quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:58 schreef meteo-online het volgende:
Lol ik kan me KNMI gisteren nog voor me halen.... Af en toe een onweersbui......
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:59 schreef zoem het volgende:
Het KNMI zat er goed naast van de keer. Maar bij zulke stormen vertrouw ik nog eerder op Estofex; zij zitten er niet vaak naast
Morgen niet, maar zondag/maandag is er weer kans op onweer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef yvonne het volgende:
En morgen is er gewoon niks aan de hand?
In het oosten uiteraardquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef zoem het volgende:
[..]
Morgen niet, maar zondag/maandag is er weer kans op onweer.
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef zoem het volgende:
Uiteraard ja, altijd het (zuid-) oosten
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westen
Mooi zo, we hebben ons portie hier in Limburg wel weer gehad.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westen
Zo is het omgekeerde dit jaar ook al veelvuldig voorgekomen, zie 28 juni maar... Alles voor oosten en viel allemaal bij mij en rond Vught. Is en blijft weer, we kunnen alleen opmaken wat de kaarten ons voorschotelenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.
Ik kan het me ook echt niet voorstellenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.
Zelfs bonsaiboompjes buig je minder grof in een keer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef meteo-online het volgende:
Bizar hoe die bomen staan, kijk ik naar de max windstoten dan is er maar 80 km/u geregistreerd
Pffff lijkt mij toch beangstigend als je in de tent staatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef meteo-online het volgende:
Bizar hoe die bomen staan, kijk ik naar de max windstoten dan is er maar 80 km/u geregistreerd
Waar zit jij precies?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
De verwachting is dat het morgen opklaart. Dus als je barbecueplannen hebt dan is dat je kans.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef yvonne het volgende:
En morgen is er gewoon niks aan de hand?
Ook in Leidenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waar zit jij precies?
Woon in Leiden, ga naar familie in Zoetermeer, kom ik in een onweersbui terecht(was 2 weken geleden).
Zoetermeer weer uurtje later uit, en Leiden stond nog steeds in een stralende zonHingen donkere dreigende, bliksemflitsen spuwende wolken boven Zoetermeer.
Erg lokaal het weer dus soms...
Wij zondag, hoe dan ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Jojoortje het volgende:
Ik kan wel huilen wat een zomer
Zaterdag ga ik bbqen, hoe dan ook
Je kunt volgens mij zaterdag beter bbq'en dan zondag.quote:
Ha, Leiden mist vaak de bui. Waarom weet ik nietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:50 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ook in Leiden
Die bui heb ik vanaf mijn huis gezien ja..
Kansen zijn aanwezig met deze kaarten. Nu berekend GFS het laagje veel westelijker, dus heel land kans. ECMWF laat alle via zuid gaan. UKMO weer haast zelfde lijn als GFSquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:12 schreef RiKe het volgende:
Als ik het zo zie op die kaarten (als leek zijnde), klopt het dan dat de middelste kaart een vrij hoge kans aangeeft voor een tornado?
link?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:17 schreef FL_Freak het volgende:
Weer onweer, mijn stream staat weer open
Ff kijken, die lijnen zijn isobaren van de luchtdruk in mbar neem ik aan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:16 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Kansen zijn aanwezig met deze kaarten. Nu berekend GFS het laagje veel westelijker, dus heel land kans. ECMWF laat alle via zuid gaan. UKMO weer haast zelfde lijn als GFS
Hier verschillen van vandaag en zondag, kijk positie laagje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/t500-hpaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ff kijken, die lijnen zijn isobaren van de luchtdruk in mbar neem ik aan?
En de kleuren? Temperatuur? Of dat rare begrip Geopot?
Ho eens!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:22 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Een kloddertje hier.
Deze map zal wel verspringen.... Sun 18:00
niks in ZH dusquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:22 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Een kloddertje hier.
Deze map zal wel verspringen.... Sun 18:00
Is dat nogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
niks in ZH dus![]()
maargoed, kan nog veranderen
Is maar een run, veranderd nog wel een paar keerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
"Gelukkig voor Lowlands", maar jammer voor ons... GFS stukken minder in deze run
Ja dat is zo, maar ik kijk ook alleen per runquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:20 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Is maar een run, veranderd nog wel een paar keer
lol, en zo zal dat nog wel een keer of wat gaan... de runs van morgenavond afwachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:23 schreef meteo-online het volgende:
Zondag is weer terug op de kaarten van GFS
filmpje van mijquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eo_s_storm_zien.html
reserveer je 10 euro maar jongenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
"Gelukkig voor Lowlands", maar jammer voor ons... GFS stukken minder in deze run
Neuh, nieuwe run weer beterquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
reserveer je 10 euro maar jongen
Dit geloof ik niet zo , 46000 ontladingen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef meteo-online het volgende:
Klopt weinig van die ontladingen als ik het gehele beeld van knmi eens bekijk:
[ afbeelding ]
Ik woon in Duitsland, hier viel het wel mee qua onweer. Maar wat ik er van zag gister op de buienradar is in Bonn, waar ik woon, alleen het onderste gedeelte van de buienlijn langsgekomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet zo , 46000 ontladingen?
Waarom lees ik niks hiervan op internet van schade/wateroverlast? (Duitsland bedoel ik dan)
http://news.google.nl/new(...)um=1&ved=0CCUQqgIwAAquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom lees ik niks hiervan op internet van schade/wateroverlast? (Duitsland bedoel ik dan)
Ik weet het over Nederland maar als je in Duitsland kijkt dan lijkt het wel oorlogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef meteo-online het volgende:
[..]
http://news.google.nl/new(...)um=1&ved=0CCUQqgIwAA
Ken personen die bij Essen zijn geweest, moest een hel geweest zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:40 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik weet het over Nederland maar als je in Duitsland kijkt dan lijkt het wel oorlog
Omdat de meeste journalisten geen Duits kunnen. In de duitse media berichten genoeg over het onweer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
OMG wat een noodweer...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stephan1237 het volgende:
Oh ok
Dit al voorbijgekomen (Pukkelpop)
Welke tornado?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is dat nogja? Had jij die tornado uit Hasselt willen hebben zeker?
Bowecho, geloof ik. Geen tornado's.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:22 schreef RiKe het volgende:
[..]
Welke tornado?
Is dat bevestigd / vastgelegd?
Zie hier het probleem van een waarschuwing geven bij zo'n festival. Mensen zullen toch gaan schuilen in een tent, die blijven dus echt niet in de regen blijven staan...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stephan1237 het volgende:
Oh ok
Dit al voorbijgekomen (Pukkelpop)
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Zie hier het probleem van een waarschuwing geven bij zo'n festival. Mensen zullen toch gaan schuilen in een tent, die blijven dus echt niet in de regen blijven staan...
Ik vraag me ook af wat je als festival kan doen als er zo'n storm op je af komt. Je weet toch pas een uur (denk ik?) vantevoren of het echt heftig wordt of niet (heftig zoals dit). Maar als het echt heftig wordt, wat kan je dan doen als festival? Iedereen waarschuwen, maar waar moet iedereen heen?
Niemand weet het dusquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:36 schreef meteo-online het volgende:
Snap er helemaal niets meer van:
Citaat NOS weerbericht: zware onweersbuien zondag en zegt zelfs dat we dan het nieuws en knmi moeten bijhouden
Rtl4: Houden een slag om de arm
Kaarten: Niets te zien
Is toch raar? Wat zien hun wat wij niet zien? Is er kans op vet onweer houden ze hun mond, is er volgens de kaarten geen kans dan is er weer kans op zwaar onweerquote:
GFS van weer.nl geeft tussen 12.00 en 18.00 neerslag in Nederland.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:48 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Is toch raar? Wat zien hun wat wij niet zien? Is er kans op vet onweer houden ze hun mond, is er volgens de kaarten geen kans dan is er weer kans op zwaar onweerVolgens mij was het weerbericht van de NOS van Weeronline
Lol het enigste hoop dat ik nog heb met dat kaartje moet je niet bederven hequote:
Dan moet er wel iemand van de organisatie het weer bijhouden. Ik ga er van uit dat dat niet gebeurd isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.![]()
Zal best enigszins bijgehouden worden, maar zo kort van te voren kan je niets meer doen. Daarbij zijn randverschijnselen zelfs in zo'n bui nog steeds erg lokaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan moet er wel iemand van de organisatie het weer bijhouden. Ik ga er van uit dat dat niet gebeurd is
Gebeurt volgens mij steeds vaker, deze zomer al 2x meegemaakt, volgens mij worden de buien steeds intensiever.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 04:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik zat donderdag middenin die supercel @ zuid-limburg. Binnen een minuut stond er gewoon 20cm water op de weg (ik zat in auto @ snelweg) en waaide allerhande rotzooi de weg op. Met ruitenwissers op max was er nog geen zicht. Daarna richting Noord-limburg gereden. Ik reed dus ongeveer met de cel mee naar boven. maar dan iets schuiner. Ik kon voor me de wolken zien, was echt een front, met overal flitsen tegelijk. Zo'n rare lucht en kleur nog niet eerder gezien. Was zeer indrukwekkend om mee te maken, maar ook beangstigend. Pukkelpop zat nog meer in het centrum van de cel dan ik, maar hier was het al niet meer normaal.
Hoevaak komt nou zoiets voor? Ik kan me in mijn 27 jaar geen noodweer van deze omvang herinneren.
Zo zag het inderdaad uit:
[ afbeelding ]
Ben bang van niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:59 schreef meteo-online het volgende:
Ik hoop, zeker met wat er afgelopen donderdag gebeurd is, dat men wat serieuzer naar het weer gaat kijken. Vooral buitenevenementen!
Ja daar kan mijn schutting ook tegen als het goed is, maar windstoten zijn toch wel even iets andersquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ben bang van niet.
Gister hoorde ik op het journaal dat de tenten op lowlands tegen windkracht 12 kunnen.
Vreemd dat Margot Ribberink gisteren op Knevel en v/d Brink zei dat de kans op zware onweersbuien op zondag erg groot isquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
weer.nl zei gister nog;
Grens blijft boven ons hoofd liggen
Ook de komende dagen blijven wij op de grens van de koelere lucht uit het noorden en de hetere lucht uit het zuiden zitten. Zondag al kunnen in de ochtend een paar regen- en onweersbuien over het land trekken en ook maandag, dinsdag en woensdag zijn de omstandigheden voor het ontstaan van stevige onweersbuien ‘gunstig’.
Al zie je het aankomen, waar gaan ze al die 60.000 mensen laten? Dit is gewoon een nare samenloop van omstandigheden. Zoals de directeur van Lowlands zei had dit ook op een markt, kermis of iets anders kunnen gebeuren. Hier doe je gewoon niks aan...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.![]()
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:36 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Wat is dat voor kaartje? CAPE?
Beetje vergelijkbaar met 28 juni dus?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:47 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassen
Staat er idd ook boven "max cloud top", en zulke kaartjes staan aardig in relatie met CAPE kaartjes. (zie eerdere posts)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:47 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassen
De kans is behoorlijk, maar dit soort weertypes laten zich moeilijk voorspellen. Je moet het nauwlettend in de gaten houden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:15 schreef Disorder het volgende:
Dat wordt morgen knallen dus waarschijnlijk. Of spreek ik nou te vroeg?
Ik ga vissen in de buurt van Zwolle, dus ik hou het goed in de gaten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De kans is behoorlijk, maar dit soort weertypes laten zich moeilijk voorspellen. Je moet het nauwlettend in de gaten houden.
Volgens het plaatje zelf van www.szupercella.hu?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van welke site komt dit kunstwerk ?
Grink.... i feel dumb.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens het plaatje zelf van www.szupercella.hu?
En dan doorklikken naar "Modellek" en "GFS Európa" en dan kijken bij "maximális felhőtető-magasság".
Moet je blij zijn dat jullie dat kunnen. Bij ons gaat dat namelijk niet. We hebben al 1 motor, 2 scooters en 3 tal fietsen in de garage staan. Dus de 2 auto's die buiten staan, die passen er niet meer bij hélaas.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:18 schreef marcel-o het volgende:
14 Km?
auto weer onder een dakje parkeren dus
Klopt is ook maar een voorlopigequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Toch nog wel een zuinig kaartje van Estofex.
[ afbeelding ]
Alweer die missersquote:
Dat is geen garantie. Want het was niet enkel de wind die de tenten op Pukkelpop nekte. Ook de hoeveelheid regen was werkelijk absurd. Ik heb nog nooit zo´n bui meegemaakt als afgelopen donderdag in Kiewit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ben bang van niet.
Gister hoorde ik op het journaal dat de tenten op lowlands tegen windkracht 12 kunnen.
Verroest, ik zie nu ook pas staan dat hij op vrijdag al gemaakt isquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:13 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Klopt is ook maar een voorlopigePositie en timing van de vore is zeer onduidelijk zoals hierboven te lezen is
Ja, dat weet ik. Maar dat plaatje wat ik postte, was al wel voor zondagquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:48 schreef Disorder het volgende:
Deze is van vandaag geloof ik:
[ afbeelding ]
Niet zo denderend.
Moeilijk Paul.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:22 schreef Paul het volgende:
Wat moet ik nou van morgen verwachten
Wel een beetje zonnig genoeg voor een meertje in het midden des lands? ( henschotermeer woudenberg) Of is het de hele dag door buitjes/onweer?
[/quote]quote:[quote]A level 2 was issued for extreme E Benelux countries and parts of Nrn and central Germany mainly for severe wind gusts and large hail, and perhaps a tornado.
Weer zuid limburgquote:
quote:Kans op enkele onweersbuien, mogelijk met hagel en (zware) windstoten.
Geldig: zondag 21 augustus 2011 vanaf ca 15 uur gedurende ca 6 uur
ok thxquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Moeilijk Paul.
De vraag is nog waar alles gaat ontstaan, maar de verwachting is uiteraard weer buien die gaan ontstaan en van ZW naar NO gaat trekken. Waar ze precies zijn is nog lastig te bepalen, maar het vermoeden bestaat dat vooral in het zuid-oosten de buien het pittigst kunnen zijn.
Advies om even de updates van 0.00 vannacht af te wachten of anders morgenvroegDan weten we meer.
hmm, net niet de randstad.quote:
ja hopen dat het noorden ook wat krijgtquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dikke valwind (downburst) gezien de regen 1 kant op gaat. Draaide de regen dan was er een kans geweest op een tornado/windhoos.
Anyway lekker weertje morgen, ik ben erg benieuwd
Geen tornado.... wel een flinke downburstquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:28 schreef marcel-o het volgende:
[..]
hmm, net niet de randstad.
als k dit zo zie:
vind k dat net niet wel ff prima denk k.
ff over dat filmpje.
wat zie je daar? is dat n downburst? F1 tornado?
die regen is gewoon horizontaal.
@ 2:00 gaat t ineens helemaal loos
quote:
Estofex is baasquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sjonge Estofex, kan het nog preciezer?
Lol, zolang de exacte locatie van de vore niet bekend is kan er alles gebeurenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:59 schreef zoem het volgende:
[..]
Estofex is baas![]()
Het ziet er goed uit voor morgen, jammer dat (wéér) alleen het oosten wordt aangedaan. Het westen smeekt om onweer
Nu nog? De laatste kaart is van 20:05 UTC. Ik denk eerder dat ze morgenochtend met een update komen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:03 schreef MaryMouse het volgende:
Nog even wachten, als het goed is komt estofex met een paar minuten weer met een update.
Zit er dan nog zoveel speling in danquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:31 schreef meteo-online het volgende:
Lol, zolang de exacte locatie van de vore niet bekend is kan er alles gebeuren
Dat is van een aantal jaar terug toch gebeurd? Toen ik nog een klein commando'tje was, niets voorspeld en BEEMMM los dat het gingquote:Op zondag 21 augustus 2011 01:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit![]()
Voor het zelfde geld krijgt heel NL met onweer te makenhet kan zomaar verkeerd gaan zonder dat iedereen het in de gaten heeft.
En dan weten ze niet hoe gauw ze de meteo specialisten op de vingers moeten tikkenlaten ze het dan maar zelf voorspellen
Hier ook een keer ja. Meteen wakkerquote:Op zondag 21 augustus 2011 08:48 schreef DemonRage het volgende:
Flits knal! de eerste was meteen een inslag niet zover weg.
quote:
Gelukkig moet ik toch zo voetballen hoorquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ah, de mensen met een kater zijn wakker
We blijven hier droog.... op naar de volgende rondequote:Op zondag 21 augustus 2011 09:19 schreef Klonk het volgende:
trekt allemaal aan de overkant van de Maas voorbij zo te zien, de peel is nat denk ik zo
In de Peel is het inderdaad flink aan het regenen en onweren nu...quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:19 schreef Klonk het volgende:
trekt allemaal aan de overkant van de Maas voorbij zo te zien, de peel is nat denk ik zo
quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze dag gaat brengen, uiteraard richt ik mijn meer op het noorden, want ja wat in het zuiden gebeurd heb ik niks mee natuurlijk
Tja buien met onweer en wind. Ik zal het niet al te laat makenquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:55 schreef Disorder het volgende:
Wat is de ETA voor het oosten (Zwolle)? Ik ga vissen vandaag
Mooi toch, laat die mensen ook iets hebben om te fappenquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dear,
Alle weervoorspellers dekken zich in met doem en boem scenarios en alle sensatiehonden zitten fappend bij het idee dat een tornados lowlands wegzuigen
Doen ze goedquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:00 schreef Drassss het volgende:
[..]
Noodweercentrale geeft een waarschuwing voor omgeving Enschede
Hier iets ten zuiden van Nijmegen was het geen straaljager. KLABAM! en de aardlekschakelaar vloog om. Nu is het droog en zelfs de zon laat zich zien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 08:33 schreef tass het volgende:
Hier in Nijmegen is het halfbewolkt en kwamen net een paar druppels naar beneden, meer ook niet.
Ik hoorde wat gerommel, maar dat bleek een straaljager te zijn
Ja tochquote:
Dat sommige mensen noodweer mooi vinden, wil nog niet meteen zeggen dat ze hopen op doden bij Lowlands hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dear,
Alle weervoorspellers dekken zich in met doem en boem scenarios en alle sensatiehonden zitten fappend bij het idee dat een tornados lowlands wegzuigen
Is niet te zeggen, gewoon alles in de gaten houdenquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanaf hoelaat verwacht men dat noodweer?
Mhaw buien ontstaan heel plotseling. Momenteel is het zuiden behoorlijk rap aan het opwarmen dus smiddags kan de zooi zich gaan ontwikkelen. Hoe en waar nog niet te zeggenquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zal wel ergens in de namiddag/vooravond zijn.....quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga daarom nu een potje fietsen, nu het nog kanquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is nu al 24 graden in Zeeland inderdaad, wordt echt een explosieve situatie.
Voor de 3000e keer in deze reeks: dat ding zegt niksquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:16 schreef Razor21 het volgende:
24 uur voorruit zie ik echt niets meer op buienradar.
Het land moet nog eerst flimk opwarmen.... en dan....quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:26 schreef Swomp het volgende:
Hier in Limburg schijnt de zon. Ik denk dat het hier wel mee gaat vallen vandaag.
het gekke is dat westen veel warmer is dan verwacht en dat Limburg achter blijftquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:48 schreef kepler het volgende:
Het wordt snel warmer hier in Rotterdam
ik zat om die reden vanmorgen al om half zeven op de fiets, de regen die er toen aankwam zag er niet echt aantrekkelijk uitquote:Op zondag 21 augustus 2011 10:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik ga daarom nu een potje fietsen, nu het nog kan
Waar ben je precies? Ik zie vanuit Nieuwleusen richting Zwolle wel aparte wolken, is dat hem?quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:02 schreef Disorder het volgende:
Wallcloud boven zwolle. Plaats vanavond foto's.
Camera's liggen alweer geladen voor actie.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:05 schreef Narasan het volgende:
Hmm. Hoop hier in Limburg e.e.a te spotten en zo te zien gaat dat wel lukken in de middag! Mogelijk supercell.
Reden genoeg om direct te verkassen van het LL terein.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:46 schreef meteo-online het volgende:
Mmmm lees net dat Weeronline weerberichten verzorgd voor Lowlands
ijsselcentrale.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:06 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waar ben je precies? Ik zie vanuit Nieuwleusen richting Zwolle wel aparte wolken, is dat hem?
www.noodweercentrale.nl somsquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:10 schreef DjinN het volgende:
en weer is Limburg de lulweet iemand die site nog die donderdag ook in dit topic werd gegeven? Die met de weeralarmen en kaartje enz. Zit via mobiel dus kan niet zo goed zoeken
Dat ligt geheel aan de buien, het wordt per minuut gevolgd door de desbetreffend meteoroloog van dienst. Weet dat hij nu loopt te stressenquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:19 schreef Drugshond het volgende:
Om de hoeveel tijd komen die updates van noodweercentrale ?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:21 schreef Velp het volgende:
Ik vind het raar dat noodweercentrale van die waarschuwingen uitgeeft.
Daar hebben we het KNMI toch voor?
Het is allemaal lekker dubbel zo.
Doet knmi ook per postcode dan? Kan me situaties herinneren dat knmi totaal geen waarschuwing uit had staan en hun wel. Toegevoegde waarde is het. Daarbij werken er erkende meteorologen. Die hebben hun naam en faam allang verdiend, daar kan KNMI nog van leren. Kijk ook maar eens op unwetterzentrale.dequote:Op zondag 21 augustus 2011 11:21 schreef Velp het volgende:
KNMI is semi-overheid dus daar heb ik geen hoge pet van op.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:21 schreef Velp het volgende:
Noodweercentrale voorspelt heel wat.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:21 schreef Velp het volgende:
quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:24 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Doet knmi ook per postcode dan? Kan me situaties herinneren dat knmi totaal geen waarschuwing uit had staan en hun wel. Toegevoegde waarde is het
Kijk daar heb je het al, lezen is en blijft moeilijk, vooral begrijpend lezen. Als men dit nu eerst onder de knie heeft dan heeft men recht van sprekenquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Noodweercentrale voorspelt heel wat.Ook in de kop van Drenthe krijgen we tornado's. Het lijkt de USA wel.
Of men leest de beschrijving die erbij staatquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:30 schreef Velp het volgende:
Nou, ik keek net op noodweercentrale en die gaf code rood aan in overijssel, terwijl daar een paar lichte onweersbuien in trekken.
Dat kan ik dan toch niet serieus nemen?
Het zijn ook waarschuwingen dat er een KANS is op heftig weer. Lijkt wel alsof jij het ook direct verwachtquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:30 schreef Velp het volgende:
Nou, ik keek net op noodweercentrale en die gaf code rood aan in overijssel, terwijl daar een paar lichte onweersbuien in trekken.
Het is een code rood verwachting.....quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:30 schreef Velp het volgende:
Perfect vliegerweer voor campingtenten. 2 staalkabels erom en gaan met die banaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:37 schreef Infection het volgende:
Als die code rood in Overijssel uitkomt (wat Noodweercentrale voorspelt) dan zullen ze nog wat gaan beleven op Lowlands.
Het is een soort loterij?quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Het zijn ook waarschuwingen dat er een KANS is op heftig weer. Lijkt wel alsof jij het ook direct verwacht
Ja, en de notaris bepaalt waar de buien gaan vallen.quote:
Zul je zien....quote:
Zag het net ook ja. Schrok wel even, sinds ik 5 minuten daarvoor het oude kaartje bekeek en zoiets had van "Ach het is zuid-limburg maar."quote:
We gaan het meemaken. Op dit moment in Zuid-Limburg dus ben benieuwd wat we hier krijgen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Zag het net ook ja. Schrok wel even, sinds ik 5 minuten daarvoor het oude kaartje bekeek en zoiets had van "Ach het is zuid-limburg maar."
Heb inderdaad net toch maar even wat dingen afgedekt en weggezet. Liever een keer teveel dan te weinig.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zul je zien....
je ligt in een code rood gebied.
Maar dat jij in de zon zit en net ten westen van je komt het extreme weer langs
Waarom? Het is hier heel goed hoor..quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:55 schreef Staal het volgende:
Ik ben blij dat ik niet in Limburg woon trouwens.
Waar de friet nog goed is en de Vla nog lekker?quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:55 schreef Staal het volgende:
Qua hagel en wateroverlast hebben jullie het fantastisch.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
Waarom? Het is hier heel goed hoor..
Vla is in West brabant van het boertje ook lekker, met vanillespikkels. Friet is slecht.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar de friet nog goed is en de Vla nog lekker?
Anderen hebben weer overlast van kleinzielige middenstand...quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Qua hagel en wateroverlast hebben jullie het fantastisch.
Vla is limburgs voor vlaaiquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Vla is in West brabant van het boertje ook lekker, met vanillespikkels. Friet is slecht.
Als je geen liefhebber van pootjebaden en bier bent. Zou ik niks in Limburg zoeken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:55 schreef Staal het volgende:
Herkenbaarquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef roislecxe het volgende:
Woon in Breda, dus daar is nooit wat te beleven aangezien het hier altijd langs trekt.
Pats.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Anderen hebben weer overlast van kleinzielige middenstand...
Zet die Luke Skywalker forceshield dan ook uit.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef roislecxe het volgende:
Ik heb een vraagje. Ben van plan deze keer het noodweer niet aan me voorbij te laten gaan. Woon in Breda, dus daar is nooit wat te beleven aangezien het hier altijd langs trekt.
Natuurijk is het moeilijk nu te voorspellen waar het ergste komt, maar in Roermond is het koopzondag, dus ik dacht om op het gemakjedie kant op te gaan rijden. Dan is de kans altijd groter om er iets van mee te krijgen lijkt me, of vergis ik me?
Sorryquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zet die Luke Skywalker forceshield dan ook uit.
Dat zou heel mooi zijn, waar heb je dat vandaan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Om 20u is het dus allemaal voorbij zegt het KNMI.
Denk dat Lowlands er net buiten valtquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:37 schreef Infection het volgende:
Als die code rood in Overijssel uitkomt (wat Noodweercentrale voorspelt) dan zullen ze nog wat gaan beleven op Lowlands.
quote:Het KNMI waarschuwt in het hele land voor noodweer. In heel Nederland kunnen onweersbuien voorkomen, mogelijk met hagel en windstoten.
In de zuidelijke en oostelijke provincies is code oranje afgekondigd, een waarschuwing voor extreem weer. In de loop van de middag is daar een vrij grote kans op zware onweersbuien met veel bliksem.
In het binnenland worden ook zware windstoten verwacht, met windsnelheden tot 100 kilometer per uur. Het KNMI raadt onder meer weggebruikers op te passen voor de hard wind. Die waarschuwing geldt tot het begin van de avond.
Warm
Voor het onweer losbarst, kan het kwik nog flink oplopen. In Limburg en delen van Noord-Brabant worden temperaturen tot ongeveer 30 graden verwacht.
Het noodweer wordt direct veroorzaakt door het mooie weer dat eraan voorafgaat. Warme lucht stijgt op, waardoor koude lucht naar beneden wordt gestuwd. Daardoor ontstaan valwinden.
Lowlands
Het is moeilijk te voorspellen waar het noodweer zich precies zal gaan afspelen.
De meteoroloog van Lowlands, dat vandaag zijn laatste dag beleeft, zegt het weer in de gaten te houden maar zich voorlopig geen zorgen te maken. Zo geldt de waarschuwing voor extreem weer niet voor Biddinghuizen, waar het festival plaatsvindt.
Ja en dan zul je zien dat het er vanavond alsnog gaat stortregenen. Hoop niet dat ze zich teveel storten op die kaarten. Het blijven natuurlijk wel verwachtingen. Het is gemeld dat het in het hele land kan gaan onweren en regenen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk dat Lowlands er net buiten valt
http://knmi.nl/waarschuwi(...)/provincie.php?pr=OVquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn, waar heb je dat vandaan?
MISSCHIEN heb je de KANS dat je de MOGELIJKHEID hebtquote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef roislecxe het volgende:
Ik heb een vraagje. Ben van plan deze keer het noodweer niet aan me voorbij te laten gaan. Woon in Breda, dus daar is nooit wat te beleven aangezien het hier altijd langs trekt.
Natuurijk is het moeilijk nu te voorspellen waar het ergste komt, maar in Roermond is het koopzondag, dus ik dacht om op het gemakjedie kant op te gaan rijden. Dan is de kans altijd groter om er iets van mee te krijgen lijkt me, of vergis ik me?
Ja. De kans is dan groter er iets van mee te krijgen ja. Maar een 100% garantie heb je niet. En ach, anders heb je wel lekker geshopt, toch?quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:58 schreef roislecxe het volgende:
quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Drugshond het volgende:
Als je zo graag naar Roermond wil (leuke winkelcentrum overigens)... moet je niet miauwen dat je auto eruit ziet als een poffertjespan.
En dan krijg je misschien een rijdende aquariumquote:Op zondag 21 augustus 2011 12:17 schreef Klonk het volgende:
Auto in de parkeergarage onder de mediamarkt zetten
Kun je shoppen je de enige poffertjespan die je ziet is die in de blokker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |