Het zou naïef zijn als je deze investeerders op hun blauwe ogen vertrouwd maar dan hoef je ze nog niet meteen te wantrouwen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:26 schreef Stokstaart het volgende:
Ik vind een bepaalde mate van wantrouwen en scepticisme jegens investeerders toch wel redelijk gezond hoor.
Zeker als je de afgelopen 30 jaar bekijkt + alle financiële ellende ( inclusief de HCS-crisis) leert dat dat ook geen overbodige luxe is.
Net zoals sommige mensen dat willen doen voor de heren die er mede verantwoordelijk voor zijn dat we die mensen überhaupt nodig hadden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je moet de rode loper uitrollen voor mensen die ervoor gezorgd hebben dat we nu gedeeld 1e staan in de Eredivisie in plaats van de JL.
Wantrouwen, wat is wantrouwen..... ?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:29 schreef eight het volgende:
[..]
Het zou naïef zijn als je deze investeerders op hun blauwe ogen vertrouwd maar dan hoef je ze nog niet meteen te wantrouwen.
Omdat ze niet thuis geven als ze zelf ook maar een halve procent RISICO moeten nemen. Het zijn namelijk geen investeerders, ze fungeren als bank. Hoe vaak is dat nou al niet uitgelegdquote:Op maandag 15 augustus 2011 21:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wantrouwen, wat is wantrouwen..... ?
Gewoon kritische vragen stellen af en toe. Niks mis mee.
En er verschijnen nu al een half jaar berichten over allerlei spelers. O.a. Dost en Immers. Maar feitelijk is er nog steeds niemand gehaald door de heren met geld.
Ik zie jou anders ook geen ¤500 inleggen voor een transfer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze niet thuis geven als ze zelf ook maar een halve procent RISICO moeten nemen. Het zijn namelijk geen investeerders, ze fungeren als bank. Hoe vaak is dat nou al niet uitgelegd
Ze lenen geld onder gunstigere condities dan een bank en het risico ligt wel degelijk bij hun. Dit is dus erg cru gesteld.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze niet thuis geven als ze zelf ook maar een halve procent RISICO moeten nemen. Het zijn namelijk geen investeerders, ze fungeren als bank. Hoe vaak is dat nou al niet uitgelegd
De VvF heeft geen inspraak. De VvF bepaald alles, terwijl ze geen meerderheidsbelang hebben in de club.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:23 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je een negatief eigen vermogen hebt zijn de schuldeisers de baas. Ik vind het niet meer dan logisch dat de VvF inspraak heeft. Sterker nog, ik vind mensen die de VvF daarom wantrouwen debiel. Ik snap niet wat er mis is met mensen die wat geldbewuster zijn de club regeren als je een jaar geleden voor 40 miljoen in het rood stond.
Dit dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:38 schreef Happel het volgende:
[..]
De VvF heeft geen inspraak. De VvF bepaald alles, terwijl ze geen meerderheidsbelang hebben in de club.
Welk risico dan? Ze beschermen hun eigen geleende geld op het moment dat de club niet lager kon zinken. Is te prijzen, maar dat zou iedereen doen. Puur omdat het altijd minder oplevert als je de club failliet zou gaan. Nu maken ze bijna gegarandeerd winst.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ze lenen geld onder gunstigere condities dan een bank en het risico ligt wel degelijk bij hun. Dit is dus erg cru gesteld.
Ze steken wel degelijk hun nek uit voor de club.
Het interesseert me niet zoveel hoe het statutair geregeld is. Als iemand ¤30 miljoen van je schuld in aandelen omzet waardoor je niet binnen een jaar failliet bent, dan heb je maar te luisteren naar die persoon ja.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:38 schreef Happel het volgende:
[..]
De VvF heeft geen inspraak. De VvF bepaald alles, terwijl ze geen meerderheidsbelang hebben in de club.
Als Blokland VvF geen geld in de club hadden gestoken waren we nooit op tijd uit die Cat 1 gekomen en was de kans aanzienlijk, nee sterker nog: Dan had de KNVB gewoon onze licentie ingetrokken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Welk risico dan? Ze beschermen hun eigen geleende geld op het moment dat de club niet lager kon zinken. Is te prijzen, maar dat zou iedereen doen. Puur omdat het altijd minder oplevert als je de club failliet zou gaan. Nu maken ze bijna gegarandeerd winst.
En dan heb ik het niet eens over de aankopen Fernandez/Cissé/El Ahmadi... wat in feite gewoon wurgcontracten waren voor Feyenoord.
En waren de VVF dus ook hun 17 miljoen kwijt. Pats boem, verdwenen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als Blokland VvF geen geld in de club hadden gestoken waren we nooit op tijd uit die Cat 1 gekomen en was de kans aanzienlijk, nee sterker nog: Dan had de KNVB gewoon onze licentie ingetrokken.
Kom op zeg, deze investering verdienen ze gegarandeerd terug. In de toekomst zal het aandeel Feyenoord nooit meer minder waard zijn, dat weten zij. En ik kraak ze ook niet af, maar wat ze hebben gedaan is puur het beschermen van hun eigen investering.quote:Bovendien kon Feyenoord met de situatie zoals deze was bij geen enkele bank terecht i.v.m. ernstige bezwaren aangaande de kredietwaardigheid.
Dus dat er geen enkel risico gelopen is ben ik niet met je eens. Dan had Feyenoord in een eerder stadium gewoon bij een bank geld kunnen lenen.
Euh? 30 miljoen? Het is nog steeds 17 miljoen, geen cent meer of minder. De berichten die de ronde doen zijn nog steeds niet bevestigd. De ene keer is het 21 miljoen, dan weer 30 miljoen en vervolgens is het een bedrag van tussen de 21 en 29 miljoen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het interesseert me niet zoveel hoe het statutair geregeld is. Als iemand ¤30 miljoen van je schuld in aandelen omzet waardoor je niet binnen een jaar failliet bent, dan heb je maar te luisteren naar die persoon ja.
Je moet niet denken. Inspraak is gewenst, graag zelfs. Bepalen van het beleid is echter iets heel anders. Het zijn geen mensen met voetbal know how. Zie je Abramovich toch ook niet doen?quote:Ik heb een beetje het idee dat men hier vindt dat de VvF gratis geld zouden moeten geven en vervolgens alle inspraak van zich af zou moeten schuiven. Zo werkt dat natuurlijk niet. En terecht. Zeker met het (bewezen) belabberde financiële beleid in het verleden waarbij geld met zakken tegelijk de Maas in werd gegooid.
Ik doel op de periode voordat ze die 17 miljoen investeerden. Dat was namelijk het moment dat ze toetraden tot de RvC en feitelijk een machtspositie kregen binnen de club.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:45 schreef Caland het volgende:
[..]
En waren de VVF dus ook hun 17 miljoen kwijt. Pats boem, verdwenen.
[..]
Kom op zeg, deze investering verdienen ze gegarandeerd terug. In de toekomst zal het aandeel Feyenoord nooit meer minder waard zijn, dat weten zij. En ik kraak ze ook niet af, maar wat ze hebben gedaan is puur het beschermen van hun eigen investering.
2/3 toch?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef Happel het volgende:
Die 17 miljoen is niet alleen van Pim, hè.
Fout, pas na de 17 miljoen kregen ze zetel(s) binnen de RVC.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik doel op de periode voordat ze die 17 miljoen investeerden. Dat was namelijk het moment dat ze toetraden tot de RvC en feitelijk een machtspositie kregen binnen de club.
Hij had als vergoeding voor de talentpool spelers gekocht waar hij 100% zeker winst op maakte. Het FIF, waar Blokland en consorten voor het overgrote deel verantwoordelijk voor waren betekenden uiteindelijk het faillissement van de club. Vergeet dat vooral niet.quote:Kijk Pim zat er natuurlijk al flink in ver voor die 17m. Hij had spelers gekocht en aardig geïnvesteerd in talentpools.
Dit heeft hij dus ook gedaan, door de schulden om te zetten in aandelen.quote:Een faillissement zou hem dus zeker geld kosten. Al had het ook de ideale mogelijkheid geweest om misschien wel de volledige macht binnen de club te grijpen. Dus ik denk wel dat het hem echt om Feyenoord te doen is en in mindere mate om zijn eigen portemonnee.
quote:Jerson Cabral, Feyenoords vleugelartiest zonder vrees.
Hoe zou het eigenlijk zijn met de benen van Jimmy Hempte? Die werden afgelopen zaterdagavond in de knoop gelegd door Jerson Cabral, en wel zodanig dat de angst rees dat de Belgische linksback van Roda JC Kerkrade zeker een week lang niet meer zou kunnen lopen.
Dansend, pingelend, wervelend en sprintend maakte Cabral in De Kuip van Hempte een tollende voetballer, die alle kanten op vloog, behalve de goede. Dankzij twee goals en een assist van de twintigjarige rechterspits won Feyenoord met 3-0.
De publieke tuchtiging van Hempte, bijgewoond door veertigduizend bloeddorstigen in De Kuip, begon in de twaalfde minuut van de wedstrijd. Cabral dribbelde met de bal vanaf de rechterflank naar binnen, eerst Hempte en vervolgens Robbie Wielaert kwamen te laat en met links lanceerde hij een projectiel richting de bovenhoek: 1-0. Cabral zelf analyseerde zijn doelpunt na afloop met de flair van de ware vleugelartiest.
‘Het was opzoeken die handel, naar binnen tikken en ’m in de kruising schieten.’ Tien minuten na rust herhaalde Cabral zijn kunstje nog eens, al betrof de afronding deze keer een schuiver en even daarvoor had hij na een venijnige sprint in de diepte al ploeggenoot Leroy Fer in staat gesteld de 2-0 op het scorebord te zetten.
En zo liet een van de Cabralletjes van deze wereld zien dat hij ook prachtig en beslissend kan voetballen en zich niet alleen onderscheidt door een trainer weg te stemmen. Zo formuleerde Leo Beenhakker het immers nadat Mario Been al in de voorbereiding op dit seizoen was geliquideerd. ‘Mario is weggestuurd door de Cabralletjes van deze wereld’, aldus de al eerder vertrokken technisch directeur.
Het Cabralletje van De Kuip is een kind van Rotterdam. Opgegroeid in West, opgeleid in de Feyenoord Academie. In zijn hart is hij linkerspits, in het heden flitst hij echter op de rechtervleugel. Been liet hem vorig seizoen debuteren in Feyenoord 1, maar gaf na de winterstop veelal de voorkeur aan Ryo Miyaichi.
Onder Ronald Koeman is alles anders en de wind in elk geval fris. Jerson Cabral is sinds twee wedstrijden basisspeler en Miyaichi is vergeten. Angst kent hij niet. Hij is buitenspeler om een actie te maken. Dus máákt hij die actie.
Ook liet hij zien waarin zijn ware geheim van macht schuilde. Cabral toverde een zilveren muntje tevoorschijn dat in zijn shirt was genaaid. De amulet was afkomstig van zijn moeder. ‘Zij had het meegenomen uit de kerk en zei: Als je dit vanavond bij je draagt, ga je scoren. Mijn moeder, broer en God vormen mijn inspiratiebron. En de trainer geeft me vertrouwen.’
Dat leven heeft sinds zaterdagavond een nieuwe dynamiek en nieuwe vorm gekregen. Cabral is definitief onderweg naar een spannende toekomst. ‘Mijn doel is simpel: ik wil de beste buitenspeler van Nederland worden.’
Dat zeg ik man.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Fout, pas na de 17 miljoen kregen ze zetel(s) binnen de RVC.
[..]
Hij had als vergoeding voor de talentpool spelers gekocht waar hij 100% zeker winst op maakte. Het FIF, waar Blokland en consorten voor het overgrote deel verantwoordelijk voor waren betekenden uiteindelijk het faillissement van de club. Vergeet dat vooral niet.
[..]
Dit heeft hij dus ook gedaan, door de schulden om te zetten in aandelen.
Er zal ongetwijfeld een doorstart hebben gevolgd waarbij macht of een machtspositie binnen de club voor een fractie te koop is t.o.v. van een 'levende' N.V. .quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:06 schreef Caland het volgende:
Als de VVF niks hadden gedaan waren we failliet, alhoewel ik daar persoonlijk niet in geloof, maar dat is weer een andere discussie.
Hoe kunnen ze dan na het faillissement 100% van de aandelen hebben? Want dan is er gewoon niks meer.Of volg ik je ergens niet.
quote:Eigenbelang boven Clubbelang
Gepubliceerd op 15 augustus 2011 - 22:09
Zojuist is via Voetbal International wereldkundig gemaakt dat de Feyenoord-top intern ruzie heeft over Leroy Fer. Weer een hele fijne opmerking van “de privé voor mannen” die hiermee Feyenoord in een onderdanige positie plaatst tegenover FC Twente. De directie van Feyenoord wil volgens het verhaal graag een paar extra stuivers binnen halen door Fer te verkopen voor 4 miljoen euro. Martin van Geel, nu nog Technisch Manager bij de club, krijgt nu te maken met waar de supporters al jaren mee te maken hebben: wel praten tegen, niet praten met.
Martin van Geel zet namelijk het sportieve belang van Feyenoord voorop, want ondanks de uitlatingen van Fer is en blijft een vertrek een sportieve aderlating. Aan de andere kant van de tafel zitten de directie en de Vrienden van Feyenoord. De VvF die zo snel mogelijk hun aandelen terug willen verkopen aan de club, gaan nu beslissen dat het in het belang van Feyenoord is dat Fer voor een relatief laag bedrag vertrekt. Hier komt gelijk de ware aard naar boven van het beestje, waar we al maanden voor waarschuwing is nu werkelijkheid aan het worden. Eigenbelang boven Clubbelang…
Oh wellicht nog leuk om te vermelden dat Leroy Fer een van de laatste spelers is in Talentpool II. U kent hem vast nog wel die Talentpool waarin Mark Koevermans naar eigen zeggen wel wel wel niet wel in participeert. Mark Koevermans, wel volwaardig directielid maar zonder enig verstand van voetbalzaken, gaat dus vanavond beslissen of hij zijn aandeel van de 25% van vier miljoen euro op zijn bankrekening mag gaan bijschrijven. Natuurlijk is dat geen belangenverstrengeling maar desalniettemin wensen wij hem veel succes bij het nemen van deze moeilijke beslissing.
Of zouden de heren na het lezen van dit stukje zo hard geschrokken zijn dat Fer toch niet verkocht gaat worden? Recent zijn we erachter gekomen dat de directie de gehele dag deze pagina zitten te verversen dus wie weet…
Kansloos ongefundeerd dom stuk. De VI heeft nooit gezegd dat er een ruzie is, enkel dat er een verschil van mening is. Nogal een belangrijk nuanceverschil.quote:
Wederom aannames.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |