Ik ben naar de Boiler Room gerend om te schuilen. Ik stond 10 meter in de tent, maar ben zeik en zeiknat geworden vanwege de harde wind die de van het dak glijdende regen zo naar binnen blies.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:59 schreef Keselo het volgende:
Ik stond in de Boiler Room toen alles begon. Opeens een hoop herrie, is de witte overdekking ernaast voor de helft naar beneden komen zeilen..
quote:Skunk Anansie was aan het optreden op de Main Stage toen het onweer boven Pukkelpop losbarstte. Op de Facebookpagina van de groep doet zangeres Skin haar relaas van wat er gebeurde.
"Nog steeds op Pukkelpop na een warme, zonnige dag die eindigde met een mini-orkaan tijdens onze set. Een toren waaide om op onze truck. We moesten in het midden van onze set voor onze levens rennen toen de hagel op het podium viel en de wind en de zeilen van het podium openscheurde. We konden gewoon niet verder spelen. Dit was het meest beangstigende moment dat ik als artiest in 20 jaar heb meegemaakt. Er zouden naar verluidt vijf mensen gestorven zijn. Mijn gedachten gaan uit naar hun families. Dit is een tragische dag."
Ook de Smith Westerns, een Amerikaanse tienerband die op dat moment in de Chateau speelde, lieten een bericht achter op Twitter om te zeggen dat ze oke waren. "Het podium is ingestort, bijna alles is verwoest. Hopelijk is Pukkelpop verzekerd, bijna alles is kapot", aldus zanger Cullen Omori.
Toen de ernst van de situatie hem duidelijk werd, verontschuldigde hij zich voor die tweet en schreef hij dat ze bidden dat niemand gewond is geraakt en dat ze zelf niets mankeren. "Al onze gebeden gaan uit naar de gewonden.'' (sps)
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het gaat door. Kun je zoveel- en als je wil.
Inmiddels is gebleken dat een vierde slachtoffer is overleden in het ziekenhuis.
Wat ik me afvraag.... Heb je dat wel vaker bij constructies bij dit soort festivals of alleen bij Pukkelpop?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben 5 keer op Pukkelpop geweest. Erg naar dat zoiets gebeurd is.
Ik maak voor mijn werk sterkteberekeningen voor constructies. Iedere keer als ik daar ben heb ik me hardop verbaasd over de slappe miezerige staalconstructies bij de podia. Zeker als je daarbij ziet hoeveel mensen er omheen staan.
Letterlijk: "Als het een keer goed waait, wil ik hier niet staan."
Maar dat verandert natuurlijk niks aan de situatie daar. Vind het natuurlijk vooral verschrikkelijk voor de slachtoffers en familie, maar ook voor de organisatie/vrijwilligers die er het hele jaar mee bezig zijn. Voor dit festival heb ik altijd wel sympathie gehad.
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:49 schreef msnk het volgende:
[..]
En hem maar gek verklaren omdat hij zei dat het toch gecancelled zou kunnen worden.
Wel sneu dit natuurlijk.
Duisburg werd niet afgelast omdat ze bang waren dat ze weer paniek zouden zaaien. Niet omdat ze het leuk vonden om door te gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:42 schreef Seven. het volgende:
Fucking aanstellers. Vier doden is niet leuk, inderdaad. Maar ze maken er het beste van. Only in Belgium. En ze hebben groot gelijk, al denk ik niet dat de sfeer er echt in gaat zitten. Dit had net zo goed Lowlands kunnen zijn, en dat was ook zeker doorgegaan.
Trouwens, hoeveel houseparties zijn in Nederland gewoon doorgegaan alsof er niets aan de hand was nadat er dooien waren gevallen? Of de Loveparade Duisburg, anyone?
Hou je gewoon je bek simpele zielquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat het alsnog gecancelled is, komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze er vannacht achtergekomen zijn dat er teveel schade was.
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?quote:Pukkelpop is in diepe rouw. We voelen erg mee met de families en vrienden van de slachtoffers. Woorden schieten te kort. We kunnen ons er dan ook niet mee verzoenen om het festival verder te laten plaatsvinden. Daarom hebben wij besloten om Pukkelpop 2011 voor de rest van het weekend stop te zetten.
Wij hadden echt geen trek meer in een festival, ik denk met ons het gros van het publiek. Stilleggen was echt de beste optie. De schade aan het mainstage viel volgens mij wel mee, binnen een uur waren ze al geluidstesten aan het doen daar. Ik denk dat het zolang onduidelijk is gebleven omdat niemand een idee had van hoe ernstig het was, dat werd echt pas stukje bij beetje duidelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:35 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hou je gewoon je bek simpele ziel
[..]
Er zijn mensen dood gegaan gisteren, en jij denkt alleen maar aan materiële schade?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |