Ik wist even geen andere TT voor mijn situatie. Het is allemaal een lang verhaal maar ik zal het zo kort mogelijk houden en in delen vertellen, indien er inhoudelijke vragen of vraag voor uitleg wordt gesteld, dan zal ik het verhaal aanvullen.
Ik zal eerst het verhaal vertellen over bepaalde gevoelens verwerken:In een korte tijd heb ik veel mee gemaakt en ook een hoop ellende op m'n schouders gekregen. Het jaar begon met een scheiding. Hierdoor kwam ik erg in de put te zitten, maar na 2/3weken bekeek ik de relatie vanuit andere hoeken en kwam er achter dat het beter was zo.
Ik had mezelf geheel aan de kant gezet en probeerde alle wensen van mijn ex te vervullen maar het was nooit genoeg bij haar, en alles was altijd mijn schuld.
Ik ben nu wel blij dat het uit is, ben daarna weer iets mezelf geworden.
3 weken nadat ik weer terug bij mijn ouders in trok... Krijg je te horen dat je vader kanker heeft gekregen, alvleesklier kanker. En dat we niet te veel moesten hopen op een goed vooruitzicht. Er waren 6 weken overheen gegaan voordat mijn vader geopereerd werd, wat ik een TE lange tijd vind om iemand te laten wachten, als hij tikt als een tijdbom. Ik heb er denk wel 1 week lang over in tranen gezeten.
Uiteindelijk de operatie, hij was geslaagd, enkel dat er in 1 v/d 14 lymfklieren, sporen aangetroffen waren en daar word hij ( nu nog steeds ) voor behandeld met een Chemokuur. Mijn vader is veel afgevallen en sterkt maar lichtelijk aan, hij heeft gelukkig wel wat goede dagen er tussen zitten.
Ik kreeg het dus allemaal achter elkaar op m'n schouders geworden en raakte goed in de put. Maar zoals ik van mezelf weet is dat ik mezelf er wel doorheen sla en al het negatieve uit me kan krijgen... Enkel lukt dit me nu niet meer, vroeger kon ik dat gemakkelijk, alles aan de kant zetten zonder zorgen, pijn en verdriet. Dit was in een periode vanaf mijn 14e tot mijn 19e.
Zolang ik me kan herinneren ben ik vanaf mijn 14e al depressief ( moeilijk om toe te geven ). Ik vertrouw ook geen enkel persoon die ik niet ken. Kijk de kat uit de boom, daarna zal ik nooit iemand 100% vertrouwen.
Al deze gevoelens voel ik in mijn hart te keer gaan. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het is een belastend gevoel in je hart, en al zou ik in tranen willen uitbarsten zal dat zonder problemen gaan, gewoon veel opgekropte gevoelens. Ook merk ik dat ik minder kan hebben, sneller chagrijnig en af en toe mensen afsnauwen.
Nu zal ik het over mijn zelfbeeld gaan hebben:Vanaf mijn 14e, vanaf het moment dat ik mensen minder en minder ging vertrouwen voelde ik me ook steeds minder goed over mezelf te voelen. Wat doe ik hier, waarom ben ik hier, wat zijn nou mijn kwaliteiten, je bent niks, niemand houdt toch van je. Dat zijn gedachte die vaak door mijn gedachte spookte.
Ik ging als een gedachteloos persoon door het leven heen, ik wist niet wat ik zou willen doen en volgde maar wat, wat me wel leuk leek.
Op school, het MBO, had ik na het tweede jaar de gedachte om ermee te stoppen omdat die school slecht georganiseerd was en het stelde allemaal weinig voor. Maar dit heb ik niet gedaan, ik dacht, als ik er mee stop, moet ik weer vanaf jaar 1 gaan beginnen met een andere opleiding, en als me dat niet lukt dan zit ik zonder diploma. Dus heb ik mijn school afgemaakt, zonder moeite wat eigenlijk vrij demotiverend was en me toch een slecht gevoel gaf.
In mijn oude huwelijk, deed ik ook nooit iets goed, op een gegeven moment heb ik bepaalde verhalen zo gedraaid dat het mij goed uit kwam, maar het is toch een soort van liegen. Zelfs als ik iets wel goeds deed, was het nooit goed genoeg. Dit allemaal heeft mijn zelfbeeld echt naar een laagte punt gebracht. Ook omdat er dingen zijn gezegd wat het al helemaal verwoest heeft ( loser, sukkel, je kan niks etc.. etc.. ).
Een aantal weken geleden zijn er een aantal vrienden van mij verhuisd en wonen praktisch om de hoek, waar ik erg blij mee was, aangezien ik ze weer vaker zien, en daar kan ontspannen en daar beleef ik veel goede tijden. Hier heb ik wel een lichtelijk boost gekregen om weer het "leuke" van het leven in te zien.
Maar echter heeft dit me ook weer te pakken gekregen om mezelf weer naar beneden te halen.
En dat ging als volgt: onlangs ben ik jarig geweest, en had niks speciaals gepland, maar m'n vrienden hadden het huis versiert, taart gekocht en gekookt, allemaal super, deed me erg goed. In de avond zijn we nog uit geweest. Op de avond had ik een leuke meid ontmoet, en ben ook met haar mee terug gegaan naar het appartement waar ze verbleef. We waren gezellig bezig, tot dat karma om het hoekje kwam kijken en besloot om voor een mannelijk probleem te zorgen.. Dikke flater geslagen dus.
Maar ik dacht, he, dit hoort je goed te doen, je bent mee gevraagd, en zal misschien nog wel een aantal keer een flater slaan. Bleef die gedachte maar in m'n hoofd zitten... maar nee, het ging weer de andere kant op.... Je bent niks, je kan niks, je faalt etc etc etc.
Dat is het tweede deel van het verhaal.Aanvullende informatie:• Ik heb ook meerdere keren gedacht om er gewoon geheel mee te stoppen, maar ik weet van mezelf dat ik er nooit mee zal doorzetten.
• Ik heb geen zin om naar een psycholoog te gaan voor dit, aangezien ik daar 0,0 vertrouwen in heb.
• Mijn ouders weten, wel een aantal dingen van hoe ik me voel, maar nog lang niet alles. Zij hebben al zorgen genoeg om zich ook nog eens over mij zorgen moeten te maken, en ik ben sowieso al geen prater.
• Ik voel me 9 van de 10 keer erg uitgeput op een dag.
• Ben recent weer begonnen met hardlopen.
• Eten doe ik wel goed, maar door die gevoelens raak ik vaak misselijk na het eten.
Ik zou graag tips, feedback en andere nuttige informatie van jullie willen hebben. Zodat ik aan mezelf kan werken.
Ik wil gewoon weer mezelf worden, een goed zelfbeeld, zodat ik weer vol zelfvertrouwen over straat kan.
En van de gevoelens af kom dit nog in mij rond dwalen die mijn emotionele toestand geheel van slag gooien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ⁿڻⁿ