quote:En natuurlijk de beruchte Fok!kers uit Roermond die zich gemeld hebben tot nu toe,
-Maureentje
-Tism
-smammela
-Sjoerd 102
-DT-PiSanG
-Denka
-Bellah
-Wim
-Koningin
-knep
-Metalfreak
-Timmie2
-Sextreme
-Teunebeun
-Wouser
-Un-X-PecteD
-Sleeve
-de_boswachter
-roelvano
-Asskicker14
-nattermann
-Neill_Down
-Crystal86
-De_Roermondenaar
-sinemet
-zjroentje
-pinguin92
-sproetjes
-lauuwtje
Wil je ook op 't lijstje? Voeg jezelf dan even toe in de OP die hier staat, en in het volgende topic sta je erbij
Normale mensen moeten werkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik ben eens benieuwd hoe druk het vandaag gaat worden met de Eneco Tour.
Ik kan fijn om Roermond heen rijden, dus heb er geen last van als ik van Sittard terugkom. En heb sowieso nog een borrel na het werk, dus als ik terugkom is alles weer gedaan. Wel jammer eigenlijk dat ze dit jaar niets erbij hebben georganiseerd. Zeker op zo'n vrijdagavond zouden nog heel wat mensen in de stad kunnen blijven hangen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik moet na mijn werk naar huis, dat is waar ik mij zorgen over maak
quote:Mogelijk twee slachtoffers bij explosie in Roermond
Bij een ontploffing in Roermond zijn vrijdagmiddag mogelijk twee slachtoffers gevallen. Rond half drie gebeurde dat bij een woning aan het Gebroek. De hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. Verdere gegevens ontbreken nog.
http://www.l1.nl/content/(...)explosie_in_roermond
Dat stukje straat op de grens tussen de Kastelenbuurt en 't Veld..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:44 schreef de_boswachter het volgende:
Gebroek waar is dat ook alweer? Bij Kemp toch?
Ben niet eens geweest, die eneco tour kan me echt niet boeien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:36 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vond het vanmiddag tegenvallen... Nog meer mensen die bij de ENECO tour zijn geweest?
Was toch allemaal minder toegankelijk als bij een start zoals voorgaande jaren.
Bovendien de wielrenners die gereden hadden waren weer snel weg.
Sfeer vond ik ook minder.
Hoorde trouwens dat het niet ws. is dat Roermond volgend jaar een etappeplaats is, ondanks het contract. Gezien de bezuinigingen schijnt de gemeente Roermond te willen afzien van het contract...
Heeft hij het Outlet weg getoverd?..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Net even in de pauze Hans Klok gaan kijken in het Outlet.
Mooi k*t voor die restauranthouders. Zoveelste keer deze "zomer".quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:31 schreef Tism het volgende:
Beelden noodweer Roermond 18-08-2011 http://www.l1.nl/mediapla(...)_lsvideoId/1_5360857
..
quote:REPORTAGE:Documentaire over drama Roermond
De RKK heeft een aangrijpende documentaire gemaakt over het drama in Roermond waarbij in juli 2002 zes kinderen uit één gezin om het leven kwamen.
Hun vader Peter G. stak in een dronken bui het huis in brand. Voor zijn kinderen kwam alle hulp te laat. De RKK zocht nabestaanden en hulpverleners op en stelde 9 jaar na de brand vast dat het drama diepe sporen heeft nagelaten.
De volledige documentaire wordt maandagavond om 21.30 uur uitgezonden op Nederland 1.
quote:RKK Televisie brengt deze zomer documentaires over drama’s die behoren tot het collectieve geheugen van Nederland en nog steeds pijn doen bij iedereen. Wat is de impact van deze dramatische gebeurtenissen op de nabestaanden? De derde aflevering van 'Het Drama van' gaat over de zes kinderen die om het leven zijn gekomen bij een brand in Roermond. Voor het eerst praten de direct betrokkenen dit grote drama in hun leven.
In de nacht van 11 op 12 juli 2002 belt Peter G. voor de zoveelste keer met de meldkamer van de politie. Het schuurtje in zijn tuin staat in brand. Peter maakt met zijn dreigementen een verwarde indruk, maar de politie grijpt niet in. Een half uur later belt hij opnieuw met 112. De hele kooi staat in de fik stuur de brandweer want ik heb een grote fout gemaakt. Er wordt groot alarm geslagen maar de hulp komt te laat. De zes kinderen die in het huis liggen te slapen maken geen schijn van kans. Alleen moeder Francien weet zich te redden door van de eerste verdieping uit het raam te springen.
Bijna tien jaar later herinnert niets in de Jupiterstraat nog aan de grote brand. Maar het familiedrama heeft bij betrokken brandweerlieden grote sporen nagelaten. Voor het eerst vertellen zij hun ervaringen van die fatale nacht.
Het drama houdt grootvader Chiel dagelijks bezig. Hij bezoekt iedere dag trouw de begraafplaats om de grafjes van zijn kleinkinderen te verzorgen. En hoe gaat het met vader Peter? Voor het stichten van de brand is hij veroordeeld tot 15 jaar cel en tbs. Hoe pakt hij zijn leven weer op binnen de muren van de gevangenis. En kan hij na deze wanhoopsdaad met zichzelf in het reine komen?
De documentaireserie 'Het Drama van' wordt gemaakt door de redactie van het televisieprogramma 'RKK Kruispunt'. Leo Fi jen, hoofd RKK, is zeer nauw betrokken bij totstandkoming van deze uitzendingen. Hij schrijft een nieuw boek rondom deze serie: Leven met de dood, woorden die troost geven. Het boek verzamelt teksten die mensen gebruiken om te overleven als ze geslagen worden door het bestaan. En in die zin sluit het boek aan bij de serie. Want 'Het Drama van' geeft mensen handvatten om te troosten waar geen troost mogelijk lijkt.
Deze serie wordt uitgezonden in HD. Vanaf 1 augustus gaat de website http://dramavan.rkk.nl online.
'Het Drama van'... de kinderen van Roermond, maandag 22 augustus om 21.30
uur bij het RKK op Nederland 1.
In Swalmen regende het hard, maar nog lang niet zo als afgelopen donderdag... Toen kwamen de putdeksels hier uit de grond, dat was vannacht niet het geval.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 01:43 schreef de_boswachter het volgende:
Oh oh... daar gaat de Roerkade weer.
Ik ken het gevoelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:45 schreef Tism het volgende:
Alleen wakker geworden van het onweer, that's all!..![]()
Gisteren vroeg naar bed gegaan, heel de dag zo'n weigige kater gehad van Zondag een paar uurtjes festivallen in Swalmen..
Net bij uitzending gemist gekeken. Idd een heftig verhaal nog steeds, maar viel me wel op dat die moeder ook niet helemaal zuiver tussen de oren is. Zoals ze praat heeft ze meer medelijden met zichzelf...quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Net de documentaire gekeken. Heftig, heel heftig
Ja!?..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:57 schreef wdn het volgende:
Kennen jullie die ondergrondse fietsenstalling in Eindhoven? Die op dat plein tussen de Bijenkorf en de C&A. Die stond tot de rand vol met water hoorde ik op het station
volgens google verkopen http://places.tomtom.com/nl_nl/merk/panama-jack/roermond zequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:19 schreef penny-wise het volgende:
Wie weet welke winkel in Roermond schoenen van Panama Jack verkoopt?
Bij Ziengs (Kloosterwandstraat 22) verkopen ze de Panama Jack enkelbootie, weet niet of dat is wat je zoekt..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:19 schreef penny-wise het volgende:
Wie weet welke winkel in Roermond schoenen van Panama Jack verkoopt?
Cool!..quote:Op zondag 28 augustus 2011 02:08 schreef nattermann het volgende:
Toch nog maar even volgen, ookal woon ik niet meer in Roermond
In elk geval het outletcentrum, parkeerterrein voor de eci, de markt, vlakbij de oranjerie (zie parkeergarage) Em de bovenste is denk ik de die binnenplaats tegenover die fontijn bij de mcdonalds?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:26 schreef Tism het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)imburg-festival.html
Deze foto's zijn gemaakt in Roermond, wie kent de locaties en kan ze benoemen?..
Die bovenste is volgens mij bij die binnenplaats bij de kathedraal om de hoek.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
In elk geval het outletcentrum, parkeerterrein voor de eci, de markt, vlakbij de oranjerie (zie parkeergarage) Em de bovenste is denk ik de die binnenplaats tegenover die fontijn bij de mcdonalds?
Maar dan was daar dus gister het vuurwerk van
De eerste 4 lijken me achter de kathedraalquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:26 schreef Tism het volgende:
Deze foto's zijn gemaakt in Roermond, wie kent de locaties en kan ze benoemen?..
Foto's 1/4: Achter de Kathedraalquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:26 schreef Tism het volgende:
Cafe FF?quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:55 schreef Tism het volgende:
Welke kroeg in Roermond is dit?..![]()
[ afbeelding ]
Correct!..quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:39 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Cafe FF?
(daar was ik gisteren namelijk)
Verrek, ik sta erop zie ik nu pasquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:49 schreef Tism het volgende:
[..]
Correct!..![]()
Deze foto is idd van gisternacht..
Uh Neuh!..quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Verrek, ik sta erop zie ik nu pas
Ben jij stiekem foto's van mij aan het knippen?
Nja was wel directeur in ieder geval.quote:Op maandag 29 augustus 2011 09:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
afscheidsfeest waar Rowwen Heze was, was van directeur Woongoed 2 duizend, niet van Wonen zuid.
Ja jaquote:Op zondag 28 augustus 2011 20:26 schreef Tism het volgende:
[..]
Uh Neuh!..Hoe kan ik nou weten dat jij daar ook bent en dan nog toevallig voor mijn lens gaat staan..
Volgens mij was het niet heel druk, maar ik kon het vanuit mijn huis horen, want het is hemelsbreed 200 meter van mij vandaan.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja ja
Ow ja, dat feest van Woongoed... Helemaal vergeten die bon destijds in te vullenWas het iets?
Jaaaaaaaaa..quote:
Gekke memmen heeft die meid op foto 1.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:26 schreef Tism het volgende:
Even later...........meer info.........quote:Overvallers ontsnappen na winkeloverval in Roermond
In Roermond is een overval gepleegd op een winkel in de Neerstraat. Dat gebeurde donderdagavond.
De overvallers wisten te voet te vluchten. Getuigen zeiden dat de overvallers kort daarna in een auto stapten. De politie zette daarop een achtervolging in met verschillende politiewagens, de Maas over richting Baexem.
De overvallers zijn nog spoorloos. Of ze iets buit hebben gemaakt is onbekend.
Bron: L1
quote:ACHTERVOLGING NA BEROVING IN ROERMOND
ROERMOND - Een groot aantal politiewagens achtervolgden donderdagavond een zwarte VW Golf, die er na een beroving vandoor ging. Het zou gaan om verdachten van een beroving die plaatsvond in een boekenzaak aan de Neerstraat.
Volgens nog onbevestigde berichten zou een nog onbekende dader een greep uit de kassa hebben gedaan van de betreffende boekenzaak. De politie heeft ter plekke een buurtonderzoek opgestart en spreekt met mogelijke getuigen.
De politie achtervolgde vervolgens de verdachte auto, maar een woordvoerder kon verder geen informatie geven over mogelijke aanhoudingen.
Bron: TVELLEF!!!
Ja, met een zwarte volkswagen golf..quote:Op donderdag 1 september 2011 23:49 schreef de_boswachter het volgende:
Laat me raden; de wagen was de politie te snel af, daders zijn ontsnapt?
En die niet bij kunnen houden ?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, het was een zwarte volkswagen golf..
Tja, geen idee, maar er kwamen hier ineens een shitload aan politiewaggels langs gekneurd, minsten 12 ofzo, ik dacht echt ff dat hier de pleuris was uitgebroken in Roermond..quote:Op donderdag 1 september 2011 23:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En die niet bij kunnen houden ?
GTI'tje ofzo?
Cool, die brief wel ook ff hier posten dan, ben benieuwd..quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:04 schreef de_boswachter het volgende:
En dan nog ontsnappen
Als het morgen in de krant staat ga ik een open brief schrijven
Jij wel!..quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:25 schreef sproetjes het volgende:
Ik werk al een hele tijd niet meer in roermond.. Mag ik hier nu ook niet meer posten?![]()
Huh, wat!?..quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:55 schreef Metalfreak het volgende:
Ik las dat ze 10.000 mensen verwachten bij het Stihl Timbersports wereldkampioensschapWie gaat er nu naar een paar zagende mensen kijken? Ik denk dat ze blij kunnen zijn dat er 100 komen, zeker met entreekaarten a 10 euro per stuk
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:05 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat grand prix gebeuren in Roggel de 12e.
Kom je dan helemaal roggel niet in als buitenstaander zijnde of is het alleen een bepaalde route. kan het op internet nl nergens vinden
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013quote:Kaarten F1 Roggel in 3 minuten weg
De 5000 gratis toegangskaarten voor het Formule-1 evenement in Roggel waren donderdagavond in 3 minuten tijd vergeven. Inwoners van Roggel konden met een unieke code een vrijkaart bestellen.
In Roggel racet op 12 september een formule 1-auto door de straten. Dat gebeurt bij de introductie van het glasvezelnetwerk van Vodafone in de gemeente Leudal. De raceauto wordt bestuurd door voormalig wereldkampioen Jenson Button. Het evenement wordt door L1 en de lokale omroep 3ML live uitgezonden.
Ow shit, ik had beter moeten lezenquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah sorry, mijn vraag was niet duidelijk
Ik moet die dag savonds in Roggel zijn, en dat heeft niks met evenement te maken.
Nu heb ik ergens gelezen dat je wel bij het parkeerterrein van de tennisbaan bij de leisterd kunt komen. Ik moet daar vlak in de buurt zijn en vroeg me dus af welke route is afgezet en of ik dus wel op de heide kan komen die dagen of dat ook niet
PM user Vosss ff je vraag, die weet hier vast meer van..quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ah sorry, mijn vraag was niet duidelijk
Ik moet die dag savonds in Roggel zijn, en dat heeft niks met evenement te maken.
Nu heb ik ergens gelezen dat je wel bij het parkeerterrein van de tennisbaan bij de leisterd kunt komen. Ik moet daar vlak in de buurt zijn en vroeg me dus af welke route is afgezet en of ik dus wel op de heide kan komen die dagen of dat ook niet
quote:Maasbrug Roermond blijft open tijdens werkzaamheden
Ook tijdens de werkzaamheden de komende maanden blijft de Maasbrug in Roermond vierbaans.
Dat meldt Rijkswaterstaat. Wel worden de rijstroken een beetje versmald. Fietsers kunnen in beide richtingen gebruik blijven maken van het fietspad. Eerder was het de bedoeling dat automobilisten maar twee rijbanen zouden mogen gebruiken. Verwacht wordt wel dat het verkeer last heeft van de werkzaamheden, die in totaal 10 maanden gaan duren.
Source: L einz!1!
Niet alleen voor jou!..quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zal wel de nodige overlast gaan geven voor mij iedere dag.
Dat scheelt dan weer. Had ook een volledig jaar kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Tism het volgende:
[..]
Niet alleen voor jou!..![]()
Gelukkig duurt het maar 10 maandjes..
De tunnels duurde ook langer hahahaquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat scheelt dan weer. Had ook een volledig jaar kunnen zijn.
Oh hé, hoeveel mensen uit/in Roermond zouden daar iets van mee hebben gekregen, ook van dat multiculti-shit-gebeuren, ik helemaal niets en heb er niet eens moeite voor gedaan..quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dit weekend niet in Roermond geweest.
Hoe was het met de drukte?
Had juist erg graag naar dat Timbersports gebeuren willen gaan, is erg spectaculair om te zien.
Ik ben vrijdag even op het stationsplein geweest bij Congolese muziekquote:Op dinsdag 6 september 2011 23:58 schreef Tism het volgende:
[..]
Oh hé, hoeveel mensen uit/in Roermond zouden daar iets van mee hebben gekregen, ook van dat multiculti-shit-gebeuren, ik helemaal niets en heb er niet eens moeite voor gedaan..
Ook gehoord, op twitter vraagt men het zich ook masaal af, heb echter geen idee wat er te vieren valt..quote:Op woensdag 7 september 2011 21:53 schreef Mederiacvm het volgende:
Iemand enig idee wat voor vuurwerkopslag hier zojuist de lucht in is gegaan? Flink aantal minuten lang geknal. Wat is er aan de hand?
Bij oolderhuuske?..quote:Op donderdag 8 september 2011 08:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
volgens internet een vuurwerkshow bij oolderhuuske
De vraag is natuurlijk of je er wel iets van zou hebben gemerkt als je gewoon in Roermond was geweest.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ik in Rotterdam ook niet
Ben ik eens een keer weg, gebeurt er iets...
Mijn vriendin zei van nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 20:42 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je er wel iets van zou hebben gemerkt als je gewoon in Roermond was geweest.
quote:Gemeente Roermond
Start werkzaamheden groot onderhoud Maasbrug Roermond (N280)
Rijkswaterstaat start vanaf maandag 26 september met de werkzaamheden voor groot onderhoud aan de Maasbrug N280 Roermond. Tijdens de eerste werkweek (van 26 tot en met 30 september) worden voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd. Dat betekent dat er buiten de spits (tussen 09.00 16.00 uur) in deze week 1 rijstrook in beide richtingen beschikbaar kan zijn. Tijdens de vervolgwerkzaamheden zijn steeds twee versmalde rijstroken in beide richtingen beschikbaar voor het verkeer. De werkzaamheden zijn naar verwachting uiterlijk eind mei 2012 gereed.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden zijn noodzakelijk om de veiligheid en doorstroming van het verkeer te waarborgen. Het betonnen brugdek en het asfalt worden aangepakt. Ook aan de onderkant van de brug vinden kleine reparaties plaats. Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is overlast onvermijdelijk, maar Roermond blijft goed bereikbaar.
Bereikbaarheid
Rijkswaterstaat doet er samen met de aannemer, gemeente Roermond en provincie alles aan om de hinder zoveel mogelijk te beperken. De aannemer houdt tijdens de werkzaamheden op de brug steeds twee rijstroken in beide rijrichtingen beschikbaar voor het verkeer. Deze rijstroken zijn versmald en er geldt een max. snelheid van 50km/u. Incidenteel kan s nachts een rijstrook worden afgesloten voor werkzaamheden. Het fietsverkeer blijft tijdens de werkzaamheden in beide richtingen mogelijk.
Meer informatie
Weggebruikers worden tijdig via de media en ter plaatse via de bekende gele borden over de werkzaamheden geïnformeerd. Ga in de genoemde periodes goed voorbereid op reis en mijd zoveel mogelijk gebruik van de Maasbrug Roermond tijdens de spits! Geïnteresseerden die informatie willen ontvangen over de werkzaamheden, mogelijke hinder en achtergronden, kunnen zich aanmelden voor de digitale nieuwsbrief A2 Midden-Limburg, via de website www.rijkswaterstaat.nl/a2middenlimburg.
Fijn, net in de periode dat ik stage moet lopen in Ittervoort. Vandaag op de heenweg geen last gehad.quote:Op maandag 26 september 2011 10:04 schreef Tism het volgende:
En we gaan van start!!!..![]()
Onderstaand persbericht is van Rijkswaterstaat.
[..]
Ander werk zoeken waar je op/met de fiets naar toe kunt gaan..quote:Op maandag 26 september 2011 17:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
ik begin volgende week met werken in Beringe.
Kl*te bereikbaar vanuit Swalmen.
via veerpont Beesel/Reuver is het 35 min. (45 min als veer net wegvaart) over 20km
Via maasbrug is het ook 35minuten maar dan zonder werkzaamheden en bijna 10 kilometer meer.
Via Venlo 42 kilometer en ook circa 35 min. Wat is het beste?
Werk dichtbij zou idd handig zijn, maar helaas niet te krijgen in de richting waar ik werk.quote:Op maandag 26 september 2011 17:42 schreef Tism het volgende:
[..]
Ander werk zoeken waar je op/met de fiets naar toe kunt gaan..![]()
Koop een boot...nee wacht, nog beter...een Solex!..
Persoonlijk zou ik dat een makkelijke keuze vinden en via Venlo rijden. Kun je vrijwel altijd doorrijden.quote:Op maandag 26 september 2011 17:38 schreef Sjoerd102 het volgende:
ik begin volgende week met werken in Beringe.
Kl*te bereikbaar vanuit Swalmen.
via veerpont Beesel/Reuver is het 35 min. (45 min als veer net wegvaart) over 20km
Via maasbrug is het ook 35minuten maar dan zonder werkzaamheden en bijna 10 kilometer meer.
Via Venlo 42 kilometer en ook circa 35 min. Wat is het beste?
knatsjgek! da's unne vettige nummertje jong!..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
oi joi joi - oi joi joi
Alpemarmotte gepromoot
Er gebeurt toch ook nooit wat hier in Roermondquote:
Zjweij ein rundje, mit det luntje,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
oi joi joi - oi joi joi
Alpemarmotte gepromoot
..quote:Roermond zet in op draadloos internet
Momenteel worden er op allerlei niveaus voorbereidingen getroffen voor de aanleg van zo'n netwerk. Zo'n draadloos netwerk zou in 2012 in de lucht moeten kunnen zijn.
Het gaat dan om wifi op straat voor de hele binnenstad. Roermondenaren, bezoekers, toeristen en winkelend publiek krijgen daardoor de mogelijkheid om op straat gratis via hun smartphones of computertablets te internetten.
Wat is de bron?quote:
http://www.limburger.nl/a(...)p_draadloos_internetquote:
Dank je. Ik had al zo'n idee, vandaar de vraag.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:37 schreef Tism het volgende:
[..]
http://www.limburger.nl/a(...)p_draadloos_internet
Astu!..Heb het artikeltje wel ff een beetje ingekort..
![]()
Wat!?..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Met ¤ 300.000 kom je wel een heel eind om draadloos internet aan te leggen. Heb zelf daar ook een pilot mee opgezet. Vraag me wel af wat het tegenwoordig nog brengt.
WiFi aanbieden is leuk en aardig, maar in veel gevallen niet meer dan dat. Veel buitenlandse alternatieven zijn doodgebloed omdat er geen businessmodel achter zat.quote:
Zeker is dat leuk, en wij moeten eens niet zoveel naar buitenlandse faal projecten kijken, wij hoeven niks van hun te leren, wij zijn de Nederlanders en zij moeten maar leren van ons..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
WiFi aanbieden is leuk en aardig, maar in veel gevallen niet meer dan dat. Veel buitenlandse alternatieven zijn doodgebloed omdat er geen businessmodel achter zat.
Daarnaast vraag ik me altijd af wat nu de doelgroep is en op welke wijze het aangeboden gaat worden.
Ben wel eens in &zo geweest, was met carnaval..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:42 schreef de_boswachter het volgende:
Ik moest net denken aan het Kelderke.
Mooi was die tijd.
Enzo
De hamvraag is of je nog geneukt hebt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:52 schreef Tism het volgende:
[..]
Ben wel eens in &zo geweest, was met carnaval..Vond er geen hol aan, was zat en vroeg zo een jong chickie dat naast me stond of ze mijn sjaggie af kon draaien want ik was te zat om het zelf nog te kunnen..
Joa det kon se waal..
Goed avondje gehad daarna, met haar..
Ja natuurlijk..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De hamvraag is of je nog geneukt hebt.
Wat!?..quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:54 schreef Metalfreak het volgende:
Het viel me trouwens net op dat de markt steeds meer een stadse en goeie uitstraling heeft
..quote:
De terrasjes bijvoorbeeld, het plein ziet er in elk geval niet meer zo leeg en doods uit als van tevoren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:45 schreef Tism het volgende:
[..]
Wat!?..Hoezo!?..
Wat is er veranderd dan!?..
Pff, nu alquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 01:07 schreef Tism het volgende:
Ohw, en na vannacht kerstversiering door de hele stad..
Ja, ik heb zelf de draadbakken vol dennentakken-slingers al op diverse plekken zien staan, en iemand zei dat ze vannacht al druk bezig waren met het ophangen daarvan..quote:
Zal niet de laatste zijn.... Dit concept is leuk, een aantal jaren. Over 20 jaar is Roermond het Detroit van NL.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:39 schreef doctor.starbucks het volgende:
mmm en toen sloot de Helly Hansen in de outlet; 6 november
nu al dikke aanbiedingen; skibroek van 220 voor 39
Preciesquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zal niet de laatste zijn.... Dit concept is leuk, een aantal jaren. Over 20 jaar is Roermond het Detroit van NL.
true true!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Precies
Al die winkelprojecten is leuk en aardig voor de werkgelegenheid.
Maar niet iedereen wil de rest van zijn leven in een winkel werken.
Daarnaast moet er naast winkelaanbod ook genoeg woonaanbod zijn.
En dat is (buiten de dure sector) iets wat in Roermond er aan mist.
Het is inderdaad een beetje krom. Het banenaanbod is juist niet echt bijzonder hoogopgeleid, terwijl de huizen er wel op gericht zijn. Maar dat project nu aan de andere kant van het spoor (t.o.v. het centrum) dat is toch gericht op starters of niet? Overigens denk ik wel dat er altijd genoeg personeel is voor de winkels.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 07:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Precies
Al die winkelprojecten is leuk en aardig voor de werkgelegenheid.
Maar niet iedereen wil de rest van zijn leven in een winkel werken.
Daarnaast moet er naast winkelaanbod ook genoeg woonaanbod zijn.
En dat is (buiten de dure sector) iets wat in Roermond er aan mist.
Ik zou niet weten waarom je überhaupt door een McDrive zou willen... Die rotzooi die toch al nergens naar smaakt in de auto, die vervolgens nog drie weken naar het interieur van een McDonald's ruikt... Wat is precies het probleem van even de auto op de parkeerplaats zetten en naar binnen lopen? Maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op zondag 23 oktober 2011 09:06 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Ok bedankt.
Ik zou het wel prettig vinden als er ook een McDrive in Roermond zou komen.
Nu moet je daarvoor altijd wel naar Echt, Nederweert, Kessel of Duitsland hier in de buurt.
Ik ga zelf meestal naar Echt of Nederweert en 's nachts ook regelmatig eens naar Wickrath (even ten zuiden van Mönchengladbach) welke altijd van 6 uur 's ochtends tot 5 uur 's nachts open is, leuk om 's nachts na het biljarten of uitgaan nog even te chillen (Mc Cafe!) als er toch niets anders meer te doen is.
Maar idd, erg logisch lijkt het me niet met een BK en KFC reeds aanwezig op die locatie.
Een roddel zal het dus idd wel geweest zijn dan.
Sowieso MacDonalds...quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je überhaupt door een McDrive zou willen... Die rotzooi die toch al nergens naar smaakt in de auto, die vervolgens nog drie weken naar het interieur van een McDonald's ruikt... Wat is precies het probleem van even de auto op de parkeerplaats zetten en naar binnen lopen? Maar dat zal wel aan mij liggen
Dat ook nog eens, maar er zijn zat eettenten waar je voor minder geld lekkerder gegeten hebt.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:32 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Sowieso MacDonalds...
Moet je s'avonds eens kijken daar wat voor petjes en paupers daar rondhangen...
Ga je niet voor de gezelligheid meer heen...
Dat ook ja.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ook nog eens, maar er zijn zat eettenten waar je voor minder geld lekkerder gegeten hebt.
Haha daar zit wat in inderdaad, al moet ik zeggen dat de sfeer bij een Duitse mac zoals in Wickrath heel anders is dan bij een mac hier in Nederland.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je überhaupt door een McDrive zou willen... Die rotzooi die toch al nergens naar smaakt in de auto, die vervolgens nog drie weken naar het interieur van een McDonald's ruikt... Wat is precies het probleem van even de auto op de parkeerplaats zetten en naar binnen lopen? Maar dat zal wel aan mij liggen
Dat dus.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat ook nog eens, maar er zijn zat eettenten waar je voor minder geld lekkerder gegeten hebt.
niet 100% maar wel een gok.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:56 schreef Tism het volgende:
Net voor of na de kruising Wilhelminasingel (N280)/Mijnheerkensweg staat sinds een week een grote gele paal met een camera erop, in de tussen berm. Ook liggen er aan beide zijden dikke zwarte kabels over de weg gespannen, weet iemand waarvoor dit is en waarom die er staat?..
Bij mijn weten zijn dat altijd verkeerstellers. Nog nooit een snelheidsmeting op die manier gezien.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:06 schreef Mederiacvm het volgende:
De werkzaamheden zijn toch al enige tijd geleden begonnen?
Daarnaast: er liggen 2 meetkabels, hiermee wordt bij mijn weten wel snelheid gemeten, echter niet traceerbaar op een specifiek voertuig (of niet???)
..quote:Burgemeester Henk van Beers stapt op
Burgemeester Henk van Beers van Roermond legt per 1 februari 2012 zijn functie neer. In een brief aan de gemeenteraad stelt hij 'met pijn in het hart' te hebben beslist om met pensioen te gaan.
Roermond
Van onze verslaggever
Van Beers heeft via de gouverneur inmiddels zijn ontslag ingediend bij de koningin.
http://www.limburger.nl/a(...)k_van_Beers_stapt_op
Ik nomineer Tismquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:27 schreef Mederiacvm het volgende:
Burgemeesters mogen blijven doorwerken tot hun 70e.
Zoveel pijn zal er dan wel niet zijn, hij had rustig z'n termijn kunnen afmaken.
Wel interessant te zien wie er nu weer naar Roermond gehaald wordt (stiekem hoop ik dat er iemand komt die het Roermonds, of in ieder geval het Limburgs, wel machtig is.)
Laat het gespeculeer maar beginnen.
Tsja hij kan langer doorwerken maar dan krijgt. hij een stuk minder pensioen. Denk dat 99,9% van de werkende mensen hetzelfde zou doen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:00 schreef Metalfreak het volgende:
"met pijn in het hart", yeah right..
Maar hoe oud is die kerel? Toch nog lang geen 65 of wel? Lekker voorbeeld geef je dan...
Ik zou het ook doen hoor, maar dan moet hij niet zeggen "met pijn in het hart", dan moet hij gewoon toegeven dat hij het voor het geld doet.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Tsja hij kan langer doorwerken maar dan krijgt. hij een stuk minder pensioen. Denk dat 99,9% van de werkende mensen hetzelfde zou doen.
Ja dat dacht ik al..quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:33 schreef nattermann het volgende:
Ik mis Roermond
Vandaag hier in Geleen godverdomme geen enkele supermarkt open
maar jij bent dan wel weer zo in Glanerbrook op zondagavond, dat is vanuit Roermond een stuk verderquote:Op maandag 31 oktober 2011 00:33 schreef nattermann het volgende:
Ik mis Roermond
Vandaag hier in Geleen godverdomme geen enkele supermarkt open
Bij het Brunke ?quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:30 schreef Tism het volgende:
Ik heb zo een puik leren jasje uniek in zijn soort, op sommige plekken beginnen de naden los te laten en de binnenvoering is aan vervanging toe, weet iemand een adresje in Roermond waar ik hem kan laten reviseren?..
Naald en draad? Ligt in de neerstraat.quote:Op maandag 31 oktober 2011 00:30 schreef Tism het volgende:
Ik heb zo een puik leren jasje, uniek in zijn soort, op sommige plekken beginnen de naden los te laten en de binnenvoering is aan vervanging toe, weet iemand een adresje in Roermond waar ik hem kan laten reviseren?..
Jajajajaja, en jij heb daar zeker zo leren mauwen, ouwehoer jij..quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bij het Brunke ?
Als je een leren jasje hebt dan heb je ook leren pijpen, vandaar.
Zou kunnen idd, ik ga er een langs..quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Naald en draad? Ligt in de neerstraat.
Wordt er weer een nieuwe kroeg geopend in het pand van Zaal Acht?quote:Helaas hebben we het optreden van Autopilot moeten verplaatsen naar een andere datum vanwege geluidsredenen. Ze zijn vrijdagavond wel te bewonderen in het oude "zaal acht". Nadere info volgt
Ahja, heb ik iets over vernomen idd, voorals nog alleen maar roddels en vage klets aan de toog, hoe het nou precies zit ga ik ff voor jou uitzoeken, samen met de raad van 13, nadere info volgt..quote:Op woensdag 2 november 2011 17:15 schreef Metalfreak het volgende:
Tism, nieuwe burgemeester van Roermond, jij weet dit vast: op de Facebook pagina van de Kade lees ik dit:
[..]
Wordt er weer een nieuwe kroeg geopend in het pand van Zaal Acht?
Hopelijk weer met Hertog Jan![]()
Thanks!quote:Op woensdag 2 november 2011 17:39 schreef Tism het volgende:
[..]
Ahja, heb ik iets over vernomen idd, voorals nog alleen maar roddels en vage klets aan de toog, hoe het nou precies zit ga ik ff voor jou uitzoeken, samen met de raad van 13, nadere info volgt..
De schavuit (voormalig Zaal 8) is iig vrijdag openquote:Op woensdag 2 november 2011 18:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thanks!Ben eigenlijk wel benieuwd, wie weet is er nog wat te doen op de Zwartbroekstraat
Kun je er niet zelf even naartoe lopen?quote:Op zondag 13 november 2011 13:52 schreef Tism het volgende:
Kan nergens de intocht van de Sint @ Roermond live volgen via televisie of internet!..
Ja, dat had ik ook kunnen doen..quote:Op zondag 13 november 2011 15:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kun je er niet zelf even naartoe lopen?
Of denk ik nu weer te logisch?![]()
Zit Guus er weer in, of moet hij nog wat centjes terug betalen aan de Belastingdienst?quote:Op woensdag 2 november 2011 18:54 schreef Maureentje het volgende:
[..]
De schavuit (voormalig Zaal 8) is iig vrijdag openBand van mijn buurman speelt er dan.
En, zijn we nu alweer een beetje trots op onze stad als geboren Roermondenaren?..quote:Roermond weer Limburgse Gemeente van het Jaar
Roermond is opnieuw verkozen tot Limburgse Gemeente van het Jaar. De prijs wordt elk jaar toegekend door het economisch instituut Etil. Dat beoordeelt onder meer de werkgelegenheid, de huizenmarkt en het welzijnsniveau. Ook Horst aan de Maas en Schinnen waren in de race voor de prijs.
Vorig jaar was Roermond ook de beste gemeente, het jaar daarvoor Leudal.
Onzettendquote:Op woensdag 16 november 2011 19:48 schreef Tism het volgende:
[..]
En, zijn we nu alweer een beetje trots op onze stad als geboren Roermondenaren?..
Die opmerking klinkt mij heeeeeeeeeeel bekend in de oren, bijna al mijn vrienden en vriendinnetjes zijn vertrokken omdat ze elders wel werk konden vinden van hun niveau, en diegene die hier wel nog wonen werken allemaal buiten de stad waar ze wel iets konden vinden..quote:Op woensdag 16 november 2011 21:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
OnzettendAlleen zie ik wat betreft werkgelegenheid nog steeds niet waar in Roermond iemand met een HBO informatica opleiding terecht zou kunnen. In Venlo daarentegen...
Hier heb ik dezelfde ervaringen. Ook tijdens de reünie van de middelbare school vorig jaar merkte ik dat een groot aantal mensen afscheid had genomen van de regio, voornamelijk vanwege het gebrek aan werkgelegenheid. Volgens mij werkte bijna niemand in Roermond zelf.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:31 schreef Tism het volgende:
[..]
Die opmerking klinkt mij heeeeeeeeeeel bekend in de oren, bijna al mijn vrienden en vriendinnetjes zijn vertrokken omdat ze elders wel werk konden vinden van hun niveau, en diegene die hier wel nog wonen werken allemaal buiten de stad waar ze wel iets konden vinden..
Swalmen heeft toch nog de brandweerkazerne? Volgens mijn vrouw is er een nieuw gebouw aan de Gevarenquote:Op woensdag 23 november 2011 19:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Na bijna 5 jaar Roermond bij Swalmen (ja je leest het goed) heeft Swalmen veel moeten weggeven.
Bibliotheek weg
Burgerservicecentrum weg
Brandweerkazerne weg
Burgemeester van Beers weg
Raadslid Huub Boots stopt.
Nog even en de Boukoul wordt afgebroken
Overigens volgend seizoen ook geen eneco tour in Roermond ivm de hoge kosten
Oh ja en het blijft me een raadsel waarom dit alles weg gaat ivm bezuinigingen terwijl het nieuwe kantoor van de gemeente 10miljoen moet kosten.
Jij zegt het, ik dacht het..quote:Op woensdag 23 november 2011 20:49 schreef de_boswachter het volgende:
Las het ja. En maar doorgaan met bouwen, van Pol en collega's.
Als van Rey dat kantoor bij het outlet niet door de strot had geduwt bij de gemeente, dan was dit gebouw van de BD wellicht ideaal geweest.
..quote:Leegstand begint al langzaam. Zoals ik ook verwacht dat het outlet over 20 jaar niet het succes van nu meer heeft. Toevallig juist een reportage dat meubelboulevards veel leegstand kennen, was 10 jaar geleden ook zo'n hype.
Dat je daar in de toekomst nog wel eens gelijk in kunt krijgen ja..quote:Op woensdag 23 november 2011 21:17 schreef de_boswachter het volgende:
Die smilie... wil dat zeggen dat je het eens bent?
Zou ik niet zo zeker van zijn. In Remscheid (ten Oosten van Dusseldorf, ten zuiden van het Roergebied) zijn momenteel vergevorderde plannen voor een Outlet te bouwen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:54 schreef penny-wise het volgende:
Zolang het Outlet een beetje rouleert met de winkels en meegaat met de merken, dan zie ik voor het Outlet nog wel een lange levenscyclus.
Tevens blijven de Duitsers toch wel komen.
70 jaar geleden al en over 10 jaar ook wel
het bewuste artikel van de site van de limburgerquote:Op woensdag 23 november 2011 20:45 schreef Tism het volgende:
En de Belastingdienst vertrekt ook uit Roermond (niet dat ik ze ga missen) naar Heerlen en/of Maastricht, las ik eerder vandaag/gisteren, daar aan het Zwartbroekplein komt dus ook een joekel van een kantoorgebouw leeg te staan..
quote:Mogelijk vertrek Belastingdienst uit Roermond
De Belastingdienst verdwijnt mogelijk uit Roermond. Het college van B en W heeft gouverneur Theo Bovens opgeroepen Roermond te steunen bij de strijd om de 250 banen van de dienst te behouden.
Roermond
Door Bram van der Heijden
Een woordvoerder van de Belastingdienst bevestigt dat er wordt gesproken over een eventueel vertrek uit Roermond. "We willen de komende jaren het aantal kantoren gaan inkrimpen zodat we efficiënter kunnen werken. Minister Donner van Binnenlandse Zaken heeft recent een aantal concentratielocaties aangewezen waar meerdere overheidsinstellingen kunnen worden ondergebracht.” In Limburg is gekozen voor Zuidstad, waarmee wordt gedoeld op Heerlen en Maastricht.
Daar zouden, mocht de Belastingdienst Roermond verlaten, de ambtenaren naar toe verhuizen. Volgens de woordvoerder van de Belastingdienst valt het definitieve besluit over het Roermondse kantoor in het eerste kwartaal van 2012. In Roermond werken ruim 250 mensen. Ook in de Kamer wordt nog gepraat over de concentratieplannen.
De gemeente Roermond maakt zich grote zorgen over de keuze voor ‘Zuidstad' als concentratielocatie in Limburg. Zo zou in Roermond volgens het college van B en W ongeveer de helft van alle overheidskantoorruimte verdwijnen (zo'n 22.000 vierkante meter). Terwijl landelijk gemiddeld zo'n 25 procent van de kantoorruimte van de rijksoverheid verdwijnt als gevolg van de bezuinigingen. "Roermond wordt onevenredig zwaar getroffen”, zo schrijft het college. Vorig jaar werd al bekend dat het Openbaar Ministerie aan het eind van 2011 vertrekt uit de bisschopsstad.
Daarbij gaat het om 110, voornamelijk hoogopgeleide, medewerkers. Roermond geeft in de brief aan de gouverneur, waarvan ook een exemplaar naar premier Mark Rutte is gegaan, ook aan hoeveel banen bij rijksoverheidsdiensten in de stad verloren zijn gegaan. Zo vertrok onder andere de Arbeidsinspectie (135 werknemers), het Kadaster Limburg (105 werknemers) en werd de gevangenis gesloten (200 werknemers).
Gouverneur Theo Bovens heeft nog niet gereageerd op de brief van Roermond. "Aan het eind van deze maand zal het worden besproken in GS”, zegt een woordvoerder.
En weer een hoop banen voor hogeropgeleiden weg...quote:Op woensdag 23 november 2011 22:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
het bewuste artikel van de site van de limburger
[..]
Bij de neukbunker (ursulacomplex). Die is dicht, nu hotel.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:01 schreef Tism het volgende:
Huh!?..Welke gevangenis is gesloten?..
Toch niet de Penitentiaire Inrichtingen Zuid-Oost?..
Gelukkig wel genoeg banen in Roermons voor cassieres, verkopers en koffieschudders.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En weer een hoop banen voor hogeropgeleiden weg...
Ja, die ja!..quote:Op woensdag 23 november 2011 23:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bij de neukbunker (ursulacomplex). Die is dicht, nu hotel.
God-ver-de-kut!!!..quote:Op woensdag 30 november 2011 20:44 schreef de_boswachter het volgende:
OMFG LAURA VAN RIEL HEEFT DEZE WEEK DE LAATSTE UITZENDING GEDAAN BIJ L1![]()
![]()
![]()
WTF!? Mèn!..quote:Veel achterdeuren en auto's niet afgesloten in Roermond
De politie heeft de afgelopen maand drie keer preventieve controles uitgevoerd in diverse Roermondse wijken. Daarbij werd gecontroleerd of deuren van woningen en auto's afgesloten waren.
Per avond werden rond de 200 woningen bekeken.
Daarbij bleek dat enkele tientallen achterdeuren niet dicht waren. Ook auto's werden niet altijd afgesloten. In één voertuig zat zelfs nog de sleutel in het contactslot. Diverse keren werden mensen totaal verrast door de politie die ineens in de woonkamer stond. Toch konden bewoners volgens de politie de actie wel waarderen.
De controles in de wijken Kitskensberg, Kapel en de Kemp krijgen vanwege het succes een vervolg in het voorjaar.
http://www.l1.nl/L1NWS/_p(...)_hasclickpage/1_1013
Geweld is niet de oplossing, je kunt beter een mailtje sturen naar PowNieuws/ned..quote:Op donderdag 1 december 2011 18:42 schreef de_boswachter het volgende:
Zou je dan straf krijgen als je zo'n agent dan vol ene in zijn gezicht beukt ?
Want hij komt feitelijk ongewenst binnen....
Done!..quote:Op donderdag 1 december 2011 18:43 schreef Tism het volgende:
[..]
Geweld is niet de oplossing, je kunt beter een mailtje sturen naar PowNieuws/ned..
quote:
Wie weet...wie weet..quote:Op donderdag 1 december 2011 19:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Laat me raden, morgen komt er een Rutger bij de Kemp achterom binnen
Het is wel Pownews he, ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte bij die uitzendingenquote:Op donderdag 1 december 2011 19:26 schreef Tism het volgende:
[..]
Wie weet...wie weet..![]()
Al denk ik niet dat het verder zo'n hot issue zal worden..
Een oud-klasgenoot organiseert dit.quote:Vrijdag 23 december (van 15.00 uur tot 21.00 uur) en zaterdag 24 december (van 14.00 uur tot 18.00 uur) maken een aantal muzikanten muziek op het kiosk op het Munsterplein te Roermond.
JIJ KOMT TOCH OOK EVEN KIJKEN EN EEN DUIT IN HET ZAKJE (/ DE COLLECTEBUS) DOEN?!?!?
Een Japans restaurant zag ik straks. Niets voor mij dusquote:Op vrijdag 23 december 2011 00:22 schreef sinadO het volgende:
Ik zag dat ze Mediteran op de hoek bij het Wilhelminaplein/Venloseweg leeggehaald hebben. Wat zit er nu in? Er brandt in ieder geval weer licht...
Nee wel in m'n dörpke, ben er nog brak vanquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, mensen nog op stap geweest gisteravond in de stad?
Yep!..quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, mensen nog op stap geweest gisteravond in de stad?
Ah, dus je weet ook hoe de jaarlijkse after-kerstmis-kater voelt?quote:
Heel de dag koppijn gehad, ik begin me nu pas weer een beetje beter te voelen, het was weer gezellig druk bij FF, ja..quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, dus je weet ook hoe de jaarlijkse after-kerstmis-kater voelt?
Was druk inderdaad.
Ja klopt, maar hebben we weer in hetzelfde café gestaan zonder dat ik weet wie je bentquote:Op dinsdag 27 december 2011 17:58 schreef Tism het volgende:
[..]
Heel de dag koppijn gehad, ik begin me nu pas weer een beetje beter te voelen, het was weer gezellig druk bij FF, ja..![]()
Er had wel wat meer afwisseling in de muziek, die er gedraaid, werd, mogen zijn..
Hahaha, ja..best grappig eigenlijk hè!?..quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hebben we weer in hetzelfde café gestaan zonder dat ik weet wie je bent
Een waardeloze betekenis dus, totaal onnodig..quote:Op donderdag 29 december 2011 22:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Het nut ervan: Cultuur uitwisselen.
Gemeente krijgt op dat soort dingen flink subsidie van europese wegen uit.
Ben zelf ook al 3x in Marktredwitz en 1x in Nepomik.
Cultuur snuiven was dan bij mij niet meer dan een gezellig weekend met een bus vol Swalmenaren op pad.
Altstadtfest in Marktredwitz
Dan mag Vrazjnovik - of hoe die Kroatische partnerstad ook heet - meteen een groot deel van de Donderberg-bevolking hebben, prima deal!quote:Op donderdag 29 december 2011 23:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wisselden ze maar eens wijven uit dan. Zo'n lekkere geile Kroaatse is nooit mis.
Vanmiddag liep er één achter mij in de stad te ouwehoeren, die zag er niet slecht uit, jammer dat haar pooier/vrouwtjeshandelaar erbij was, en ik geen contanten op zak had..quote:Op donderdag 29 december 2011 23:17 schreef de_boswachter het volgende:
Wisselden ze maar eens wijven uit dan. Zo'n lekkere geile Kroaatse is nooit mis.
Mwah, daardoor worden ook andere culturele evenementen georganiseerd bij ons zoals concerten van muziekverenigingen enz. Misschien dat jij niet helemaal in de doelgroep valt, maar goedquote:Op donderdag 29 december 2011 22:46 schreef Tism het volgende:
[..]
Een waardeloze betekenis dus, totaal onnodig..![]()
En wat de/een stad (gemeente) alleen maar om en om bakken vol geld kost, en waar bijv. zo'n Truus en Sjeng op Kitskensberg of andere bewoners van een stad of gemeente helemaal geen fuck aan hebben..![]()
Goed, fijn om te weten...afschaffen die handel..
+1 juist een verrijking voor de stad.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Mwah, daardoor worden ook andere culturele evenementen georganiseerd bij ons zoals concerten van muziekverenigingen enz. Misschien dat jij niet helemaal in de doelgroep valt, maar goedHet biedt bijvoorbeeld Truus en Sjeng die toch al zo weinig de deur uit komen wel weer een mogelijkheid tot een avondje uit.
Swalmen had inderdaad altijd zeer goede contacten met Marktredwitz en Nepomuk. Mijn ouders zijn ook al heel wat keren met zo'n culturele uitwisselingsreis meegeweest naar beide plaatsen. In Marktredwitz ben ik zelf ook een keer geweest. Zuipen op het AltstadtfestEn voor zover ik weet, kost zoiets ook bijna niets voor de gemeente zelf.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
+1 juist een verrijking voor de stad.
Munsterplein denk ik.quote:Op zondag 1 januari 2012 14:21 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb laatst in het centrum(waar die Kerk?klooster? staat= pleintje) een heerlijke kop koffie en een apfelstrudel genuttigd. Was een cafe met een wit canvas dat als terras diende,vrij groot als je vanaf het station komt aangelopen door de straatjes heen.
Ja, inderdaad. Vanmiddag op de fiets naar de Gamma: heenweg ging super, wind in de rug, minimaal hoeven bijtrappen. Terugweg was een heel ander verhaal, halverwege in Maasniel bijna afgestapt om te lopen...quote:
Vraag me meer af, is er dit jaar buiten Swalmen weer een Swalmer prins in Groot Roermond?quote:Nog even wat anders, iemand al enig idee wie onze nieuwe Sjtadsprins wordt?
Held! Op de fiets naar Gamma (en weer terug)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:44 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Vanmiddag op de fiets naar de Gamma: heenweg ging super, wind in de rug, minimaal hoeven bijtrappen. Terugweg was een heel ander verhaal, halverwege in Maasniel bijna afgestapt om te lopen...
voor iedereen nog de beste wensen
Nog even wat anders, iemand al enig idee wie onze nieuwe Sjtadsprins wordt?
Ik was dan ook bijzonder trots op mezelfquote:Op woensdag 4 januari 2012 10:16 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
Held! Op de fiets naar Gamma (en weer terug)
Yup! zitten aan de rechterkant naar ik meen als je de zaak verlaat en rechts afslaat en doorloopt.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:05 schreef de_boswachter het volgende:
Munsterplein denk ik.
Waar de Sting en Douglas ligt?
Volgens mij is dat voorlopig nog het best bewaarde geheim van Roermond, denk dat je nog even geduld moet hebben totdat de officiële trekking is geweest..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:44 schreef Mederiacvm het volgende:
Nog even wat anders, iemand al enig idee wie onze nieuwe Sjtadsprins wordt?
..quote:15/01/2012 Middaag van de nuuje Sjtadsjeugprins van D'n Uul
Theaterhotel de Oranjerie
Waem waert de nuuje Jeugprins 2012?
Zondaag 15 januari vanaaf 14.11 oer is idderein van herte welkom in De Oranjerie. Dao waert deze middaag, dae in ’t thema van James Bond sjteit, bekint gemaak waem de opvolger waert van Prins Goof I.
De nuuje Uulesjlager zal ten geheure waere gebrach en de PK, Kinjergarde, Jeuggarde en Damesgarde zeen ouch van de partie. Ouch zeen d’r veur de kinjer leuke sjpelkes mit nog leukere prieze. Dao naeve is d’r eine verkleidwedsjtrijd. Het thema is zoals gezag James Bond en daegene dae zich ’t sjoonste in James Bond sjtiel verkleidt maak kans op eine sjitterende hoofpries!
Ouch benuujd waem dit jaor Sjtadsjeugprins van D’n Uul waert? Kom dan 15 jannewarie vanaaf 14.11 oer verkleidt in James Bond-sjtiel nao de Salle de Fête in de Oranjerie.
De antree is veur nieks!
Ik heb 6 jaar bij de PK gespeeld, ook daar was vooraf niet meer bekend dan wat er op het gastenbook op de Uulesite werd gespeculeerd.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:40 schreef Tism het volgende:
Mijn nichtje danst trouwens bij de Damesgarde, maar volgens mij weten die vooraf ook niet meer dan de pasjes van de go-go dans..
bron: limburger.nlquote:Jos Verstappen rijdt in op ex-vriendin
Voormalig Formule 1-coureur Jos Verstappen is woensdag aangehouden omdat hij op zijn 24-jarige ex-vriendin zou zijn ingereden. Dat zou in de nacht van dinsdag op woensdag rond half vier zijn gebeurd, op de Wilhelminasingel in Roermond.
Roermond
Door Jos Emonts
De Roermondse ex-vriendin liep bij het incident kneuzingen en schaafwonden op. Zij moest in een ambulance worden behandeld. De politie zocht direct na het incident vergeefs naar Verstappen, die in zijn auto was weggereden. Verstappen meldde zich de volgende ochtend zelf op het politiebureau in Roermond, waar hij werd gearresteerd.
Geen idee, wel eens iets over gehoord idd, maar da's wel al een hele tijd geleden..quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:00 schreef de_boswachter het volgende:
Hij had die toch pasgeleden al in elkaar gebeukt ? (wat hij ontkende).
Burnouts maken in Roermond.quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:15 schreef Tism het volgende:
[..]
Geen idee, wel eens iets over gehoord idd, maar da's wel al een hele tijd geleden..![]()
Wat doet hij tegenwoordig, eigenlijk?..![]()
Oh! Dat vind ik wel cool..quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:52 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Burnouts maken in Roermond.
Jos is tegenwoordig druk in de kartbusiness. Tuning en dergelijke
Zijn zoontje Max is een groot talent.
Woont hij in een Caravan?..quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:08 schreef Metalfreak het volgende:
Zoals ik op de FP al zei: Eens een kamper, altijd een kamper...
Het is niet zo dat die familie van de beste komaf was... Zo stond het altijd in Montfort en omstreken bekend...quote:
Woonwagenkamp inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is niet zo dat die familie van de beste komaf was... Zo stond het altijd in Montfort en omstreken bekend...
Het incident gebeurde in Roermondquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:28 schreef Iwanius het volgende:
zo maar even voor de neus weg: Wat heeft Jos V te maken met Roermond en dus STA? Hij komt uit Montfort naar ik meen.
En dankzij de p2000 ticker en andere social media weten we ook gelijk het adres van Jos V zijn ex vriendin in Roermond.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:32 schreef knep het volgende:
[..]
Het incident gebeurde in Roermond. Daarnaast zit ie daar ook in de lik.
Hij meende in Roermond een grindbak te zien waarin hij z'n auto wilde parkeren, alleen jammer dat z'n er net voor stond.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:28 schreef Iwanius het volgende:
zo maar even voor de neus weg: Wat heeft Jos V te maken met Roermond en dus STA? Hij komt uit Montfort naar ik meen.
Er wordt gesproken over MH: eerst zien, dan geloven.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:23 schreef Tism het volgende:
Op Twitter is de Sjtadsprins van D'n Uul al bekend, check (Follow #Remunj), maar dit is wat mij betreft nog steeds speculatief tot de officiële onthulling..
was ..... daarbij ? (kan post niet deleten ,dus naam weggehaald)quote:Op vrijdag 6 januari 2012 19:31 schreef Tism het volgende:
Oke, ik weet het nu zeker...Het is dus toch die griet, waarvan ik dacht dat zij het was, en ik weet ook weer waar ik haar van ken, zij kwam voorheen wel eens in de kroegen waar ik ook altijd aan de bar hing, en zij was toen meestal in gezelschap van een paar aardige gasten van de Nomads..![]()
Ik snap nu wel waarom Josje 2 weken langer in voorarrest mag blijven van de rechter..![]()
Heel verstandig..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 02:39 schreef Maureentje het volgende:
[..]
was ..... daarbij ? (kan post niet deleten ,dus naam weggehaald)
Cor Bosman, die heeft samen met zijn vrouw het "Kapels" winkeltje aan de Kapellerlaan in Roermond.quote:De PVV-statenfractie in Limburg is vrijdagochtend in spoedvergadering bij elkaar gekomen na publicaties in deze krant over een uitgelekte e-mail. Het PVV-Statenlid Cor Bosman heeft daarin collega-Statenlid Selçuk Öztürk van de PvdA "een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken” genoemd.
Maastricht
Door Paul Bots
De e-mail was gericht aan partijgenoten, maar lekte vrijdag uit.
Bosman deed die uitlating in een e-mail aan twintig partijgenoten. Aanleiding was een interview dat Öztürk gaf aan het blad Typisch Roermond. De mail was volgens Statenlid Harm Uringa voor hem in juli vorig jaar de aanleiding om de PVV de rug toe te keren en de eigen Onafhankelijke Statenfractie op te richten. Dit vooral omdat volgens hem de partijtop - in de persoon van fractieleidster Laurence Stassen - niet ingreep.
Stassen stemde bijna drie maanden na de mail nog voor Bosman als beoogd PVV-gedeputeerde in Limburg. Doordat buiten Stassen, Michael Heemels en Bosman zelf niemand de Roermondenaar steunde, werd toch Antoine Janssen als eerste kandidaat naar voren geschoven.
Stassen reageerde op de mail van Bosman met de mededeling dat het uitlekken van deze woorden grote gevolgen voor de PVV zou kunnen hebben. Donderdagavond stelde ze dat ze terdege heeft ingegrepen. "We hebben hier een hartig woordje over gesproken in de fractie. Cor heeft daar zijn excuses aangeboden. De fractie, inclusief Uringa, nam daar genoegen mee.”
Ook Bosman zelf zegt dit. "Ik heb gezegd dat het niet correct is geweest en dat ik het niet weer zou doen.” Volgens Bosman is de intentie van Uringa duidelijk. Die wil de PVV beschadigen, stelt hij. "Ik kan maar één kwalificatie geven: Uringa is een narcistische zak die de PVV als springplank heeft gebruikt om in de Staten te komen.”
Uringa meldde de uitlatingen van Bosman vorig jaar persoonlijk bij partijleider Geert Wilders. Die zou beloofd hebben in te grijpen, nadat Uringa had gedreigd bij de Eerste Kamerverkiezingen op een andere partij te stemmen.
Selçuk Öztürk liet gisteren weten ‘zwaar ontdaan' te zijn door de mail van Bosman. "Ik denk dat ik er het beste aan doe om morgen met mijn fractie te bekijken welke stappen we ondernemen. Nu zou ik te veel uit emotie reageren.”
Meer over deze zaak in de krant van vrijdag.
Serieus? Daar zat een aantal jaren geleden toch iemand anders in?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:28 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Cor Bosman, die heeft samen met zijn vrouw het "Kapels" winkeltje aan de Kapellerlaan in Roermond.
Dat is al heel lang geleden. Ik woonde aan de Kapellerhof vanaf 2000 en toen zaten ze er al geloof ik.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:50 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Serieus? Daar zat een aantal jaren geleden toch iemand anders in?
Afgelopen nacht hier ook om half 1quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:25 schreef Tism het volgende:
Godver, der loopt hier een Fanfare door de straat..
Ja dat gaat helaas niet meer...ze zijn gelukkig alweer doorgelopen..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:48 schreef Maureentje het volgende:
[..]
hahahahafilm t en post t hier
Als ze maar niet hierheen komenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:53 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja dat gaat helaas niet meer...ze zijn gelukkig alweer doorgelopen..
Nou, ik zei tegen hun dat ze maar ff snel naar de Mariagardestr. moesten gaan met hun gehoempaloompapa, omdat daar iemand met een kratje bier op hun stond te wachten, dus..wie weet..quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:56 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Als ze maar niet hierheen komen
Waarschijnlijk de PK die met de prins hun eerste Heilige Huuskes van dit jaar bezoeken.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:25 schreef Tism het volgende:
Godver, der loopt hier een Fanfare door de straat..
Hou eens opquote:Op zondag 15 januari 2012 00:05 schreef Tism het volgende:
[..]
Nou, ik zei tegen hun dat ze maar ff snel naar de Mariagardestr. moesten gaan met hun gehoempaloompapa, omdat daar iemand met een kratje bier op hun stond te wachten, dus..wie weet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |