quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:58 schreef meteo-online het volgende:
Lol ik kan me KNMI gisteren nog voor me halen.... Af en toe een onweersbui......
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:59 schreef zoem het volgende:
Het KNMI zat er goed naast van de keer. Maar bij zulke stormen vertrouw ik nog eerder op Estofex; zij zitten er niet vaak naast
Morgen niet, maar zondag/maandag is er weer kans op onweer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef yvonne het volgende:
En morgen is er gewoon niks aan de hand?
In het oosten uiteraardquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef zoem het volgende:
[..]
Morgen niet, maar zondag/maandag is er weer kans op onweer.
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:08 schreef zoem het volgende:
Uiteraard ja, altijd het (zuid-) oosten
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westen
Mooi zo, we hebben ons portie hier in Limburg wel weer gehad.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:10 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Nee, zoals het er nu voorstaat niet, mag midden eindelijk eens een keer gaan genieten en het westen
Zo is het omgekeerde dit jaar ook al veelvuldig voorgekomen, zie 28 juni maar... Alles voor oosten en viel allemaal bij mij en rond Vught. Is en blijft weer, we kunnen alleen opmaken wat de kaarten ons voorschotelenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.
Ik kan het me ook echt niet voorstellenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
Sorry als ik de pessimist ben, maar er zijn al aardig wat buien geweest waarbij het westen dus de bui mee zou moeten gaan maken, en er uiteindelijk ook niets van terecht kwam.
Zelfs bonsaiboompjes buig je minder grof in een keer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef meteo-online het volgende:
Bizar hoe die bomen staan, kijk ik naar de max windstoten dan is er maar 80 km/u geregistreerd
Pffff lijkt mij toch beangstigend als je in de tent staatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:25 schreef meteo-online het volgende:
Bizar hoe die bomen staan, kijk ik naar de max windstoten dan is er maar 80 km/u geregistreerd
Waar zit jij precies?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef RiKe het volgende:
[..]
De verwachting is dat het morgen opklaart. Dus als je barbecueplannen hebt dan is dat je kans.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef yvonne het volgende:
En morgen is er gewoon niks aan de hand?
Ook in Leidenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waar zit jij precies?
Woon in Leiden, ga naar familie in Zoetermeer, kom ik in een onweersbui terecht(was 2 weken geleden).
Zoetermeer weer uurtje later uit, en Leiden stond nog steeds in een stralende zonHingen donkere dreigende, bliksemflitsen spuwende wolken boven Zoetermeer.
Erg lokaal het weer dus soms...
Wij zondag, hoe dan ookquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:52 schreef Jojoortje het volgende:
Ik kan wel huilen wat een zomer
Zaterdag ga ik bbqen, hoe dan ook
Je kunt volgens mij zaterdag beter bbq'en dan zondag.quote:
Ha, Leiden mist vaak de bui. Waarom weet ik nietquote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:50 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ook in Leiden
Die bui heb ik vanaf mijn huis gezien ja..
Kansen zijn aanwezig met deze kaarten. Nu berekend GFS het laagje veel westelijker, dus heel land kans. ECMWF laat alle via zuid gaan. UKMO weer haast zelfde lijn als GFSquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:12 schreef RiKe het volgende:
Als ik het zo zie op die kaarten (als leek zijnde), klopt het dan dat de middelste kaart een vrij hoge kans aangeeft voor een tornado?
link?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:17 schreef FL_Freak het volgende:
Weer onweer, mijn stream staat weer open
Ff kijken, die lijnen zijn isobaren van de luchtdruk in mbar neem ik aan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:16 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Kansen zijn aanwezig met deze kaarten. Nu berekend GFS het laagje veel westelijker, dus heel land kans. ECMWF laat alle via zuid gaan. UKMO weer haast zelfde lijn als GFS
Hier verschillen van vandaag en zondag, kijk positie laagje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/t500-hpaquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 01:26 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ff kijken, die lijnen zijn isobaren van de luchtdruk in mbar neem ik aan?
En de kleuren? Temperatuur? Of dat rare begrip Geopot?
Ho eens!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:22 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Een kloddertje hier.
Deze map zal wel verspringen.... Sun 18:00
niks in ZH dusquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:22 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Een kloddertje hier.
Deze map zal wel verspringen.... Sun 18:00
Is dat nogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
niks in ZH dus![]()
maargoed, kan nog veranderen
Is maar een run, veranderd nog wel een paar keerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
"Gelukkig voor Lowlands", maar jammer voor ons... GFS stukken minder in deze run
Ja dat is zo, maar ik kijk ook alleen per runquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:20 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Is maar een run, veranderd nog wel een paar keer
lol, en zo zal dat nog wel een keer of wat gaan... de runs van morgenavond afwachten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:23 schreef meteo-online het volgende:
Zondag is weer terug op de kaarten van GFS
filmpje van mijquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eo_s_storm_zien.html
reserveer je 10 euro maar jongenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:39 schreef meteo-online het volgende:
"Gelukkig voor Lowlands", maar jammer voor ons... GFS stukken minder in deze run
Neuh, nieuwe run weer beterquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
reserveer je 10 euro maar jongen
Dit geloof ik niet zo , 46000 ontladingen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:26 schreef meteo-online het volgende:
Klopt weinig van die ontladingen als ik het gehele beeld van knmi eens bekijk:
[ afbeelding ]
Ik woon in Duitsland, hier viel het wel mee qua onweer. Maar wat ik er van zag gister op de buienradar is in Bonn, waar ik woon, alleen het onderste gedeelte van de buienlijn langsgekomen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet zo , 46000 ontladingen?
Waarom lees ik niks hiervan op internet van schade/wateroverlast? (Duitsland bedoel ik dan)
http://news.google.nl/new(...)um=1&ved=0CCUQqgIwAAquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Waarom lees ik niks hiervan op internet van schade/wateroverlast? (Duitsland bedoel ik dan)
Ik weet het over Nederland maar als je in Duitsland kijkt dan lijkt het wel oorlogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef meteo-online het volgende:
[..]
http://news.google.nl/new(...)um=1&ved=0CCUQqgIwAA
Ken personen die bij Essen zijn geweest, moest een hel geweest zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:40 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ik weet het over Nederland maar als je in Duitsland kijkt dan lijkt het wel oorlog
Omdat de meeste journalisten geen Duits kunnen. In de duitse media berichten genoeg over het onweer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
OMG wat een noodweer...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stephan1237 het volgende:
Oh ok
Dit al voorbijgekomen (Pukkelpop)
Welke tornado?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is dat nogja? Had jij die tornado uit Hasselt willen hebben zeker?
Bowecho, geloof ik. Geen tornado's.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:22 schreef RiKe het volgende:
[..]
Welke tornado?
Is dat bevestigd / vastgelegd?
Zie hier het probleem van een waarschuwing geven bij zo'n festival. Mensen zullen toch gaan schuilen in een tent, die blijven dus echt niet in de regen blijven staan...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:39 schreef Stephan1237 het volgende:
Oh ok
Dit al voorbijgekomen (Pukkelpop)
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Zie hier het probleem van een waarschuwing geven bij zo'n festival. Mensen zullen toch gaan schuilen in een tent, die blijven dus echt niet in de regen blijven staan...
Ik vraag me ook af wat je als festival kan doen als er zo'n storm op je af komt. Je weet toch pas een uur (denk ik?) vantevoren of het echt heftig wordt of niet (heftig zoals dit). Maar als het echt heftig wordt, wat kan je dan doen als festival? Iedereen waarschuwen, maar waar moet iedereen heen?
Niemand weet het dusquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:36 schreef meteo-online het volgende:
Snap er helemaal niets meer van:
Citaat NOS weerbericht: zware onweersbuien zondag en zegt zelfs dat we dan het nieuws en knmi moeten bijhouden
Rtl4: Houden een slag om de arm
Kaarten: Niets te zien
Is toch raar? Wat zien hun wat wij niet zien? Is er kans op vet onweer houden ze hun mond, is er volgens de kaarten geen kans dan is er weer kans op zwaar onweerquote:
GFS van weer.nl geeft tussen 12.00 en 18.00 neerslag in Nederland.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:48 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Is toch raar? Wat zien hun wat wij niet zien? Is er kans op vet onweer houden ze hun mond, is er volgens de kaarten geen kans dan is er weer kans op zwaar onweerVolgens mij was het weerbericht van de NOS van Weeronline
Lol het enigste hoop dat ik nog heb met dat kaartje moet je niet bederven hequote:
Dan moet er wel iemand van de organisatie het weer bijhouden. Ik ga er van uit dat dat niet gebeurd isquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.![]()
Zal best enigszins bijgehouden worden, maar zo kort van te voren kan je niets meer doen. Daarbij zijn randverschijnselen zelfs in zo'n bui nog steeds erg lokaal.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan moet er wel iemand van de organisatie het weer bijhouden. Ik ga er van uit dat dat niet gebeurd is
Gebeurt volgens mij steeds vaker, deze zomer al 2x meegemaakt, volgens mij worden de buien steeds intensiever.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 04:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik zat donderdag middenin die supercel @ zuid-limburg. Binnen een minuut stond er gewoon 20cm water op de weg (ik zat in auto @ snelweg) en waaide allerhande rotzooi de weg op. Met ruitenwissers op max was er nog geen zicht. Daarna richting Noord-limburg gereden. Ik reed dus ongeveer met de cel mee naar boven. maar dan iets schuiner. Ik kon voor me de wolken zien, was echt een front, met overal flitsen tegelijk. Zo'n rare lucht en kleur nog niet eerder gezien. Was zeer indrukwekkend om mee te maken, maar ook beangstigend. Pukkelpop zat nog meer in het centrum van de cel dan ik, maar hier was het al niet meer normaal.
Hoevaak komt nou zoiets voor? Ik kan me in mijn 27 jaar geen noodweer van deze omvang herinneren.
Zo zag het inderdaad uit:
[ afbeelding ]
Ben bang van niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:59 schreef meteo-online het volgende:
Ik hoop, zeker met wat er afgelopen donderdag gebeurd is, dat men wat serieuzer naar het weer gaat kijken. Vooral buitenevenementen!
Ja daar kan mijn schutting ook tegen als het goed is, maar windstoten zijn toch wel even iets andersquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Ben bang van niet.
Gister hoorde ik op het journaal dat de tenten op lowlands tegen windkracht 12 kunnen.
Vreemd dat Margot Ribberink gisteren op Knevel en v/d Brink zei dat de kans op zware onweersbuien op zondag erg groot isquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
weer.nl zei gister nog;
Grens blijft boven ons hoofd liggen
Ook de komende dagen blijven wij op de grens van de koelere lucht uit het noorden en de hetere lucht uit het zuiden zitten. Zondag al kunnen in de ochtend een paar regen- en onweersbuien over het land trekken en ook maandag, dinsdag en woensdag zijn de omstandigheden voor het ontstaan van stevige onweersbuien ‘gunstig’.
Al zie je het aankomen, waar gaan ze al die 60.000 mensen laten? Dit is gewoon een nare samenloop van omstandigheden. Zoals de directeur van Lowlands zei had dit ook op een markt, kermis of iets anders kunnen gebeuren. Hier doe je gewoon niks aan...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:47 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Aan de radarbeelden te zien, kan je +/- 30 min van te voren zien dat het om een right-mover gaan. Dat is achteraf, met de radarvertraging waren er misschien 20 minuten geweest.![]()
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:36 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Wat is dat voor kaartje? CAPE?
Beetje vergelijkbaar met 28 juni dus?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:47 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassen
Staat er idd ook boven "max cloud top", en zulke kaartjes staan aardig in relatie met CAPE kaartjes. (zie eerdere posts)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:47 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Sorry, voor mij is dit een normaal kaartje, maar dit kaartje toont de mogelijke wolkentoppen aan. Wolkentoppen tot 14 kilometer zegt deze kaart. Zal m even aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |