Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb toch een beetje een raar gevoel over die mensen die nu naar de rechter gaan om hun kaartje van vorig jaar vergoed te krijgen. Bekend is dat dit een ramp is, zodat het festival niet aansprakelijk is (en dus ook geen beroep kan doen op hun aansprakelijkheidsverzekering en de schade dus zelf moeten betalen). Zelf ga ik al jaren naar Werchter en "ik hou" van dat festival. Als er daar zoiets zou gebeuren zo ik er niet over peinzen om de prijs van dat kaartje te claimen. Maar ja, je hebt natuurlijk ook mensen die eenmalig gaan en ook mensen die altijd en overal het onderste uit de kan willen.
Ach, mensen mogen best een mening hebben héquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:29 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ik ga niet weer die hele geld-terug-discussie voeren.
Maar wat je zegt, niet iedereen komt er elk jaar. Je wordt met die bonnen 'gedwongen' om weer te gaan.
Discussie blijft ook of hun het festival zelf hebben afgeblazen omdat ze niet wilden of niet konden. Hier kan je ook weer lang en kort over discussiëren.
En tis niet alleen je kaartje he wat het heeft gekost. Ook kluisje, parkeerkaart, camping, eet/drankbonnen hadden we net gekocht. Dat voor een uurtje festival.
Maar mensen die er niet bij waren hoeven niet hun mening te geven wat mensen moeten doen die er wel bij waren. Daar blijf ik bij.
Ik wil er niet op ingaan, maar ik was er, en mensen staan erg snel klaar met hun mening. Maar je raakt er toch niet uitgesproken over.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen,
Kijk jij gaat naar Rock am Ring dus jij moet wel een goede peer zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, mensen mogen best een mening hebben hé
ik was er, en zat in hetzelfde schuitje, net drankbonnen gekocht (thuis had ik er 40 over, dus zeg 100 euro ongeveer), een kluisje voor het weekend (20 euro meen ik), en uiteraard 2 toegangskaarten (mij en mijn vriendin, zeg samen 280 euro). Ben je toch 400 euro verder, en de drankbonnen die je nu krijgt zijn 3x50 meen ik dus totaal 150 (als je dus al alle 3 de jaren gaat en ze anders voor de volle mep weet te verkopen).
Maar goed, ik vind het wel prima zo eigenlijk, wat hadden ze anders moeten doen, er zijn door hen ook gewoon veel kosten gemaakt die niet allemaal terug te halen zijn, de schade, het steunfonds, noem maar op. Er wordt ook wel heel snel geroepen dat ze dan maar alle kaartjes hadden moeten terugbetalen. Was dan waarschijnlijk het einde van het festival, en dat had voor mij ook niet gehoeven. Want ik zie dit niet als de schuld van Pukkelpop ofzo, anders had het een ander verhaal geweest. Heb genoeg festivals in Belgie en Nederland gezien (Graspop, meerdere keren Werchter, Lowlands, Pinkpop) en dit had overal een vergelijkbaar effect gehad. De podia en tenten waren gewoon van vergelijkbaar niveau, het terrein niet extreem anders of 'gevaarlijk'.
Dus ik zou het persoonlijk zonde vinden als zoiets dan het einde van een traditie zou betekenen. Dan maar voor 2 personen er 250 euro op moeten toeleggen. En dat is een hoop geld, en voor sommige mensen is dat zelfs heel veel geld, dus ik kan me de teleurstelling voor sommigen heus voorstellen.
Het zou wellicht ´beter´ zijn geweest als mensen konden kiezen om bv. hun kaartje terug betaald te krijgen, of hier vanaf zien om PP te steunen, is vergelijkbaar in ´waarde´ met de drankbonnen actie nu, alleen hoef je er niet 3x voor naar PP om het te 'verzilveren'. Maar goed, ergens is dat ook weer heel onvoorspelbaar, en discussie houdt je altijd, dan gaat het dus wel weer over de drankbonnen, schade aan tentjes, betaald hebben voor kluisjes, etc etc.
Het was gewoon op die schaal een natuurramp, en dan kan ik me niet heel erg druk maken om die 250 euro, dan tel ik liever wat ik nog wel heb, en dat is gewoon dat alles 't nog doet, en we beide op wat blauwe plekken en schrammen na er goed doorheen zijn gekomen, en we ook dezelfde avond nog naar huis konden rijden en de tent en auto onbeschadigd was.
Er zullen in ieder geval nieuwe bomen zijn, dus ze nemen wel wat maatregelenquote:Vorig jaar vielen vijf doden en tientallen gewonden tijdens noodweer op het muziekfestival, onder meer door vallende takken. De populieren op het festivalterrein moeten wijken voor hazelaars en lindebomen. Die zijn beter bestand tegen noodweer.
Bonzaiboomquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
Tuurlijk wel, het verschil kan hem natuurlijk zitten in de wortels, sommige bomen zijn minder goed geworteld dan andere soortenquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:56 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Vallende takken? Er viel gewoon een hele boom op een persoon. Ik weet niet of het dan uitmaakt wat voor boom het is...
waarom zou iemand zijn grond verkopen? Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.quote:Op zondag 6 mei 2012 11:34 schreef Ixnay het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat die echte grote festivals, van het formaal, RAR, Werchter, etc. niet gewoon die lap grond kopen. Dan zetten ze er gewoon een vaste constructie neer van beton en staal, en voor de sfeer mogen ze er dan doeken boven hangen, etc.
Vaste sanitair voorzieningen, douchegebouwtjes, toiletruimtes, met een vast riool.
Wat denk je hoeveel voorbereidingskosten je daarmee jaarlijks bespaart?
Als je toch weet dat je nog minimaal 10 jaar vooruit wil met je festival dan valt hiermee op de lange termijn toch veel geld mee te besparen. En dan hebben we het nog niet gehad over wat het bijdraagt aan de veiligheid en frisheid van een festival.
En dan mogen ze best de rest van het jaar daar koeien laten rondlopen door het te verhuren aan een veehouder.
Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen.quote:
Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig?quote:Nu houd de gemeente veel meer controle op het festival met tijdelijke vergunningen.
Ze hebben toch een evenementenvergunning lijkt me.quote:Op zondag 6 mei 2012 14:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat je daar dan geld voor kunt krijgen.
[..]
Voor een vast bestemmingsplan met eventuele bouw heb je geen vergunningen nodig?
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?quote:Op maandag 7 mei 2012 12:26 schreef meowingtons het volgende:
Nog een week wachten voor ik mijn combiticket kan kopen..
Ja zijn strikt, kaarten ophalen met paspoort.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
Er is elke dag toch een verloopt van de dagkaartmensen. Die kunnen toch op elkaars plek staan.quote:Op maandag 7 mei 2012 12:29 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe ze dat gaan doen met de camping. Je moet nu al aangeven waar je wil kamperen, maar als je pas op vrijdag of zaterdag komt? Houden ze dan plek vrij voor de mensen die dan nog hebben aangegeven om te komen?
Best logische situatie, lijkt me toch? Zou een beetje raar zijn als je meer kaartjes kan kopen dan je vorig jaar had, dan is het niet echt meer een voorverkoop voor de gedupeerden van vorig jaar héquote:Op woensdag 9 mei 2012 00:27 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
ja ik heb 1 kaartje binnen, maar het kaartje voor mijn vriend kan pas volgende week gekocht worden.. vreemde situatie maar goed.. trouwens: hoe strikt zijn ze met die 'kaarten op naam'? Weet iemand of er vorig jaar streng gecontroleerd is ivm zwarthandel?
Je kan toch ook met de trein?quote:Op donderdag 10 mei 2012 00:17 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en tóch is het vervelend, want als mijn vriend geen ticket kan krijgen, zie ik mezelf ook niet het hele eind naar Belgie rijdenIk ga alleen de zaterdag
Nee, de naam is al ingevuld in het formulier, je kan alleen je adres enzo wijzigen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:18 schreef AgeEll het volgende:
Kan je die code ook voor iemand anders gebruiken. Ik ga denk niet. Maar heb wel zo'n code
Heb je geluk gehad, nu ligt de hele site plat. En ik dacht dat Ticketmaster kut wasquote:Op maandag 14 mei 2012 06:12 schreef Kidney_bean01 het volgende:
was bij mij ook traag, maar ik kon er gelukkig voor zessen al in!
Zo! Toch fijn, die presale van vorig jaar. Wij zijn niet zo goed in tickets kopen wanneer de verkoop echt van start gaat, dus dan waren we nu te laat geweest (of combitickets gekocht)quote:Op maandag 14 mei 2012 10:18 schreef Kidney_bean01 het volgende:
en de zaterdag is nu, rond 10 uur, uitverkocht!
wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentjequote:Op woensdag 16 mei 2012 15:55 schreef meowingtons het volgende:
Stone Roses zijn ook niet mijn ding, maar dat zorgt ervoor dat ik onbekendere dingen kan kijken of een beetje kan feesten in de boiler room
Wel een probleem nu, omdat mijn vriendin nogal traag was met haar kaartje kopen kan ze nu niet meer op camping C komen bij mij... Een mailtje naar de organisatie dat ze sowieso in mijn tent zou slapen en die tent er sowieso staat (dus dat er geen extra ruimte in beslag genomen wordt) levert het antwoord op dat we maar gewoon ons Camping C kaartje om moeten ruilen voor een camping B door naar de service desk te mailen![]()
Ik verlang terug naar het lijnnazi systeem zo
Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:04 schreef Nest het volgende:
[..]
wat is het probleem? doe je toch gewoon alsof je haar net ontmoet hebt en meeneemt naar je tentje
Serieus? wat belachelijk..quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:58 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Mensen met een bandje voor camping B komen niet op Camping A of C (of vice versa)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |