quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Het voertransport is soepeltjes onderweg naar Joey, met dank aan de NS, maar vooral ook met dank aan SiGNe![]()
Dat was kort maar krachtig
Misschien dat ze zalf in zijn oogkas prikt of zo. De wond is natuurlijk nog vers. Maar als het goed is groeit daar snel een laagje bindweefsel waardoor hij het minder voelt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Hemel wat een nare toestandenEr kwam een hoop zooi uit! Gedaan tot het vocht helder was. Met de zalf begon ie echt te krijsen
Is dat vervelender dan het spoelen ofzo?
ik zat al te wachten totdat iemand dat ging vragenquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:57 schreef Cat22 het volgende:
Zijn er nog verse foto's of wiebelfilmpjes van Joey te bewonderen?
Vast wel, ik heb Joey net even gezien, en ik zie al veel verschil met zaterdagquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef SiGNe het volgende:
Ah, daar is ie weer, Topictitel heeft een ander naam dus 't stond niet automagisch in "mijn actieve topics"
Ik hoop echt dat het goed met 'm gaat komen, zo zielig al zoveel ellende op die leeftijd.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:37 schreef MaryMouse het volgende:
Goed te horen dat ondanks de vervelende behandeling met spoelen en zalven het toch weer wat beter met Joey gaat.
Ik hoop snel een waggelvideootje van hem te zien
Youtube mss?quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:38 schreef heaven7 het volgende:
Siep vindt het speeltje erg leuk maar ook Joey vertoonde al interesse door het gekraak!
Hij wiebelde net weer door de kamer, maakt af en toe een sprongetjeHij is zo cute dat ik er kriebelig van wordt
Waar kan ik filmpjes uploaden?
Ik zou het zelf denk ik te eng vinden om zoiets te verzorgen, of dat ik te bang ben om 'm pijn te doen, te bang dat ik het niet goed doe..quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vast wel, ik heb Joey net even gezien, en ik zie al veel verschil met zaterdagHij was helemaal moe, echt uitgeteld in z'n bench
maar z'n oogje zag er heel netjes uit, niet rood of gezwollen of zo. Het is echt geen leuke klus, dat spoelen en zalven, maar ik denk dat het goed gaat komen!
Hehe, Joey's Kitteh Powerquote:Trouwens, die sticker op de zak
Tof dat ie het leuk vindtquote:Oh en Siep is helemaal blij met het Kong-speeltjeDat gaat vast nog op foto vastgelegd worden
quote:
auto-update iedere 5 secondenquote:
quote:
Siep denkt zeker dat Joey een alien isquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:33 schreef Pippi het volgende:
Dat filmpjeSmelt
![]()
Wat loopt Joey lekker parmantig te stappen. Siep op gepaste afstandKomt vast door die lampekap van Joey
quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:55 schreef heaven7 het volgende:
Hij probeerde zich net te krabben zonder de kap aan te raken, stond dus gewoon met zn achterpootje in de lucht te maaien
@Marie, dankje voor het compliment!
@Pippi, goede tip, deden we idd al
En dan nu, je ziet er niks aan.. helemaal rustig en mooi. Vanmiddag was er weer wat zooi uitgelopen, nu helemaal niet! De dierenarts had wel gezegd dat we het niet vaak genoeg konden doen.. Dus toch voor het slapen gaan zo hem nog maar pesten?
Joey/ One eyed Joequote:Op maandag 15 augustus 2011 21:52 schreef Oognip het volgende:
600 gram al! Wat goedWat een lekkerding is het en hij loopt al als een echte stoere vent
Ik dacht trouwens dat 'ie Joey heette en niet Joe?
Ditquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik kan voor mij zien hoe hij in de lucht maait.
Ik zou hem wel 'pesten', is nu wel vervelend voor hem, maar hoe sneller de infectie weg is hoe sneller hij verder kan herstellen
quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef heaven7 het volgende:
Oké daar gaan we dan weer! Arme poezel
Hoe meer je 'm pest hoe minder het hoeft moet je maar denken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:01 schreef heaven7 het volgende:
Oké daar gaan we dan weer! Arme poezel
Ik dacht eerst dat ik een megafoon zag lopenquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, mijn man: "Ach gos, hoe lang moet dat beestje nog licht geven?"
Dat lampekappie, arme schat. Vooral op 2:20 en 2:50 als hij zich probeert te krabben... Hij is zo aandoenlijk! Maar hij ziet er zo nieuwsgierig uit, ik denk dat hij echt helemaal op gaat krabbelen en jullie er een schat van een kat bijhebben!
is ie nou helemaal betoerterd!quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:00 schreef Twinky het volgende:
Wat een dotje![]()
het is net of zijn achterpootjes het wat beter doen dan zijn voorpootjes, dat die een beetje achterlopen
Mijn kat ging na een tijdje van ermoe maar zichzelf wassen door de kap heen... (geen topickaap, poes is helemaal gezond, alleen een grappig meeleeffilmpje)
aaaaaaahhhh wat zal ie blij zijn geweest toen dat ding afmocht!!quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:00 schreef Twinky het volgende:
Wat een dotje![]()
het is net of zijn achterpootjes het wat beter doen dan zijn voorpootjes, dat die een beetje achterlopen
Mijn kat ging na een tijdje van ermoe maar zichzelf wassen door de kap heen... (geen topickaap, poes is helemaal gezond, alleen een grappig meeleeffilmpje)
Toen moest ik juist wat traantjes wegslikken...quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:24 schreef MaryMouse het volgende:
Geweldig filmpje... ik moest lachten toen hij zich achter zijn oortje wilde krabben en de kap in de weg zat![]()
en dat is juist het positieve, hij heeft wél alle katteninstincten, en is natuurlijk nog maar een paar weekjes oud. Ik heb mijn katertjes ook zo zien stuntelen zelfs zonder kap. Gewoon lekker aan het leren en opgroeienquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Toen moest ik juist wat traantjes wegslikken...![]()
![]()
Hij wil zo te zien van alles maar het lukt 'm (nog) niet.
quote:Dit beestje verdient het zo om beter te worden en een fijn leventje te krijgen; goddank doen heaven en haar vriend er alles aan om Joey hierbij te helpen, met tips van een aantal die-hard kattenliefhebbers met kennis van zaken.
Heaven, volhouden meissie, jullie doen het fantastisch.
Dat doet Joey ookquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:00 schreef Twinky het volgende:
Wat een dotje![]()
Pfff, ik zou er ook heel veel moeite mee hebben hoor, zeker als je weet dat Joey het ook helemaal niet leuk vind. Maar ja, het is voor zijn eigen bestwil natuurlijk. Goed dat je naar de dierenarts gaat, die heeft er ook veel meer ervaring mee. En laten we hopen dat het niet lang meer hoeft, des te eerder kan zijn lampenkap af en kan ie alles doen wat andere katten ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:44 schreef heaven7 het volgende:
Gisteravond kwam er al bijna geen pus meer uit en vanochtend ook maar heel weinig.. Maar toen ik de zalf erin wilde spuiten deed hij zo wild dat het tuutje van de zalftube doorschoot echt helemaal in het gat en toen een beetje begon te bloedenHeb er zelf bij zitten grienen, helemaal misselijk. Ika ga vanmiddag bellen, gaan we vanavond wel weer op spreekuur en dan mag hij het doen. Het is zón martelgang en ons lukt het toch niet heel goed.
Met zo'n toeter zou ik me zorgen gaan maken over zijn geestelijke gezondheid, ik bedoel, met zo'n loeier van een schotel kan die arme kat wel de mongoolse staatsradio ontvangen oid, weten wij veel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:21 schreef Mama_Mia het volgende:
Wat een toeter zeg, op zo'n klein beestje
Joey
ook lullig, jeuk hebben en niet kunnen krabben
SETI@Homequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met zo'n toeter zou ik me zorgen gaan maken over zijn geestelijke gezondheid, ik bedoel, met zo'n loeier van een schotel kan die arme kat wel de mongoolse staatsradio ontvangen oid, weten wij veel.
Nou zit er cola op m'n iPhone, bedank hèquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Met zo'n toeter zou ik me zorgen gaan maken over zijn geestelijke gezondheid, ik bedoel, met zo'n loeier van een schotel kan die arme kat wel de mongoolse staatsradio ontvangen oid, weten wij veel.
Eens. Ik snap helemaal hoe lastig het is en je wil hem geen pijn doen. Maar te vroeg stoppen kan de genezing weer in de weg zitten. Fijn dat er nu geen pus uitkwam! Maar het moet wel bijgehouden worden. Als ik dichter in de buurt woonde kwam ik langs om hem te zalven, hij kan beter op mij mopperen dan op jullie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Het risico van stoppen met zalven is dat het laatste beetje nfectie opnieuw inkapseld en een nieuw abces gaat vormen. Ik weet niet hoe groot de holte achter de wond nu is? Pas als deze opgevuld is met gezond nieuw weefsel mag je eigenlijk pas stoppen, om onstekingen geen nieuwe kansen te bieden. zalf tot vanavond iig wel se buitenkant regelmatig, de da kan inschatten hoe ver de genezing gevorderd is. Sorry voir typo's zit op gsm!
Op zo'n moment zou ik denk ik de kap er af doen ondanks dat ik weet dat het beter voor het beestje is eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:23 schreef pasopikbijt het volgende:
Toen onze Pluis was "geholpen" moest ze ook zo'n kap om. Ze bleef achteruit rennen in de hoop dat ie af ging en gooide alles om wat om kondan houdt Joey zich nog super rustig met dat ding!
Na een tijdje gaf ze het ook op hoor. Maar je had haar niet willen zien denk ik, zo depressief liggend met haar kopje op de grondquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Op zo'n moment zou ik denk ik de kap er af doen ondanks dat ik weet dat het beter voor het beestje is eigenlijk.
Wat dat betreft ben ik op zo'n moment een mietje, ik kan echt niet tegen zielige dieren
Dit dus! Als ik in de buurt zou wonen kwam ik je helpen Heaven7. Ik doe wel vaker pilletjes, prikjes, wonden verzorgen etc bij katten van familie, buurtjes en vrienden. Helaas is Arnhem niet in de buurt (van Delft). Meid, jij en je vriend zijn superbaasjesquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:38 schreef Cat22 het volgende:
Eens. Ik snap helemaal hoe lastig het is en je wil hem geen pijn doen. Maar te vroeg stoppen kan de genezing weer in de weg zitten. Fijn dat er nu geen pus uitkwam! Maar het moet wel bijgehouden worden. Als ik dichter in de buurt woonde kwam ik langs om hem te zalven, hij kan beter op mij mopperen dan op jullie.![]()
Kudo's voor jullie inzet, hopelijk zegt de DA vanavond dat jullie mogen stoppen met inwendig zalven. *duimt*
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:12 schreef heaven7 het volgende:
Goed! Ik heb het vanmiddag alleen gedaan en er kwam weer weinig uit. De vriend van mijn zusje heeft de zalf erin geduwd, ik hield em in de houdgreep
Vanavond zijn we toch maar even langs de dierenarts geweest om te vragen of we het wel goed deden en of hij het nog even wilde doen en hij was verbaasd over hoe goed het gingHij zei dat we het hartstikke goed deden en toch nog even door moeten zetten. Dat het tubetje zover het oog in ging was niet erg
Hij heeft het nog even uitgespoeld zodat wij het niet meer hoeven te doen maar er kwam praktisch niks uit
Nu waggelt ie weer het huis doorHij speelt al echt en lag weer te knorren op schoot in de wachtkamer bij de dokter!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:12 schreef heaven7 het volgende:
Goed! Ik heb het vanmiddag alleen gedaan en er kwam weer weinig uit. De vriend van mijn zusje heeft de zalf erin geduwd, ik hield em in de houdgreep
Vanavond zijn we toch maar even langs de dierenarts geweest om te vragen of we het wel goed deden en of hij het nog even wilde doen en hij was verbaasd over hoe goed het gingHij zei dat we het hartstikke goed deden en toch nog even door moeten zetten. Dat het tubetje zover het oog in ging was niet erg
Hij heeft het nog even uitgespoeld zodat wij het niet meer hoeven te doen maar er kwam praktisch niks uit
Nu waggelt ie weer het huis doorHij speelt al echt en lag weer te knorren op schoot in de wachtkamer bij de dokter!
Pippi je onderschriftquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:51 schreef Pippi het volgende:
Wat een goed nieuwsZie je wel: jullie zijn onwijs goed bezig
![]()
Echt superfijn dat zelfs de dierenarts verbaasd is dat het zo goed gaat![]()
Weet je, het feit dat Joey gewoon lekker speelt en ligt te knorren laat zien dat hij het daarna alweer is vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |