SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP
Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 20-01-2012 16:26:46 ]Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Leuk, maar ooit van de 'volg topic' knop gehoord?quote:
Bedoel je die patch? Ik heb werkelijk geen idee hoe je patches moet installeren bij OpenTTD. Misschien dat iemand anders het weet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:29 schreef Willemsuh het volgende:
oke thanks maar hoe krijg je die in het spel ?
Toevallig een Ned uitleg ?
Ja dat bedoelde ik, kan op die site ook niet echt iets erover vinden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedoel je die patch? Ik heb werkelijk geen idee hoe je patches moet installeren bij OpenTTD. Misschien dat iemand anders het weet.
Heel verrassend moet dat naar de map 'scenario'.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:45 schreef theKiD het volgende:
Ik heb dat scenario van NL gedownload, maar hoe krijg ik dat in het spel? Waar moet ik dat naartoe kopieëren?
Ik heb de Engelse versie, waar kan ik die "Bouw niewue gebouwen-knop" precies vinden?quote:Hoe kan ik mijn steden laten groeien?
Steden groeien door passagiers te vervoeren, en natuurlijk door de Bouw nieuwe gebouwen-knop. Dat laatste werkt drie maanden, en het heeft geen zin om er 100x op te klikken, één keer is genoeg. Met passagiers vervoeren heb je maximale groei als je vijf stations/bushaltes/enz in je stad hebt, die elk minimaal één keer per twintig dagen bezocht wordt door een voertuig. Vaker mag, meer stations mag ook, maar het heeft niet meer effect op de groei van de stad.
Je kan beter beginnen met industrie. Industrieën groeien snel als meer dan 50% van de aangeboden lading wordt vervoerd. In het begin van het spel als de steden nog klein zijn levert passagiersvervoer weinig op.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:00 schreef Laser. het volgende:
Ok thanks! Ik zie op dit moment alleen 3 soorten advertenties die ik kan doen voor passagiers. Denk dat ik dan nog niet genoeg geld heb.
Oke thanks Bart, ben al ff aan het zoeken naar een gecompileerde patchpack maar das ook niet zo makkelijk te vinden... denk dat ik maar gewoon op 2048x2048 blijfquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:52 schreef Bart het volgende:
Hoe je een patch in het spel krijgt? Zelf compilen, maar dat doe je niet zo maar even. Dan kun je beter op het forum zoeken naar een gecompileerde patchpack waar hij al in zit.
Hangt van het climate of. In Temperate niet, maar in Arctic geloof ik wel. In Desert moet je goederen en water aanvoeren dacht ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:33 schreef Willemsuh het volgende:
Is het trouwens van toepassing voor de groei van een stad hoeveel goederen je aanleverd ?
Ik heb nu een stad waar zo'n 20/25 treinen komen x1036 kratten...
Oke ik speel gewoon Temperate dus daar heeft t geen invloed.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt van het climate of. In Temperate niet, maar in Arctic geloof ik wel. In Desert moet je goederen en water aanvoeren dacht ik.
Vliegtuigen zijn altijd de beste money makers. Maar qua uitdaging helemaal nul, daarom treinenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:05 schreef theKiD het volgende:
Sinds vanmorgen gaan mijn verdiensten ineens heel erg hard omhoogSinds ik mijn eerste 3 vliegvelden heb geplaatst begint het weer binnen te stromen
Niet echt tijd voor, zit in een verhuizing. FOK!server zal daardoor ook ergens tussen 27-8 en 4-9 enkele dagen offline zijn. Geen idee hoelang echter.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:38 schreef Willemsuh het volgende:
@ Bart,
Nope geen van alle..
Als je wilt kan ik de savegame wel sturen..
Ja dat moet maar voor nu. Maar om nou met je ogen 5 cm van het scherm te houden is ook niet echt gezond.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:37 schreef mickeyD het volgende:
iets dichter bij je scherm gaan zitten?
Je kan de resolutie aanpassen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:10 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Is het mogelijk om de tekst te vergroten zoals die van de legenda en het overzicht van de treinen?
Ik kan het amper lezen....
Ja, dan word alles heel erg klein.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Draai op 1680 * 1050 (20")
[ afbeelding ]
Ik heb een 2e monitor een 17". Daar draai ik nou 1024* 768 tijdelijk. Maar ook daar is het naar verhouding amper leesbaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dan word alles heel erg klein.
Die van mijn draait op 1280x800, probeer dat eens.
Tijd voor een bril dus.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:57 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Ik heb een 2e monitor een 17". Daar draai ik nou 1024* 768 tijdelijk. Maar ook daar is het naar verhouding amper leesbaar.
Kun jij het wel lezen zo dan?quote:
Met de resolutie op 1280x800 kan ik het prima lezen. Ik zit ongeveer 75cm van mijn beeldscherm af.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kun jij het wel lezen zo dan?
Ben niet de enig in ieder geval......
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=2&t=43729
Alleen de oplossingen die er staan klopt niet. in de openttd.cfg kan ik geen font gedeelte vinden
Gevind. Moet natuurlijk wel de openttd.cfg file aanpassen bij "Mijn documenten\ttd" En niet in de locatie waar de installatiebestanden staanquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met de resolutie op 1280x800 kan ik het prima lezen. Ik zit ongeveer 75cm van mijn beeldscherm af.
Oké, weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Gevind. Moet natuurlijk wel de openttd.cfg file aanpassen bij "Mijn documenten\ttd" En niet in de locatie waar de installatiebestanden staan
[ afbeelding ]
Das beter
Screenshots maak je makkelijk met ctrl-s en in png-formaat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:12 schreef Green1 het volgende:
Je plaatje werkt niet, maar ik heb het nu zo gefixt: [ afbeelding ]
Ja, maar dan weet ik nooit waar die ze opslaat, en welke naam die heeft gekregenquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Screenshots maak je makkelijk met ctrl-s en in png-formaat.
http://ftp.snt.utwente.nl(...)/releases/index.htmlquote:Op woensdag 7 september 2011 18:56 schreef hiddit het volgende:
weet iemand waar je de 1.1.1 versie kan downloaden ik kan alleen de 1.1.2 vinden
dankjeequote:Op woensdag 7 september 2011 19:08 schreef Bart het volgende:
[..]
http://ftp.snt.utwente.nl(...)/releases/index.html
Geen idee. Ik zou de Windows-versie voor de grap eens proberen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:46 schreef Borkydude het volgende:
Oke welke moet ik hebben voor Windows Vista?
Heb ik. Hij geeft echter: Failed to find a graphics set. Please acquire a set of graphics for OpenTTD.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou de Windows-versie voor de grap eens proberen.
Er is wel een graphics set nodig, je hebt alleen de originele van TTD niet meer nodig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:26 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Heb ik. Hij geeft echter: Failed to find a graphics set. Please acquire a set of graphics for OpenTTD.
Ik dacht dat in de OP stond dat dat niet meer nodig was?
Toch ben ik altijd weer teleurgesteld als ik de changelog bekijk en alleen maarquote:Op woensdag 7 december 2011 23:18 schreef maartena het volgende:
Intussen is 1.1.4 uitgekomen, Sinterklaaskadootje!
Heb em net even gecompiled op mijn debian doosje, en de servers draaien weer.
ziequote:Fix:
Fix:
Fix:
Fix:
Van een minor release hoef je meestal ook niet al te veel te verwachten.quote:Op donderdag 8 december 2011 00:13 schreef MaxMark het volgende:
Toch ben ik altijd weer teleurgesteld als ik de changelog bekijk en alleen maar
[fix]
zie
Ik nog steeds af en toe.quote:
De verschillen zijn sinds 1.0.0 ook minimaal. Die versie was de eerste die zonder het origineel werkte. Verdere functionaliteit zit voornamelijk in GRF's. Dit spel wordt pas weer interessant als het 3D wordt (lees: openbronversie van Locomotion).quote:
3D gaat niet gebeuren.... in principe word namelijk nog steeds dezelfde engine gebruikt voor de grafische kant, er zijn alleen wat uitbreidingen op gemaakt in principe.quote:Op donderdag 8 december 2011 22:05 schreef ouderejongere het volgende:
De verschillen zijn sinds 1.0.0 ook minimaal. Die versie was de eerste die zonder het origineel werkte. Verdere functionaliteit zit voornamelijk in GRF's. Dit spel wordt pas weer interessant als het 3D wordt (lees: openbronversie van Locomotion).
Ik speel het nog regelmatig, maar wel met ChillCore's patchpack en met een bergachtig landschap. Anders is het echt te weinig uitdaging. Het probleem is alleen dat als je eenmaal een nieuwe map begint je complete vrije tijd eraan op gaat. Ik stel het dus nog even uit!quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:32 schreef Bart het volgende:
FOK!server is nog oudere versie, zal binnenkort even updaten.
niemand die het antwoord weetquote:Op dinsdag 13 december 2011 11:18 schreef cherrycoke het volgende:
en ik heb een probleem jaar 2061, en al mijn bussen krijgen de melding, bus 312 is getting very old etc ik kan ze niet meer vervangen. en nu?
Heb je breakdowns aan of uit staan? Zo ja, dan heb je een probleem, zo nee, gewoon de opmerkingen negeren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:18 schreef cherrycoke het volgende:
en ik heb een probleem jaar 2061, en al mijn bussen krijgen de melding, bus 312 is getting very old etc ik kan ze niet meer vervangen. en nu?
ik zit al bij message options te kijken maar weet niet welke ik moet hebbenquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:54 schreef Bart het volgende:
Zet in de berichtopties uit dat je meldingen over oude voertuigen krijgt...
quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik zit al bij message options te kijken maar weet niet welke ik moet hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
quote:Op zondag 18 december 2011 09:17 schreef Bart het volgende:
FOK!server is geüpdatet naar 1.1.4 en heeft een reset gehad.
Hahahahaah! held!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:01 schreef cherrycoke het volgende:
rechts boven staat een microfoontje klik daar is op misschien staat je geluid wel gewoon uit
quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:35 schreef trigt013 het volgende:
Wat is het wachtwoord voor de fok server (waarschijnlijk superstomme vraag)
Ik zou zeggen doe eens een wilde gok.quote:• FOK!server (lingen.nu:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!kers! Wachtwoord: fokyou
• Maarten 1t/m5 (openttd.servebeer.com:3977 t/m openttd.servebeer.com:3981) gehost door Maartena
Vliegveld?quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:46 schreef cherrycoke het volgende:
probleem ik probeer me stad te laten groeien dus ik heb er een shitload aan streetcards rijden op de fokserver, nu is het probleem dat gisteren waren er 150.000 inwoners terwijl er vandaag maar 142.000 inwoners telt ?
hoe kan ik dat stadje explosief laten groeien?
Ik probeer vanavond of morgenavond, maar mogelijk wordt het zaterdag.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:20 schreef cherrycoke het volgende:
wanneer word de server weer gereset ?
Wel met trams en tramspoorquote:Op donderdag 29 december 2011 12:47 schreef Bart het volgende:
Nee, je kan niet op iemand anders zijn spoor rijden.
Oh dat wist ik niet eensquote:
Maar die vallen technisch gezien ook onder de categorie wegen.quote:
Ik ook niet inderdaadquote:Op donderdag 29 december 2011 19:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet eens.
Bouw die dingen nooit.
Jaquote:Op vrijdag 30 december 2011 13:33 schreef mar456 het volgende:
Aha,
Ik moest het een paar keer lezen om het te snappen. Maar bedankt nu snap ik het. Je bedoelt toch met ouderwetse manier alles lossen en niet overladen
.
waarom zou je willen cheaten?quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:38 schreef Saninl het volgende:
Zie je t als iemand cheat in een multiplayergame?
Ik denk dat er iemand cheat in een game.. Maar ik kan het niet hard maken als ik het niet zeker weet..quote:
Ohquote:
Wehehehe.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:37 schreef cherrycoke het volgende:
compleet deel van de grootste stad gesloopt om er midden in een vliegveld te bouwen is ie van een andere gemeente
quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:29 schreef trigt013 het volgende:
Soms moet je gewoon goede moment kiezen om stadskernen te slopen. Dat wisten de duitsers ook al in 1940
Soms moet je gewoon goede moment kiezen om stadskernen te slopen. Dat wisten de duitsers ook al in 1940
E nou neem je alleen maar schulden over?quote:Op zaterdag 31 december 2011 17:25 schreef cherrycoke het volgende:
oeh er ging een bedrijf failiet overgenomen voor een hele pond
geen idee waar zijn stationnetjes staanquote:Op zaterdag 31 december 2011 17:31 schreef Peter het volgende:
[..]
E nou neem je alleen maar schulden over?
anders was je bedrijf toch ook weg, heb ik maar overgenomen voor het symbolische 1 pondquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:09 schreef mar456 het volgende:
Lol,
Dat was dan zeker mijn bedrijf.. Ik had alle treinen per ongeluk verkocht en de volgende keer dat ik online kwam waren al mijn stations en rails weg.. Dusja, minpuntje dat dat was gebeurt :p.
Maar de server werd toch gereset?
Prima, dat deed ik al, dus dan blijf ik dat doen.quote:Op zondag 1 januari 2012 13:43 schreef Caracca het volgende:
makkelijkst is west 4 sporen te geven idd
Jij hebt niks aan de stationskant staan? Gaat het dan niet verkeerd met wegrijden?quote:Op zondag 1 januari 2012 14:01 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
en zo moet je het doen bij een twee dubbel spoor werkt veel beter
Volgens mij is dat inderdaad niet nodig, en staan er eigenlijk impliciet al one-way path signalen bij alle uitgangen van een station. Je ziet het niet, maar ze zijn er wel!quote:Op zondag 1 januari 2012 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Jij hebt niks aan de stationskant staan? Gaat het dan niet verkeerd met wegrijden?
Maar welk signal zorgt er dan voor dat er geen crashes komen op de wissel?quote:Op zondag 1 januari 2012 15:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad niet nodig, en staan er eigenlijk impliciet al one-way path signalen bij alle uitgangen van een station. Je ziet het niet, maar ze zijn er wel!
Die is niet eens verkapt..quote:Op zondag 1 januari 2012 16:33 schreef Bart het volgende:
Hij draait weer.
Moest even een USB 3.0-controller installeren voor mijn nieuwe USB 3.0 externe HDD.
Nee, hij is niet specifiek voor pr0nquote:
Transfer doen, of leegladen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:18 schreef Devvie het volgende:
Is het mogelijk dat bijvoorbeeld een kooltransport (over de weg) zijn kolen dumpt bij treinstation bij een andere kolenmijn?? Want wanneer ik dit probeer blijven ze met volle vrachten rondrijden
max 2048x2048quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:24 schreef cherrycoke het volgende:
kan de map de volgende keer groter bart ?
ik ben er meestal altijdquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:03 schreef mar456 het volgende:
Ik heb wel het idee dat als iedereen mooie sporen heeft iedereen opeens stop .. Of in ieder geval niet meer zo veel online is ..
owhja, vergeten..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |