Nooit pong gedaan op je TV ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dank je. Nooit gedaan of willen doen.
Na tennis op de Sinclair nooit meer spelletjes gedaan.
Wat?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ik denk dat de mate van zelf heel erg willen leven te maken heeft met hoe jong je je voelt, hoe je je hoort te voelen... hoe jij je wilt voelen denk ik
Levenlust, maar ook de manier waarop.. als je een kind hebt leef je deels voor het kind, ik denk dat je je dan in een klap een stuk ouder voelt / gaat voelen, maar ik weet het nietquote:
Ik werk met kinderen. Het ene moment voel ik me net een groot kind ("zullen we een hut gaan maken?" of "wie doet er mee met verstoppertje?") andere momenten zijn natuurlijk serieuzer. Want je bent natuurlijk wel verantwoordelijk voor die kinderen. Als ouder zul je je vast ook behoorlijk verantwoordelijk voelen voor je kinderen, meer bezorgd zijn. Je gaat je dus ook deels juist ouder voelen. Kan ook minder je eigen weg gaan, dus minder tijd voor jonge/onbezonnen acties.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Levenlust, maar ook de manier waarop.. als je een kind hebt leef je deels voor het kind, ik denk dat je je dan in een klap een stuk ouder voelt / gaat voelen, maar ik weet het nietIk denk het alleen.
Ja, als ik ouders spreek over het krijgen van een kind, zeggen de meesten inderdaad dat ze zich snel oud(er) zijn gaan voelen sinds ze een kind hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:11 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel, overal genomen denk ik dus dat de verantwoording je ouder maakt dan meedoen met de kinderen - als je je dus een groot kind voelt - Je extremen komen tot uiting dus op sommige momenten ben je echt een groot kind, maar overall genomen...
Onbevangenheid, consequenties minder overzien...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:17 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ja, als ik ouders spreek over het krijgen van een kind, zeggen de meesten inderdaad dat ze zich snel oud(er) zijn gaan voelen sinds ze een kind hebben.
Dat geloof ik meteen ja! Ergens is die onbevangenheid wel heel lekker. Niet teveel nadenken, gewoon aangaan en wel zien hoe het uitpakt. Het is niet altijd even verstandig, maar het heeft ook wel iets. Die onbevangenheid gaat er in het algemeen wel af inderdaad als je ouder wordt (ouder qua leeftijd, maar ook vader/moeder worden), dat maakt je leven een stuk stabieler en voorspelbaarder. Maar tegelijkertijd ga je dan het spontane, onbevangene missen. Want dat brengt ook veel leuke momenten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Onbevangenheid, consequenties minder overzien...
Ik haat mezelf soms dat ik niet zo onbevangen ben en teveel nadenk over consequenties enzo...![]()
De jaren lijken gewoon voorbij te vliegen als je een kind krijgt. Aan de ene kant houdt het je jong, aan de andere kant denk je ineens "Wtf, ik heb een kind van 18", dat is dan zomaar ineens gebeurt, en ben je zelf 18 jaar ouder.....quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:17 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ja, als ik ouders spreek over het krijgen van een kind, zeggen de meesten inderdaad dat ze zich snel oud(er) zijn gaan voelen sinds ze een kind hebben.
Nog even knipperen met je ogen en je hebt kleinkinderen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:30 schreef childintime het volgende:
De jaren lijken gewoon voorbij te vliegen als je een kind krijgt. Aan de ene kant houdt het je jong, aan de andere kant denk je ineens "Wtf, ik heb een kind van 18", dat is dan zomaar ineens gebeurt, en ben je zelf 18 jaar ouder.....
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog even knipperen met je ogen en je hebt kleinkinderen.
Dat is het ook. oud wijf!quote:
Meestal komt er een soort reflectie-moment als de kinderen zelf kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:51 schreef childintime het volgende:
![]()
Laat dan dat "bewuste kindje van destijds" dat ook zo voelenHoe krijg je dat voor elkaar
Dat zijn mooie momenten jaquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Meestal komt er een soort reflectie-moment als de kinderen zelf kinderen krijgen.
Dan komen er allerlei vragen naar boven over hoe jij het vond en meegemaakt hebt.
Er zijn van die momenten in het leven: geboortes en overlijden dat er opeens vragen worden gesteld.
Sterkte.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 02:06 schreef golfer het volgende:
Morgen met B. even de as van haar moeder ophalen bij het crematorium en ergens uitstrooien is weer zo'n momentje.
Dus netjes op tijd naar bed nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |