abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100852373
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

degene die niet gaat, maakt wel vrienden tijdens de studie.
Ja true, het is niet zo dat je dan de rest van je studie alleen staat ofzo. Het is voor het begin alleen wel fijn. En ik heb mijn beste vriendin wel tijdens de intro leren kennen :) daar zit ik nog steeds ieder college naast.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:30:03 #272
36461 Joppy
geen colaboy
pi_100852480
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

degene die niet gaat, maakt wel vrienden tijdens de studie.
tuurlijk, een beetje normaal persoon zal ook wel vrienden maken zonder intro. Maar goed, er zijn ook mensen die ondanks deelname aan elke mogelijk intro het nog steeds niet lukt om vrienden te maken.
Let the beat control your body!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:31:39 #273
36461 Joppy
geen colaboy
pi_100852550
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:27 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ja true, het is niet zo dat je dan de rest van je studie alleen staat ofzo. Het is voor het begin alleen wel fijn. En ik heb mijn beste vriendin wel tijdens de intro leren kennen :) daar zit ik nog steeds ieder college naast.
Het is gewoon een ontspannen start van de studietijd.Voor degenen tenminste die zich met een drankje en wat leeftijdsgenoten kunnen ontspannen
Let the beat control your body!
pi_100852594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:30 schreef Joppy het volgende:

[..]

tuurlijk, een beetje normaal persoon zal ook wel vrienden maken zonder intro. Maar goed, er zijn ook mensen die ondanks deelname aan elke mogelijk intro het nog steeds niet lukt om vrienden te maken.
Die mensen kan je tenminste minder verwijten.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:33:41 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100852639
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:31 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het is gewoon een ontspannen start van de studietijd.Voor degenen tenminste die zich met een drankje en wat leeftijdsgenoten kunnen ontspannen
Inderdaad. De introductieweek is niet heilig. Maar wel gewoon een hele relaxte manier om het jaar te beginnen. Als sociaal ingestelde student of scholier pak je dat soort momenten aan. Niets te verliezen, veel mee te winnen en leuk is het sowieso.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_100852691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Inderdaad. De introductieweek is niet heilig. Maar wel gewoon een hele relaxte manier om het jaar te beginnen. Als sociaal ingestelde student of scholier pak je dat soort momenten aan. Niets te verliezen, veel mee te winnen en leuk is het sowieso.
Precies. En stel je ontmoet echt alleen maar mensen die je TOTAAL niet aanstaan kan je altijd nog naar huis. En moet je je trouwens ook afvragen of je studie wel echt bij je past.
pi_100852757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:34 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Precies. En stel je ontmoet echt alleen maar mensen die je TOTAAL niet aanstaan kan je altijd nog naar huis. En moet je je trouwens ook afvragen of je studie wel echt bij je past.
Dit had ik mij vorig jaar tijdens de intro van elektrotechniek moeten beseffen :').

Ik verwacht dat het dit jaar bij de intro van HRM wel een stuk beter gaat.
pi_100852799
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dit had ik mij vorig jaar tijdens de intro van elektrotechniek moeten beseffen :').

Jij bent ook wel extreem verbitterd zeg,...
pi_100852856
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hoezo?
pi_100852914
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

he? verband? que?
pi_100853039
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:38 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hoezo?
Je loopt in elk topic af te geven op EL; en waarschijnlijk vond je de stof niet leuk. Maar het ligt ook gewoon aan jezelf; achteraf maar door blijven zeiken is mijn ogen dan ook verbitterd.
pi_100853157
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:41 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je loopt in elk topic af te geven op EL; en waarschijnlijk vond je de stof niet leuk. Maar het ligt ook gewoon aan jezelf; achteraf maar door blijven zeiken is mijn ogen dan ook verbitterd.
Niks verbitterd aan hoor. Maar het is gewoon zo dat de mensen die die opleiding doen, over het algemeen niet echt sociaal vaardig zijn. Het was ook extreem lastig om mensen na colleges even mee te krijgen naar een terrasje (waar ze dan, als het eindelijk gelukt was, ook weer na één of twee biertjes weggingen).

Natuurlijk zaten er ook uitzonderingen, zij het heel weinig. Het merendeel van die uitzonderingen is dan ook net als ik gestopt na een jaar.
pi_100853232
Aaaah teveel mensen bij elkaar ! Kan ik niet tegen! Snel naar de zolderkamer Fok!ken
pi_100853318
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:44 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Aaaah teveel mensen bij elkaar ! Kan ik niet tegen! Snel naar de zolderkamer Fok!ken
*kijkt naar buiten en schuift gordijnen weer dicht*
pi_100853501
Om nog even hierop terug te komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Kinderen kosten geld, dat weet je van te voren. Op het moment dat je besluit een heel leger kroost op de wereld te zetten kan je er best rekening mee houden dat je die op zijn tijd financieel moet ondersteunen. Beetje lullig dat de rest van Nederland wel flink gesponsord wordt of een aanvullende beurs krijgt als diegene uit een bijstand gezin komt maar dat jouw moeder ''pedagogisch'' verantwoord bezig wil blijven, zelfs op het moment dat er geen reden meer voor is.
Een heel leger kroost. Pfft, 4 maar hoor. We zijn ook financieel ondersteund en als ik het echt niet zou redden springt ze heus wel bij. Maar ze wil dat ik het eerst zelf probeer, en ik vind dat ik op m'n 20ste ook wel zelfstandig moet kunnen zijn. Ik kan altijd geld van haar lenen, ipv DUO, maar ze wil het niet zomaar geven omdat de vorige 3 het ook zonder haar bijdrage gered hebben. Het moet dus kunnen.Vandaar dat ze wil dat ik het gewoon probeer.
Sowieso wordt lang niet iedereen (flink) gesponsord hoor. Zou het verder waarderen als je mijn moeder en haar standpunten niet aanvalt wanneer ze zichzelf niet kan verdedigen. En zoals ik al gezegd heb, ik vind het niet leuk maar ik snap het wel heel goed en kan er zelf ook achter staan.

Daarnaast wil jij dus eigenlijk zeggen dat mijn moeder meer dan 20 jaar geleden al in had moeten schatten of ze bij kon dragen aan een eventuele studie, zonder dat ze enig idee had wat het kostte, alleen maar omdat ze niet kan verwaqchten dat een kind zelfstandig wordt tijdens de studie? Vind ik een beetje veel gevraagd, in die tijd kan veel gebeuren.
pi_100853572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:50 schreef AlbinoBambi het volgende:

[..]

Een heel leger kroost. Pfft, 4 maar hoor. We zijn ook financieel ondersteund en als ik het echt niet zou redden springt ze heus wel bij. Maar ze wil dat ik het eerst zelf probeer, en ik vind dat ik op m'n 20ste ook wel zelfstandig moet kunnen zijn. Ik kan altijd geld van haar lenen, ipv DUO, maar ze wil het niet zomaar geven omdat de vorige 3 het ook zonder haar bijdrage gered hebben. Het moet dus kunnen.Vandaar dat ze wil dat ik het gewoon probeer.
Sowieso wordt lang niet iedereen (flink) gesponsord hoor. Zou het verder waarderen als je mijn moeder en haar standpunten niet aanvalt wanneer ze zichzelf niet kan verdedigen. En zoals ik al gezegd heb, ik vind het niet leuk maar ik snap het wel heel goed en kan er zelf ook achter staan.

Daarnaast wil jij dus eigenlijk zeggen dat mijn moeder meer dan 20 jaar geleden al in had moeten schatten of ze bij kon dragen aan een eventuele studie, zonder dat ze enig idee had wat het kostte, alleen maar omdat ze niet kan verwaqchten dat een kind zelfstandig wordt tijdens de studie? Vind ik een beetje veel gevraagd, in die tijd kan veel gebeuren.
Ik ben het met je eens. Zelfde situatie hier ook. Gelukkig maakt het systeem het mogelijk om zonder geld een studie af te ronden!
pi_100853714
Jaloerse mensen. :')
Wat is er verkeerd aan om soms wat van je ouders te krijgen? Normaalste zaak van de wereld, toch?
Arr
pi_100853780
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:55 schreef Witbaard het volgende:
Wat is er verkeerd aan om soms wat van je ouders te krijgen? Normaalste zaak van de wereld, toch?
Op wie doel je? En geld krijgen na een bepaalde leeftijd is een gunst geen feit.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:58:02 #289
351780 Piye
King of Kush
pi_100853826
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Zelfde situatie hier ook. Gelukkig maakt het systeem het mogelijk om zonder geld een studie af te ronden!
Nadeel ervan is alleen dat ouders het te vanzelfsprekend vinden. Verantwoordelijkheid leren noemen ze dat dan, maar waar blijft de verantwoordelijkheid om als ouders je kinderen zoveel mogelijk te helpen een fatsoenlijke toekomst te realiseren?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_100853891
quote:

[..]

Ben het helemaal met je eens! Mijn ouders ondersteunen mij financieel ook niet. Domweg omdat ik een studie doe waarbij, als ik hem afrond, ik ongeveer 99% kans heb op een baan waarmee ik het makkelijk terug kan betalen. Als ik een studie met minder zekerheid had gedaan had het misschien anders gelegen, maar zij hebben zelf destijds ook moeten lenen en dat is helemaal goed gekomen. Als ik geld tekort kom kan ik altijd bij hun aankloppen, maar dit zal ik uit mezelf niet snel doen. Bij grote aankopen (bijv toen ik ging verhuizen) springen ze wel bij, maar verder stimuleren ze mijn financiele zelfstandigheid.
pi_100853919
quote:
17s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Op wie doel je? En geld krijgen na een bepaalde leeftijd is een gunst geen feit.
Dat bedoel ik ook. Maar meteen complete verklaring van hierboven omdat ze het niet krijgt. "ze wil dat ik het gewoon probeer" :')
Soms heb je gewoon gunstige ouders, en soms niet. Klaar. :7
Arr
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:00:16 #292
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100853934
quote:

[..]

Iedereen moet het natuurlijk aanpakken zoals zij zelf willen. Ik ga niet beweren dat er maar een manier is om het te doen.

Maar kinderen krijgen is niet een kwestie van een keer geen condoom gebruiken. Er komen een boel (financiële) verantwoordelijkheden bij kijken. Veel ouders openen een spaarrekening op het moment dat een kind geboren wordt. Daar storten ze elke maand een bedrag op (laten we zeggen: 20 euro) tot dat het kind 18 is en gaat studeren. Waarom doen ze dit? Om hun kroost een duwtje in de rug te geven als deze in wellicht de belangrijkste en meest bepalende fase in hun leven komt.

Op het moment dat je ouders teveel verdienen voor een aanvullende beurs en te principieel zijn om ondersteuning te geven ben je als kind gewoon flink genaaid. Het leven wordt dan weer een stukje moeilijker dan het eigenlijk hoeft te zijn,
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_100854330
Hey Ryon je weet ook dat een gedeelte van de studenten het geld misbruikt door alleen maar keihard te zuipen. Op zich is het vanuit pedagogisch oogpunt misschien beter als je geld ook echt van jou is. Ik denk dat het bijdraagt aan zelfstandigheid. Verder heb ik niks tegen gunsten hoor; geniet er vooral van, maar wordt alsjeblieft niet verwaand en verwend. En als je ouders financieel voor je klaar staan als het echt nodig is, lijkt me genoeg. Dus ik vind jouw reactie met beter nadenken over kinderen en zulks een beetje overdreven.
pi_100855451
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee HRM dan :') Lekker alle truusjes in opleiding bij elkaar :9
pi_100855843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hotel Restaurant Management of zo? Cookie zorgt dat het eten op tijd op de goede plek komt?
pi_100855958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wel veel kuikens. Maar ik zie het vanzelf wel.
pi_100856841
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:47 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wel veel kuikens. Maar ik zie het vanzelf wel.
Dat dacht ik op de PABO ook, maar dat werd echt een hel :')
pi_100857333
quote:
Hoezo jaloers? Ik krijg ook wel eens zomaar geld van mijn moeder, maar een vaste bijdrage doet ze niet. Zou het best willen, maar jaloers vind ik een groot woord en er is ook helemaal niks mis mee als je wel een vaste bijdrage krijgt. Kan er alleen wel slecht tegen als mensen die een hoge bijdrage krijgen dan gaan klagen dat ze geen geld hebben op elke week 3 keer uit te gaan. Ik heb zelf nauwelijks het geld om 1 keer per week uit te gaan en koop weinig nieuws. En daar klaag ik ook niet over.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:58 schreef Piye het volgende:

[..]

Nadeel ervan is alleen dat ouders het te vanzelfsprekend vinden. Verantwoordelijkheid leren noemen ze dat dan, maar waar blijft de verantwoordelijkheid om als ouders je kinderen zoveel mogelijk te helpen een fatsoenlijke toekomst te realiseren?
Dat dus. Veel klasgenoten van mij kunnen echt nog niet met geld omgaan, omdat ze niet gewend zijn na te denken over de rest van de maand.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:59 schreef CristinaYang het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens! Mijn ouders ondersteunen mij financieel ook niet. Domweg omdat ik een studie doe waarbij, als ik hem afrond, ik ongeveer 99% kans heb op een baan waarmee ik het makkelijk terug kan betalen. Als ik een studie met minder zekerheid had gedaan had het misschien anders gelegen, maar zij hebben zelf destijds ook moeten lenen en dat is helemaal goed gekomen. Als ik geld tekort kom kan ik altijd bij hun aankloppen, maar dit zal ik uit mezelf niet snel doen. Bij grote aankopen (bijv toen ik ging verhuizen) springen ze wel bij, maar verder stimuleren ze mijn financiele zelfstandigheid.
:) Fijne situatie vind ik dat toch. Als het nodig is zijn ze er, maar probeer het eerst eens zelf.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Iedereen moet het natuurlijk aanpakken zoals zij zelf willen. Ik ga niet beweren dat er maar een manier is om het te doen.

Maar kinderen krijgen is niet een kwestie van een keer geen condoom gebruiken. Er komen een boel (financiële) verantwoordelijkheden bij kijken. Veel ouders openen een spaarrekening op het moment dat een kind geboren wordt. Daar storten ze elke maand een bedrag op (laten we zeggen: 20 euro) tot dat het kind 18 is en gaat studeren. Waarom doen ze dit? Om hun kroost een duwtje in de rug te geven als deze in wellicht de belangrijkste en meest bepalende fase in hun leven komt.

Op het moment dat je ouders teveel verdienen voor een aanvullende beurs en te principieel zijn om ondersteuning te geven ben je als kind gewoon flink genaaid. Het leven wordt dan weer een stukje moeilijker dan het eigenlijk hoeft te zijn,
Oh, maar die spaarrekening hebben ze ook geopend en gevuld. Alleen studeren is zo pokkeduur dat je na 1 jaar collegegeld daar ook wel doorheen bent. Maar ze hebben zeker wel vanaf mijn geboorte tot mijn 18de verjaardag maandelijks een bedrag weggezet voor mij.
Ik vind mezelf nu minder genaaid dan wanneer ik straks na m'n opleiding nog steeds niet zelfstandig om zou kunnen gaan met geld. Ik leer nu alvast zuinig zijn, wat het leven uiteindelijk makkelijker gaat maken.
Maar ben met je eens dat enige vorm van bijdrage wel fijn zou zijn geweest, natuurlijk.

quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:09 schreef debeterebob het volgende:
Hey Ryon je weet ook dat een gedeelte van de studenten het geld misbruikt door alleen maar keihard te zuipen. Op zich is het vanuit pedagogisch oogpunt misschien beter als je geld ook echt van jou is. Ik denk dat het bijdraagt aan zelfstandigheid. Verder heb ik niks tegen gunsten hoor; geniet er vooral van, maar wordt alsjeblieft niet verwaand en verwend. En als je ouders financieel voor je klaar staan als het echt nodig is, lijkt me genoeg. Dus ik vind jouw reactie met beter nadenken over kinderen en zulks een beetje overdreven.
^O^
pi_100857421
quote:
Ik hoor ook dat mensen geld van hun ouders krijgen voor een rijbewijs, vind ik ook niet normaal. En als je dat als de normaalste zaak van de wereld beschouwd, dan ben je je studie niet eens waard.
pi_100857444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:21 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik hoor ook dat mensen geld van hun ouders krijgen voor een rijbewijs, vind ik ook niet normaal. En als je dat als de normaalste zaak van de wereld beschouwd, dan ben je je studie niet eens waard.
Haterz gonna hate.
Arr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')