abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100902606

Ik heb me altijd verbaasd of de extreem hoge waardering voor de Amerikaanse serie Breaking Bad. Zo scoort de serie op IMDb maar liefst een 9,3; en zijn tv-critici maar liefst nog lovender over de serie. Ook zijn er maar weinig commentaren te vinden die de serie ook vinden zuigen, hoewel dat er wel een paar zijn:

quote:
Why Breaking Bad sucks - the baddest review and most bashing critic on the face of the web

I really did it. I tortured my brain by watching the first 3 series of Breaking Bad - though there were enjoyable parts and nice graphics the overall experience totally sucked bass.

This is a personal rant - live with it!

I hate stupidness and character-inconsistencies.

Why would otherwise totally reasonable people act totally stupid the next second? Why they do it on TV is clear - it's entertaining - but - still - i want INTELLIGENT characters that are consistently intelligent.

I just don't understand what's soooooooo interesting on making a whole series on people who just mess EVERYTHING up...

...it's really making me aggressive how stupid these characters are.

And why does the series get awards for "deep characters"? WTF? I know the answer: because the TV-World is flatland. Flatland 3D! Stoopid dumbfuckz...

So here's just a short list:

the stoopid mofos meet at stupid places
why meet in a restaurant and then whisper-scream at each other about SECRETS?!
why not just sit in a car instead???
stoopid disputes, nonstop, i mean, that isn't relaxing, i could as well stop by at my alcoholics-neighbours and watch them scream at each other, sooooo annoying...
straight forward insanity paired with total stupidness... ...and five minutes later they talk wise words?
Breaking phones? What's so hard about it. Throughout the whole series phones get broken, then they throw them away, sometimes IN THEIR OWN trashcan - and they never break the sim-cards.
Leaving fingerprints ALL OVER THE PLACE - sometimes cleaning a few, playing clean super-criminal, then suddenly taking off the gloves and touching everything again...
Consistently returning to same places instead of switching movement-patterns (like, why always move back to the same house where info is already out that there was a meth-lab in the basement?)
Why not move with the family to other places?
Why always messing everything up?
Why again and again doing business with stupid people?
Why always risk all accomplishments in mindless dangerous actions?
Why make so incredible many wrong decisions if you are a superbrain scientist?!?!?!?!?!?!
Why in the first place lie to your partner and start all the bullshit?
Why not choose a partner you can trust in the first place?

The answer is: it's supposed to be entertaining.

The problem is: it's not entertaining, it's annoying.

You got 3 Million Dollars per Episode - make something out of it - i want INTELLIGENT entertainment - i expect more. Is that all?

I want it to be a fantastic story in a REALISTIC setting - yes - more realistic - there are kazillions of stupid people in reality, so, from that point of view the series is realistic - but - as it is trying to depict some intelligent and well organized criminals too, there should be at least a little more intelligent behaviour in these characters too. In reality such dumb people wouldn't survive long in the evil fangs of organized crime - it's all - too nice.

The world is at least ten times more evil than this cheapo-drug-adventure-entertainment...
http://ooommm.org/sudelwi(...)_the_face_of_the_web

quote:
Breaking Bad sucks. No, really. It sucks ass.

It seemed to me that where ever I would go, whichever forum, there would persist a constant chatter, a million tiny voices calling out as one to say one thing and one thing only: "BREAKING BAD IS TEH GRATEST SHOW EVAR!" Of course, I was curious.

With the awesome power of the internet, I soon found myself with the entirety of the first two seasons. I couldn't wait to begin, to finally join "The Church of Breaking Bad". With great anticipation, I loaded up VLC and kicked the party off.

As the minutes dragged on and on, I started to grow incredulous. Surely, thought I, something is coming. Something to break the monotonous drone of cliched storylines, stock characters, and wooden acting. The first episode finally crawled to the finish line, and I just sat there in stunned silence. I started rationalizing: many shows are saddled with a substandard pilot, perhaps it will get better. Let's try episode 2. And so I did. When that was a disappointment, I even tried episode 3. As you can probably guess, it too failed to pique even the dimmest spark of interest.
http://breakingbadsucks.b(...)and-salutations.html

_O_.

Conclusie, het is gewoon saai en het plot is totaal niet boeiend. Gelukkig waren er meer kritische geesten op FOK! die er ook geen donder aan vinden: [USA] Cancelled / Ended / Renewed TV Series 2011/2012 #2

De vraag rijst dus wie Breaking Bad ook vindt zuigen, en zo niet waarom het dan zo'n toffe serie is...

Ook nog even een polletje:

Poll: Breaking Bad is een kut-serie
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_100902631
Ik vind Breaking Bad geniaal.
pi_100902675
ja, iemand die het over stoopid heeft mag geen mening hebben, klaar :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:34:03 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_100902815
Nog niet gezien.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_100903507

De fanboys hebben zich weer gemeld hoor.
pi_100904212
Wel sneu dat als je een serie niet begrijpt je maar direct gaat roepen dat het zuigt.
Zulke moeilijke woorden komen er niet in voor, maar goed dat kan aan mij liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_100904324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:30 schreef HeatWave het volgende:
ja, iemand die het over stoopid heeft mag geen mening hebben, klaar :').
En iemand die zijn zin niet met een hoofdletter begint, mag dat wel? :)

OT:
Ken heel die serie niet... zal eens kijken wat ik er van vind.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_100904667
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:54 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

De fanboys hebben zich weer gemeld hoor.
Ligt niet aan jou hoor, al die mensen hebben gewoon geen smaak! jij wel natuurlijk.
pi_100904729
Ik vind het ook geen geweldige serie maar dat het zuigt is dan ook weer overdreven, je moet er waarschijnlijk van houden. Persoonlijk vind ik de serie niet echt bijzonder en ben ik het ook nooit echt gaan volgen daardoor, zeker geen 9 waard maar....

Poll: Wie van de twee zuigt het hardst?
Breaking Bad
pberends
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_100904765
Haal dan in elk geval die series uit je sig, want zo ben je ook niet serieus te nemen...
chuck, burn notice en dexter inmiddels ook... hahah, nee dat zijn echte toppers hoor.
pi_100905833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Poll: Wie van de twee zuigt het hardst?
:( _O-.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:30 schreef Slurrrrp het volgende:
Haal dan in elk geval die series uit je sig, want zo ben je ook niet serieus te nemen...
chuck, burn notice en dexter inmiddels ook... hahah, nee dat zijn echte toppers hoor.
Ik beoordeel series niet alleen op kwaliteit, maar vooral ook op entertainment-waarde :P.
pi_100905956
:')!

BB is een van de betere series van tegenwoordig.
pi_100906664
Nee, gewoon nee. Cultuurbarbaar.
Who motivates the motivator?
  Donald Duck held donderdag 18 augustus 2011 @ 19:30:18 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_100907365
Nooit gezien. Doe eens een spoilervrije algemene beschrijving.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:53:27 #15
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100908249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Chemieleraar ontdekt dat hij terminaal ziek is en om zijn gezin een erfenis te bezorgen, begint hij een meth-lab, waarbij zijn product een succes wordt omdat hij door zijn chemiekennis een erg goede "kok" blijkt te zijn.

Verder zou ik eerder een "Mad Men zuigt" poll uitproberen, daar is de kans groter dat een aanzienlijk percentage je gelijk geeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100908303
Beste serie die ik ooit heb gezien
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_100909680
Na dexter mijn favoriete recente serie.

Hoeveel heb je werkelijk gezien?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:42:01 #18
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_100910418
Wat me wel opvalt hier is dat iedereen wel heel hard roept dat Breaking Bad heel tof en goed enzo is, maar niemand legt uit waarom dat zo is. Ik ben geen fan van de tv-huistrol pberends, maar hij heeft tenminste nog meningen van anderen gevonden die de serie niks vonden.

Ik heb de eerste 3 afleveringen gekeken, maar ik vind het vooral erg traag gaan, en vind de hoofdpersoon te apathisch. Het burgerlul gehalte irriteert me enorm. Ik moet er nog steeds een keer mee verder, maar heb te veel andere series die ik leuker vind.

Waar ik vooral bang voor ben bij Breaking Bad, is dat ik door ga met kijken en dan aan het eind van seizoen 4 denk: "waarom had ik hier ook alweer tijd aan besteed?" Maar goed, leg maar uit waarom ik dat niet ga denken :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:50:28 #19
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_100910784
Wat een makkelijk afzeik praatje zeg in die eerste quote. Vooral al die vragen, als deze persoon echt drie seizoenen (of moeten "series" afleveringen voorstellen?) heeft gekeken dan heeft hij liggen slapen geloof ik, anders hoeft hij al die debiele vragen niet te stellen want dan wist hij het antwoord wel. Hij doet net alsof Walter en Jesse topcriminelen zijn die domme fouten maken en ergert zich daar aan maar ze zijn geen topcriminelen en 1 van de 2 heeft sowieso niet al te veel verstand. In de series komt Gus als een intelligent persoon die enkel intelligente dingen blijft doen, maar dat komt omdat hij wel een topcrimineel is die zijn gevoelens (als hij die al heeft) achterwege laat.

Enige minpunt wat ik heb is dat het hele kanker, wat de drijfveer was voor zijn criminele activiteiten helemaal lijkt te zijn verdwenen uit de serie.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:52:29 #20
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_100913824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:30 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:
Breaking Bad follows protagonist Walter White (Bryan Cranston), a chemistry teacher who lives in New Mexico with his wife (Anna Gunn) and teenage son (RJ Mitte) who has cerebral palsy. White is diagnosed with Stage III cancer and given a prognosis of two years left to live. With a new sense of fearlessness based on his medical prognosis, and a desire to secure his family's financial security, White chooses to enter a dangerous world of drugs and crime and ascends to power in this world. The series explores how a fatal diagnosis such as White's releases a typical man from the daily concerns and constraints of normal society and follows his transformation from mild family man to a kingpin of the drug trade.
pi_100914061
breaking bad kon me ook niet echt boeien terwijl ik het drugs onderwerp normaal wel interessant vind.
.
pi_100915183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:25 schreef hijdiegaapt het volgende:
Na dexter mijn favoriete recente serie.

Hoeveel heb je werkelijk gezien?
Drie afleveringen, niet erg veel natuurlijk, maar het entertainmentniveau lag beneden de nul. Breaking Bad is zo saai dat je er bijna een hartstilstand van krijgt.

Hoewel ik me afvroeg: waarom wil hij de financiėle toekomst van z'n gezin veilig stellen, terwijl z'n hele familie compleet kut is?
pi_100915461
kan me wel vinden in die comments ja.
- inconsistent in de karakter opbouw
- shitty climaxen
- hele tijd kk dom in de problemen raken

na 1 seizoen + nogwat mee gekapt, kutserie
.
  Donald Duck held donderdag 18 augustus 2011 @ 22:26:10 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_100915722
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Chemieleraar ontdekt dat hij terminaal ziek is en om zijn gezin een erfenis te bezorgen, begint hij een meth-lab, waarbij zijn product een succes wordt omdat hij door zijn chemiekennis een erg goede "kok" blijkt te zijn.

Klinkt wel als een aardig gegeven voor een serie. Misschien eens een keertje de pilot downloaden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:25:48 #25
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100919088
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Klinkt wel als een aardig gegeven voor een serie. Misschien eens een keertje de pilot downloaden.
Ja dacht ik ook. Daarom met moeite het eerste seizoen afgekeken (ook omdat veel mensen zeiden dat het pas vanaf aflevering 6 ofzo beter ging worden).
Hmm nee dat was het niet echt. Daarna heb ik net twee of drie afleveringen van seizoen twee gekeken maar het bleef maar traag lopen.

En dit heeft dus echt niets met "niet snappen" te maken. De karakters spraken mij echt 0,0 aan terwijl er naar mijn idee zoveel van te maken is!
Daarnaast mis ik (maar dat is natuurlijk persoonlijk) dialogen die goed geschreven zijn waar soms ook een beetje humor in zit. Denk aan The Soprano's of Dexter. Beide series die volgens imdb ook onder het kopje crime/drama vallen.

Ik heb de serie echt een kans gegeven, en begon er ook heel enthousiast aan, mede door het plot, maar het bleef maar hangen. Er kwam geen vooruitgang in, en gebeurde er iets spannends, dan was het na vijf minuten alweer voorbij.
-O-
吴 曼 迪
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')