Ja lijkt mij wel, moet je de remmen even open zetten. Hoeveel is een normale raceband eigenlijk?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En nog een vraagje: een 25 mm band past zonder problemen tussen standaard velg remmen toch?
Standaard is 23mm.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja lijkt mij wel, moet je de remmen even open zetten. Hoeveel is een normale raceband eigenlijk?
Bij standaard velgremmen past er zelfs een 28mm onderdoor. Alleen de Campagnolo Deltaremmen zijn een uitzondering. Maar als je frame erg krap gebouwd is kan het toch niet lukken. 28mm is als je remblokjes helemaal beneden in de remmen zitten. Zitten ze helemaal bovenaan (bij standaard remhoeven) kun je je beter tot 23mm beperken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En nog een vraagje: een 25 mm band past zonder problemen tussen standaard velg remmen toch?
Tussen de staande buis en m'n band zit denk ik ongeveer 1 centimer, zou dat genoeg zijn?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Bij standaard velgremmen past er zelfs een 28mm onderdoor. Alleen de Campagnolo Deltaremmen zijn een uitzondering. Maar als je frame erg krap gebouwd is kan het toch niet lukken. 28mm is als je remblokjes helemaal beneden in de remmen zitten. Zitten ze helemaal bovenaan (bij standaard remhoeven) kun je je beter tot 23mm beperken.
Ik heb in Engeland 1 etappe met 28 gereden ivm een stuk gravel (quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ok, daar maak ik me niet zo zorgen over. Bedankt!quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef ultra_ivo het volgende:
OK, met die remmen, als de blokjes helemaal naar beneden zitten, valt er zelfs een krap gebouwde 32mm band doorheen te frotten. De stand van de remblokjes geeft aan of je frame ruim of krap gebouwd is. De afstand tot de onderbuis is niet relevant, het gaat om de afstand van band tot onderkant van de rem/onderkant van de vork.
Wat een mazzelquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:41 schreef Patroon het volgende:
Nu heb ik iemand getroffen die een zelfde fiets heeft maar dan 56. Hij heeft een 57 nodig. Nu gaan we misschien het frame ruilen. Erg toevallig allemaal
Effe fotootje maken als ze naast elkaar staan, levert leuke plaatjes op.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:41 schreef Patroon het volgende:
Nu heb ik iemand getroffen die een zelfde fiets heeft maar dan 56. Hij heeft een 57 nodig. Nu gaan we misschien het frame ruilen. Erg toevallig allemaal
Als je de geometrie van de frames wilt vergelijken?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe vergelijk je fietsen met een sloping frame en een meer klassiek, recht frame met elkaar?
Een beetje zoals de D-lijn is in het plaatje van deze fiets?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:16 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je de geometrie van de frames wilt vergelijken?
Dan zou ik het sloping frame in een plaatje doortrekken tot het ook "recht is" en dan met elkaar vergelijken.. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ik sta wellicht ook aan de start in Veenendaal vrijdag. Welke categorie start je, sportklasse of amateurs?quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Aankomend weekend 2 keer koersen. Eerst vrijdag in Veenendaal en zondag naar Baarn. Kijken of een top 10 notering nog een keer gaat lukken dit jaar. Ben al 3x 11e geworden... (en 1x keer 3e).
Yup, dat bedoelde ikquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een beetje zoals de D-lijn is in het plaatje van deze fiets?
http://www.giant-bicycles(...)frameset/5778/39755/
Cool! Is het een rondje over één van de klimmetjes in de omgeving?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik sta wellicht ook aan de start in Veenendaal vrijdag. Welke categorie start je, sportklasse of amateurs?
Sportklasse, om 1245 mag ik al loos gaan. Verleden jaar 21ste, dit jaar moet het beter.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:19 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik sta wellicht ook aan de start in Veenendaal vrijdag. Welke categorie start je, sportklasse of amateurs?
het is een rondje via de Kerkwijk en door de wijk. Geen klimmetje. Wel een haakse bocht en een paar mooie bochten. Vond het een leuk rondje, lekker snel en niet al te zwaar. Als je voorin zit kun je de bochten mooi nemen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Cool! Is het een rondje over één van de klimmetjes in de omgeving?
50km, rondjes van iets meer dan een kilometer. Gemiddelde zal zo tegen de 41km/u liggen. En dat met een bocht waar je maar met 20 doorheen kunt, drempels, fietspaden, klinkers, asfalt en dergelijke.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:34 schreef Gripper het volgende:
SH en Marurk, ik denk dat ik twee keer ga kijken Vrijdag: ze komen in Ede vlak langs mn werk, kort na de start, en ik ga de finish in Veenendaal ook wel even aanschouwen![]()
Moet ik nog een spandoek maken?
Fok! groet de coureurs:
Allez Superhero!
Allez Marurk!
edit: oh ja, jullie mogen alleen maar rondjes knallen, alleen de echte grote meneren gaan de echte route rijden. Dan geen spandoek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |