abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100956657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:45 schreef kaatjejannie het volgende:
En in de bademmer FR? Sofie vond (vind nog steeds eigenlijk) het badje helemaal niks, en de emmer is dikke pret.
tummytub? hetzelfde ook geen succes

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:42 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

En als je haar inzeept voor je onder de douche stapt? Dan hoef je haar alleen maar af te spoelen en kan ze redelijk tegen je aangeplakt blijven zitten :)
Ze vindt insmeren ook al niks. sowieso aan- en uitkleden niet ik ga dus al met een huilend kind richting douche/bad/tummytub ik hoop gewoon dat het nog beter gaan worden want ik merk zelf dat het mijn ook frustreert dat ik haar niet kan helpen
pi_100956666
Ik was Silke eigenlijk nooit met zeep(vrije wasgel), afspoelen met water is toch voldoende? Lekker snel onder de douche door, eventueel met een washandje over het gezichtje en de billen en klaar!
pi_100956728
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:48 schreef Jore het volgende:
Ik was Silke eigenlijk nooit met zeep(vrije wasgel), afspoelen met water is toch voldoende? Lekker snel onder de douche door, eventueel met een washandje over het gezichtje en de billen en klaar!
Dat. Alleen dan zonder washandje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100956818
Sofie gaat ook vaker onder de douche mee dan in bad. Of een combi van beide, maar dat kan nog niet zo lang. Pas sinds ze redelijk zelf in de emmer zit.
*poef* nu is het weg
pi_100958033
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat. Alleen dan zonder washandje.
Die gebruik ik ook nooit hoor, maar aangezien het over inzepen/wassen gaat (nooit gedaan dus) dacht ik iets tegemoet te komen door middel van het washandje.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:40:13 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100959090
BJ, wat heb je weer een prachtig meisje gebakken O+

MJ, fijn dat LJ het zo goed doet, en het is geen wonder dat je uitgeput bent, het is zowel lichamelijk als geestelijk nogal wat.

Pvoesss, prachtige foto's van V. en wat heerlijk dat de tests iig goed gegaan zijn, ik hoop dat de uitslag ook zo goed is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100959288
Is het niet de kou waar ze van huilt ferrari??

Moet je nu al beslissen danic of je meegaat?? Kan je niet de dag ervoor bekijken hoe haar ritme en haar humeurtje is?
Ik ben op die leeftijd met mex wel naar een restaurant gegaan en dat ging wel heel erg goed hoor, maar het kan per dag verschillen he.
pi_100959857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef danic het volgende:
Ik vind het toch altijd wel moeilijk om een goede middenweg te vinden met prikkels.
Je wilt ze niet overprikkelen, maar daar kom je vaak pas achter als het te laat is. Aan de andere kant zullen ze ook moeten wennen aan 'het leven'.
Wij zijn nu uitgenodigd voor een etentje op een rondvaartboot. Is pas eind september dus dan is Eva alweer 4,5 maand. Maar ik vind het moeilijk. In een gewoon restaurant kun je eerder weggaan als het teveel wordt. op een boot gaat dat wat lastig.
Een oppas is geen optie, want mijn vriend zijn familie gaat mee en de mijne zitten in Spanje......
Wat zouden jullie doen?
Ik lees nog maar net mee, maar kom toch even uit de lurk-stand. Heb je niet een buurmeisje ofzo wat op kan passen dan?
Ik zelf pas door heel Amersfoort op, begon bij mensen uit de kerk en die vragen dan weer of ze je nummer aan vrienden mogen geven enzo. Dus als je geen buurmeisje oid hebt, misschien wel vrienden die een betrouwbare oppas hebben?
En idd uitzoeken wanneer ze op z'n laatst antwoord willen hebben.
pi_100960214
Oh, lijkt me vreselijk als je dan op een boot moet zitten met een oppas in huis die je niet kent :X
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:19:23 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100960651
Ik zou Soneal ook gewoon meenemen, en mocht het te druk zijn dan moeten we maar een rustig hoekje proberen te vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100961875
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:05 schreef Troeta het volgende:
Oh, lijkt me vreselijk als je dan op een boot moet zitten met een oppas in huis die je niet kent :X
Vandaar betrouwbaar. ;) Sowieso zou er nu nog tijd zat zijn om de eventuele oppas een aantal keer te ontmoeten. Maar snap de drempel hoor.
pi_100965042
Ik vind het wel heel lastig via via iemand te vinden. Maar als dat dan lukt, is het leren kennen natuurlijk niet zo moeilijk meer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100965141
F_r, Puck vindt het hele water gebeuren ook niet geweldig. Inzepen doe ik sowieso niet aan. Hij is niet vies dus dat water spoelt hem schoon genoeg.
Onder de douche schrikt Puck na zes maanden nog steeds van het water op zijn lijfje. In bad idem. Hij zit in een zitje in het badje en ik geef hem een speeltje maar als ik dan voorzichtig met mijn handen wat water over zijn buikje en dergelijke laat lopen omdat het anders wat koud is, dan schrikt hij ook weer. Hij huilt er inmiddels niet meer om.
Aan- en uitkleden was hier ook heel lang een drama. Tegenwoordig vindt hij alleen het aankleden tegen de tijd dat we als laatste bij zijn shirt zijn beland niet leuk.
Het is heel frustrerend en niet leuk maar ik heb geaccepteerd dat mijn Puck geen gelukzalige blik kreeg van het water. Ik had graag gezien dat hij zich daar wel kon ontspannen maar als het niet gaat, dan gaat het niet.
Je zegt dat onder de douche wel goed gaat dus dan zou ik het voorlopig zo doen. En ze hoeft niet elke dag hè? Doe jezelf en haar die stress niet aan elke dag. Als ze nergens een blokkade heeft o.i.d. dan wordt het vast beter met dat aankleden. Puck moest daar ook echt overheen groeien. Hij is nu oud genoeg om zich bezig te houden met de tubes die er staan e.d.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100965223
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar komen we bij Dottir niet mee weg. Die moet kijken, al verrekt ze haar nek ermee.
Dat heeft Lena ook, maar op een bepaald moment gaat ze wel slapen. De kans dat ze gaat slapen is sowieso het grootst als ik haar bij me houd. En als ze niet slaapt dan heeft ze in ieder geval genoeg geborgenheid van waaruit ze de wereld kan ontdekken.

Ik vind het heerlijk om haar zo bij me te houden en het geeft een groot gevoel van vrijheid, vind ik. Ik kan altijd met haar op pad gaan en hoef er niet bij na te denken of iets te plannen. Met Ivan zijn we veel meer aan huis en aan de auto gebonden. Daar staat tegenover dat hij makkelijker een uurtje langer op kan blijven, maar we denken vantevoren wel altijd na over het tijdstip waarop we afspreken en zorgen dat hij thuis of in de auto net genoeg slaap pakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100965253
DML, ik heb nog steeds het gevoel dat het bij Puck om kan slaan als hij meer controle over de wereld ervaart. Ik merk dat het in bad gaan nu volstrekt anders voor Ivan is dan in de eerste tijd. In het begin was het meer lijdzaam ondergaan, maar nu is het een leuke speelactiviteit. Alleen het wassen van de haren is en blijft een groot drama. Hij begrijpt wel dat hij omhoog moet kijken, maar hij doet het niet. Zijn eerste reflex als er water op zijn hoofd komt is ineenkrimpen met zijn hoofd omlaag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:36:47 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100965273
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100965293
Ohja, daar had je het pas geloof ik ook over, DJMO! Is het proberen waard, denk ik, al houdt Ivan in de regel niet van hoofddeksels.
pi_100965305
Herkenbaar DML, het ging hier ook beter toen Niels zelf kon gaan zitten. We hebben in het begin steeds de Tummytub gebruikt en daarna een hele tijd op zijn buik in een klein laagje water in het grote bad. Inmiddels vindt hij in bad gaan heel leuk gelukkig en hij is nu ook redelijk gewend aan de douche (nu pas dus, met 6 maanden vond hij het ook eng).
En haren uitspoelen vond hij eerst vreselijk omdat hij schrok van het water, maar sinds deze week probeert hij zelf het bekertje water over zijn hoofd te gieten! Hij doet trouwens ook zijn hoofd naar voren als ik zijn haar uitspoel, dat is toch ook een oplossing om geen water en zeep in je ogen te krijgen Claudia?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100965306
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
DML, ik heb nog steeds het gevoel dat het bij Puck om kan slaan als hij meer controle over de wereld ervaart. Ik merk dat het in bad gaan nu volstrekt anders voor Ivan is dan in de eerste tijd. In het begin was het meer lijdzaam ondergaan, maar nu is het een leuke speelactiviteit. Alleen het wassen van de haren is en blijft een groot drama. Hij begrijpt wel dat hij omhoog moet kijken, maar hij doet het niet. Zijn eerste reflex als er water op zijn hoofd komt is ineenkrimpen met zijn hoofd omlaag.
Ja dat denk ik ook! Nu hij meer kan gaat het al een stuk beter met zijn onrustigheid. Mr.DML dacht dat het kwam doordat hij vast voedsel kreeg maar nu we dat allemaal geschrapt hebben vanwege het eczeem blijft hij gelukkig toch gewoon lekker aan het spelen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100965310
Wat jammer en lastig van de bad en douche ellendes!
Jelle vind in bad echt super leuk, zeker nu hij kan zitten vermaakt hij zich nog veter in bad. Lotte en hij gaan meestal samen in het grote bad, wel zo makkelijk

Gisteren kwam ik op z'n kamer toen hij eigenlijk moest slapen maar nog aan het spelen was. Zat hij op z'n knieen in bed zich proberen op te trekken aan de spijlen.
Hij gaat nu ook het hele huis door, zo grappig om te zien (en voor Lotte wel wat wennen aangezien hij nu opeens bij veel dingen kan wat zij nog niet altijd even leuk vind ;))
pi_100965319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:40 schreef Twinkly het volgende:
En haren uitspoelen vond hij eerst vreselijk omdat hij schrok van het water, maar sinds deze week probeert hij zelf het bekertje water over zijn hoofd te gieten! Hij doet trouwens ook zijn hoofd naar voren als ik zijn haar uitspoel, dat is toch ook een oplossing om geen water en zeep in je ogen te krijgen Claudia?
Dat laatste begrijp ik niet? Het loopt daardoor voor een groot deel over zijn gezichtje naar beneden. En ik moet helaas vrij goed wassen en spoelen omdat hij zoveel zand in zijn haar krijgt van het spelen op het kinderdagverblijf. :Y)

Ivan gooit zelf trouwens ook wel bekertjes over zijn hoofd, maar toch vindt hij het eng als ik het doe. Maarja, het moet gewoon even. Eerst deed ik het dan heel voorzichtig en loodste ik hem erdoorheen, maar nu doe ik het maar gewoon met de douchekop en dan heel snel. Dat geeft minder drama.

Maar ik ga toch zo'n pet eens proberen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:44:55 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100965323
De enkele keer dat ik Jan z´n haren echt met shampoo moet wassen (ik gebruik dat peuterschuim van zwitsal) roep ik Johan al van te voren, zodat hij Jan meteen over kan nemen zodra ik z'n haren uitgespoeld heb. Ik klem Jan dan echt klemvast tegen me aan en ga samen recht onder de douchekop staan. Is hooguit 15 tot 20 seconden, dan issie schoon (lang leve een getondeusiriseerde coupe :+ ) en meteen erna geef ik 'm zó aan papa. Het inzepen doet hij tegenwoordig zelf wel, dat is leuk! Hoe meer schuim hoe leuker, hier kan het dus gerus ook boze buien opleveren als ik niet genoeg zeep/schuim geef _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100965330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook! Nu hij meer kan gaat het al een stuk beter met zijn onrustigheid. Mr.DML dacht dat het kwam doordat hij vast voedsel kreeg maar nu we dat allemaal geschrapt hebben vanwege het eczeem blijft hij gelukkig toch gewoon lekker aan het spelen.
Ik vind het op zich ook heel logisch. In het begin overkomt alles een baby maar. Het kunnen zitten maakt al zoveel verschil! Of rollen naar een plek waar ze willen zijn.

Jemig mrien, Jelle gaat ookal zo snel! :o Belachelijk snel, die Jelle en Eline. *O*
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:46:10 #224
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100965332
Ik heb geen ervaring met kindjes die douche/bad niet leuk vinden. Eline en Bram vinden het geweldig om te douchen, in bad gaat Eline eigenlijk nooit. Wel heeft Bram idd een hekel aan haren wassen, maar het gaat nu beter als we hem zelf zijn haar laten uitspoelen (met een beetje hulp)

Wij staan helemaal klaar om in de auto te stappen om lekker op vakantie te gaan. Het beloofd heerlijk weer te worden deze week en dat is fijn, want we blijven in Nederland. We gaan kamperen op de Veluwe! Tot over een week!
pi_100965342
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 08:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik niet? Het loopt daardoor voor een groot deel over zijn gezichtje naar beneden. En ik moet helaas vrij goed wassen en spoelen omdat hij zoveel zand in zijn haar krijgt van het spelen op het kinderdagverblijf. :Y)
Dat zal het verschil wel zijn, ik gebruik maar weinig water want hij heeft weinig haar ;) En ik gooi het een keer of drie over zijn hoofd. Als hij maar ver genoeg voorover hangt komt het niet over zijn gezicht heen (zo deed mijn moeder het vroeger ook, dan moest ik een washandje over mijn ogen houden, maar dat snapt Niels nog niet).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')