Bluf.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:20 schreef Snever het volgende:
Gister weer 2 idiote motorchappies die het nodig vonden om op een veel te smalle 2 baansweg waar je amper met auto's naast elkaar kan rijden toch nog even ertussendoor proberen te knallen. Volgende keer een lifehammer in z'n nek.
klopt, maar met je auto lukt dat niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:57 schreef Modus het volgende:
[..]
Je hebt daar niks te zoeken als motorrijder. En nee, dat bepaal jij niet zelf.
Anders had hij dat al gedaan, ipv 'volgende keer'. 'volgende keer' gebeurt er ook niks.quote:
Dus? Dat was de insteek van mijn post ook helemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:34 schreef Yreal het volgende:
klopt, maar met je auto lukt dat niet.
Nee had hem niet in de buurt liggen en het verkeer kwam net weer op gang dus moest weer rijden. Heb al maatregelen getroffen. Hij ligt nu in de buurt, zoals het hoort eigenlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Anders had hij dat al gedaan, ipv 'volgende keer'. 'volgende keer' gebeurt er ook niks.
Dat is een goede insteek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:51 schreef Yreal het volgende:
Dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet kan![]()
Je kan gigantisch besparen door af en toe door wat paaltjes te rijden of 4 meter fietspad mee te pakken. Verder kan ik behoorlijk wat straatjes die verboden zijn voor auto's, maar niet voor motoren
Spijtig genoeg zijn er plenty bestuurders van motorvoertuigen (twee- én vierwielers) die veel van het geleerde tijdens de rijlessen al snel overboord gooien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef JX het volgende:
Gelukkig komen er nauwelijks files voor waar ik rij en hoef ik dus praktisch nooit tussen auto's te rijdenAls ik de keus en mogelijkheid heb dan blijf ik ook altijd liever "netjes" op mijn plek in de rij.
Wel grappig dat niemand lijkt in te zien dat er een goede reden is dat motorrijders inhalen bij file/stapvoets, wat niets te maken heeft met "eerder de file uit zijn":
Filerijden is erg lastig voor motorrijders omdat je dan voortdurend met je hand de koppeling in moet knijpen, en dat kan simpelweg niet zo lang volgehouden worden als bijv. met de voet op de koppeling in een auto. Of je moet telkens stoppen en de motor in neutraal zetten en daarmee stapvoets rijdend verkeer ophouden. Een stilstaande file is minder probleem omdat je de koppeling gemakkelijk lang kunt loslaten, maar bij stapvoets is het gewoon nodig om zo door te kunnen rijden dat je de koppeling regelmatig los kunt laten.
Dat gezegd zijn er natuurlijk ook motorrijders die er misbruik van maken en bij de minste of geringste snelheidsverlaging tussenin gaan rijden of geen rekening houden met dode hoeken, dan ben je gewoon hartstikke verkeerd bezig. En als een auto per ongeluk of expres in de weg staat dan zijn er socialere manieren om daarmee om te gaan dan een spiegel wegtikken.Je wilt als motorrijder toch ook niet dat iemand een vinger op je bezit legt? Er is al genoeg frictie tussen autorijders en motorrijders, een beetje begrip van beide kanten mag best
![]()
Wordt dit nou nog steeds niet opgenomen in autorijlessen?Tijdens mijn motorrijlessen werd hier best diep op ingegaan.
En je kan amper evenwicht houden met 5km/h.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef JX het volgende:
Gelukkig komen er nauwelijks files voor waar ik rij en hoef ik dus praktisch nooit tussen auto's te rijdenAls ik de keus en mogelijkheid heb dan blijf ik ook altijd liever "netjes" op mijn plek in de rij.
Wel grappig dat niemand lijkt in te zien dat er een goede reden is dat motorrijders inhalen bij file/stapvoets, wat niets te maken heeft met "eerder de file uit zijn":
Filerijden is erg lastig voor motorrijders omdat je dan voortdurend met je hand de koppeling in moet knijpen, en dat kan simpelweg niet zo lang volgehouden worden als bijv. met de voet op de koppeling in een auto. Of je moet telkens stoppen en de motor in neutraal zetten en daarmee stapvoets rijdend verkeer ophouden. Een stilstaande file is minder probleem omdat je de koppeling gemakkelijk lang kunt loslaten, maar bij stapvoets is het gewoon nodig om zo door te kunnen rijden dat je de koppeling regelmatig los kunt laten.
Dat gezegd zijn er natuurlijk ook motorrijders die er misbruik van maken en bij de minste of geringste snelheidsverlaging tussenin gaan rijden of geen rekening houden met dode hoeken, dan ben je gewoon hartstikke verkeerd bezig. En als een auto per ongeluk of expres in de weg staat dan zijn er socialere manieren om daarmee om te gaan dan een spiegel wegtikken.Je wilt als motorrijder toch ook niet dat iemand een vinger op je bezit legt? Er is al genoeg frictie tussen autorijders en motorrijders, een beetje begrip van beide kanten mag best
![]()
Wordt dit nou nog steeds niet opgenomen in autorijlessen?Tijdens mijn motorrijlessen werd hier best diep op ingegaan.
quote:
Of je leest het topic even helemaal doorquote:
srry meneerquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:52 schreef glasbak het volgende:
[..]
[..]
Of je leest het topic even helemaal door
Moet zijn:quote:Ze komen met 120 of 130 kilometer per uur aanblazen
quote:Ze komen met 140 of 150 kilometer per uur aanblazen
quote:Op donderdag 1 september 2011 12:51 schreef glasbak het volgende:
Eindelijk iemand met verstand van verkeer die mij gelijk geeft
http://telegraaf.mobi/tel(...)and/1010467002_1.xml
quote:
Hee, hij bedoeld dat je je oogkleppen af moet zetten en eens wat vaker om je heen moet kijken om te zien wat het andere verkeer doet en gaat doen zodat je eerder kunt reageren op een verandering in de situatie en niet op het laatste moment in de ankers moet.quote:Op donderdag 1 september 2011 17:53 schreef thenxero het volgende:
120 rijden op de snelweg "komen aanblazen" noemen. Alsof je preventief zachter moet gaan rijden omdat misschien een vrachtwagen zijn bak misschien wel eens naar links gaat gooien om met 95 in te gaan halen.
Ik hoef eigenlijk bijna nooit in de ankers op de snelwegquote:Op zondag 4 september 2011 00:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
Hee, hij bedoeld dat je je oogkleppen af moet zetten en eens wat vaker om je heen moet kijken om te zien wat het andere verkeer doet en gaat doen zodat je eerder kunt reageren op een verandering in de situatie en niet op het laatste moment in de ankers moet.
Geen moeite met motorrijders, maar er rijden mongolen tussen die niet afremmen, en met 35 / 50km/u tussen de auto's doorschietenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:26 schreef Yreal het volgende:
Wat een jaloers kut volk, dat het liefste alle motorrijders dood ziet...
1: als motoren in de file gaan staan word het alleen maar langer
2: bij een kopstaart botsing word ik dan gesandwiched..
Respect voor iedereen die wel sociaal doet
dat dusquote:Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef Spartagek het volgende:
[..]
Geen moeite met motorrijders, maar er rijden mongolen tussen die niet afremmen, en met 35 / 50km/u tussen de auto's doorschieten
Filestaan is voor niemand leuk, maar als je dan ook nog 'rekening' moet houden met idioten die niet het fatsoen van stapvoets rijden kennen, krijg je nog meer ongelukken.
de motorrijder die 'rustig' voorbij knort merk ik niet eens op, maar die opgefokte racekakkers zorgen voor veel irritatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |