kan ook jaquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, je kunt je huidige stations uitbreiden tot zover je wilt. In ieder geval tot zover je computer het aan kan
http://wiki.openttd.org/Timetablequote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan iemand mij iets uitleggen over die dienstregeling?
quote:
Ik heb er maar 2?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:29 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maglev bouwen voor maglev. Ze rijden niet op gewone, geëlektrificeerde of monorail-spoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eindelijk weer even gespeeld op die serverquote:Op zondag 15 januari 2012 22:43 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
laat de andere kant is zien, vergeet niet je kan ook met vliegtuigen goods vervoeren. de basisregel is dit hoe verder hij moet vliegen hoe meer je winst je maakt.
Orders sharen, hoef je ze maar van één trein per groep aan te passen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:41 schreef cherrycoke het volgende:
dat krijg je als je een main track hebt
implicit ordersgaat ie daar automatisch naartoe kutzooi mag ik 100+ trientjes handmatig die implicit orders verwijderen
Gewoon klonen terwijl je control ingedrukt houdt, als je dan bij 1 trein de orders verandert, veranderen ze automatisch bij alle treinen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:41 schreef cherrycoke het volgende:
dat krijg je als je een main track hebt
implicit ordersgaat ie daar automatisch naartoe kutzooi mag ik 100+ trientjes handmatig die implicit orders verwijderen
dankuquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gewoon klonen terwijl je control ingedrukt houdt, als je dan bij 1 trein de orders verandert, veranderen ze automatisch bij alle treinen.
1 trein in het depot en dan na deleten gelijk een nieuwe kopen? Of eerst de nieuwe kopen en dan de orders overnemen? ( klik op de 'ga naar' knop en klik dan ipv op een station op de bewuste trein), daarna de oude deleten?quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe kan ik eigenlijk snel orders kopieren bij het ombouwen van spoor? Ik ben nu aan het ombouwen naar maglev, maar de treinen opnieuw kopen is stom![]()
Op de OpenTTD-wiki staat in het kort dit:
-Stuur je treinen naar het depot
-Open het depot-scherm
-Verkoop de treinen
-Bouw het depot om terwijl het depotscherm nog open staat
-De volgende trein die je koopt zal dezelfde orders hebben als degene die je net verkocht hebt
Maar als ik dat doe, krijg ik gewoon een 'schone' trein zonder orders. En ik heb nogal wat treinen, dus heb weinig zin om dat allemaal met de hand te doen
Ik moet hem wel eerst ombouwen, anders kan ik geen maglev-treinen kopenquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:44 schreef Peter het volgende:
[..]
1 trein in het depot en dan na deleten gelijk een nieuwe kopen? Of eerst de nieuwe kopen en dan de orders overnemen? ( klik op de 'ga naar' knop en klik dan ipv op een station op de bewuste trein), daarna de oude deleten?
Dit werkt dus wel, alleen dan nog werkt het omslachtiger dan wat er op die wiki staatquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:46 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik moet hem wel eerst ombouwen, anders kan ik geen maglev-treinen kopen![]()
Maar ik zal eens kijken of het lukt als ik een maglev-depot bouw voordat ik de oude treinen delete.
*Grijpt Bartje bij de kraag*quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:28 schreef Bart het volgende:
Zal hem binnenkort updaten, van het weekend ofzo.
Nou, spelen dan! 1.1.5quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
*Grijpt Bartje bij de kraag*
Ik ben morgen de gehele godsganse dag vrij *schud* *schud* Ik wil TT op de FoK! Server *Schud* *valt op knieen en begint oncontroleerbaar te huilen*
Meerdere fabrieken op één station. Goede ratings halen, dan groeit de productie. Als je drie kolenmijnen hebt met een productie van 2k per maand, dan heb je een aardig station nodigquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:15 schreef Cryothic het volgende:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om zoveel perons bij een fabriek rendabel te maken?
Ik heb al moeite om een treintje met 5 wagons vol te krijgen
Kan. Maar met veel industrieën in de settings bij het starten van de map, en een grote station spread kun je toch regelmatig twee of mee bij een station krijgenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:01 schreef Cryothic het volgende:
Maar dan bouw je zelf fabrieken ofzo?
Want standaard kom je er op de map niet zo heel veel tegen die binnen de range van een station vallen
Ja, maar in het geval van de grondstoffen-leveranciers gaat dat niet op toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een fabriek heb je natuurlijk gedeeltelijk zelf in de hand hoeveel goods die produceert: je transporteert er immers grondstoffen naar toe, hoe meer je er naar toe transporteert, hoe meer hij produceert.
Nee dat gaat nietquote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:14 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, maar in het geval van de grondstoffen-leveranciers gaat dat niet op toch?
Ik kan niet extra zooi naar een kolenmijn brengen om de productie op te stuwen.
WHOOOOHOOOOOquote:
Zie de FAQ in de OP.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:44 schreef Irritatie100 het volgende:
Gewoon 1 stukje station bij een industrie die redelijk dichtbij ligt plaatsen en die koppelen aan je "echte" station
Hoe kan ik trouwens een stad laten groeien die te klein is om goods te accepteren?
Hij heeft het over de 32 bit graphics zie http://wiki.openttd.org/32bit_Graphics_Developmentquote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:07 schreef cherrycoke het volgende:
http://www.openttd.org/en/download-stable
en installeer ?
nee dat gaat nietquote:Op zaterdag 21 januari 2012 10:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kan ik een vliegveld ook draaien, zoals dat bij stations wel het geval is?
Dan kan je zeker ook industries die je zelf bouwt niet draaien?quote:
Kan ook niet nee.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan kan je zeker ook industries die je zelf bouwt niet draaien?
Vind dat sowieso wazig om te bouwen, je hebt maar 1 blokje, dus je weet nooit hoe ie komt te staan
http://wiki.openttd.org/R(...)ilding_one-way_roadsquote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:04 schreef cherrycoke het volgende:
kan je een weg een richting maken maken zo ja hoe?
In de scenario-editor een map compleet vlak maken. Opslaan, en dan het scenario starten.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:06 schreef avdp het volgende:
hoe kan ik beginen op een compleet vlakke map??
Even een nieuw scenario aanmaken met de scenario-editor.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:06 schreef avdp het volgende:
hoe kan ik beginen op een compleet vlakke map??
Knopjes zijn zeker veel te klein? Leuk voor tablets maar niet voor gsm's lijkt me zoquote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:06 schreef Gamer_V het volgende:
Hmm, ik heb de Android-versie even geprobeerd, maar de besturing is echt afgrijselijk. Directe port. Draait wel soepel, though
dank uquote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:07 schreef Bart het volgende:
[..]
http://wiki.openttd.org/R(...)ilding_one-way_roads
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:10 schreef Bart het volgende:
[..]
In de scenario-editor een map compleet vlak maken. Opslaan, en dan het scenario starten.
ga ik probeerenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Even een nieuw scenario aanmaken met de scenario-editor.
Ja, alleen de links in die uitleg verwijzen al naar pagina's die er niet meer zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:12 schreef RPG het volgende:
[..]
Hij heeft het over de 32 bit graphics zie http://wiki.openttd.org/32bit_Graphics_Development
En hier zou moeten staan hoe je het installeerd http://wiki.openttd.org/Playing_with_32bpp_graphics
Voedsel verdient lekker man.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:40 schreef mar456 het volgende:
Kunnen we volgende keer niet een ander landschap online doen? Ik wil online ook wel is met water, rubber of papier rondrijden.
Maar speelgoedland hoeft dan niet want dat is mwa..
Speel idd geen 32bppquote:Op zondag 22 januari 2012 12:53 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, alleen de links in die uitleg verwijzen al naar pagina's die er niet meer zijn.
En die verwijzen je weer door.
Ik heb uiteindelijk dit geprobeerd
http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels
maar zoals ik al zei, ik zie geen extra imagepack om in te stellen in het game-menu
edit:
ik heb de 2 extra zoomlevels inmiddels wel voor elkaar.
Maar ondanks dat ik de laatste 32bpp megapack nightly heb geplaatst, zijn de meeste gebouwen en voertuigen gewoon nog hun originele variant. Een enkel huisje ziet er vernieuwd uit (scherp op het hoogste zoomniveau).
Iemand enig idee?
Of speelt niemand hier met 32bpp?
Uiteraard kan dat.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:40 schreef mar456 het volgende:
Kunnen we volgende keer niet een ander landschap online doen? Ik wil online ook wel is met water, rubber of papier rondrijden.
Toyland is juist lachen manquote:Op zondag 22 januari 2012 21:40 schreef mar456 het volgende:
Dankequote:
Die heb ik wel, maar bij het station waar die goederen heen moeten staat er: 'Accepteert: Post'. Dat wil ik verandert hebben in goederen, anders weet ik niet waar ik die goederen kwijt moetquote:
Een station dichter bij grote gebouwen bouwen. Als je een laadstation wilt bouwen zie je wat hij op welke locatie accepteert. Bij een grote stad/hoge gebouwen accepteert hij ook goederenquote:Op maandag 23 januari 2012 18:45 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die heb ik wel, maar bij het station waar die goederen heen moeten staat er: 'Accepteert: Post'. Dat wil ik verandert hebben in goederen, anders weet ik niet waar ik die goederen kwijt moet
Dankje, ik had ze niet dicht genoeg bij de hoge gebouwen gebouwd dusquote:Op maandag 23 januari 2012 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Een station dichter bij grote gebouwen bouwen. Als je een laadstation wilt bouwen zie je wat hij op welke locatie accepteert. Bij een grote stad/hoge gebouwen accepteert hij ook goederen.
kijk naar de ratings van mijn vliegveldquote:Op maandag 23 januari 2012 22:34 schreef mar456 het volgende:
Das wel mooi :p. Eerst stonden mijn vliegveld en station helemaal vrij en nu zijn ze bijna helemaal ombouwt :p.
Meerdere tunnels/bruggen parallel maken.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:38 schreef cherrycoke het volgende:
ik haat het zo erg dat je geen signals kan maken in tunnels, zo vervelend nu heb ik vaak dikke wachtrijen voor tunnels en bruggen. wanneer gaan ze dat is implenten
meestal heb ik dat welquote:Op maandag 23 januari 2012 22:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Meerdere tunnels/bruggen parallel maken.
Ik zou het gewoon online proberen met iemand die het ook niet zo goed kanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 14:53 schreef Saninl het volgende:
Weet er iemand trouwens nog een leuke AI?
Niet te snel qua bouwen, en niet te moeilijk (ben maar een beginner, haha) Maar ook weer niet zo een die te gemakkelijk is
Wat voor tutorials bedoel je precies? Op zich wil ik je wel helpen, maar ik weet niet of mijn kwaliteiten als OpenTTD'er goed genoeg zijnquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:04 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon online proberen met iemand die het ook niet zo goed kan
Trouwens, ik zoek iemand die samen met mij en later met nog 1 persoon een Lets play openTTD te maken.
Allereerst staat er iets anders op mijn planning. En dat is een tutorial voor de game aangezien elke tutorial op youtube ondermaats is. Vaak zijn dingen niet goed uitgelegd of worden alleen laten zien zonder commentaar. Nu zoek ik dus iemand die samen met mij een paar tutorials wil opzetten (je moet wel vloeiend Engels kunnen spreken) om deze te posten op youtube.
Op je telquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb 'm gedownload op m'n telefoon, maar dat is echt irritantEn ik weet niet hoe je over de map scrollt
[..]
Wat voor tutorials bedoel je precies? Op zich wil ik je wel helpen, maar ik weet niet of mijn kwaliteiten als OpenTTD'er goed genoeg zijn
Meer ruimte natuurlijkquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, denk dat tablet ook beter isIk heb een HTC Sensation, daarop komt het niet helemaal goed uit de verf en dan druk ik me zacht uit....
Ik denk dat ik je op zich wel kan helpen, alleen wat betreft signals: ik gebruik alleen path signals (gewone en one-way) en block signals. Van de rest weet ik niet wat ze doen
net even getest en het werkt inderdaad niet erg fijn. Niet iets om daar op te spelen, dan is een tablet vele malen beter ^^.quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb gewoon in de Market naar OpenTTD gezocht en daar stond ie bij
Ik moet wel zeggen dat ik met de kennis die ik heb over signals genoeg geavanceerde stations kan maken/lijnen waar veel treinen op kunnen rijden. Ik weet alleen niet of het qua efficiëntie beter kan, maar ik heb nooit crashes en een paar vrienden van me die al veel langer dan ik spelen gebruiken hun signals op exact dezelfde manier als ik.
Die app is gewoon niet handig, zelfs op een tablet kan ik er niet aan wennenquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb gewoon in de Market naar OpenTTD gezocht en daar stond ie bij
Ik moet wel zeggen dat ik met de kennis die ik heb over signals genoeg geavanceerde stations kan maken/lijnen waar veel treinen op kunnen rijden. Ik weet alleen niet of het qua efficiëntie beter kan, maar ik heb nooit crashes en een paar vrienden van me die al veel langer dan ik spelen gebruiken hun signals op exact dezelfde manier als ik.
Ken ik ook niet, klinkt wel funquote:Op donderdag 26 januari 2012 01:40 schreef Saninl het volgende:
Wat is dat "Lets play" toch? Ik speel al wel ff openttd maar ik ken dat helemaal niet?
Bij mijn weten gewoon een video maken van een speel-sessie, en er doorheen praten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:30 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ken ik ook niet, klinkt wel fun
mwa gaat opzich wel op mijn telefoon. Ik kon 1 lijn maken van station naar station maar daarna werd de frustratie erg hoog.quote:Op woensdag 25 januari 2012 22:01 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Die app is gewoon niet handig, zelfs op een tablet kan ik er niet aan wennen
Ik weet niet eens hoe ik moet scrollen bij die appquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:41 schreef Bart het volgende:
Die Android-versie.
Meer een proof-of-concept dat het werkt maar speelbaar is het niet echt met een touchscreen.
Ben 20 minuten bezig geweest met het leggen van een weggetje tussen twee dorpjes die vlak bij elkaar lagen, en het maken van een bus. Maar hij maakte winst
.
ligt eraan hoe je hem instelt. Ik had hem op tablet mode, linkermuisknop is tap, rechter vasthouden. Zo kon ik scrollen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe ik moet scrollen bij die app
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |