quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:54 schreef denkhenk het volgende:
Ik ben student en ik ben er trots op. Alleen het leven is zwaar. Het geld is altijd op, huis is smerig en auto kan alleen de rijke student betalen. Studenten hebben het makkelijk hoor ik vaak. Veel vakantie, beetje leren en feesten. In de realiteit komt dit in mindere maten voor.
Mijn collega studenten hebben vaak geen cent te makken. Werken doen we allemaal, alleen kan dit niet full-time in verband met de studie. Ik ben het oneens dat mensen altijd denken dat studenten het makkelijk hebben.
Full-time werken kan nog 60 jaar straks, waarom die druk om altijd maar te verdienen. Als je minder werkt dan 36 uur ben je een klaploper, uitkeringstrekker, sociaal onacceptabel en debiel. De sociale cohesie in dit plaatje is ver te zoeken.
Studeren zou gratis moeten zijn, je werkt aan jezelf en zult later de medemens kunnen helpen met kennis. Zonder studie, geen beschaving.
klacht: de maatschappij
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:00 schreef kree het volgende:
[..]
Oke we schaffen de stufi af, en dan?
Minder mensen kunnen studeren, behalve de 'elite' van mensen met een hoop geld die dat wel kunnen betalen?
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:00 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Lenen. Beetje vermoeiend inmiddels.
quote:
Ge-ni-aal. Je laat ze nu lenen, zodat ze na de studie een mooie schuld hebben. Vervolgens moeten ze die lening over een x aantal jaar terugbetalen en houden ze deze gehele periode hun nek maar net boven water en staan ze economisch stil. Niet alleen zijzelf staan economisch stil deze periode, heel Nederland staat dan stil, als er 0,0% economische groei mogelijk is en niemand gestimuleerd kan worden omdat ze als de dood zijn om rood te staan. Mooi ook met die dubbele vergrijzing die voor de deur staat!quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:00 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Lenen. Beetje vermoeiend inmiddels.
Precies, er moet is wat meer in het onderwijs worden gedaan/geïnvesteerdquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:06 schreef igottagun het volgende:
[..]
Ge-ni-aal. Je laat ze nu lenen, zodat ze na de studie een mooie schuld hebben. Vervolgens moeten ze die lening over een x aantal jaar terugbetalen en houden ze deze gehele periode hun nek maar net boven water en staan ze economisch stil. Niet alleen zijzelf staan economisch stil deze periode, heel Nederland staat dan stil, als er 0,0% economische groei mogelijk is en niemand gestimuleerd kan worden omdat ze als de dood zijn om rood te staan. Mooi ook met die dubbele vergrijzing die voor de deur staat!
Kijk, Compatibel, zo help je Nederland goed naar de kanker. Omdat je vind, dat stufi niet nodig is.
En hoe komt dat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:06 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik heb het over de WO-er die in de goot ligt met een fles.
De VS heeft studie financiering goed voor elkaar: de besten en de armsten krijgen scholarships, de rest kan geld lenen. De overheid financiert alleen de state colleges (over het algemeen met het niveau van HBO's). Studenten studeren af met een forse studie schuld maar kunnen die over lange periodes (15-30 jaar) terugbetalen. Zo'n drama is dat niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:06 schreef igottagun het volgende:
[..]
Ge-ni-aal. Je laat ze nu lenen, zodat ze na de studie een mooie schuld hebben. Vervolgens moeten ze die lening over een x aantal jaar terugbetalen en houden ze deze gehele periode hun nek maar net boven water en staan ze economisch stil. Niet alleen zijzelf staan economisch stil deze periode, heel Nederland staat dan stil, als er 0,0% economische groei mogelijk is en niemand gestimuleerd kan worden omdat ze als de dood zijn om rood te staan. Mooi ook met die dubbele vergrijzing die voor de deur staat!
Kijk, Compatibel, zo help je Nederland goed naar de kanker. Omdat je vind, dat stufi niet nodig is.
Wat ik al eerder zei, die WO-ers presteren werkelijk niks. We krijgen er elk jaar tientallen bij, het is om te huilen en ze wekken een allergie op bij alles en iedereen.quote:
Die lap tekst is eenvoudig te beantwoorden met het volgende: sociaal leenstelsel, geen economische stilstand dus maar gespreid terugbetalen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:06 schreef igottagun het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Op de universiteit kun je leren wat je wilt, op het allerhoogste niveau, maar dat wil nog niet de helft. Tentamens zijn nu eenmaal ook te halen met een minimale inspanning op het laatste moment, waardoor kennis maar half wordt begrepen en niet blijft hangen. Zo erg zou het niet zijn als de universiteit weer een plek wordt voor de meest gemotiveerde en best presterende studenten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:11 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, die WO-ers presteren werkelijk niks. We krijgen er elk jaar tientallen bij, het is om te huilen en ze wekken een allergie op bij alles en iedereen.
Laten we inderdaad maar naar een leenstelsel gaan, dan denken ze beter na over de studie die ze gaan volgen. Het geld dat bespaard wordt kan in het onderwijs gestoken worden. Misschien leren ze dan nog iets.
Maar ze weten in ieder geval wel dat 'me' mijn is en 'verdient' verdiend.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:17 schreef kree het volgende:
En toch hoor ik iedereen klagen over MBO HBO,
Ik werk al vanaf me MBO en ik mag wel zeggen dat ik me strepen heb verdient in het bedrijfsleven.
Ben nog wel met HBO bezig, maargoed over die WO kan ik weinig zeggen, heb er weinig mee te maken gehad. (behalve dat ze twee linker handen hebben hahaha)
Dat weet Microsoft Word ookquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:19 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Maar ze weten in ieder geval wel dat 'me' mijn is en 'verdient' verdiend.
Nou daar hebben ze dan een voordeel mee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:19 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Maar ze weten in ieder geval wel dat 'me' mijn is en 'verdient' verdiend.
henquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef kree het volgende:
[..]
Nou daar hebben ze dan een voordeel mee.
Mooi voor hun.
Maar een WO'er kan toch ook veel praktijkervaring hebben? Dan is hij zeker in het voordeelquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:20 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Dat weet Microsoft Word ook
Je hebt meer aan praktijkervaring
Hoe dan, hij of zij is toch al 30 bij het zoeken naar de eerste baan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Maar een WO'er kan toch ook veel praktijkervaring hebben? Dan is hij zeker in het voordeel
Zeik niet over taal, bovendien gaat het daar hier helemaal niet om.quote:
Achter het station en in het park staan noem ik geen werkenquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:23 schreef kree het volgende:
[..]
maar ik kan wel met m'n handen werken
Nou dat kan best meevallen hoor? Ik begin morgen aan mijn eerste WO studie, ik ben nog maar 17. Dus mijn bachelor kan ik al afhebben op mijn 21e, en bij de studie die ik wil doen hebben al veel mensen een baan gevonden in hun 3e jaarquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoe dan, hij of zij is toch al 30 bij het zoeken naar de eerste baan?
Gelukkig hoef ik als WO'er later niet met een boormachine aan de slag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef kree het volgende:
[..]
Geef ze is een boormachine in z'n klauwen, leuk als je hem linksom laat draaien om een gat te boren.
Als het goed is ben ik 22 of 23 wanneer ik m'n master heb, dus ik weet niet hoe je bij 30 komt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Hoe dan, hij of zij is toch al 30 bij het zoeken naar de eerste baan?
Daarom houden wij ook werk, die pennenlikkers kunnen het toch niet zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik als WO'er later niet met een boormachine aan de slag.
In de praktijk wisselen studenten nogal van studie en verneuken ze alles dus reken maar eerder op 30 jaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nou dat kan best meevallen hoor? Ik begin morgen aan mijn eerste WO studie, ik ben nog maar 17. Dus mijn bachelor kan ik al afhebben op mijn 21e, en bij de studie die ik wil doen hebben al veel mensen een baan gevonden in hun 3e jaar
Het zou beter zijn als je dat wel zou kunnen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:25 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik als WO'er later niet met een boormachine aan de slag.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:26 schreef Monco10 het volgende:
[..]
In de praktijk wisselen studenten nogal van studie en verneuken ze alles dus reken maar eerder op 30 jaar.
Misschien voor thuis, maar ik zou niet weten waarom ik met een boormachine om moet kunnen gaan op de werkvloer.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef kree het volgende:
[..]
Het zou beter zijn als je dat wel zou kunnen.
Wat voor werk doe je dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef kree het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat ik op de werkvloer meemaak aan van die WO figuren die denken dat ze het allemaal wel weten.
En wie moet ze dan weer vertellen hoe het in de praktijk gaat.....
Juist ja de MBO-er oid
Zie je vaak, van die hoog opgeleide mensen die zelf wel ff wat dingen fixen in huis.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef kree het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat ik op de werkvloer meemaak aan van die WO figuren die denken dat ze het allemaal wel weten.
En wie moet ze dan weer vertellen hoe het in de praktijk gaat.....
Juist ja de MBO-er oid
Metaal/Electroquote:
Daarom zijn die tekeningen ook een suggestie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:29 schreef kree het volgende:
Metaa
[..]
Metaal/Electro
En dan krijg je van die mooie tekeningen van de "WO-ers" waarna je vervolgens zelf nog moet uitvinden hoe je het allemaal moet gaan doen.
Ja zo zie ik ze ook tegenwoordig, maar dan hoeven ze niet zo uit de "hoogte" te doen alsof ze superman zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daarom zijn die tekeningen ook een suggestie.
Dat "geschreeuw" van bovenaf moet je ook met een korreltje zout nemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef kree het volgende:
[..]
Ja zo zie ik ze ook tegenwoordig, maar dan hoeven ze niet zo uit de "hoogte" te doen alsof ze superman zijn.
Uiteindelijk gebeurt het op de werkvloer, maargoed misschien wordt ik ook wel zo als ik m'n HBO heb.
De zogenaamde seagull managerquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat "geschreeuw" van bovenaf moet je ook met een korreltje zout nemen.
Het zijn net meeuwen, komt luid krijsend binnen, schijten de boel eronder en vliegen weer weg.
quote:
Precies, geen tijd hebben om te werken maar wel tijd hebben om te fokkenquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Bootje84 het volgende:
"studenten" die klagen dat ze krap bij kas zitten, moeten ze een pak rammel geven. Werken zal je kreng. Niet ouwehoeren..
En als de student niet leent? Dan moet de staat lenen, met hetzelfde effect....quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:06 schreef igottagun het volgende:
[..]
Denk dat er een hoop studenten zijn die dik bijwerken (ja op de uitzonderingen na (pappie/mammie) )quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Bootje84 het volgende:
"studenten" die klagen dat ze krap bij kas zitten, moeten ze een pak rammel geven. Werken zal je kreng. Niet ouwehoeren..
Nee de staat kan ook bezuinigen op andere dingenquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:44 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
En als de student niet leent? Dan moet de staat lenen, met hetzelfde effect....
8 uur slaapquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:41 schreef igottagun het volgende:
8 uur slaap, 8 uur werk, 8 uur vrije tijd.
Klopt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:48 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
8 uur slaap
8 uur school
2 uur reizen
1 uur ontspannen / eten klaarmaken
1 uur sporten
4 uur vrije tijd, maar heel laat. Wat leid tot enkel PC of TV.
Dat kunnen ze in beide gevallen. Heb je ook valide argumenten? De staat kan ook de inkomstenbelasting omhooggooien zodat je kan studeren. Links- of rechtsom betaal je, met dit verschil dat je het je meer bewust bent als je zelf een lening aangaat. Een prima middel dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nee de staat kan ook bezuinigen op andere dingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |