwaar zijn.
Och, ben je wat minder snel weg bij het stoplicht, maar voor een toerrijder is kwaliteit belangrijker dan gewicht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_108410005
700 euro lijkt me alleszins redelijk. Prima deal! Wielen lijken misschien niet zo fancy maar Ultegra naven gaan een eeuwigheid mee (overleven zeker de velgen) en lopen mits goed afgesteld heel soepel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')