abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100969847
Als ik door Utrecht rijd en al die nieuwbouw zie dan lijkt de hele bouwsector en planning echt ontzettend kortzichtig te zijn en gedragen ze zich als een stel kinderen dat op een kluitje over een voetbalveld beweegt.
Je ziet echt werkelijk overal appartementgebouwen met kleine appartement uit de grond komen, en door de hele stad worden gebouwen opgedeeld in appartementen. Er lijkt geen einde aan te komen.

Nou wil ik best geloven dat er ontzettend veel alleenstaanden in de stad wonen, maar volgens mij is er ook wel behoefte aan wat grotere appartementen en eengezinswoningen. Of ben ik nou bevooroordeeld?

En het is nou ook niet alsof dit voor het eerst gebeurd. Dat hebben we met al die kantoorgebouwen die nu leeg staan ook al gezien.
pi_100971096
Behalve kortzichtig is het ook gewoon kut. Zo'n beetje elk huis dat bij ons in de straat te koop komt te staan wordt verdeeld in 2 of 3 appartementen :(

Nog meer parkeervergunningen voor te weinig parkeerplaatsen -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100973507
Beste nieuws van de dag: 'Wolfsen op de wipstoel'.

[Utrecht] 'Wolfsen op de wipstoel'

*O*
pi_100982295
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:42 schreef 1-0-8 het volgende:
Beste nieuws van de dag: 'Wolfsen op de wipstoel'.

[Utrecht] 'Wolfsen op de wipstoel'

*O*
Liever dat hij gisteren vertrekt dan vandaag.
pi_100984453
Weg met Wolfsen!
pi_101046723
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:00 schreef Skitzofrenix het volgende:
Gisteravond hoorde ik een ontzettende harde knal terwijl het onweerde, volgens mij was er ergens bliksem ingeslagen. Heeft iemand anders het ook gehoord?
die knal heeft dus mn laptop gedood.
stoppen door, kabel en internet 2 uur plat, laptop kaduuk. mn buren dachten dat ie echt vlakbij insloeg, lauwerecht. hun kabel lag ook plat.
pi_101052664
Ah, ik was jullie kwijt.
For great justice!
pi_101052724
quote:
'Burgemeester Utrecht werkte weer journalist tegen'

AMSTERDAM - Burgemeester van Utrecht Aleid Wolfsen (PvdA) heeft opnieuw een journalist tegengewerkt. Dat meldt RTV Utrecht, de werkgever van de betreffende journalist.Aanleiding was een item waarin kritiek op Wolfsen werd geuit. Een Utrechtse wethouder onderzoekt de zaak.

Wolfsen zou de gemeentelijke afdeling voorlichting hebben bevolen afspraken met de desbetreffende journalist af te blazen voor een item van afgelopen vrijdag.
De burgemeester zegt echter van niets te weten. In het AD zegt hij dat hij daar geen opdracht voor gegeven heeft. "Mij was en is hierover niets bekend", aldus Wolfsen.

Geen bewijzen
Wethouder Jeroen Kreijkamp (D66) onderzoekt de beschuldiging van RTV Utrecht. Maandagmiddag laat hij op Twitter weten dat er vooralsnog geen bewijzen zijn gevonden. "Uit onderzoek blijkt dat er geen mail is gestuurd waarin wordt verboden met journalisten te praten", schrijft hij. Ook de journalist kon de 'bewuste mail' niet laten zien. RTV Utrecht bracht het verhaal waarin mensen rond Wolfsen kritiek uitten op de burgemeester afgelopen vrijdag. Hij zou weinig kans maken op een tweede ambtsperiode in Utrecht, zo lieten zij de omroep weten.

Eerdere aanvaring
Wolfsen kwam al eerder in aanvaring met de media. In april 2009 zorgde hij er voor dat de oplage van huis-aan-huisblad Ons Utrecht werd vernietigen. De krant had een artikel geschreven waarin een bestuursrechtdeskundige zei dat Wolfsen een deel van zijn compensatie voor woonkosten ten onrechte heeft ontvangen. Wolfsen zou daarvoor ook het AD onder druk hebben gezet. In mei 2010 moest Wolfsen verantwoording afleggen aan de fractievoorzitters van de gemeenteraad. Zijn woordvoerder nam destijds contact op met De Pers, toen de krant een artikel over Wolfsen wilde maken.
http://www.nu.nl/media/25(...)ournalist-tegen.html

WEG MET WOLFSEN! *O*
For great justice!
pi_101053124
quote:
Stadsstrand Oog in Al dicht per 1 oktober

UTRECHT - De gemeente wil Strand Oog in Al per 1 oktober sluiten. Dit is mede onder druk van twee omwonenden, die stellen dat er sprake is van geluidsoverlast.

De twee buurtbewoners stapten drie jaar geleden naar de rechter omdat er geen einddatum op de vergunning zat en ze kregen gelijk. Die datum werd gesteld tot en met 2011.

De uitbaters willen na vijf jaar gewoon open blijven en vestigen hun hoop op een petitie van fans en andere badgasten.
Wat was er ook alweer zo leuk aan deze stad?
For great justice!
pi_101073459
LE:EN is verhuisd naar de Heuveloord, direcht achter de watertoren bij het Rotsoord. Aparte locatie, ben benieuwd of ze het daar nog een beetje aan het lopen krijgen, toch een heel ander soort zichtbaarheid daar dan aan de Westerkade...
For great justice!
pi_101074938
quote:
13s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Wat was er ook alweer zo leuk aan deze stad?
Ga dan godverdomme in een hutje op de hei wonen als je niet tegen de drukte van een stad kan!
pi_101075037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ga dan godverdomme in een hutje op de hei wonen als je niet tegen de drukte van een stad kan!
Echt, idd, te belachelijk voor woorden dit...
For great justice!
pi_101085657
Het Muziekpaleis heeft vandaag het hoogste punt bereikt! *O*

*O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Q. op 23-08-2011 15:16:21 ]
For great justice!
pi_101085807
waarom doe je er een hele oude render bij?
pi_101085893
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:33 schreef Q. het volgende:
LE:EN is verhuisd naar de Heuveloord, direcht achter de watertoren bij het Rotsoord. Aparte locatie, ben benieuwd of ze het daar nog een beetje aan het lopen krijgen, toch een heel ander soort zichtbaarheid daar dan aan de Westerkade...
Jasmijn & Ik doet het ook goed op een lokatie die totaal niet zichtbaar is. Wel dichterbij mijn huis dan voorheen trouwens. Binnenkort maar weer eens heen.
pi_101085920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:12 schreef Nielsch het volgende:
waarom doe je er een hele oude render bij?
Google, eerste hit. Het gaat me even de omvang hier, niet het ontwerp. :7

-edit-

Toch maar ff nieuwste render er bij gepakt met de rode zijkant.
For great justice!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:15:51 #67
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_101085951
Op de oosterkade is nu ook een nieuw restaurantje, rechts van Central Park. Het heet 'Keuken en...nog iets :'), naam even kwijt.

Je hebt een tafeltje aan open deuren, dus kun je lekker eten in de zon terwijl je wel binnen zit.
Gourmetten of steengrillen?
pi_101086063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:15 schreef Silenus het volgende:
Op de oosterkade is nu ook een nieuw restaurantje, rechts van Central Park. Het heet 'Keuken en...nog iets :'), naam even kwijt.

Je hebt een tafeltje aan open deuren, dus kun je lekker eten in de zon terwijl je wel binnen zit.
Keuken & Deli ja. Ik stond daar laatst buiten op de menukaart te kijken. Komt er een mij totaal onbekende vrouw naar me toe. Zegt ze: "Weet je wat ik vind? Ik vind het er niet uitzien als een restaurant, meer als een deli ofzo"

Laatst trouwens gegeten bij Vaartsche Rijn aan de Westerkade. Was erg lekker!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2011 15:20:12 ]
pi_101086066
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:15 schreef Silenus het volgende:

http://www.keuken-deli.nl/
For great justice!
pi_101086094
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Restaurant & Deli ja. Ik stond daar laatst op de menu kaart te kijken. Komt er een vrouw naar me toe. Zegt ze: "Weet je wat ik vind? Ik vind het er niet uitzien als een restaurant, meer als een deli ofzo"

De Ooster- en Westerkade zijn wel in opkomst, ben erg benieuwd hoe die zich gaan ontwikkelen zodra Station Vaartsche Rijn er ligt, ik zie daar heel veel potentie. *O*
For great justice!
pi_101086245
Vooralsnog ben ik vooral voor de ontwikkeling van Rotsoord. Er was al een leuke kinderboerderij en Tivoli de Helling. Nu dus LE:EN er ook bij. Gaat op zich wel de goede kant op, maar er zou eens een echte visie op los gelaten moeten worden.
pi_101086306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:23 schreef Nielsch het volgende:
Vooralsnog ben ik vooral voor de ontwikkeling van Rotsoord. Er was al een leuke kinderboerderij en Tivoli de Helling. Nu dus LE:EN er ook bij. Gaat op zich wel de goede kant op, maar er zou eens een echte visie op los gelaten moeten worden.
Het is wel aangewezen als binnenstedelijk ontwikkelingsgebied dus ik verwacht binnen redelijke tijd (het is Utrecht dus ik verwacht een jaartje of 10 tot 25) wel een leuk invullingsplan. :7
For great justice!
pi_101086665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Keuken & Deli ja. Ik stond daar laatst buiten op de menukaart te kijken. Komt er een mij totaal onbekende vrouw naar me toe. Zegt ze: "Weet je wat ik vind? Ik vind het er niet uitzien als een restaurant, meer als een deli ofzo"

Hoe is dat qua prijs eigenlijk? Ben ook wel benieuwd daarnaar.

Overigens kan ik het eten bij café Midi op de Croeselaan ook ontzettend aanraden. Je moet er wel even de avond voor nemen, want het gaat niet snel, maar het is ontzettend lekker en heel erg gezellig.
pi_101086881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:34 schreef Neelix het volgende:

[..]

Hoe is dat qua prijs eigenlijk? Ben ook wel benieuwd daarnaar.

Overigens kan ik het eten bij café Midi op de Croeselaan ook ontzettend aanraden. Je moet er wel even de avond voor nemen, want het gaat niet snel, maar het is ontzettend lekker en heel erg gezellig.
Qua geld is het niet heel goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2011 15:41:12 ]
pi_101140505
Was deze al voorbij gekomen? De Bijenkorf na de verbouwing:

For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')