abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:09:42 #26
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100923108
Ik hoopte stiekem op een tweede deel in deze reeks, maar niet op deze manier.
pi_100923124
We (ik en Loveless85) zijn inmiddels veilig thuis.

We waren bij de main stage toen de storm begon. Het was echt heel heftig... Het waaide en hagelde zo hard dat weglopen er gewoon niet in zat, het enige wat mensen konden doen was zichzelf proberen te beschermen door in groepjes met de rug naar de hagel toe te gaan zitten. Achter ons stonden bomen en we waren bang dat die ook zouden omwaaien, maar het deed teveel pijn om die kant op te kijken...
Klussen deel 1 en 2
pi_100923143
Meer mensen die er waren en naar huis zijn gegaan?

Ik heb alleen Modestep en Netsky gezien, echt balen. Kwam speciaal voor Skrillex, 30 minuten voordat hij op komt die kutstorm.
pi_100923447
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:59 schreef Keselo het volgende:
Ik stond in de Boiler Room toen alles begon. Opeens een hoop herrie, is de witte overdekking ernaast voor de helft naar beneden komen zeilen..
Ik ben naar de Boiler Room gerend om te schuilen. Ik stond 10 meter in de tent, maar ben zeik en zeiknat geworden vanwege de harde wind die de van het dak glijdende regen zo naar binnen blies.

Als je zag hoe sommigen in groepjes in elkaar gedoken de hagel aan het verbijten waren... Echt zo verrot. En het was pikkedonker, alsof de zon al ver onder was gegaan.

Ik ben nu ook thuis, heb net de blubber tot aan mijn knieën weggedoucht. Ik twijfel of ik zaterdag nog terug ga. Ik zou zo graag een positieve draai aan dit gebeuren willen geven en het goed afsluiten voor mijn gevoel... Ik vrees echter dat vandaag zijn sporen na gaat laten op het terrein zelf (blubber, kapotte aankleding etc.) maar ook voor de sfeer. Ik denk dat er zo'n 30.000 man sowieso weg zullen blijven. Zoveel mensen hadden geen tent meer op de camping. Ik schat dat 1 op de 15 tenten het niet overleefd hebben. Vooral de puptentjes met binnen- en buitentent los van elkaar zijn kapot gegaan. De Quechua's daarentegen hadden nauwelijks casualties :)

Hoe dan ook, voelt wel lekker even van me af te schrijven. Dit was gewoon een combi van Roskilde 2000 en Glastonbury 2005.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akkerdjie op 19-08-2011 01:36:38 ]
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:29:02 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100923555
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."

Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 02:46:05 #32
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_100924991
Ik ben zojuist thuis gekomen, echt bizar wat ik heb meegemaakt. :{

Overigens niks bad tegen het festival, dit had je niet kunnen voorzien.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_100926466
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_100926493
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_100926700
Godver, tering wat baal ik!!
Het is afschuwelijk wat er is gebeurt, maar ik heb me echt zolang verheugd op Eminem, dat t echt een domper is dat t nu niet door gaat :(
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 augustus 2011 @ 06:50:17 #36
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_100926732
5e dode gemeld ondertussen -O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:25:14 #37
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926840
TT mag gewijzigd worden.

Dit is kippenvel. Als zoiets op een festival gebeurt, zo dichtbij, dan raakt je dat toch persoonlijk. Mijn broer was er en een hoop vrienden, gelukkig konden ze ons nog bereiken.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:39:12 #38
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100926887
quote:
Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.

"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."

Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.

Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:49:25 #39
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100926923
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het gaat door. Kun je zoveel :') - en als je wil.

Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
:O

En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.

Wel sneu dit natuurlijk.
AFC AJAX
pi_100927008
Vreselijk gebeuren dit, ga je lekker een weekendje festival vieren, krijg je dit...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_100927119
Wat verschrikkelijk. Ik ben nu blij dat ik mijn kaartjes heb doorverkocht.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:15:20 #42
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_100927882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 01:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."

Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?
Als ik soms wel eens op festivals die rijen met boxen zie hangen, zeker als het een beetje waait zie je ze nog wel eens een beetje heen en weer schommelen. ik vind dat altijd maar een vreemd gezicht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:15:44 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100927895
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef msnk het volgende:

[..]

:O

En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.

Wel sneu dit natuurlijk.
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Resistance is futile.
pi_100928086
Nog nooit zo'n zware en vooral plotselinge storm meegemaakt... van een paar druppels tot chaos in een paar minuten.
Wij stonden voor de mainstage waar Skunk Anansie zo ongeveer van het podium geblazen werd. Toen baalden we nog dat we niet eerder een tent hadden opgezocht om te schuilen; achteraf gezien was het open terrein misschien juist wel de meest veilige plek.
Op een gegeven moment werd iedereen zo hard geraakt door regen, hagel en rondvliegende takken dat men in groepjes bijelkaar kroop om wat bescherming te zoeken. Zoals sheonlydreams86 al zei was het vrijwel onmogelijk om om je heen te kijken. Pas toen de regen wat afzwakte en we terug wilden lopen om droge kleren te halen werd duidelijk hoe groot de ravage was; bomen afgebroken als luciferhoutjes, stellages ingestort etc.
De hoofd in-/uitgang was zeer moeilijk bereikbaar doordat er een stellage voorlangs gevallen was en bovendien lag alles in een dikke laag van water/modder; 't is maar goed dat iedereen daar kalm bleef.
pi_100928255
http://imageshack.us/photo/my-images/638/64248322.jpg/][IMG=http://img638.imageshack.us/img638/1718/64248322.jpg (copy/paste deze link)
Vlak ervoor was het echt nog mooi zomers, naderhand was het ook weer gewoon licht.

http://imageshack.us/photo/my-images/831/88695088.jpg/ (copy/paste deze link)
Nadat het ergste was geweest.

http://imageshack.us/photo/my-images/814/75673294.jpg/ (copy/paste deze link)
De blubber naderhand

http://imageshack.us/photo/my-images/13/90165711.jpg/ (copy/paste deze link)

Wij stonden zelf in de Boilerroom te schuilen. Die ging ook behoorlijk heen en weer en we hebben serieus overlegd of we niet beter naar buiten konden gaan omdat we bang waren dat hij in zou storten. Excuses voor de links maar de 'plaatjesknop' bij het maken van berichten werkt niet bij mij.
pi_100928311
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Seven. het volgende:
Fucking aanstellers :') . Vier doden is niet leuk, inderdaad. Maar ze maken er het beste van. Only in Belgium. En ze hebben groot gelijk, al denk ik niet dat de sfeer er echt in gaat zitten. Dit had net zo goed Lowlands kunnen zijn, en dat was ook zeker doorgegaan.

Trouwens, hoeveel houseparties zijn in Nederland gewoon doorgegaan alsof er niets aan de hand was nadat er dooien waren gevallen? Of de Loveparade Duisburg, anyone?
Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.

Lowlands was net zo goed niet door gegaan.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:33:43 #47
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100928341
Ben ik de enige hier die op de camping was tijdens de storm? Ik hoor alleen maar verhalen vanuit de festivalweide.
pi_100928379
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Hou je gewoon je bek simpele ziel :N

quote:
Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100928669
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:

[..]

Hou je gewoon je bek simpele ziel :N

[..]

Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.

@ Seven, ik weet niet wat jij gemist hebt, of misschien moet je erbij geweest zijn om te snappen dat doorgaan echt smakeloos zou zijn geweest en jou opmerking daarbij ook behoorlijk smakeloos overkomt.
pi_100928767
Ik vind alle beelden ook verschrikkelijk om te zien, logisch dat alles afgelast is. Ik ga zo op weg naar Lowlands, daar zal de sfeer voor mijzelf vast wel omslaan in een feeststemming maar toch vind ik het erg voor iedereen daar op Pukkelpop. Het had net zo goed in Biddinghuizen kunnen gebeuren. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')