abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 07:04:19 #51
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102502114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 05:42 schreef Takkembah het volgende:
Eindtijd, ik denk meer einde van 'tijd'. Ik probeer er veel over te denken, maar heb het gevoel dat mijn hersenen dat (nog?) Niet aankunnen, ofzo. Of klinkt dat raar?
Gezien het tijdstip al niet nee :P

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, heel veel informatie wat misschien nog net verborgen ligt dat je er net nog niet bij kan komen.
The truth was in here.
pi_102502743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:08 schreef Trippii het volgende:
Niemand gedachten over dit alles? Ben benieuwd naar andere of aanvullende visies en hoe er over die van mij word gedacht.
Hee Trippii
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb op je post, maar het zijn tegenwoordig turbulente tijden in mijn hoofd ;)
Jij spreekt van een manier om iedereen tot inkeer te laten komen door zogezegd iedereen de dood in ogen te laten kijken. Daar is mi wel een drastische gebeurtenis voor nodig, als het ware bijna wereld-vernietigend. Persoonlijk denk ik niet dat het de bedoeling is/was dat onze wereld vernietigd zou worden, of zelfs niet bijna. (daarvoor is er teveel werk in gestoken)
Om ons te laten overgaan naar de Universal Underworld zie ik het misschien meer als ons te laten kennismaken met the universe, als in "Contact". Ik denk dat dat ook wel een eye-opener zou zijn.

btw het nieuwe artikel al gelezen van Goro ?
ELENIN: Lucifer's Comet

Ik citeer even een stukje (deze keer mag het want het is van Dolores Cannon ;) ) over quatrain IV-28 van Nostradamus :

quote:
"During the time of troubles, at a point when the sun is between the Earth and Venus (and thus from the earth's point of view Venus will appear to be hidden by the sun) there will be a visitation from the Watchers, those who have kept an eye on mankind's development. They will approach from the direction of Venus so they too will be temporarily hidden by the sun, but they will be exposed through the power of Mercury, that is, through the powers of observation and communication. The scientists who are involved with radiotelescopy and its similar disciplines will find an anomaly that will catch their attention. As they study it they will come to the realization of a strong indication of what they would refer to as a UFO. This is actually the instrument used by the Watchers to observe mankind." [...]
Dus persoonlijk denk ik eerder aan een vorm van "Contact" ipv een soort doemscenario. Ok, beiden zijn al jaren aan de orde maar ik prefereer het éen toch boven het andere ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102508528
Heb em ook gelezen ja, mooi artikel. Post over Apple daarna is ook interessant.

Over je post.. Ik denk dat beide het geval kan zijn. Het 'spelletje' van contact speelt zich af, maar ook het spelletje van doem (en nog veel meer spelletjes natuurlijk!). Zoals altijd gaat het er dan om op welke je je focused. Als je je alleen op contact focused, zal de doem aan je voorbij gaan. Ik denk ook niet dat de wereld vernietigd zal worden en ook zelfs niet bijna, maar dat het erop kan lijken is een ander verhaal. Opzich is het ook niet zo moeilijk om zo'n soort drastische gebeurtenis te laten gebeuren. Kijk maar wat een effect 9/11 heeft gehad. Bijvoorbeeld WW3 of een fake ufo invasion (weet nog steeds niet wat ik hier van moet denken), zouden toch minimaal dit effect kunnen geven.

Het gaat er in deze ook niet om wat ik prefereer, maar wat is. Ik zal me ook niet gaan focussen op doem, maar voor velen is het misschien het middel om verder te kunnen komen doormiddel van losbreken door teveel chaos. Het ego wilt bijvoorbeeld door blijven gaan, maar de invloeden van buitenaf worden teveel voor het ego, waarin mensen zich verloren gaan voelen en daardoor dieper in hunzelf keren en ook een soort van contact kunnen maken met hun innerlijke ware zelf. Ascentie blijft het belangrijkste.

Ik zie dit alles als een kans voor mensen die nog niet of nog niet helemaal 'over' zijn. Een soort van laatste kans voor de massa, maar natuurlijk altijd op persoonlijk niveau. Het middel doet er in deze niet toe, wat je ermee doet en/of hoe je ermee omgaat wel. Als je gedachten op ascentie staan, zal dit gewoon de zoveelste film zijn die voor je neus wordt afgespeeld.

quote:
Whether you like it or not, Comet Elenin is for all intents and purposes "intelligent" and our interaction with it easily constitutes "Contact." But who or what exactly is behind such an "intelligent comet"? A "breakaway civilization"? Secret government/space program? Ancient civilization? Aliens? Universe/synchronicity itself? God? The Devil? Lucifer? The "Overlords"? Ourselves from a different time?
Ik denk dat Contact ook gewoon een manier is om dichter bij 'jezelf' te kunnen komen. Ik denk ook niet dat het uitmaakt of het een oude beschaving, aliens, God, whatever is. Uiteindelijk is alles 'onszelf' dat ons dichterbij brengt waar we willen zijn, of dat nou op persoonlijk niveau is of als eenheid. Zowel Contact als eventuele doemscenario's zijn hulpmiddelen, misschien is dat de reden dat je zegt dat je de ene boven de andere prefereert? Contact is wel de meer intelligentere manier ;).

quote:
Eindtijd, ik denk meer einde van 'tijd'. Ik probeer er veel over te denken, maar heb het gevoel dat mijn hersenen dat (nog?) Niet aankunnen, ofzo. Of klinkt dat raar?
Komt bekend voor. Soms kan ik iets nog niet bevatten/beleven wat ik wel deels kan zien, alsof de tijd nog niet rijp is. Voor mij is dit vaak een stukje toekomst als in een bepaalde energie die nog uitgewerkt moet worden. De toekomst staat niet vast, dus die bepaalde energie kan nog veranderen (en doet dit in principe constant). Ik denk dat je wel deels kan aanvoelen wat er ongeveer gaat komen, maar dat het dus niet vast staat hoe, wat of wanneer.
pi_102539632
Ik heb de laatste tijd veel het gevoel dat ik het hier wel gezien heb op Aarde, dat ik zit te wachten op de gebeurtenis waarvoor ik naar hier gekomen ben.
Dan heb ik het gehad en kan ik terug naar huis.
;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102544023
En wat ga je thuis doen :D.
pi_102544206
Een Eon uitrusten en bekomen van deze levenservaring en dan op naar de volgende :P
pi_102544424
En wat voor soort ervaring wordt de volgende? ;)
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:52:23 #58
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102544588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 07:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gezien het tijdstip al niet nee :P

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, heel veel informatie wat misschien nog net verborgen ligt dat je er net nog niet bij kan komen.
:P Het zijn juist tijden dat ik al sluimerend wel goed kan denken.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:53:24 #59
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102544617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:27 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb de laatste tijd veel het gevoel dat ik het hier wel gezien heb op Aarde, dat ik zit te wachten op de gebeurtenis waarvoor ik naar hier gekomen ben.
;)
Even serieus, hoe beleef je dat dan?
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:05:22 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102545019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:46 schreef Trippii het volgende:
En wat voor soort ervaring wordt de volgende? ;)
Ja dat is een sterke vraag inderdaad. Een einde van een cyclus betekent meteen het begin van een nieuwe cyclus. That is the way of life. Jaargetijden, maantijden, zonnewendingen alles sterft af om opnieuw te gaan beginnen.
Dus nu het einde van deze cyclus maar tevens het einde van de kalender (in zijn vroege telling iig) en de voltooing van de bewustzijncycluss van de mens (als je de kalender op die manier wil interpreteren). Wat betekent de volgende stap, de nieuwe era?
Hopi, maya, bijbel, en weet ik het welke geschriften allemaal die wijzen naar een eindtijd. Wat is het begin?
The truth was in here.
pi_102545241
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:53 schreef Takkembah het volgende:
Even serieus, hoe beleef je dat dan?
Tja, hoe beleef je een gevoel ?
Ik heb gewoon dat gevoel ...

quote:
Mocht de mensheid evolueren naar een verandering van DNA of vrij van ziekte of een hogere dimensie of zelfs onsterfelijkheid, dan gaan we daar idd rekening mee moeten houden ... "einde van tijd"
Voor 't zelfde geld is "tijd" iets dat enkel wij op Aarde hanteren (uitgevonden hebben). Een hoger wezen dat oneindig leeft gaat geen jaren zitten tellen ...
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:59:30 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_102546774
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:12 schreef UncleScorp het volgende:
Mocht de mensheid evolueren naar een verandering van DNA of vrij van ziekte of een hogere dimensie of zelfs onsterfelijkheid, dan gaan we daar idd rekening mee moeten houden ... "einde van tijd"
Voor 't zelfde geld is "tijd" iets dat enkel wij op Aarde hanteren (uitgevonden hebben). Een hoger wezen dat oneindig leeft gaat geen jaren zitten tellen ...
Stel: De mensheid bereikt onsterfelijkheid ... wat betekend dat dan voor een eventuele ziel ?
(als in: de losse, reincarnerende variant, zeg maar) Zit die dan niet een beetje "klem/gevangen" ?

Tijd is overigens de 4de dimensie. Bij "verandering" of verplaatsing (is ook een 'verandering') binnen de 3 dimensionale ruimte is er sprake van "tijd". Alleen in een statisch / leeg universum is er geen tijd.

Tijd uitgedrukt in minuten, uren & jaren zijn aardse / menselijke begrippen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:45 #63
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102547341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:59 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Stel: De mensheid bereikt onsterfelijkheid ... wat betekend dat dan voor een eventuele ziel ?
(als in: de losse, reincarnerende variant, zeg maar) Zit die dan niet een beetje "klem/gevangen" ?
Er is een variant wat spreekt over een nieuw aarde, een nieuw paradijs waar wij (en sommige zielen zouden er al vertoeven) als nieuw mensheid of nieuw ras doorgaan. Waar er meer gecommuniceerd zal worden met het hart en als groep, door de bewustzijnsverschuiving die dan vooraf gegaan is is dat mogelijk geworden. Zielen die een bepaald 'level' behaald hebben en hun eigen paradijs kunnen scheppen met beter gerichte technologie.
Ik weet het, je kan alle kanten op zonder onderbouwingen maar dit is wat ik eens gelezen heb.. ;)
The truth was in here.
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:51:32 #64
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102550349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Tja, hoe beleef je een gevoel ?
Ik heb gewoon dat gevoel ...

[..]
Is dat gevoel dan altijd al aanwezig bij je?

Is het altijd aanwezig?
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:55:41 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102550466
En dan nog over tijd... Wat is tijd dan? Met heel dat CERN gebeuren. We kunnen sneller dan het licht. Dus, indien ik maar ver genoeg van aarde neerkijk erop, kan ik ons verleden zien? Maar wat betekent dat dan voor de tijd hier? Blijkbaar is het gebeuren dat ik net koffie heb gedronken bij moeders dus nog ergens te volgen. I go crazy.

En een ziel is toch eerder vrij dan gevangen bij onsterfelijkheid?
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:09:32 #66
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_102552577
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:55 schreef Takkembah het volgende:
En een ziel is toch eerder vrij dan gevangen bij onsterfelijkheid?
Nee. De (reeds) ontsterfelijke ziel zit dan voor altijd gevangen in één (onsterfelijk) lichaam, waardoor je ziel niet meer kan reincarneren, andere levens lijden / andere ervaringen of levenslessen leren etc. Bovendien komt ie dan nooit meer in een/de hemel / of de 'cristal chamber' etc.
pi_102553174
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee. De (reeds) ontsterfelijke ziel zit dan voor altijd gevangen in één (onsterfelijk) lichaam, waardoor je ziel niet meer kan reincarneren, andere levens lijden / andere ervaringen of levenslessen leren etc. Bovendien komt ie dan nooit meer in een/de hemel / of de 'cristal chamber' etc.
Tenzij je daar op een of andere manier naartoe evolueert, natuurlijk :P

Lijkt me niks, hebben we straks alleen maar mensen op aarde die 800 jaar of ouder zijn.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:27:50 #68
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_102553301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tenzij je daar op een of andere manier naartoe evolueert, natuurlijk :P

Lijkt me niks, hebben we straks alleen maar mensen op aarde die 800 jaar of ouder zijn.
Lijkt mij juist geweldig. Maar goed, ik zie dan ook geen reden aan te nemen dat er een losse ziel bestaat. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de dood het absolute einde is.
pi_102554750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Lijkt mij juist geweldig. Maar goed, ik zie dan ook geen reden aan te nemen dat er een losse ziel bestaat. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de dood het absolute einde is.
Mensen van 100 zien er nu soms al uit als mummies en kunnen amper lopen zonder een rollator, hoe moet dat dan als je 800 jaar bent?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 30 september 2011 @ 17:11:29 #70
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102554805
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Oh zo, ik zag onsterfelijkheid niet in verband met een (sterfelijk) lichaam, vandaar.
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:12:54 #71
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_102557930
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mensen van 100 zien er nu soms al uit als mummies en kunnen amper lopen zonder een rollator, hoe moet dat dan als je 800 jaar bent?
het verouderingsproces is onze sterfelijkheid. Dus je voorstelling klopt niet. Onsterfelijken worden niet bejaard ;)
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:23:51 #72
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_102605358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:27 schreef UncleScorp het volgende:
;)
Ik heb dat al jaren denk ik.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:31:49 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102605512
De mayavoorspellingen voor 2012 intressant boekje!
The truth was in here.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:15:39 #74
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102606390
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:12 schreef R0N1N het volgende:

[..]

het verouderingsproces is onze sterfelijkheid. Dus je voorstelling klopt niet. Onsterfelijken worden niet bejaard ;)
Daar zit wat in natuurlijk. Maar vanaf welke leeftijd word je dan niet meer ouder? Ik bedoel, als onsterfelijke 12-jarige word je ook niet echt serieus genomen denk ik.
pi_102684311
Nieuw artikel van Calleman :

The “End” of the Mayan calendar, Solar Flares and Earth Changes

Paar interessante quotes :

quote:
Despite the dead end, it can however probably be said that life in much of the world still appears much like business as usual. Thus, no occurrence has yet been powerful enough to precipitate the collapse that many are expecting or fearing and it now seems that this will not happen until in the seventh day of the Ninth wave, October 11-28. If so, the end of the calendar may become a very marked discontinuity.
quote:
One however gets the impression that as long as the old system survives there is no real opening to create a new world to replace it. To do so would be too much in conflict with the legality of the current dualist power structure and only after some kind of full collapse has occurred would people in general be compelled and inspired to create a new way of living and relating in the realms of politics and economics. To prevent such a new world from being born we can also be certain that when the collapse comes this will be presented by the powers that be as nothing but a temporary downturn. Such an illusion may then come to dominate many who lack the perspective of the Mayan calendar of an evolution towards unity consciousness and this also highlights the risk of believing those that say the calendar ends on December 21, 2012, which is something that will play right into the hands of those that want to resurrect the old system.
quote:
Maybe it is because they hear this call from the “future” that, despite the concurrent presence of some negative omens at the current time, I find a noticeable group of people who at this very time are coming home to themselves and are truly beginning to appreciate life exactly the way it is. Maybe after all there is a shift to unity consciousness going on and that the universe is now starting to allow us to just be whatever we are.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:21:24 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102684946
Er zou een catastrofe nodig wezen om de boel te resetten.. en dan denk ik aan de impact van een behoorlijke meteoor of vulkaanuitbarsting. En pas daarna zal leven een nieuwe wending kunnen krijgen.
The truth was in here.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:52:22 #77
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_102686013
is het al 28 oktober dan?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_102687089
Sommige dingen zijn wel interessant, maar het klinkt voor mij veel als dingen recht proberen te praten of dat hij zijn gelijk probeert te vormen met eerdere beweringen. Zijn nieuwe 'mogelijkheden' lijken ook een beetje op een wilde gok of een laatste kans (ik doel hiermee op het in het 28-10 verhaal willen passen).

Alle 9 cyclussen eindigen tegelijkertijd, nummertje 1 t/m 8 zijn dus ook nog in ontwikkeling. De dagen en nachten in de 8e cyclus zijn 360 dagen en in de 9e cyclus 18 dagen (totaal van 234 dagen). In de laatste nacht van de 8e cyclus, waar we nu dus inzitten, start na 126 dagen het begin van de 9e cyclus. Een deel van voltooiing van het ene en daar tussenin dus het begin van iets nieuws dat allemaal simultaan 'eindigt'.

De 8e cyclus wordt ook wel de cyclus van het galactisch bewustzijn of het krachtsbewustzijn genoemd. Ik zie dit als je bewust zijn van de dualiteit en het hogere om de dualiteit te overwinnen. Hiermee zal je automatisch jezelf nieuwe vorm geven en daarbij automatisch ook de samenleving. Voor mij voelt het alsof we dat nu aan het afronden zijn, zowel op persoonlijk niveau als onze samenleving. De 7e dag staat voor de voltooiing van een cyclus en in dit geval ook de stap naar de volgende cyclus. Voor mij voelt het alsnog aan alsof we dus inderdaad de 8e cyclus aan het afronden zijn, maar dat het bijna tijd is voor de laatste stap.

De 9e cyclus wordt ook wel de cyclus van het universele bewustzijn of het heeldheidsbewustzijn genoemd. Hierbij denk ik aan het totaal overwonnen zijn van de dualiteit en alleen nog maar handelen vanuit 'de heelheid' van het alles. Zowel op persoonlijk niveau als wat ik zie in de wereld, heb ik dit nog niet gezien of gevoeld. Wel heb ik het gevoel alsof het heel dichtbij is, net zoals op de vorige pagina werd besproken.. alsof je het kan zien maar nog niet (volledig)gebruiken.

Dus vooralsnog.. voor mij voelt het alsof het er aan komt, maar het nu al (28-10) afsluiten van de laatste cyclus? Certainly don't think so, maar we zullen zien.

Any thoughts? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Trippii op 04-10-2011 14:50:09 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:15:23 #79
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102691834
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef Trippii het volgende:

Any thoughts? :)
Nou ik denk dat je het heel goed verwoord inderdaad, qua gevoel zitten we nog in cyclus 8 en tegen 9 aan maar nog niet geheel grijpbaar.
Als een bewustzijn wat gescheiden word door een dunne laag, net niet zichtbaar of voelbaar.
The truth was in here.
pi_102693940
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef Trippii het volgende:
Sommige dingen zijn wel interessant, maar het klinkt voor mij veel als dingen recht proberen te praten of dat hij zijn gelijk probeert te vormen met eerdere beweringen. Zijn nieuwe 'mogelijkheden' lijken ook een beetje op een wilde gok of een laatste kans (ik doel hiermee op het in het 28-10 verhaal willen passen).
Dat gevoel krijg ik ook wel een beetje. Doet me denken aan die presentatie van Ian Xell Lungold ... volgens hem (R.I.P.) zouden we op dit moment ook al veel verder moeten staan hebben, en toch is het blijkbaar niet zo. (teleportatie ed.)
Maar enfin, we zullen het snel genoeg merken :)
pi_102707853
Ging precies hetzelfde bij die mailwisseling met hem. Geen oog hebben voor andere mogelijkheden, alles wat niet bij zijn verhaal past gewoon negeren of van onderwerp veranderen. Zelfs aanvullingen of een uitgebreidere theorie (ik zie hem en zijn werk bijvoorbeeld als onderdeel van) werd niet inhoudelijk op gereageerd, maar gewoon kort afgedaan of compleet genegeerd.

Ben overigens wel benieuwd of er iets gebeurd op 28-10. Zal vast wel, aangezien velen lang op deze datum gewacht hebben en er dus hun aandacht op focussen, maar dat gebeuren kan ook onbewust zijn (daarom zie ik die datum ook als onderdeel van). Een klein bewust dingetje zou wel leuk zijn.

Mooi trouwens dat je zo'n beetje het zelfde gevoel hebt Bastard.

Zijn jullie trouwens bekend met de correlatie van 911 en de 14-07-2012 'eindtijd'?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:00:27 #82
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102711132
Nee, leg uit....
Alexa en Seth zijn lief
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:04:29 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102711424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:09 schreef Trippii het volgende:
Zijn jullie trouwens bekend met de correlatie van 911 en de 14-07-2012 'eindtijd'?
Ik zit aan iets te denken met Venus maar dat was volgens mij 06-2012
The truth was in here.
pi_102716964
Ik hoef het zelf niet eens te typen ;):

quote:
21 juli 2011: Start van de Dag 7 (van Scheppingslaag 8)

Vanaf de zonsopkomst op donderdag 21 juli 2011 begint Dag 7 van de 8ste Scheppingslaag. Het doel van deze 8ste Scheppingsgolf is om mensen te helpen de sprong van Machtsbewustzijn (niveau 7) naar Krachtsbewustzijn (niveau 8) te maken. Om ons daarbij te helpen zal alles wat gebaseerd is op macht steeds onbehaaglijker worden. De Schepping van deze 8ste laag is begonnen op woensdag 22 september 1999. Nagenoeg alle ‘schokkende’ gebeurtenissen van de afgelopen 12 jaar waren slechts bedoeld om ons te helpen naar Krachtsbewustzijn te springen, met uiteraard 9/11 als het meest duidelijke voorbeeld. De aanslagen van 9/11 vonden precies op het juiste moment plaats, namelijk bij de aanvang van Dag 2. De aanslagen van 9/11 waren namelijk bedoeld om het ontkiemend Krachtsbewustzijn in de kiem te smoren en de mensheid vast te houden in Machtsbewustzijn. Het is echter juist dankzij deze ‘tegenkrachten’ dat we als mensheid kunnen groeien in ons bewustzijn. Daarom is ook daarvoor dankbaarheid op zijn plaats.

Het laatste ‘gewone’ rondje van Terra om Helios wordt allesbehalve een gewoon rondje. Er zullen schokkende gebeurtenissen komen die nodig zijn om nog meer mensen te helpen de innerlijke sprong naar het Krachtsbewustzijn te maken. Laten we daarbij nooit vergeten wat het hogere doel van deze middelen is. Ik merk dat we ons keer op keer vreselijk druk maken over deze middelen (zoals aanslagen) en dat we vaak onvoldoende beseffen waarom dit blijkbaar nodig is. Al deze openlijke of geheime aanslagen, evenals alle absurde wetten en maatregelen zijn vanuit de Schepping gezien alleen maar bedoeld om ons te helpen bewust te worden van onze eigen scheppingskracht. Wij scheppen onze eigen werkelijkheid, of we ons daarvan nu wel of niet bewust zijn. De oorzaak van alles in onze eigen werkelijkheid vinden we altijd en alleen in onszelf.

Laten we ons nu alsjeblieft realiseren dat we het allemaal zelf doen. Wij zijn één. Wie nog met eurotekens in de ogen naar medemensen kijkt, die snapt niet dat commercie en bewustzijnsontwikkeling haaks op elkaar staan. Wie meer geld vraagt dan nodig, die blokkeert daarmee de innerlijke groei. En wie meent dat de Good Guys strijden tegen de Bad Guys, die begrijpt nog niet dat dit een illusoire strijd is tegen de eigen schaduwen. Het verhaal van de strijd tussen Licht en Duisternis helpt ons hooguit om de sprong naar Krachtsbewustzijn te maken. Maar wie verder wil groeien zal dat waanidee toch echt moeten laten varen. En dat geldt ook voor alle fantasie over helpers uit de ruimte of afkomstig uit hogere werkelijkheden. Wij zijn zelf de helpers waar sommigen met smacht op zitten te wachten. Alleen wanneer wij hebben laten zien dat we onze eigen problemen door bewuste samenwerking hebben opgelost, dan hebben we bewezen het waard te zijn deel te nemen aan een veel grotere eenheid dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden. Laten we tot die tijd alle channelings, onheilsprofetieën en doemscenario’s negeren, want ze helpen ons niet om de sprong naar Krachtsbewustzijn gevolgd door die naar Heelheidsbewustzijn te maken. En dat is toch echt het enige waar het allemaal om te doen is. Wie dat niet begrijpt, die zal gedurende dit laatste ‘gewone’ rondje steeds sterker met dit onbegrip worden geconfronteerd.
Hele artikel hier leesbaar.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:22:01 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102722905
quote:
'De maya-kalender en de transformatie van het bewustzijn' (-Carl Johan Calleman). Geeft uitgebreide informatie over de maya kalender en leert dat ze ons kan helpen met het voorbereiden op een nieuw bewustzijnskader. Dit is wat we volgens dat mooie boek dan kunnen verwachten na 28 oktober 2011 en na het einde van 2012:

"Zoals we in de geschiedenis van de mensheid hebben gezien duurt het een zekere tijd tot een nieuw bewustszijnkader zich volledig kan manifesteren. Het is niet meer dan realistisch om te verwachten dat iets vergelijksbaar het geval zal zijn nadat het verlichte universele bewustzijnskader op de dag 13.13.13.13.13.13.13.13.13.13 Ahau (28 oktober 2011) uiteindelijk als een Hemel gevestigd zal zijn. Ook al verdwijnt door de inwerking van deze energie de status van de mens als marionet van de schepping, het lijkt onwaarschijnlijk dat dit onmiddelijk in stabiele vormen zijn beslag zal krijgen. Vandaar dat het jaar 2012 ook een periode zou kunnen zijn waarin veel mensen manieren zullen moeten vinden om zich aan het nieuwe kader van kosmische bewustzijn aan te passen. Op zijn minst zullen we ons aan moeten passen aan het feit dat iedereen om ons heen verlicht is en zullen we het volle vertrouwen moeten hebben dat een millenium van vrede, het Gouden Zonnentijdperk, nu eindelijk op aarde is verschenen. Dit betekend niet dat er een 'nieuwe cyclus' begint. Dit is het eindpunt van de cycli.

Doordat in de Universele Onderwereld het ego is gedood zullen de Hemelen een bewustzijn ondersteunen dat vrij is van innerlijke conflicten en geen externe conflicten veroorzaakt. In het bijzonder het jaar 2012 zal nodig zijn om deze verlichte staat in een aantal individuen die er niet volledig op voorbereid zijn post te laten vatten. Voor de uiteindelijke indaling van het verlichte bewustzijn van de Universele Onderwereld zullen de vieringen ter gelegenheid van de Venus-overgang op 6 juni 2012 van groot belang zijn. Zij zullen een uiting van dankbaarheid zijn aan de goddelijke kosmos, die ons zo ver heeft gebracht.

Zowel christelijke als maya-bronnen spreken van een einde van de dood aan het einde van de tijd, en oosterse tradities zeggen dat de verlichte staat zonder dood is. De oude tradities wijzen allemaal in de zelfde richting: naar een tijdloze, verlichte staat van kosmische bewustzijn. We kunnen ons dan met techt afvragen wie in een dergelijke staat behoefte heeft aan een kalender? De maya-kalender zal geëindigd zijn en het gebruik ervan zinloos geworden. De kalender is als een trap die onmiskenbaar is om ons naar de top te voeren, maar die zijn doel verliest nadat we daar zijn aangekomen. In het jaar 2011, op een punt waar alle Onderwerelden de tzolkin-energie 13 Ahau zullen hebben bereikt, zal het goddelijke proces van de schepping zijn voltooid. Wat de 'toekomst' zal zijn is niet met de mayakalender te voorspellen, omdat de golfbeweging van alle Onderwerelden ten einde zullen zijn gelopen. Het is de aard van de verlichte mens om volledig vrij te zijn om zo te leven als hij of zij zelf wil. Door deze vrijheid en door de bevrijding van het goddelijke plan is de verdere toekomst van de mensheid onmogelijk te voorspellen. We zullen volledig vrij zijn om onze eigen bestemming uit te stippelen. De mensheid zal in ware vrijheid, vreugde en leven."

bron: http://groups.msn.com/Nieuwetijd/na20112012.msnw
Dit artikel van Calleman (die dus 28-10-2011 aanhoudt als einddatum) heeft het over een viering in 2012 op 6 Juni wanneer Venus voor de tweede maal passeert (er is een window van 8 jaar Juni 2004 kwam hij de eerste keer langs en voor een volgend window moet je wachten tot 2117 uit mijn hoofd) .
Echter, voor de maya's zou Venus zijn wat Mars voor ons is, de oorlogsplaneet en staat in het teken van doorbraken. De maya's offerden mensenlevens op voor deze planeet om hem gunstig te stemmen, vele rampen zoals overstromingen en vulkaanuitbarstingen werden namelijk gelinkt aan Venus. Oorlogen werden gestart door standen van Venus (star wars). Offeren en opoffering horen bij deze planeet en ik denk dat we deze 'window' volgens mij dan meer moeten zien als de afsluiting en opoffering van de ego (golf 8) nodig om golf 9 in te gaan.
Die datum, 6 juni 2012 zou best wel eens een belangrijke dag in de geschiedenis kunnen gaan worden.
The truth was in here.
pi_102724900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:22 schreef Bastard het volgende:
Die datum, 6 juni 2012 zou best wel eens een belangrijke dag in de geschiedenis kunnen gaan worden.
Nog zo lang ;(

quote:
Op zijn minst zullen we ons aan moeten passen aan het feit dat iedereen om ons heen verlicht is en zullen we het volle vertrouwen moeten hebben dat een millenium van vrede, het Gouden Zonnentijdperk, nu eindelijk op aarde is verschenen.
Ik kan me het echt niet voorstellen ... iedereen om ons heen ... verlicht ?
Als ik nog maar es rondkijk hier op mn werk -O-
Ik zeg niet dat ik al volledig "verlicht" ben, maar ik sta er wel voor open ... terwijl het merendeel rondom mij dit de grootste onzin vindt.
Daarom misschien dat ik niet echt geloof dat een catastrofale gebeurtenis zomaar een globale omschakeling zal teweeg brengen. Volgens mij is er meer nodig dan dat.
Zelfs een catastrofe die een andere reactie teweeg brengt dat de huidige "Oei wat erg ... waar moeten we geld storten ?" , of zelfs een catastrofe waarbij een groot deel van de wereldbevolking omkomt en de overblijvenden van nul moeten herbeginnen ... dit creeert misschien wel een nieuw groepsgevoel maar daarvoor nog geen algemene "verlichting".

quote:
Doordat in de Universele Onderwereld het ego is gedood zullen de Hemelen een bewustzijn ondersteunen dat vrij is van innerlijke conflicten en geen externe conflicten veroorzaakt.
Het ego is gedood ? Geen conflicten meer ?
Dit veronderstelt misschien idd wel een serieuse gebeurtenis die onze levens totaal overhoop gooit, niet een situatie waarbij we de volgende dag gewoon terug naar ons werk gaan ... maar zoals ik eerder zei hoeft zoiets niet automatisch een algemene verlichting met zich mee te brengen.
Dan denk ik eerder aan een universele energie die door het universum gaat en algemene verlichting creeert.
Langs de andere kant gaat dit in tegen de visies dat alle zielen levenservaringen aangaan om een leerschool te doorlopen en zo te evolueren.
Is net alsof er in ons huidig onderwijssysteem ineens een nieuwe regel komt die zegt dat vanaf morgen iedereen geslaagd is en het diploma krijgt dat hij wil.

Pfff hoe meer ik erover nadenk, hoe ingewikkelder het wordt ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:04:47 #87
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102725113
Die ego kwestie worstel ik ook mee inderdaad want het lijkt er op dat 'men' steeds egoistischer aan het worden is.
Is het niet bij het ritsen in het verkeer dat bijna iedereen egoistisch zijn plekje verdedigd, is het niet het vechten om een kledingstuk tijdens doldwaze winkeldagen, vechten om een parkeerplek want die was toch zeker van jou. Je kan de krant niet openslaan of er is sprake van egoisme in bijna alle onderdelen. Of je kan nog geen topic openslaan in sommige forums om te zien dat er sprake van heel veel egoistisch gedachtenwerk.
Ego speelt steeds meer een rol, of misschien valt het mij alleen meer op?

Volgens de maya's zou de verlichting komen wanneer de nood het hoogste is, wanneer er geen uitweg meer te vinden is dan zou er een herrijzenis wezen van hun god (moeilijke naam). Of bedoelen ze met verlichting 'licht uit onszelf' ?
We zouden een flinke impact nodig hebben om die verlichting te bewerktelligen een punt van no return, een kwestie van kiezen of delen.
The truth was in here.
pi_102726034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:04 schreef Bastard het volgende:
Die ego kwestie worstel ik ook mee inderdaad want het lijkt er op dat 'men' steeds egoistischer aan het worden is.
Is het niet bij het ritsen in het verkeer dat bijna iedereen egoistisch zijn plekje verdedigd, is het niet het vechten om een kledingstuk tijdens doldwaze winkeldagen, vechten om een parkeerplek want die was toch zeker van jou. Je kan de krant niet openslaan of er is sprake van egoisme in bijna alle onderdelen. Of je kan nog geen topic openslaan in sommige forums om te zien dat er sprake van heel veel egoistisch gedachtenwerk.
True ... persoonlijk probeer ik er zelf zoveel mogelijk aan te werken ... zo geef ik in het verkeer continu voorrang aan iedereen ;) En op het werk probeer ik ook meer en meer anderen wat te helpen.

quote:
Volgens de maya's zou de verlichting komen wanneer de nood het hoogste is, wanneer er geen uitweg meer te vinden is dan zou er een herrijzenis wezen van hun god (moeilijke naam). Of bedoelen ze met verlichting 'licht uit onszelf' ?
We zouden een flinke impact nodig hebben om die verlichting te bewerktelligen een punt van no return, een kwestie van kiezen of delen.
moeilijke naam = Quetzalcoatl ?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:41:43 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102726250
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:34 schreef UncleScorp het volgende:
moeilijke naam = Quetzalcoatl ?
Die ja :D
The truth was in here.
pi_102727608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:04 schreef Bastard het volgende:
in principe wordt dit egoisme ook versterkt door de media.
slecht nieuws, nieuws met zonden, dat verkoopt, die kan je op de voorpagina zetten. wanneer is voor het laatst een nieuwsbericht geweest zonder doden,aanslagen of schandalen?
doordat je dit de hele tijd hoort ipv the good niews krijg je last van selective attention recall waardoor je alleen maar dingne kan herinneren doordat je als laatste iets slecht te hebben gezien. (anchors)
hierdoor herinner je makkelijker egoistische zaken, terwijl het net zo is als ik zou zeggen dat er veel gele auto's zijn en vervolgens zie jij overal gele auto's :)
pi_102727832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:22 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

in principe wordt dit egoisme ook versterkt door de media.
slecht nieuws, nieuws met zonden, dat verkoopt, die kan je op de voorpagina zetten. wanneer is voor het laatst een nieuwsbericht geweest zonder doden,aanslagen of schandalen?
doordat je dit de hele tijd hoort ipv the good niews krijg je last van selective attention recall waardoor je alleen maar dingne kan herinneren doordat je als laatste iets slecht te hebben gezien. (anchors)
hierdoor herinner je makkelijker egoistische zaken, terwijl het net zo is als ik zou zeggen dat er veel gele auto's zijn en vervolgens zie jij overal gele auto's :)
juist, wou editten; maar heb links er nu bij gezet
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:44:46 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102732439
Je ziet het in de media vooral ja dat klopt, slecht nieuws verkoopt. Maar ik kan niet ontkennen dat ik het zelf in het dagelijks leven toch ook veel zie.
Verharding, egocentrische mensen die de grootste mond hebben.
The truth was in here.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:14:29 #93
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_102749666
- dat is nou weer niet nodig he -

[ Bericht 94% gewijzigd door vogeltjesdans op 06-10-2011 14:16:39 ]
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:30:45 #94
204113 kin238
Fother Mucker!
pi_102821006
Vanmiddag in de auto hoorde ik op de radio (BNR) dat een IMF topman heeft gezegd dat hij een "total financial collapse" verwacht over 3 weken. Ik heb gezocht maar kan de bron zo snel niet vinden.
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in darkrooms, munching pills and listening to repetitive music.
www.on-and-on.nl
pi_102827906
Zeggen de standen van het Mayacyclus iets over 15 oktober 2011?
Get your ass up.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:05:11 #96
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102828890
Van 26 juli 2011 tot 25 juli 2012 is de jaar energie White Rhythmic Wizard Year
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102829231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:05 schreef Summers het volgende:
Van 26 juli 2011 tot 25 juli 2012 is de jaar energie White Rhythmic Wizard Year
In welke fase zitten we nu volgens dat cyclus?
Heb snel het topic doorgelezen, maar kon er zo snel niet echt wat van bakken. :)
Get your ass up.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:13:57 #98
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102829349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:44 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Zeggen de standen van het Mayacyclus iets over 15 oktober 2011?
Voor de Universele onderwereld:

Day 1 van Mar 9 Mar 26 hoogtepunt op Mar 17-18 Stap: Zaaien
Night 1 Mar 27 April 13 hoogtepunt op April 4-5
Day 2 April 14 May 1 hoogtepunt op April 22-23 Stap: Ontkieming
Night 2 May 2 May 19 hoogtepunt op May 10-11 Stap: Reactie
Day 3 May 20 June 6 hoogtepunt op May 28-29 Stap: Uitloop
Night 3 June 7 June 24 hoogtepunt op Jun 15-16
Day 4 June 25 July 12 hoogtepunt op Jul 3-4 Stap: Blad groei
Night 4 July 13 July 30 hoogtepunt op Jul 21-22
Day 5 July 31 Aug 17 hoogtepunt op Aug 8-9 Stap: Ontluiken
Night 5 Aug 18 Sept 4 hoogtepunt op Aug 26-27 Stap: Vernietiging (oude gewoonte)
Day 6 Sept 5 Sept 22 hoogtepunt op Sept 13-14 Stap: Bloeien
Night 6 Sept 23 Oct 10 hoogtepunt op Oct 1-2
Day 7 Oct 11 Oct 28 hoogtepunt op Oct 19-20 Stap: Vruchten

Voor meer informatie over deze 9 dagen telling en de universele onderwereld verwijs ik naar het artikel van Calleman: 'March 9th, 2011: Dawn of the Unity Wave".
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102829419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:13 schreef Summers het volgende:

[..]

Voor de Universele onderwereld:

Day 1 van Mar 9 Mar 26 hoogtepunt op Mar 17-18 Stap: Zaaien
Night 1 Mar 27 April 13 hoogtepunt op April 4-5
Day 2 April 14 May 1 hoogtepunt op April 22-23 Stap: Ontkieming
Night 2 May 2 May 19 hoogtepunt op May 10-11 Stap: Reactie
Day 3 May 20 June 6 hoogtepunt op May 28-29 Stap: Uitloop
Night 3 June 7 June 24 hoogtepunt op Jun 15-16
Day 4 June 25 July 12 hoogtepunt op Jul 3-4 Stap: Blad groei
Night 4 July 13 July 30 hoogtepunt op Jul 21-22
Day 5 July 31 Aug 17 hoogtepunt op Aug 8-9 Stap: Ontluiken
Night 5 Aug 18 Sept 4 hoogtepunt op Aug 26-27 Stap: Vernietiging (oude gewoonte)
Day 6 Sept 5 Sept 22 hoogtepunt op Sept 13-14 Stap: Bloeien
Night 6 Sept 23 Oct 10 hoogtepunt op Oct 1-2
Day 7 Oct 11 Oct 28 hoogtepunt op Oct 19-20 Stap: Vruchten

Voor meer informatie over deze 9 dagen telling en de universele onderwereld verwijs ik naar het artikel van Calleman: 'March 9th, 2011: Dawn of the Unity Wave".
Oke :)
Ik las aan het begin van dit topic inderdaad dat de fase van vernietiging in augustus begon.
Get your ass up.
pi_102829526
Heb je dit van die link die je net gaf?
Get your ass up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')