abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101397757
Iemand die ook gekut heeft met Evolution en sync met Google agenda? Evolution en ik waren een nieuw gevonden liefde maar damm nu doet die kut |:(

Nu doet die het "onverklaar" wel,.. wel leuk maar je zal zien dat het probleem terug komt op een moment dat het je het minst kunt gebruiken :p

[ Bericht 26% gewijzigd door Kandijfijn op 31-08-2011 01:36:23 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:55:26 #32
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101402807
Waarom niet Thunderbird icm google contacts sync en calendar (lightning)? Ik heb begrepen dat Thunderbird in 11.10 ook de standaard mailclient wordt, dus dan ben je meteen upgrade-ready. Helaas kun je dan weer niks met Exchange servers, maar de ondersteuning van Exchange >= 2007 in Evolution is ook magertjes...

edit: en natuurlijk de notify plugin voor Thunderbird, daarmee kun je een melding van nieuwe email laten komen via libnotify (die zwarte popups).
pi_101412957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:55 schreef Visitor.Q het volgende:
Waarom niet Thunderbird icm google contacts sync en calendar (lightning)? Ik heb begrepen dat Thunderbird in 11.10 ook de standaard mailclient wordt, dus dan ben je meteen upgrade-ready. Helaas kun je dan weer niks met Exchange servers, maar de ondersteuning van Exchange >= 2007 in Evolution is ook magertjes...

edit: en natuurlijk de notify plugin voor Thunderbird, daarmee kun je een melding van nieuwe email laten komen via libnotify (die zwarte popups).
Ik vind evolution eigenlijk perfect werken en helemaal met de Gnome-intergratie. Agenda intergratie en intergratie agenda in Gnome 3 (die ik steeds meer ga wwaarderen).
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:54:25 #34
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101414853
True, het is maar een alternatief, hij moet maar kijken wat hij gebruikt. Zeker in Gnome3 is de integratie van de Gnome apps wel goed voor elkaar. Empathy schakelt zeer netjes naar een in de shell verwerkt chat scherm als je ergens mee bezig bent bijvoorbeeld, en zo zal Evolution ook zijn ding wel doen.

Iets heel anders: Ik heb 1623 computers waarop ik werk. Twee op mijn werk, twee desktops thuis, een laptop. Nu wil ik graag dat de home directories gesynct worden indien er een connectie beschikbaar is, en indien dat niet het geval is dan moet het later gebeuren. Dus elke computer heeft lokaal een kopie van mijn home folder, en als hij start, of juist afsluit, moet de boel gesynct worden. Is hier een uitgewerkt concept voor? Ik snap dat rsync redelijk werkt, maar dan nog moet ik in de gaten houden welke kant ik op sync, en dat ga ik niet bijhouden voor alle computers waar ik op werk.
pi_101415169
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:54 schreef Visitor.Q het volgende:
True, het is maar een alternatief, hij moet maar kijken wat hij gebruikt. Zeker in Gnome3 is de integratie van de Gnome apps wel goed voor elkaar. Empathy schakelt zeer netjes naar een in de shell verwerkt chat scherm als je ergens mee bezig bent bijvoorbeeld, en zo zal Evolution ook zijn ding wel doen.

Iets heel anders: Ik heb 1623 computers waarop ik werk. Twee op mijn werk, twee desktops thuis, een laptop. Nu wil ik graag dat de home directories gesynct worden indien er een connectie beschikbaar is, en indien dat niet het geval is dan moet het later gebeuren. Dus elke computer heeft lokaal een kopie van mijn home folder, en als hij start, of juist afsluit, moet de boel gesynct worden. Is hier een uitgewerkt concept voor? Ik snap dat rsync redelijk werkt, maar dan nog moet ik in de gaten houden welke kant ik op sync, en dat ga ik niet bijhouden voor alle computers waar ik op werk.
Ubuntu One?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 17:23:38 #36
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101415917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:03 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ubuntu One?
Ja zoiets, maar ik heb >100GB aan zooi die ik wil syncen. Ik wil liever mijn desktop de 'server' maken waarmee ik alles synchroniseer, want dat kan over wifi bij mij thuis en die zit toch al (via SSH) op het internet. Externe hosting (bv Ubuntu one) is leuk om af en toe een paar foto's te delen met vrienden, maar schiet tekort qua ruimte. Voor mij dan.
pi_101424302
_O_ Jooo-pi

Installeer meteen ssh-server en ddclient, dan kan je op afstand ondersteuning geven.

Ik heb nog steeds niemand enthousiast kunnen krijgen, ook al vond een van mijn digibeet-kennissen de live-usb leuk (waar wel eng :') hij dacht dat zijn windhoos verdwenen was)

@Visitor.Q
is een NAS of thuisserver niet beter? En dan gewoon een gedeelde dir mounten (samba of webdav)
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:03:48 #38
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101425354
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:45 schreef ouderejongere het volgende:
_O_ Jooo-pi

Installeer meteen ssh-server en ddclient, dan kan je op afstand ondersteuning geven.

Ik heb nog steeds niemand enthousiast kunnen krijgen, ook al vond een van mijn digibeet-kennissen de live-usb leuk (waar wel eng :') hij dacht dat zijn windhoos verdwenen was)

@Visitor.Q
is een NAS of thuisserver niet beter? En dan gewoon een gedeelde dir mounten (samba of webdav)
open-ssh staat al geinstalleerd, maar dan moet ik ter plaatse nog wel een port-forward fixen. ddclient ken ik niet...

Maar ik zag dat teamviewer nu ook gewoon werkt, dus die staat er nu ook op ^O^
heitieh
pi_101426030
ddclient meldt de computer aan bij (bijvoorbeeld) dyndns, zodat je de computer terug kan vinden, mocht het ip-adres veranderen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 1 september 2011 @ 08:25:02 #40
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101439578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:45 schreef ouderejongere het volgende:
_O_ Jooo-pi

@Visitor.Q
behoud je dan ook een lokale kopie voor als je offline werkt?
  donderdag 1 september 2011 @ 09:15:42 #41
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101440281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:14 schreef ouderejongere het volgende:
ddclient meldt de computer aan bij (bijvoorbeeld) dyndns, zodat je de computer terug kan vinden, mocht het ip-adres veranderen.
Oh, dat regel ik tot nu toe altijd in de router. Maar dan ben je wel afhankelijk van de firmware daarvan. Meestal wordt het wel ondersteund, trouwens.
heitieh
pi_101441897
@Visitor.Q:
Misschien is Sparkleshare iets voor je. Is een alternatief voor dropbox/U1, wat draait op een eigen server ipv in de cloud. Het is nog wel in beta geloof ik.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:17:19 #43
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_101449700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef Toryu het volgende:
@Visitor.Q:
Misschien is Sparkleshare iets voor je. Is een alternatief voor dropbox/U1, wat draait op een eigen server ipv in de cloud. Het is nog wel in beta geloof ik.
Dat ziet er wel nice uit! Lijkt nog unstable maar ik ga er eens mee prutsen.
pi_101585580
Ook maar eens Ubuntu (11.04) aan het proberen nu ik de befaamde KSOD van windows krijg.

Hoe krijg ik iconen en shortcuts op m'n desktop? Er staat nu (als ik op 'map aanmaken' druk): "fout bij benaderen home/user/dekstop, bestand of map bestaat niet"

Toen ik de taal van Engels naar Nederlands zette is die 'desktop'-map naar 'bureaublad' hernoemd, vandaar de foutmelding denk ik. (in die bureaublad-map staan wel gewoon de mappen en starters die ik gemaakt heb).

Hoe krijg ik Ubuntu aan het verstand dat desktop = bureaublad?
pi_101585968
Ah, handmatig een Desktop-map maken en opnieuw inloggen was genoeg ^O^

Nu nog een manier vinden om die lelijke springveer pictogrammetjes te wijzigen.
pi_101586054
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:27 schreef Symer het volgende:
Ah, handmatig een Desktop-map maken en opnieuw inloggen was genoeg ^O^

Nu nog een manier vinden om die lelijke springveer pictogrammetjes te wijzigen.
rechtermuis -> eigenschappen.
Als je icoontjes zoekt, even een zoekactie doen op svg of png.
pi_101586243
quote:
3s.gif Op maandag 5 september 2011 11:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

rechtermuis -> eigenschappen.
Als je icoontjes zoekt, even een zoekactie doen op svg of png.
^O^

Weet je toevallig ook waar ik de .config map kan vinden? Ik wil profielen aanmaken voor Chrome, en daarvoor schijn ik in de map ~/.config te moeten zijn. :?
pi_101586497
~ is een alias voor /home/user ;)
En bestanden en mappen die met een punt (.) beginnen zijn verborgen. Ctrl+H om ze weer te geven in Nautilus

Maar heeft chromium niet gewoon een profile-manager?
  maandag 5 september 2011 @ 19:25:42 #49
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_101601388
11.10 beta is stukken beter dan 11.04 beta.
Heeft nog wat kuren maar ik ben al over *O*
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_101602392
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:25 schreef wdn het volgende:
11.10 beta is stukken beter dan 11.04 beta.
Heeft nog wat kuren maar ik ben al over *O*
Zoals wat?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 5 september 2011 @ 19:58:44 #51
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_101603465
quote:
17s.gif Op maandag 5 september 2011 19:42 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Zoals wat?
Power management is erg summier (heeft 2 opties). dim display staat standaard op 10 sec dus elke 10 sec plok, donker beeld (beide problemen zijn command line met `gsetttings` aan te passen daar niet van :) )

image 'amd unsupported hardware' in beeld terwijl hardware wel gesupport word (is een notering van hardware in een settings file dus ook een klein probleempje).

Hardware button veranderen van 'interactief' naar 'shutdown' zetten via gsettings crasht mijn systeem als ik de hardware button indruk.

Goede dingetjes:

Je kunt in 'open with' aangeven dat een speler default is: dit 1x een video bestand omzetten en dit is actief voor alle.

`dash` heeft een eigen launcher gekregen en is dus weg in het bovenpanel. `files en folders` en `applications` zijn daarin gezet dus er is 1 launcher minder.

USC is goed onderhanden genomen:

[ Bericht 3% gewijzigd door wdn op 05-09-2011 20:06:42 ]
pi_101603845
Je moet imgur.com gebruiken ;)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 5 september 2011 @ 20:06:50 #53
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_101604011
Ook goed :)

Voor de toekomst. Dit is de nieuwe manier om gconf (nu dus dconf) te editen:
Lijst met huidige status voor plugings.power:

gsettings list-recursively | grep plugins.power|more

Uitzetten lock screensaver:

gsettings set org.gnome.desktop.screensaver lock-enabled false

Heel simpel dus *O*
  maandag 12 september 2011 @ 14:32:27 #54
24329 KNAK
ff w88,......
pi_101856398
Kan je die Burg bootloader ook gebruiken als je gebruik maakt van Wubi install?
Mai pben rai~!
pi_101856562
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:32 schreef KNAK het volgende:
Volgens mij niet.
pi_101888737
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 14:32 schreef KNAK het volgende:
Toen ik op de website keek van Burg zag ik wel een Wubi download en .exe files

http://code.google.com/p/burg/

http://www.google.nl/sear(...)F-8&q=Burg+with+WUBI

Hier zie ik ook best wat antwoorden :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 06:55:45 #57
24329 KNAK
ff w88,......
pi_101889140
Dank.. ik zal even kijken.

Overigens ben ik de nieuwe n00b die zich met Ubuntu komt aanmelden. Sinds gisteren voor het eerst in gebruik genomen en moet zeggen dat het me goed bevalt. Het is alleen nog een hoop gepuzzel wat nou eigenlijk wat is...veel vragen, veel vraagtekens...

Ik begreep dat 11.04 weinig te wensen overlaat aan het customizen van de desktop. Die linker balk is irritant maar het is daarnaast ook wel weer makkelijk. Wanneer je op classic inlog moet je alles zelf verplaatsen en toevoegen. Niet makkelijk als je niet weet wat je allemaal voor handen hebt. Vooralsnog heb ik in Classic enkel Opera en Firefox in de balk bovenaan :')

Installeren is ook anders, wilde even Youtube bekijken en melding over flash kwam. Deze even installeren lukte dus niet daar er 5 verschillende files te downloaden waren. .tar .nogwat en nogwat, weet nie eens meer precies wat. Geen idee wat er gedaan moest worden.

Ubuntu tweak gevonden, daarmee kan je het 1 en ander doen, de helft zegt me nog steeds erg weinig.

Links die ik tegenkom, ppa. - nog wat, geen idee wat hiermee gedaan moet worden :')

Verder een tal van ander gebeuren en spul waar men het in deze topique reeks over praat waar ik de ballen verstand van heb, het is helemaal een drama als men het gaat hebben over terminal - geklets :') - ik was al niet een ster in DOS, en nu kom je dan dit tegen.

Ik ben niet eens een computer leek, dus verwacht dat het wel zolang het me blijft boeien zal veranderen. Voorlopig de Wubi dus, 17gb install op D: ... alles wat je download tijdens Wubi gebruik (220mb aan updates, alle apps e.d.) komen in die Ubuntu folder van D: terecht?

[ Bericht 1% gewijzigd door KNAK op 13-09-2011 07:07:01 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 13 september 2011 @ 07:03:47 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_101889164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 03:10 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Toen ik op de website keek van Burg zag ik wel een Wubi download en .exe files

http://code.google.com/p/burg/

http://www.google.nl/sear(...)F-8&q=Burg+with+WUBI

Hier zie ik ook best wat antwoorden :)
Enige wat ik lees is dat je dan niet meer windows of ubuntu kan booten, ik laat dat maar voor wat het is. Ik neem aan dat het gewoon wel kan als ik eenmaal besluit Ubuntu op de standaard wijze naast windows wil installeren(?)
Mai pben rai~!
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:28:02 #59
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_101889656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 06:55 schreef KNAK het volgende:
Dank.. ik zal even kijken.

Overigens ben ik de nieuwe n00b die zich met Ubuntu komt aanmelden. Sinds gisteren voor het eerst in gebruik genomen en moet zeggen dat het me goed bevalt. Het is alleen nog een hoop gepuzzel wat nou eigenlijk wat is...veel vragen, veel vraagtekens...

Ik begreep dat 11.04 weinig te wensen overlaat aan het customizen van de desktop. Die linker balk is irritant maar het is daarnaast ook wel weer makkelijk. Wanneer je op classic inlog moet je alles zelf verplaatsen en toevoegen. Niet makkelijk als je niet weet wat je allemaal voor handen hebt. Vooralsnog heb ik in Classic enkel Opera en Firefox in de balk bovenaan :')

Installeren is ook anders, wilde even Youtube bekijken en melding over flash kwam. Deze even installeren lukte dus niet daar er 5 verschillende files te downloaden waren. .tar .nogwat en nogwat, weet nie eens meer precies wat. Geen idee wat er gedaan moest worden.

Ubuntu tweak gevonden, daarmee kan je het 1 en ander doen, de helft zegt me nog steeds erg weinig.

Links die ik tegenkom, ppa. - nog wat, geen idee wat hiermee gedaan moet worden :')

Verder een tal van ander gebeuren en spul waar men het in deze topique reeks over praat waar ik de ballen verstand van heb, het is helemaal een drama als men het gaat hebben over terminal - geklets :') - ik was al niet een ster in DOS, en nu kom je dan dit tegen.

Ik ben niet eens een computer leek, dus verwacht dat het wel zolang het me blijft boeien zal veranderen. Voorlopig de Wubi dus, 17gb install op D: ... alles wat je download tijdens Wubi gebruik (220mb aan updates, alle apps e.d.) komen in die Ubuntu folder van D: terecht?
Welkom. Wubi heb ik zelf nog nooit gedraaid, dus de details ken ik daarvan niet. Volgens mij is een "echte" installatie wel iets beter, maar goed, het is een begin :P

Maar ten aanzien van het installeren. Vergeet de windows manier (= op internet zoeken en zomaar een onbekend programma installeren)!

In ubuntu is de eerste keus altijd het USC (Ubuntu software centre) of een van de andere packetmanagers. Grafisch is er ook nog Synaptic (standaard geinstalleerd). Vanaf de commandline zijn apt-get (standaard) en aptitude (niet meer standaard) het bekendst. Bij die grafische varianten is het vaak een kwestie van klikken en het wordt geinstalleerd. Je kan er dan
wel vanuit gaan dat het veilig is ^O^ Vanaf de commandline is het vaak iets als:

#sudo apt-get install <programma>

maar dan moet je wel de naam van het programma (=packet) precies weten. Die naam vind je dan trouwens weer vaak op internet ;) Let op met "sudo". Het betekent Super User DO. Je geeft het command wat volgt root-rechten (=adminrechten).

De packetmanagers werken vanuit softwarebronnen. De softwarebronnen die standaard geinstalleerd staan zijn veilig. Je kan echter ook zelf bronnen toevoegen (op eigen risico). Dat zijn die zogenaamde PPA's die je noemde.

Als je bent aangewezen op downloads(let op de veiligheid!) dan is een .deb de extensie die je zoekt. Een laatste optie is een installatie vanuit een shellscript (.sh), maar dat zijn in feite gewoon een reeks commando's op jouw pc. Dat zou ik je eerst afraden, totdat je de commando's in het script (=tekst) enigszins kan begrijpen.

En verder gewoon je vragen hier stellen.
heitieh
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:48:48 #60
24329 KNAK
ff w88,......
pi_101889901
Dank voor de uitleg, dat alles is duidelijk,...stelt me ook wel gerust anders kan ik beter terug naar Windows.

Moet inderdaad nog de extensies en mogelijke manieren te weten te komen. Wat betreft commandlines invoeren, dat zal wel enige tijd vergen. Ben op zoek naar wat documentatie om een beetje in te lezen. Als je een USC hebt, waarom maakt men dan gebruik van de terminal om apps e.d. te downen? Wat is het verschil?

Tevens mijn eerste fcuk-up van vandaag :') Heb zitten klooien met CompizConfiz settings, daar waar je bepaalde effecten kan veranderen voor o.a. desktop..
In Desktop groep heb je Desktop Cube en meer effecten (ben even de naam kwijt, geloof voor workspace) en wilde deze uitproberen. Blijkbaar iets fout gegaan en nu zie ik enkel de wallpaper met ctrl-alt-del als enige werkende functie :') Niets doet het.
Ubuntu classic werkt wel en in log-in keuze menu heb ik een nieuwe keuze erbij, Ubuntu Recovery. (deze brengt me overigens naar Classic)

Uh.... ja :D :')
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')