Sarcasm? Dat ze deze crisis niet sterk bleken doet imo niet af aan 't algehele plaatje.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:37 schreef tjoptjop het volgende:
Dacht ik ook altijd, even afgezien van de afgelopen crisis dan
Ik ben in het proces van de data aan het verzamelen en een overview in excel voor de procentuele scores van iedereen. Zoals gezegd, je ziet alleen niet je naam maar de tijd wanneer je het hebt gedaan dus weet je ong. waar je moet kijken. Het gaat alleen wat langzaam.quote:
Nee geen sarcasme, ik dacht oprecht dat residential grosso modo gezien veiliger wasquote:Op zondag 14 augustus 2011 20:52 schreef Sokz het volgende:
ca. 26 dus rond de 65%En dat terwijl 't moeilijkste wat ik qua educatie heb gehad dingen als Quickratio, wpa dividendyield berekenen.
[..]
Sarcasm? Dat ze deze crisis niet sterk bleken doet imo niet af aan 't algehele plaatje.
http://www.classmarker.com/quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Zoals gezegd, als iemand een betere website weet om dit over een poos nog een keer te doen maar dan wat beter georganiseerd laat maar weten.
Even over dat laatste; ik heb je mening lang gedeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:46 schreef WinningMood het volgende:
zo ging het bij mij:
Ik ben blij dat ik al sinds een tijd de (voor mijzelf) verstandige keus heb gemaakt om te investeren in Index Trackers, en niet te denken dat ik slim genoeg ben om met opties o.i.d. aan de gang te gaan.
* Keiichi breekt test afquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:38 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat is het mooie van deze test. Die krijg je niet.
Onder IAS 7 zijn er twee methoden waarop je het cash flow statement mag presenteren:quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik was in de overtuiging dat writing off impairment charge te maken had met goodwill en dus onder amortizing expenses viel en dat valt onder operating expense. (pagina 1)
Er was een soortgelijke vraag op het Bloomberg examen waar het antwoord ook operating expenses was maar dat zegt uiteraard ook nog niet zo veel. Ben nu wel benieuwd naar Dino's mening.
Baas! Duidelijk!quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Onder IAS 7 zijn er twee methoden waarop je het cash flow statement mag presenteren:
- directe methode; dan zie je een dergelijk impairment geheel niet, want er komt geen cash aan te pas, de afboeking heeft weliswaar invloed op het resultaat, maar bij de directe methode worden alleen de kasstromen gepresenteerd;
- indirecte methode. Dan wordt uitgegegaan van resultaat (waar dus de impairment inzit), en vervolgens worden de non cash elementen zichtbaar ge-elimineerd.
De vraag in de enquete houdt kennelijk in dat hier sprake is van de indirecte methode, anders was het antwoord geweest: "wut, die zie je niet", en dat antwoord stond er volgens mij niet tussen.
Dan is de vraag hoe deze impairment (als correctiepost) presenteert: operational, investng of financing. IAS 7.10-17 geeft daar geen expliciet antwoord op, de annex ook niet. Financing is het niet, want het heeft de nada met financiering te maken, het is de impairment van een pand (althans zo lees ik property). Dan kan het operating of investing zijn. IAS 7.16.a. merkt o.a. als investing aan "cash payments to acquire property, plant and equipment, intangibles,....". IAS 7.16.b. "cash receipts from sales of property, plant and equitpment, intangibles....".
Dus koop en verkoop worden expliciet genoemd. Afwaardering uit hoofde van gebruik expliciet niet. Dus is het "operating'(want zegt de jurist, anders had er een IAS 7.16.c. geweest die even expliciet impairment had genoemd
)
Er is ook een belangrijke reden om dat te menen. Wat is de reden van de afwaardering? De slechte gang van zaken, maw verminderde toekomstige cash flows van de reguliere activiteiten. Impairment komt (indirect) voort uit operating activiteiten. Ook daarom zou die bij 'operating' moeten staan, het komt voort uit hetzelfde feitencomplex.
Duidelijk zo?
Of het goodwill of een pand is, maakt in wezen niet uit, overal staat de riedel "property, plant and equiptment, intangibles and other long-term assets". Die worden hetzelfde behandeld (logischerwijs, want het enige verschil dat het ene tangible is en het ander intingable, maar het heeft dezelfde plaats in de ondernerming).
En ik met macro-economie, monetaire economie en goud in plaats van finance. Maar omdat die finance-jongens zo'n klerezooitje hebben gemaakt van de economie <g> had ik er zijdelings toch behoorlijk wat van opgestoken. Als we die eerste 2 deelnemers wegdenken, die de test al voor hij aangekondigd was in 2 minuten aflegden en die dus waarschijnlijk S_E zelf zijn, had ik met 77% een gedeelde derde plaats.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..] ik heb mij de afgelopen twee jaar vooral met micro-economie en industriële organisatie bezig gehouden en niet met finance.
Ik zat zelf eerder te denken om een meer toegankelijkere test in elkaar te zetten met de hulp van een aantal users hier die als proefkonijn willen fungeren. Toegankelijker voor de mensen die hier liepen te klagen en toch ook wat meer intrigerende vragen voor de wat meer geavanceerde users hier. En dan kan hij daarna nog wel op IEX.nlquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:30 schreef dvr het volgende:
[..]
En ik met macro-economie, monetaire economie en goud in plaats van finance. Maar omdat die finance-jongens zo'n klerezooitje hebben gemaakt van de economie <g> had ik er zijdelings toch behoorlijk wat van opgestoken. Als we die eerste 2 deelnemers wegdenken, die de test al voor hij aangekondigd was in 2 minuten aflegden en die dus waarschijnlijk S_E zelf zijn, had ik met 77% een gedeelde derde plaats.
Ga je de test nou ook nog loslaten op IEX-ers, S_E?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |