abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101057863
Maak je maar niet druk hoor, geen last meer van bijwerkingen bij deze dosis en de vorige ophoging was vorige week woensdag geloof ik.
Dat slapen is juist de reden dat ik met drinken ben begonnen. ;)
Alleen lam geeft je lichaam overal in mee maar nuchter dus niet ben ik nu goed achter. _O-
pi_101061246
Tramadolletje, je hebt gelijk om af en toe weg te blijven van baclofen gegoogel. Bijwerkingen werken soms aanstekelijk en het is ook goed om af en toe afstand te nemen.
Het gaat goed met je gelukkig, behalve vervelende darmen.

Kratos, arts is vandaag begonnen na zijn vakantie en ik laat hem op verzoek eerst zijn eigen patienten afwikkelen. Ik neem volgende week een dubbel consult en schrijf me na telefonisch overleg pas over.
Ik heb heel veel last van beenspieren en dat zonder baclofen......hoop dat ik daar dan ook vanaf raak.
Fijn dat het blijvend goed met je gaat!

Ik taal niet naar sterke drank zoals cognac of wodka. Het was eerst wat bier en later de rode wijn. Roken is al 25 jaar of zo over gelukkig. Dat scheelt nu weer.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Maxum gaat, na zijn avontuur in Spanje. Al die stress met zijn werk.

2772011: je gaat goed zo te lezen. Behalve het slapen maar dat is een oud probleem. Ik hoop dat de ophoging daarin ook verlichting geeft.
Haha, je bent nog niet toe aan maltbier....... Komt vanzelf wel denk ik. Hou je taai!
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_101073565
Hallo allemaal en voor de nieuwe, welkom.

Ik ben even niet op het forum geweest, omdat de bijwerkingen nogal heftig waren.
Ik heb daarom nog niet verhoogt en zit dus nog op 45 mg pd.
Ik ga denk ik maar 1x per week verhogen en dan met 5 mg, dus niet 3 x 5 mg.
Met het drinken gaat het wel goed, ik heb nu 2 avonden niets gedronken en de laatste x dat ik dronk, waren het 5 biertjes, ik had ook geen moeite om niet verder te gaan en dat is al heel wat voor mij.
Volgens mijn huisarts, verdwijnen de bijwerkingen, alleen dat rare gevoel in mijn spieren dat blijft en moet ik daar een soort balans in zien te vinden, zodat mijn spieren niet te slap worden zodat ik moeite krijg met lopen enz.
Ik ga zo even lezen wat er allemaal is geplaatst en hoop dat het met iedereen goed gaat!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:38:42 #79
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101082048
Hay allen, weer even teruggelezen en blijf me verbazen.
Als ik dan lees hoe sommige roekeloos en in mijn ogen dom bezig zijn met de dosiringen, dan is het toch logisch van die (heftige ?) bijwerkingen !!!
Verhogen......verhogen en maar verhogen in zeer korte termijnen. Waar zijn jullie mee bezig ? Weet je dan niet wat je slikt, het zijn echt géén snoepies.
Ik had de eerste twee weken bij een dosis van 15mg. last van bijwerking, nadien niet meer en stond toen ook al droog, zonder craving. Toen pas verhoogd naar 20mg.
Lang gezeten op 30mg. en wanneer ik me onrustig begon te voelen, verhoogde ik met 10mg., totaal géén bijwerking meer gehad !!
Nu ben ik 11mnd. verder en zit "slechts" op 70mg. per dag.
Het probleem bij jullie is, denk ik, dat je te snel 200% resultaat wilt hebben.
Het is niet zo van 1pilletje helpt niet, dan neem ik er maar 3, nog geen resultaat ? dan maar 5, FOUT....FOUT....FOUT !!!!
Geef je lichaam en geest de kans om aan Baclofen te wennen, want écht dat is nodig.
Het doet veel meer met je dan je denkt, dus nogmaals LANGZAAM VERHOGEN.
Heb je bijwerkingen ? NIET verhogen maar wacht tot over zijn en dan evt. met 5/10mg. per 14 dagen omhoog en hou de tussenliggende tijd van inname in de gaten, ook heel belangrijk.
De eerste maanden schreef ik het op, nu zit het ingebakken bij me.
Misschien een tip: neem een klein potje met daarin je dagelijke dosis, kan je je nooit vergissen.
Echt mensen, het is zo belangrijk om hier structuur in te brengen.
Met dat gerotzooi kom je er niet !!!
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ben geen arts maar kan me wel ervaringsduskundige noemen.

@ Saine, laat dat glaasje voor mij maar zitten, ik wil het niet, heb er totaal géén behoefte naar, hopelijk ook niet in de toekomst en als je goed nadenkt dan weet je dat het nooit bij dat ene glaasje blijft. Triest dat je nu al zo denkt, want je gaat zo goed.

@ Bonno geldt ook voor jou, je had het over twee biertjes maar je ziet, nu komt de cognac al op de kast ( het woortje "respect" voor jou is dan ook misplaatst, sorry)

Succes allen.
pi_101082263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:38 schreef Kratos58 het volgende:
Hay allen, weer even teruggelezen en blijf me verbazen.
Als ik dan lees hoe sommige roekeloos en in mijn ogen dom bezig zijn met de dosiringen, dan is het toch logisch van die (heftige ?) bijwerkingen !!!
Verhogen......verhogen en maar verhogen in zeer korte termijnen. Waar zijn jullie mee bezig ? Weet je dan niet wat je slikt, het zijn echt géén snoepies.
Ik had de eerste twee weken bij een dosis van 15mg. last van bijwerking, nadien niet meer en stond toen ook al droog, zonder craving. Toen pas verhoogd naar 20mg.
Lang gezeten op 30mg. en wanneer ik me onrustig begon te voelen, verhoogde ik met 10mg., totaal géén bijwerking meer gehad !!
Nu ben ik 11mnd. verder en zit "slechts" op 70mg. per dag.
Het probleem bij jullie is, denk ik, dat je te snel 200% resultaat wilt hebben.
Het is niet zo van 1pilletje helpt niet, dan neem ik er maar 3, nog geen resultaat ? dan maar 5, FOUT....FOUT....FOUT !!!!
Geef je lichaam en geest de kans om aan Baclofen te wennen, want écht dat is nodig.
Het doet veel meer met je dan je denkt, dus nogmaals LANGZAAM VERHOGEN.
Heb je bijwerkingen ? NIET verhogen maar wacht tot over zijn en dan evt. met 5/10mg. per 14 dagen omhoog en hou de tussenliggende tijd van inname in de gaten, ook heel belangrijk.
De eerste maanden schreef ik het op, nu zit het ingebakken bij me.
Misschien een tip: neem een klein potje met daarin je dagelijke dosis, kan je je nooit vergissen.
Echt mensen, het is zo belangrijk om hier structuur in te brengen.
Met dat gerotzooi kom je er niet !!!
Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ben geen arts maar kan me wel ervaringsduskundige noemen.

@ Saine, laat dat glaasje voor mij maar zitten, ik wil het niet, heb er totaal géén behoefte naar, hopelijk ook niet in de toekomst en als je goed nadenkt dan weet je dat het nooit bij dat ene glaasje blijft. Triest dat je nu al zo denkt, want je gaat zo goed.

@ Bonno geldt ook voor jou, je had het over twee biertjes maar je ziet, nu komt de cognac al op de kast ( het woortje "respect" voor jou is dan ook misplaatst, sorry)

Succes allen.
Ik vind je bericht nogal overdreven Kratos, meeste is allemaal al gezegd. En je laatste opmerking slaat echt helemaal nergens op. Misschien moet je eens alles lezen en even nadenken voordat je zulke grievende opmerkingen maakt.

Hieronder het bericht van al even geleden, ter verduidelijking.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:29 schreef Bonno het volgende:

Mijn doel is trouwens om een paar flessen drank te kunnen bezitten, ben gek op een mooie whiskey of een lekker cognac, sherry en port vind ik ook heerlijk. En dan lekker een borrel nemen als er bezoek is, in plaats van zo'n fles direcft leeg te zuipen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bonno op 23-08-2011 20:49:23 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_101084527
Kratos, ik heb het volledig op het advies van mijn huisarts zo gedaan, niet wetende, dat het zo'n uitwerking zou hebben!
Als ik dat van te voren had geweten, had ik het ook anders aangepakt!
Maar gedane zaken, nemen geen x en ik hoop dat anderen, van mijn fouten zullen leren.
En om nou gelijk mensen te gaan bestempelen als onverantwoordelijk, vindt ik een beetje min.
Je weet totaal niet, welke weg sommige hebben afgelegd en in welke rare bochten mensen zich hebben gewrongen, om aan de Baclofen te komen.
Nee, leg dan de schuld bij de big pharma, die het verrotten, om er degelijk onderzoek naar te doen, zodat mensen niet op eigen houtje te hoeven experimenteren!
Maar nee, er valt niks meer aan te verdienen, dus zoek het allemaal maar uit!
De meeste moeten het doen, met het boek van Ameisen en de tips van anderen.
Ik ben blij voor jou, dat jij zo'n goede arts hebt gehad, maar ook mijn arts, zal ook van mijn ervaring leren en help ik daarmee ook weer anderen die na mij komen.
pi_101086042
Ik voel me niet aangesproken maar wil alleen kwijt dat het voor iedereen anders werkt. Kun je 100 keer 'ervaringsdeskundige' zijn maar je weet niks van de achtergrond van mensen en daar dan een oordeel over vellen vind ik nogal 'apart'.
Net als het erbij drinken, tsja we doen dit omdat we een probleem hebben en dat onderkennen we ook. Daar wat aan doen is een tweede...

Ik blijf ook gewoon fijn ophogen elke keer als de bijwerkingen weg zijn en mijn arts vind dat ook prima. Zolang ik me daar goed bij voel blijf ik bezig zoals ik nu bezig ben. Ik moet het helaas allemaal zelf uitzoeken zonder hulp, de ervaringen hier helpen al behoorlijk en door hier mee te posten hoop ik anderen ook te helpen.
Ik heb overigens van alles veel nodig om er 'iets van te merken', baclofen is blijkbaar geen uitzondering...
pi_101095634
Ik heb er nog even over nagedacht. Ik ben echt van mening dat bovenstaande opmerkingen van Kratos nogal belerend en sfeerverziekend zijn. We hebben een tijdje terug ook al een persoon gehad die nogal aanvallend was en toen viel hier ook heel de boel stil. Het lijkt me beter om elkaar met wat meer respect te behandelen.

Mensen roekeloos en dom noemen, terwijl je zelf jarenlang alcoholist bent geweest slaat echt totaal helemaal nergens op! Wat denk je wel!
pi_101097520
Kratos ik vind het goed en oke dat je er nogmaals op wijst hoe belanggrijk het is voorzichtig met baclo om te gaan en goed naar je lijf te luisteren. Niet klakkeloos verhogen omdat je snel resultaat wilt. Je toon vind ik wel wat oordelend en vraag me inderdaad af of het helpt mensen een stempel van onverantwoordelijk te geven, daar we allen nogal onverantwoordelijk met onszelf zijn omgegaan in ons gebruik. Ik denk dat we elkaar meer helpen door te posten over onze eigen ervaringen, zodat mensen kunnen kiezen wat ze ermee willen doen. Uiteindelijk zijn we allemaal volwassen en hebben het recht om zaken op onze eigen wijze aan te pakken. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar zoals Bonno zegt we zijn allemaal anders en ook ons lijf en haar reactie op medicatie. Laten we elkaar niet kleineren!!!
Wat mijn opmerking over een cognacje betreft, die keuze maak ik zelf wanneer ik daar aan toe ben en onder de omstandigheden die voor mij oke zijn. Je kent mij en mijn drankgedrag/gebruik niet. Ik weet na alle therapie wat ik wel en niet moet doen in het kader van mijn alcoholmisbruik, dus maak je geen zorgen, ga zeker geen risico lopen, want mijn laatste terugval is al enkele mnd geleden en dat was zeker de laatste.
Houd vol iedereen en wees voorzichtig het zijn inderdaad geen snoepjes.
pi_101115370
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 19:18 schreef Bonno het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht.
Dat heb ik ook gedaan en afgezien van 'belangrijke' updates vind ik het wel even goed. Dit alles staat ook openbaar en voorlopig sorteert het nog geen enkel effect dus misschien hoor ik wel bij de kleine groep waarbij het niet werkt. ;)

Ik ga maar gewoon verder zoals ik begonnen ben, alleen. Ik wens iedereen veel wijsheid en geluk toe. :W
pi_101139930
Ik wens je heel erg veel succes toe 2772011 en laat af en toe iets van je horen!
pi_101143722
Good luck 2772011 en laat net als wat Bonno al zei, af en toe iets van je horen!
pi_101214629
Is iedereen afgehaakt, vanwege een paar negatieve berichten, nee toch??
Ik blijf iig posten om mensen te helpen.
Met mij gaat het goed, ik zit nog steeds op 45 mg per dag en bijna geen bijwerkingen meer *O*
Ik heb nauwelijks nog iets gedronken en wil volgende week proberen om met 1 x 5 mg per dag te verhogen.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Groetjes van mij :*
pi_101230672
Hoi nobody,
fijn dat het zo goed met je gaat en dat de bijwerkingen bijna weg zijn. Ik lees nog mee maar heb geen inbreng omdat ik pas volgende week start met baclofen. Als de nieuwe huisarts tenminste niet van gedachten is veranderd na zijn lange vakantie O+

Kratos begrijp ik wel, hij heeft lang gevochten tegen de drank en baclofen is voor hem de redding geweest om er al 11 maanden vanaf te blijven. Als hij dan leest dat er mensen zijn die toch (wel minder) door blijven drinken of eraan denken weer eens wat te gaan drinken heeft hij daar moeite mee.

Hij is van de harde kern denk ik, stoppen met drinken is ook echt stoppen.

Ik hoop met behulp van baclo te kunnen stoppen maar na een paar jaar ook met baclo te kunnen stoppen. De tijd zal het leren.

Succes allemaal.
pi_101234139
Hey Donia,

Ik hoop dat je volgende week ook kan starten met de Balcofen.
Mijn doel is, om straks als ik op een feestje ben, gecontroleerd kan drinken, dat is bij iemand in het boek van Ameisen ook gelukt.

Ik snap Kratos ook wel, maar om mensen af te vallen, vond ik wat vreemd,

Donia, ben je niet bang, dat als je stopt met de Baclo, dat je dan weer terug valt??
Hou ons op de hoogte, of je de Baclo hebt en hoe het gaat.
Sterkte
pi_101236666
Hi nobody,

ik hoop dat ik die gewoonte kan doorbreken. Een paar jaar geleden begon ik ook niet aan de wijn rond 17.00. Het is ook een patroon dat je moet doorbreken. Levensritme etc.

Ik werd vannacht wakker door het onweer rond 3 uur. Klein blikje bier gedronken en geslapen tot 9.00, heerlijk.

Kratos valt niemand af maar is wel streng, hij vindt: geen alcohol meer. Is ook wel wat voor te zeggen.

Jij ook sterkte, het gaat goed meid!
pi_101242418
Hoi beste mensen,

Ik lees al een tijdje jullie topics mee want ben erg nieuwschierig.Ten eerste vind ik het super knap hoe jullie je er doorheen slaan ^O^ Jullie mogen stuk voor stuk trots op jezelf zijn.

Ik had ook een vraagje.Is het medicijn nu ook voor medicijn verslaving?En daarmee bedoel ik de pammetjes...En zo ja..Als je dan van de pammetjes af ben hoe gaat het dan verder met de Balcofen?Kan je daar dan ook weer mee stoppen?Of ben je daar dan weer afhankelijk van?

Groetjes
pi_101248217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:39 schreef nobody40 het volgende:
Is iedereen afgehaakt, vanwege een paar negatieve berichten, nee toch??
Ik blijf iig posten om mensen te helpen.
Met mij gaat het goed, ik zit nog steeds op 45 mg per dag en bijna geen bijwerkingen meer *O*
Ik heb nauwelijks nog iets gedronken en wil volgende week proberen om met 1 x 5 mg per dag te verhogen.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Groetjes van mij :*
Ik ben niet afgehaakt hoor. Er zit wel vaker een dipje in het topic.

Fijn om te horen dat je bijwerkingen zo veel minder zijn. Je zal wel altijd een beetje last van vermoeidheid en af en toe vervelend gevoel in je spieren blijven houden. Dat hoor je bij iedereen. Maar goed, dat is beter dan altijd koppijn en een kater en andere ellende die met drank samenhangt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:00 schreef Eleentje86 het volgende:
Hoi beste mensen,

Ik lees al een tijdje jullie topics mee want ben erg nieuwschierig.Ten eerste vind ik het super knap hoe jullie je er doorheen slaan ^O^ Jullie mogen stuk voor stuk trots op jezelf zijn.

Ik had ook een vraagje.Is het medicijn nu ook voor medicijn verslaving?En daarmee bedoel ik de pammetjes...En zo ja..Als je dan van de pammetjes af ben hoe gaat het dan verder met de Balcofen?Kan je daar dan ook weer mee stoppen?Of ben je daar dan weer afhankelijk van?

Groetjes
Hoi, leuk dat je interesse toont! En bedankt voor de complimentjes aan ons :)

Ik ben totaal met misbruik van middelen gestopt. Ik heb geen pammetjes meer nodig, geen slaapmiddelen, ritalin, pijnstillers en geen drank. Alleen van het blowen kom ik niet af. Ik denk dat door heel erg te verhogen het stoppen met gewoon roken wel zal lukken, maar ik laat het maar even zo.

Ik drink wel af en toe een pilsje, dat is echt geweldig. Ben sinds ik met Baclofen begonnen ben niet een keer dronken of aangeschoten geweest. Kost totaal geen moeite. En dat is het mooie van Baclofen vind ik, je hoeft niet als geheelonthouder door het leven te gaan ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Bonno op 27-08-2011 12:14:01 ]
pi_101377067
Hoi allemaal, het is stil hier. Hopelijk gaat het goed met jullie en de baclofen.

Vandaag belde ik mijn hopelijk nieuwe huisarts tijdens het telefonisch spreekuur, en toen hoorde ik wat onduidelijk praten en zijn naam. Dus ik zei dat ik hem zou bellen na zijn vakantie en dat we al over baclofen hadden gesproken. Dat ik graag een afspraak wilde maken als hij er nog achter stond. Bleek dat ik zijn collega aan de lijn had, ze werken in deeltijd :+
Maar die arts begon meteen dat ik het boek van die cardioloog had gelezen, en hij klonk ook niet negatief. Hij laat zijn collega mij morgen bellen.

Ik wacht nu al zo lang en de wijn beheerst mijn leven zo erg dat ik iedere dag depressief uit bed komt. Als ik een fulltime baan zou hebben was ik al in de Ziektewet gekomen. Ik voel me totaal burned out ;(
pi_101396342
Hi everyone,

Ik ben net terug uit Spanje. Hele film shoot is goed verlopen en nog steeds geen alcohol aangeraakt! En de Valium heb ik maar een paar keer gebruikt. Donia, wat ellendig dat je nog steeds de Baclo niet hebt! Hoe lang wacht je daar in hemelsnaam al op? Hoe depressief moet je worden voordat je het krijgt :?
Wordt het niet eens tijd dat je op je strepen gaat staan bij die huisarts?! Mijn meisie is gisteren naar haar huisarts geweest, en heeft hem verteld dat ze de Baclo al enkele weken slikt uit mijn voorraad. Hij reageerde daar oke op, kende het middel en schreef het ook al geruime tijd voor aan een zeer zwaar alcohol verslaafde patient, die echt ieder traject al had doorlopen en pas sinds de Baclofen volledig van de drank af is. Deze arts is erg bekwaam en mijn liefje kreeg zonder enig gezeik de Baclofen voorgeschreven! Zij zit nu al een paar weken op slechts 20mg en ook bij haar is de alcohol cosumptie al zo'n beetje gehalveerd.

Ik hoop dat je morgen die pillen krijgt. En zo niet, zeg gewoon dat je ze dan via internet gaat bestellen ofzo.

In Spanje verkopen ze Baclofen overigens gewoon over de toonbank. Heb dan ook de volledige voorraad van de Farmacia geplunderd opgekocht :X , al waren dat maar 20 doosjes van 30 tabletten van 10mg. En ze waren maar 1,20 E per doosje! En ook nog eens van het merk Novartis Lioresal. Niet eens de generieke dus. Ik snap de EU wat dat betreft echt niet?! 8)7
Niet dat ik van plan ben meer te gaan slikken, maar voldoende voorraad geeft mij ook altijd wat extra rust. Ik blijf op de 40mg.

Nou, hoop dat het goed gaat verder met iedereen! Laterzzzz :O
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_101400268
Hi allemaal,

Hier aan deze kant van de pc gaat het onwijs goed! ^O^
Ik zit nu op 50 mg p.d. en nagenoeg geen bijwerkingen en maar 1 glaasje wijn gedronken *O*
Goed om te lezen, dat het jou ook goed gaat Maxum en ik ben voor je meisie ook blij, dat ze de baclofen gewoon via de huisarts krijgt.
Voor jou Donia, hoop ik dat je huisarts niet moeilijk doet en dat je nu eindelijk eens kan beginnen!!
Echt, ik kan het niet bevatten, dat ik gewoonweg geen trek in drank heb, dat is voor mij totaal nieuw!!
Ik ga dan ook heel hard duimen voor je Donia, dat je ze gewoon krijgt en dat het heel snel resultaat opleverd :Y
Ik hoop dat het bij de rest ook goed gaat en dat de ogen van alle huisartsen eindelijk eens open gaan, wat betreft de baclofen, want niemand verdient het om een verslaafd leven te moeten leiden met de daarbij behorende shit.
Ik ga dit middel dan ook zoveel mogelijk promoten bij mensen waarvan ik weet, dat ze ook lijden onder de ziekte verslaving :Y
Ik hoop snel te lezen dat ook jij Donia, de baclofen krijgt!!

Groetjes van een gelukkige Nobody

[ Bericht 0% gewijzigd door nobody40 op 31-08-2011 11:33:43 ]
pi_101415954
Hoi luitjes,

Geweldig Nobody en Maxim dat het zo goed met jullie gaat. Super hoor Maxim dat je niet vaak valium hoefde te gebruiken; ligt dat aan de baclofen of had je gewoon minder stress?
Fijn dat je liefje's huisarts ook niet moeilijk doet. maar voorschrijft wat ze nodig heeft.

Helaas heb ik nog niks. Ik heb zelf maar gebeld want ik had om half 2 nog niets gehoord. Hij begon terug te krabbelen en moet er nog wat over lezen en nadenken zei hij. Want baclofen was toch eigenlijk niet voor alcoholisme bedoeld. Ik zei dat ik redelijk wat verslaafden ken die allemaal enorm veel baat hebben bij het medicijn.
Toen vroeg hij weer hoeveel ik drink. Enfin, Hij denkt dus nu na, zal ongetwijfeld mijn huisarts hebben gebeld die dus geen voorstander is, en morgen zou hij zijn assistente laten bellen voor een eventuele kennismakingsafspraak.

Maxim, ik ben al minstens 3 maanden bezig. Heb hier ook psychiaters gebeld die ook niet wilden. Ben door Trimbos naar een kliniek richting Eindhoven gestuurd want daar zou baclofen wel voorgeschreven worden. Toen ik daar aankwam moest ik eerst blazen van de hulpverlener want hij dacht dat ik dronken was. Echt niet, om 2 uur 's-middags en met zo'n end autorijden. Uitslag 0,0. Toen ik begon over baclofen zei hij dat ik beter snel opgenomen moest worden voor 7 weken.
Ik ben opgestaan en weggegaan, schandalige behandeling.
En mijn huisarts was niet onder de indruk toen ik destijds zei dat ik op internet kon bestellen. Als ik het maar zou doorgeven, dan wist hij in ieder geval als er iets aan de hand met me was dat ik baclofen slikte :(

Deze huisarts had eigenlijk al toegezegd dat hij het me ging verstrekken, na zijn vakantie. Dus misschien heb ik ruim een maand voor niks gewacht en gehoopt. Toen Bonno begon met baclofen had ik mijn 1e gesprek met mijn eigen huisarts.

Bedankt voor het duimen Nobody, morgen nog maar een keer ^O^
pi_101430879
@Donia,

Tjeetje, ongelofelijk, dat artsen zo moeilijk doen, ze laten liever iemand aan zijn/haar verslaving ten onder gaan, dan iemand proberen te helpen, naar een normaal leven 8)7
Als het niet anders kan, dan zou ik het als ik jou was, toch via internet kopen en dan afgaan, op de tips en ervaringen, van de mensen hier.
Echt, het is het proberen waard!
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en dat je ze gewoon onder goede begeleiding van je huisarts krijgt.
Ik ga gewoon verder duimen voor je ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door nobody40 op 31-08-2011 23:55:36 ]
pi_101433945
Jemig Donia, wat ongelofelijk irritant dat je al zo lang zoveel moeite moet doen en geduld op moet brengen. Echt onbegrijpelijk. Inderdaad, wat Nobody zegt, mensen gaan kapot aan verslavingen. De wil om beter te worden wordt voor het gemak genegeerd. Echt belachelijk.
Ik heb het met je te doen meis.
Zoals Maxum al aanhaalde heb ik een heel goed gesprek gehad met mijn huisarts. Ik was er best zenuwachtig over omdat ik al een maand op eigen houtje baclo slik. Hij keek een beetje met een scheef oog, maar toen ik vertelde hoe ik het aanpak qua opbouw, en hij door had hoeveel ik over het middel weet, schreef hij het gewoon voor. Hij had flink commentaar op artsen die dit middel niet willen voorschrijven. Hij onderkent het probleem van alcohol en ziet zat mensen die er aan kapot gaan. Het zou me niet verbazen als hij het vaker in gaat zetten bij patienten. Ik ben nu de 2e in de praktijk en hij was enthousiast door mijn enthousiasme.
Mijn psycholoog wilde ook weten hoe het inmiddels ging met de baclo. Hij kon zijn oren niet geloven (heb hem heus de bijwerkingen niet onthouden :+ ) en hij gaat informatie inwinnen in de VS om een gedegen verhaal te kunnen houden om huisartsen van zijn patienten eventueel in te lichten.
Maxum en ik hebben heel veel geluk met onze zorgverleners en dat beseffen we ons goed.
Ik zit vanaf vandaag op 25 mg en de bijwerkingen druk ik de kop een beetje in door de dosis te verdelen in 7x 2.5mg en 1x 5mg. De wekker gaat dus de ganse dag door :s) Door de kleine doses ben ik minder misselijk en is mijn innige relatie met het toilet wat bekoeld.
Ik hoop voor iedereen dat het goed en steeds beter gaat.
Donia, ik duim hard mee morgen. Heel veel succes iig!
pi_101436396
Hoi Donia,

Wat een mongeaulen daar zeg. Die lui zouden feitelijk voor de medische tuchtraad moeten verschijnen ~O> Ik adviseer je ook, net als Nobody, het zowiezo in huis te halen. Dan maar via de andere weg. Dan kan je tenminste vast beginnen tot je een kundige arts gevonden hebt, die het wel gewoon voorschrijft. En voor iedereen die meeleest en dit zelfde probleem heeft, in Spanje koop je het gewoon zonder recept.
En het kost er geen ene moer. Op internet zijn de prijzen belachelijk. Misschien kan Bonno bij zijn volgende rit naar Parijs even een stukje doorrijden en..... 8-)

Verder, het feit dat ik minder valium slik, komt eigenlijk omdat ik niet meer drink. Door de katers werd mijn sociale fobie gigantisch versterkt. Daarnaast heeft de Baclofen, nog sterker dan Valium, een spierverslappend effect. En dat werkt ook weer door op mijn psyche. Een opwaartse spiraal dus. Valium heb ik in zes weken gehalveerd. Neem het niet eens meer dagelijks, eigenlijk alleen in werksituaties. Die dagen blijven toch nog steeds ietwat lastig. Alcohol denk ik niet eens meer over na.

Donia, sterkte met je zoektocht! Je word zwaar op de proef gesteld, maar er komt een moment dat je de Baclo krijgt. De aanhouder wint. Doorzetten en volhouden!!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')