SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ⁿڻⁿ
Dat het moeilijk zal zijn weet ik ook wel, en heb er vroeger minder problemen mee gehad dan nu. Misschien zou je wat tips, voorbeelden of een goed verhaal ( ervaring ) neer kunnen zetten over professionele hulp. Het spookt wel door mijn hoofd heen om het te doen, het enige is deze gedachte me nu tegen houden en dat ik denk dat ik er zelf toch wel uit kan komen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:59 schreef Copycat het volgende:
Zolang je jezelf te kort doet door elke professionele hulp bij voorbaat al af te wimpelen vanuit een vaag gevoel van 'geen vertrouwen', zal het verdomd moeilijk worden om verbeteringen aan te brengen.
Had m'n vorige bericht net bijgewerkt, nogmaals even voor de aversie:quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:04 schreef Copycat het volgende:
Waarom heb je er zo'n aversie tegen?
En waarom denk je dat je het wel alleen kan, terwijl het je klaarblijkelijk al jaren niet lukt?
2e Dat ik nogal vrij eigenwijs ben en mezelf er van overtuig dat het toch zal lukken.quote:Ook niet te bedenken dat de stap naar professionele hulp moeilijk is. Dit weer over het zelfbeeld, in mijn gedachte hoor ik dan, dat ik een zwakkeling ben en er niet aan toe moet geven.
Dit en vasthouden aan het beeld waarvan je denkt dat je zo bent terwijl alle signalen duiden op onvrede.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:14 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat die eigenwijsheid een rem is op je ontwikkeling.
Bedankt voor je serieuze feedback, ik ga het in me opnemen en goed over na denken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:14 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat die eigenwijsheid een rem is op je ontwikkeling. Want laten we wel zijn: als je het zelf kan, had je het al gedaan. Plus de berg wordt steeds hoger, dus het wordt ook steeds moeilijker om er concreet en constructief mee aan de slag te gaan.
Ik denk ook dat je er niet gaat komen zonder hulp en dat je je echt over jezelf heen moet zetten. Je bent juist zwak als je zo door blijft modderen, therapie kan je sterker maken. En je leven een stuk aangenamer.
1. Dacht ik dus ook zo, veel tips, feedback etc... zou me ook goed doen, als ik er zelf aan kan werken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:26 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk inderdaad dat het geen zin heeft om naar een psycholoog te gaan hiervoor, je lijkt me best in staat om dit zelf op te lossen. Dit topique is alvast een begin, maar je moet het eigenlijk bespreken met mensen die echt om je geven, zoals je vriendengroep en je ouders.
En och, iedereen faalt wel eens maar je mag toch blij zijn dat je met een meid naar huis bent gegaan. Da's al meer dan menig FOK!ker.
Ik faal ook wel eens, meer dan eens, en ik kan er steeds beter mee omgaan. Ik bedenk me dan altijd dat er nog tientallen mensen zijn die mij echt mogen en voor wie ik erg belangrijk ben, etc
.
Ik denk dat je gewoon ff in een dipje zit, maar je hebt je vrienden, je familie, je komt er echt wel uit.
Tja, maar van de professionele hulp ( psycholoog versta ik hier onder voor mijn situatie ), heb het gevoel dat ze enkel maar een luisterend oor zullen zijn en ja knikken. Dat is gewoon niet wat ik nodig heb, aangezien ik al geen prater ben.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dit en vasthouden aan het beeld waarvan je denkt dat je zo bent terwijl alle signalen duiden op onvrede.
Niet makkelijk, en professionele ondersteuning/motivatie kan hierbij best een stok achter je deur zijn.
Hoe zoek je een psycholoog uit die niet een luisterende ja-knikker is, of een problemenzoeker die je hele verleden overhoop haalt op zoek naar trauma's? Met een doorverwijzing van de huisarts weet je niet altijd wat voor vlees je in de kuip hebt, zo is mijn ervaring.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:54 schreef Copycat het volgende:
En stap inderdaad af van het idee dat professionals alleen maar luisterende jaknikkers zijn.
Ik heb eigenlijk nog alleen maar negatieve ervaringen ermee. In m'n jeugd sessies gehad bij zo'n Riagg groepje, daar moest ik heen omdat ik gepest werd. Alleen maar gegraaf zonder daadwerkelijke oplossingen aan te dragen. Uiteindelijk vond ik zelf de oplossing doordat ik merkte dat ik sterker was dan anderen 1 op 1.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:07 schreef Copycat het volgende:
Trial and error. Maar ik denk dat het aantal jaknikkende niksnutters stukken kleiner is dan TS in al zijn vooroordelen denkt.
moet je dat dan zelf al aangeven bij je huisarts? Mijn huisarts verwijst mensen inmiddels vaak door naar PsyQ, daar hoor ik alleen maar negatieve ervaringen over eigenlijk..quote:En cognitieve therapie werkt sowieso al vanuit een andere -meer actieve- insteek.
Klopt, maar gelukkig kun je zelf kiezen en indien het niet bevalt stap je over naar een ander.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe zoek je een psycholoog uit die niet een luisterende ja-knikker is, of een problemenzoeker die je hele verleden overhoop haalt op zoek naar trauma's? Met een doorverwijzing van de huisarts weet je niet altijd wat voor vlees je in de kuip hebt, zo is mijn ervaring.
Mijn hele familie zit bij dezelfde huisarts, en onderling wordt er wel eens wat besproken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:19 schreef Copycat het volgende:
Jij hebt inzicht in de verwijsbriefjes van je huisarts?
Volgens mij had ik 'm met m'n eerste post wel goed geholpenquote:Je kunt natuurlijk doorgaan om alles proberen te ondermijnen, maar of je daar TS nu echt mee helpt?
jammer dat er niet een review site voor psychologen isquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Klopt, maar gelukkig kun je zelf kiezen en indien het niet bevalt stap je over naar een ander.
zo erg is het nou ook weer nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef Copycat het volgende:
En je hele familie heeft psychische problemen, dat verklaart een hoop.
Bedankt voor je bijdrage maar dat past niet echt bij mij, ik heb een lichtelijk sociale fobie ( niet vast gesteld, maar wat ik er over lees, herken ik mij er zelf wel in ), feestjes, telefoneren, in contact komen met vreemde mensen, ik ben dan echt een verlegen persoon met weinig woorden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:23 schreef rubje het volgende:
@ ts. Misschien is het goed,als je in de gelegenheid bent,om eens even uit je vertrouwde omgeving weg te gaan en in een compleet andere omgeving tot jezelf te komen en terug te blikken op dit alles.
Misschien kom je wel in gesprek met andere mensen die jou totaal niet kennen,waar je je ei kwijt kan en dat wil weleens verhelderend werken itt een pysch. of je bekende vriendengroep.![]()
Denk aan een weekend/week naar Ierland,Belgische Ardennen oid.
Punt dat ik wil maken is dat je je hoofd zo leeg maakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Next time Gadget, next time.....
Nouja, wat ze hier wel eens/altijd zeggen is dat je dat boek 'de kracht van het nu' moet lezen. Daarin schijnen tips te staan hoe je jezelf niet zo in de put gaat denken. Dus misschien kun je die eens op de kop tikkenquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:39 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Zo'n zelftest zegt dat ik misschien depressief ben? Die online testen zijn volgens mij ook niet je van het.
Misschien laat ik het niet echt merken of blijken dat er een depressie zit, of ik heb het geaccepteerd of misschien al deels verwerkt? Enkel als ik m'n gedachte z'n gang laat gaan, dan kan ik me wel echt depressief voelen. Ook is het wel makkelijk om naar de buiten wereld je masker te laten zien, een gezicht met een lach, en je anders voor doen dan je je voelt.
Betekent niet dat ik het er bij laat zitten, ik wil gewoon 100% vol zelfvertrouwen zitten en een zelfbeeld hebben waar ik tevreden mee ben. En alles voor mezelf een plaats geven, dat als ik er over na denk, dat ik gewoon terug kijk op een periode, en niet dat ik de gedachte krijg dat ik waardeloos ben etc.
nee sorry, ik heb alles al gezegd. nu is het tijd om iets met de tips te gaan doenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:48 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Iemand nog met wat opbeurende tips etc.?! Kan het altijd nog gebruiken.
Bedankt voor je tips in ieder geval, ik kon me herinneren, nou ja tip van dat boek, dat ik zelf ook nog een boek thuis moet hebben. Over het onderwerp NLP, kwam er helaas wat laat achter ( 23:00 uur ) en heb hem ook niet kunnen vinden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee sorry, ik heb alles al gezegd. nu is het tijd om iets met de tips te gaan doen. laat vrijdag maar weten wat je ermee hebt gedaan.
Klinkt me erg bekend in de oren jouw verhaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb ook +32 geen vertrouwen in bijv een psycholoog gehad, was niet voor mij. Zo erg was het niet, ben niet gek enz enz...
Toen ging mijn vriendin bij mij weg, omdat ik mijn problemen niet aanpakte, en door mijn problemen een slechte partner was, en vooral omdat ik haar hulp niet aannam!
Raakte "rock bottom" heel diep... Ben over de brug gegaan, vond het vreselijk, mijn ex is mee gegaan. Vind het nog steeds niet makkelijk, maar ben wat maanden verder. Blijk ADHD-er te zijn, en het gevolg van het daar mee worstelen, een depressie.
Ik ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar snap de boel als een stuk beter, kwartje vallen op hun plek enzo, dit helpt al veel in het dagelijkse leven.
Moraal van dit verhaal; "Haal je kop uit het zand, en accepteer hulp waar je kan" Je hoeft, en kan, het (waarschijnlijk) niet alleen. Ik heb nu pas voor het eerst het gevoel dat ik opbouwend bezig ben met mij leven.
Kan er niemand met je mee gaan? En begin bij de huisarts...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:58 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
[..]
Klinkt me erg bekend in de oren jouw verhaal.
Op een gegeven moment, toen m'n ex me de schuld van alles gaf en ik niks goed deed, was ik enorm aan mezelf gaan twijfelen en dan ga je dingen lezen over hoe en waarom.
Zo kwam ik uit bij ADD en zoveel punten kon ik mij daar in terug vinden, ik had ook een afspraak gepland (waar ik niet geheel achter stond) bij zo'n ggz-instelling om zo'n ADD test te doen.
Grotendeels gedaan voor m'n ex, zij maakte er een einde aan, en ik had de afspraak afgezegd, 1 week van te voren, want ja ik dacht: "Zij heeft me gewoon helemaal gek gemaakt, die afspraak is niet nodig, ik heb dat toch niet etc... etc...".
En ik weet ook echt wel.. *zucht* dat ik het zou moeten zoeken bij professionele hulp.. Maar ik kan me er echt niet overheen zetten, ik voel mij er veel te goed voor om die stap te nemen.
Als ik er aan denk geeft het me helemaal een gevoel van verslagenheid, alsof ik het niet aan kan en zwak lijk.
Cool! Doorstappen! Vanaf nu een weg omhoogquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:14 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Ik laat even weten voor de mensen die mij geholpen hebben:
Ik ga het mn ouders vanavond zo dadelijk vertellen en toch de stap ga nemen.
Ook laat ik een test van ADD doen.
Het aandurven om een ander je te helpen jezelf te laten helpen, is ook een teken van kracht, vind ik.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:58 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
[..]
En ik weet ook echt wel.. *zucht* dat ik het zou moeten zoeken bij professionele hulp.. Maar ik kan me er echt niet overheen zetten, ik voel mij er veel te goed voor om die stap te nemen.
Als ik er aan denk geeft het me helemaal een gevoel van verslagenheid, alsof ik het niet aan kan en zwak lijk.
Vind het een erg goed teken van kracht.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:44 schreef Gray het volgende:
Het aandurven om een ander je te helpen jezelf te laten helpen, is ook een teken van kracht, vind ik.
Goed gedaanquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:07 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Ben vanochtend langs de huisarts geweest en heb ik het kort omschreven wat er allemaal speelt. Ik heb dinsdag een vervolg afspraak met andere huisarts waarbij ik een "test" ga doen en een gesprek ga houden over de ernst van de situatie.
Voel me al 2 weken goed misselijk door allerlei gevoelens die ik niet kan plaatsen en die er ook niet horen te zijn. Veel drukte in m'n hoofd, dus ben blij dat de afspraak al snel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |