Hoi Martijn,
Ik weet niet of ik helemaal de juiste persoon ben om antwoord te geven op je vraag, aangezien ik helemaal geen last heb van craving mbt alcohol. Alhoewel ik mijn hele leven behoorlijk veel heb gezopen, kreeg ik de Baclofen voorgeschreven om mijn benzodiazepine gebruik te verminderen. Overigens was de conclusie van mijn psychiater wel dat ik afhankelijk ben geraakt aan de Benzo's, vanwege mijn alcohol gebruik, en de daardoor ontstane angst / spanningsklachten.
Vanaf de dag dat ik met de Baclo ben begonnen, ben ik gestopt met drinken, en is mijn behoefte aan Benzo's sterk afgenomen. Helemaal zonder Valium lukt me nog steeds niet, ik ben dan ook nog een beetje aan het experimenteren met de dosering vd Baclo. Slik nu 80 tot 100 mg per dag. Dat lijkt overigens wel te werken. Ook ik zit in een stressvolle situatie, maar sinds de Baclofen heb ik toch over het algemeen gezien wel de rust, en kracht om me overal 'normaal' doorheen te slaan.
Bij mij helpt het enorm om er zo af en toe ademhalings oefeningen bij te doen. Om hier een geslaagde 'sessie' van te maken heb ik wel altijd een uur of twee nodig, liggend in een rustige, stille omgeving. Practisch gezien is dit helaas vaak lastig, vanwege werk, of het feit dat ik niet thuis ben, of in het gezelschap van anderen verkeer.
Maar, het is echt aan te raden. Ik doe het al tijden, en het effect is echt geweldig!
Het geeft me ontspanning en stelt me in de gelegenheid om het leven, mijzelf, de omstandigheden, angst en verdriet te accepteren. Bij een optimale sessie kan ik rustig en onbevooroordeeld naar alles kijken. Ik zou dit het liefste twee uur per dag willen doen. Kan het ook echt iedereen hier aanbevelen. Het is wel aan te raden om eerst wat ervaring op te doen bij bv een ademhalingstherapeut.
Verder merk ik een gigantisch verschil tussen de periode van voor de Baclofen en nu:
1. Ben aanzienlijk rustig. Krijg het eindelijk weer voor elkaar mijn leven zodanig terug op de rit te zetten zo als ik dat wil. Ik heb het gevoel de controle weer terug te krijgen.
2. Ik drink niet meer, heb er totaal geen behoefte meer aan, en heb er zelfs geen trek in. Alleen al het idee aan drank geeft me een gevoel van walging. Vermaak me prima met een tonic of een spa, zelfs als iedereen om me heen wel aan het borrelen is.
3. Ik gebruik nog maar circa een derde van mijn 'normale' dosis Benzo's. Uitzonderingen daargelaten. Gebruik het zeker niet meer dagelijks, af en toe zelfs een week niet, maar als het toch nodig is neem ik ze in een forse dosis.
4. Verder ben ik veel ondernemender dan voorheen.
5. Ik heb weer veel meer plezier in dingen!
Heb ook geen bijwerkingen vd Baclo. Daar heb ik geloof ik mazzel mee
Een tip overigens voor de slecht slapers hier, probeer eens Melatonine 3 of 5 mg. Is een natuurlijk middel, maar moet je wel een recept voor halen bij je huisarts, maar daar doet geen enkele arts moeilijk over. Werkt als een tierelier. Koop niet die 'Sleepz' troep bij de drogist, dat is oplichterij en werkt niet.
Nou goed, ik ga weer verder slapen
Martijn, succes bij de keuringsarts!
Ciao Maxum
[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 12-10-2011 06:56:32 ]