abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:31:17 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100694885
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:24 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

De cijfers spreken je toch echt tegen.
Kom dus uit je droomwereld.

Welke cijfers. Dat er ondertussen 200.000 Poolse immigranten in Nederland werken?
quote:
Dat is niet iedereen gegunt. Sommige hebben de capaciteiten gewoonweg niet.
Ook niet omdat dat jij het wilt.

Het hoeft geen hoogopgeleid consultancybedrijf te zijn. Glazenwassen kun je ook als ZZP-er. Ga je gewoon in prijs ruim onder de concurrenten zitten en heb je werk zat. 60 uur pw werken en na 20 jaar ben je rijk.
quote:
BS. En kan je niet onderbouwen.
Dikke stierendrek.
Dan heb ik het over de bijstandsmensen. Die in principe kunnen werken, anders zaten ze wel in de een of andere arbeidsongeschiktheidsuitkering. Daar is werk genoeg voor, als je het minimumloon maar afschaft. Desnoods huur ik ze zelf in om bijv. mijn auto te bewaken als ik naar het werk ben (voor 5 euro per dag)
The End Times are wild
pi_100694945
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:51 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Degene die denkt in mogelijkheden/oplossingen krijgt de baan.

De anderen vinden hun weg op een andere manier.
Hetzij in doorgaan met de uitkering, hetzij in een andere baan.
Dat is dan mooi voor die ene die die ene baan letterlijk heeft verovert, maar dat verandert toch niets aan het feit dat die andere twee geen baan kunnen krijgen omdat die er niet is? Het maakt in principe zelfs vrij weinig uit of ze nou superlui of juist supergemotiveerd zijn, want die ene baan is al weg.

Neem mijn situatie bvb, niemand die mij aanneemt dankzij dat verhoogde risico, twee jaar loon door betalen, ze kijken wel uit. Om dezelfde reden wordt er voor mij ook geen subsidie/garantie gegeven, de kans op een permanent handicap met grote hulpbehoevendheid en dan met een hogere uitkering als ik nu krijg .. daar beginnen ze dus niet aan. Dus hoe gemotiveerd ik ook zou moge zijn, hoezeer ik ook denk in oplossingen .. die zijn er niet voor mij, niet in de huidige maatschappij.
Ik denk dat het over een paar jaar heel gewoon zal zijn dat moeders, gehandicapten etc van huis uit achter de PC werken ipv iedere ochtend in de file naar kantoor .. bvb
pleased to meet you
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:42:31 #228
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_100695435
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke cijfers. Dat er ondertussen 200.000 Poolse immigranten in Nederland werken?
Dat weet jezelf ook wel, vaak zat voorbij gevlogen.
Meervoud van wat jou beweerde cijfers.

quote:
[..]

Het hoeft geen hoogopgeleid consultancybedrijf te zijn. Glazenwassen kun je ook als ZZP-er. Ga je gewoon in prijs ruim onder de concurrenten zitten en heb je werk zat. 60 uur pw werken en na 20 jaar ben je rijk.
Glazenwasser en onder de prijs duiken. Waneer ben jij voor het laatst buiten geweest ?
Ze meppen elkaar de ladder af om de klant "te krijgen".
Roepen is makkelijk, maar doen is heel andere materie.

(waarbij ik me afvraag waar die mensen geld vandaan halen voor een ladder, een auto want de wijk wordt anders erg klein etc".)
Leuke insteek maar totaal niet reëel. En ik hoop dat je dat ook inziet.

quote:
[..]

Dan heb ik het over de bijstandsmensen. Die in principe kunnen werken, anders zaten ze wel in de een of andere arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Lezen en verdiepen is niet je sterkste kant he.?
Vele zijn in de bijstand omdat ze de wao uit gedonderd zijn.
Welk deel is nu zo moeilijk ?

quote:
Daar is werk genoeg voor, als je het minimumloon maar afschaft. Desnoods huur ik ze zelf in om bijv. mijn auto te bewaken als ik naar het werk ben (voor 5 euro per dag)
5 euro per dag is niet genoeg om huur te betalen.
Nog niet eens om te leven in Nederland.

Je laat nu je werkelijke ik zien.
En volgens mij steek jij niet zo erg in elkaar.

Zo wel, hoop ik dat je snel kennis mag maken met de wereld die je nu niet kent.
Wellicht dat er dan stukjes op hun plaats vallen. Gun het je niet, maar zou je wel een ander beeld geven wat werkelijkheid is voor vele mensen deze dagen.
pi_100695532
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dan heb ik het over de bijstandsmensen. Die in principe kunnen werken, anders zaten ze wel in de een of andere arbeidsongeschiktheidsuitkering. Daar is werk genoeg voor, als je het minimumloon maar afschaft. Desnoods huur ik ze zelf in om bijv. mijn auto te bewaken als ik naar het werk ben (voor 5 euro per dag)
En alweer heb je geen idee waarover je praat. Ten eerste krijg je alleen een arbeidsongeschiktheidsuitkering als je óf zo geboren bent óf werkende was en toen ziek werd.
Als ik ziek wordt en arbeidsongeschikt/onbemiddelbaar raakt terwijl je niet werkte krijg je gewoon bijstand.

Ten tweede krijgen veel arbeidsongeschikten maar een gedeelte van hun vroegere loon, hoeveel dat is is afhankelijk van het percentage arbeidsongeschiktheid, en dat wordt als het nodig aangevuld via de bijstand naar bijstandsniveau.

Dus veel mensen in de bijstand zijn onbemiddelbaar, of hooguit geschikt voor lichte werkzaamheden, aangepast aan hun (on)mogelijkheden, het gros is iig niet geschikt om het werk te doen dat nu door de seizoenswerkers uit Oost-Europa wordt gedaan
pleased to meet you
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:50:01 #230
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100695833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet je eens opletten wat er gebeurt als partners van werkenden voortaan bijstand krijgen. Huisvrouwen, die ervoor gekozen hebben, zullen zich massaal inschrijven voor werk. En elke baan aannemen? Over het algemeen zijn er meer kandidaten voor een baan. Ook die graag willen werken. Je hoeft dus maar gewoon je sollicitatiebrief te verprutsen om niet aangenomen te worden en je hebt er als huisvrouwtje lekker zo'n 600 euro bij.
En waarom zou je het als gemeente/overheid enkel bij die vrijblijvende sollicitaties houden, hup en aan het werk in de groenvoorziening, dopjes op de tandpasta draaien of huisvuil ophalen.
En die 'moet je eens kijken wat er gebeurt ..' kun je op alles loslaten natuurlijk, nu wordt het systeem ook misbruikt door vele duizenden die zonder een klauw uit te steken toch hun geld krijgen.

Natuurlijk niet na een half jaar eens met een dergelijk 'aanbod' komen maar gewoon direct, aangemeld en enkele weken later al op straat actief werkend voor die uitkering en dan zullen er echt niet meer zoveel huisvrouwen zijn die blij zijn met die 600 euro en het daarvoor doen dunkt me.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:59:14 #231
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_100696301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:50 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En waarom zou je het als gemeente/overheid enkel bij die vrijblijvende sollicitaties houden, hup en aan het werk in de groenvoorziening, dopjes op de tandpasta draaien of huisvuil ophalen.
En die 'moet je eens kijken wat er gebeurt ..' kun je op alles loslaten natuurlijk, nu wordt het systeem ook misbruikt door vele duizenden die zonder een klauw uit te steken toch hun geld krijgen.
Abject, alsof jij in de positie bent om wat dan ook te bepalen.
Waarom moeten zij werk doen waar eerder iemand voor in dienst was ?
Toen was het gewoon een baan ? Nu werklozen terwerk stellen is een vorm van dwangarbeid.
"Als ze niet komen opdraven, pakken we hun uitkering dus ze hebben een keuze"

Heel reëel. NOT.

quote:
Natuurlijk niet na een half jaar eens met een dergelijk 'aanbod' komen maar gewoon direct, aangemeld en enkele weken later al op straat actief werkend voor die uitkering en dan zullen er echt niet meer zoveel huisvrouwen zijn die blij zijn met die 600 euro en het daarvoor doen dunkt me.
En jij past op de kids, want er zijn opvangplekken, gratis, te over ????

Je weet niet eens waarover je lult.
Jij mag als eerste dat traject doorgaan. En als jij zegt dat je blij bent, incl. je vrouw en kinderen, hoor ik je graag weer.
Tot die tijd, moet jij even lekker oefenen op een kindje krijgen en verder wegblijven van zaken die je pet te boven gaan.

Doe ik je een gratis tip en advies kado.
Bevalt het niet, PM me je adres kun je een in gebrekestellingfactuur krijgen.
Slecht 15% moet je betalen..........En ik bepaal het bedrag. Je handtekening futsel ik wel los.

Dat is wat jij wil, dat is waar jij heen wilt.
Prima, maar geef even het voorhandje. En dat doe je niet.
Groot praten, maar niets snappen. Hoe dom wil je online zijn ? Jij .....darwin keuze vanaf nu.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:15:58 #232
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_100697205
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:59 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Abject, alsof jij in de positie bent om wat dan ook te bepalen.
Waarom moeten zij werk doen waar eerder iemand voor in dienst was ?
Toen was het gewoon een baan ? Nu werklozen terwerk stellen is een vorm van dwangarbeid.
"Als ze niet komen opdraven, pakken we hun uitkering dus ze hebben een keuze"

Heel reëel. NOT.
Gelukkig hoef ik niets te bepalen. :)
De bijstand is een absolute laatste vorm van hulp vanuit de overheid, maar tegenwoordig wordt het door velen gezien als een makkelijke manier om geld te krijgen zonder iets te hoeven doen en dat lijkt me niet het beeld dat moet blijven bestaan.
Ik zeg nergens dat het ten kosten moet gaan van andere banen, maar een extra handje helpen kan in veel van deze sectoren echt geen kwaad en hoeft niet ten kosten te gaan van anderen die dit werk doen natuurlijk.

En dwangarbeid, hou toch op zeg.
Je wordt geacht ook iets te doen voor het geld dat je krijgt vanuit de samenleving, lijkt me weinig op tegen en als er medisch/psychisch geen belemmeringen zijn om dat werk te doen, waarom zou die persoon in kwestie dat werk dan mogen weigeren, want zelf komt diegene ook niet met iets anders, is het niet?
Blijft een vrije keus hoor om aan te kloppen bij de staat als je zelf niet kunt rondkomen, maar niet vrijblijvend en je moet er voor werken, hetzelfde als al die andere in Nederland die het mogelijk maken dat je gebruik maakt van dergelijke vangnetten.

Staat die mensen verder toch ook gewoon vrij om te solliciteren voor een baan die beter past bij hun staat van dienst/CV/diploma's, maar ondertussen steek je wel gewoon de handen uit de mouwen voor die euro's die gestort worden, lijkt me best reëel, even;'goed om sancties te verbinden aan het 'lak hebben' aan die regels.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:59 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

En jij past op de kids, want er zijn opvangplekken, gratis, te over ????

Je weet niet eens waarover je lult.
Jij mag als eerste dat traject doorgaan. En als jij zegt dat je blij bent, incl. je vrouw en kinderen, hoor ik je graag weer.
Tot die tijd, moet jij even lekker oefenen op een kindje krijgen en verder wegblijven van zaken die je pet te boven gaan.

Doe ik je een gratis tip en advies kado.
Bevalt het niet, PM me je adres kun je een in gebrekestellingfactuur krijgen.
Slecht 15% moet je betalen..........En ik bepaal het bedrag. Je handtekening futsel ik wel los.

Dat is wat jij wil, dat is waar jij heen wilt.
Prima, maar geef even het voorhandje. En dat doe je niet.
Groot praten, maar niets snappen. Hoe dom wil je online zijn ? Jij .....darwin keuze vanaf nu.
Andere werkenden hebben diezelfde problematiek toch van opvang?
En ik vind het niet meer dan normaal dat ik geacht word om te werken voor het geld dat ik vanuit de samenleving ontvang om uiteindelijk weer in loondienst m'n eigen broek op te kunnen houden want dat is toch het mooiste.

Waarom zou ik daar een probleem mee moeten hebben? Omdat het lekkerder is om lekker op Sport1 heel de week voetbal te kijken met een biertje terwijl de rest zich uit de naad werkt? :')
Ik heb zelf een bepaalde periode gezeten in de bijstand, m'n partner zit al jaren in de Wajong en ook dat mag allemaal flink op de schop maar dat is een andere discussie.
Toen ik erin zat werd er geen reet voor me gedaan omdat ik medisch niet plaatsbaar zou zijn, geen sollicitatieplicht, doen alsof ik niets kon terwijl ik dolgraag wilde werken, het liefst binnen mijn eigen vakgebied maar net zo goed iets anders ongeschoold, als ik maar aan het werk kon.

Niet gelukt, ruim een jaar verspilt aan een of ander duur re-integratie project, allerlei medische en psychische keuringen doorlopen en die instanties vullen hun zakken wel hoor, maar zorgen dat je aan het werk komt is teveel gevraagd en dat bij iemand die dolgraag wil werken.
Ben uiteindelijk maar een krantenwijk en een partime postbezorgers-baantje gaan doen om maar uit de bijstand te kunnen komen en zelfstandig verder te kunnen, niet voor het extra geld want we hadden zelfs flink minder te besteden, maar het gevoel dat je weer werkt, nuttig bezig bent en weer een nuttige tijdsbesteding hebt is zoveel belangrijker dan het wachten om die perfecte baan die bij je past.

Beetje triest hoe je post trouwens verder verloopt, daar besteed ik dan ook maar geen aandacht aan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:43:55 #233
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_100698446
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:15 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik niets te bepalen. :)
Dat lijkt me, met jouw instelling, wel zo goed.

quote:
De bijstand is een absolute laatste vorm van hulp vanuit de overheid, maar tegenwoordig wordt het door velen gezien als een makkelijke manier om geld te krijgen zonder iets te hoeven doen en dat lijkt me niet het beeld dat moet blijven bestaan.
Als je je echt verdiept had in wat er geschreven is, had je kunnen lezen dat het probleem heel anders is.
Maar kennelijk wil je dat niet. Of je moet het niet kunnen lezen, daar wil ik vanaf zijn.

quote:
Ik zeg nergens dat het ten kosten moet gaan van andere banen, maar een extra handje helpen kan in veel van deze sectoren echt geen kwaad en hoeft niet ten kosten te gaan van anderen die dit werk doen natuurlijk.
Als die hulp nodig is, moet je er een baan van maken natuurlijk.
Zelfde start, andere invulling.

Maar die bevalt jouw niet, want het gaat geld kosten.
Toch ?

Geef die man/vrouw dan ook volledig salaris, en kom anders niet met de klus.
Simpel he ?

quote:
En dwangarbeid, hou toch op zeg.
Je wordt geacht ook iets te doen voor het geld dat je krijgt vanuit de samenleving, lijkt me weinig op tegen en als er medisch/psychisch geen belemmeringen zijn om dat werk te doen, waarom zou die persoon in kwestie dat werk dan mogen weigeren, want zelf komt diegene ook niet met iets anders, is het niet?
Omdat mensen hun zakken leeg geklopt worden voor allerlei premies en "verzekeringen" die ze kunnen aanspreken zonder tegenprestatie. En dat wordt nu even snel weggeveegt.
Waar hebben zij dan voor moeten betalen ?
Om hunzelf te werk te stellen ? Donder op mafkees.

quote:
Blijft een vrije keus hoor om aan te kloppen bij de staat als je zelf niet kunt rondkomen, maar niet vrijblijvend en je moet er voor werken, hetzelfde als al die andere in Nederland die het mogelijk maken dat je gebruik maakt van dergelijke vangnetten.
Het is geen vrije keus.
En dat weet je inmiddels, of je gaat het doen of je krijgt geen geld.
Dat is geen keuze.

Moet ik jouw horen bleren als ik het zeg, of je gaat vegen of geen salaris. Dan ben je ook niet rustig.
Doe nu net alsof je relikant bent maar je snapt me. Want de eerste die staat te gillen om zijn centen ben jij.
Dus doe nu eens niet dom................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

quote:
Staat die mensen verder toch ook gewoon vrij om te solliciteren voor een baan die beter past bij hun staat van dienst/CV/diploma's, maar ondertussen steek je wel gewoon de handen uit de mouwen voor die euro's die gestort worden, lijkt me best reëel, even;'goed om sancties te verbinden aan het 'lak hebben' aan die regels.
Welk gedeelte van 137.000 vacature's en meer dan 200.000 werkzoekenden begrijp jij nou niet ?
Dat geeft verschil, en jij wilt hard over de line zijn, ook die overblijven nadat alle banen vervult zijn.
Steek je kop nu eens niet in het zand, trek hem eruit en zie de werkelijkheid.

Zo moeilijk kan het niet zijn.

quote:
[..]

Andere werkenden hebben diezelfde problematiek toch van opvang?
En ik vind het niet meer dan normaal dat ik geacht word om te werken voor het geld dat ik vanuit de samenleving ontvang om uiteindelijk weer in loondienst m'n eigen broek op te kunnen houden want dat is toch het mooiste.
Jij hebt dus kennelijk al een plek. Dat heeft niet iedereen.
En daar is de wachtlijst.

Vanuit jouw roze bril ziet de wereld er gaaf uit, maar de werkelijkheid is veel weerbastiger.
Jouw roze bril laat je zien wat jij wilt. En daarmee is het einde.
De wereld is veel groter dan jouw roze bril.

Wat ziet je bril niet dan ??? Idd hetgeen wat ik en meerdere telkens zeggen.
Kun jij wel weer beginnen over het beeld vanachter die bril, maar doe eens gek.
Zet hem af.

Ga het eens echt meemaken......
Je schrikt je kapot.

quote:
Waarom zou ik daar een probleem mee moeten hebben? Omdat het lekkerder is om lekker op Sport1 heel de week voetbal te kijken met een biertje terwijl de rest zich uit de naad werkt? :')
Ik heb zelf een bepaalde periode gezeten in de bijstand, m'n partner zit al jaren in de Wajong en ook dat mag allemaal flink op de schop maar dat is een andere discussie.
Toen ik erin zat werd er geen reet voor me gedaan omdat ik medisch niet plaatsbaar zou zijn, geen sollicitatieplicht, doen alsof ik niets kon terwijl ik dolgraag wilde werken, het liefst binnen mijn eigen vakgebied maar net zo goed iets anders ongeschoold, als ik maar aan het werk kon.
Dus jij geeft toe een echte parasiet te zijn ?
Immers wel inkomen daar en jij extra.
Foei jongen, daar geef je nu zo gas op af.
Eerst pakken en incasseren (mooie TV) en daarna een ander het niet gunnen.
LOMP.

quote:
Niet gelukt, ruim een jaar verspilt aan een of ander duur re-integratie project, allerlei medische en psychische keuringen doorlopen en die instanties vullen hun zakken wel hoor, maar zorgen dat je aan het werk komt is teveel gevraagd en dat bij iemand die dolgraag wil werken.
Ben uiteindelijk maar een krantenwijk en een partime postbezorgers-baantje gaan doen om maar uit de bijstand te kunnen komen en zelfstandig verder te kunnen, niet voor het extra geld want we hadden zelfs flink minder te besteden, maar het gevoel dat je weer werkt, nuttig bezig bent en weer een nuttige tijdsbesteding hebt is zoveel belangrijker dan het wachten om die perfecte baan die bij je past.
Knap hoe je jezelf eruit trekt.
Maar dat is niet iedereen gegeven.
Hou je daar ook rekening mee ???

quote:
Beetje triest hoe je post trouwens verder verloopt, daar besteed ik dan ook maar geen aandacht aan.
En dat lijkt me handig.
Je hebt studie materiaal.

Doe je voordeel.
Ik ben het niet op voorhand eens met je. Goed verhaal doet wat anders.
Mijn punten heb je gelezen. En zo sta ik er elke dag in.

Niets meer en niets minder.
pi_100700539
In general - uitkeringen zijn een 'laatste' vorm van inkomen - DAT is het uitgangspunt.

Het lijkt er nu soms op dat 'men' 'rechten-en-meer' wil ontlenen aan deze uitkering.

F-off!.....Ben blij dat je in Nederland woont waar het zo goed geregeld is, maar ga niet de wel werkende burger belasten met jullie ego-frustraties en profiteurschap! (Dit is uiteraard een te generale opmerking en ik wil dus een voorbehoud maken aan al die gevallen die tussen de wal en het schip zijn geraakt, en m.i. is bv en Moussie daar wel een voorbeeld van...de rest? -simpel, ego- ego- ego- istisch.)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_100705818
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef Montagui het volgende:
In general - uitkeringen zijn een 'laatste' vorm van inkomen - DAT is het uitgangspunt.

Het lijkt er nu soms op dat 'men' 'rechten-en-meer' wil ontlenen aan deze uitkering.

F-off!.....Ben blij dat je in Nederland woont waar het zo goed geregeld is, maar ga niet de wel werkende burger belasten met jullie ego-frustraties en profiteurschap! (Dit is uiteraard een te generale opmerking en ik wil dus een voorbehoud maken aan al die gevallen die tussen de wal en het schip zijn geraakt, en m.i. is bv en Moussie daar wel een voorbeeld van...de rest? -simpel, ego- ego- ego- istisch.)
je vergeet even 1 klein dingetje , dat er ook mensen zijn die ooit wel gewerkt hebben . en hun bruto loon was niet hun netto. !!!! je betaald namelijk voor alle dingen die men kan overkomen.
als je anders wil ( minder solidair zijn) moet gewoon je bruto je netto worden. dan regelen mensen het zelf wel. je eigen pensioen regel je zelf. je zorg daar spaar je voor en regel jezelf. kans op werkenloosheid , spaar een deel van je bruto loon. beleg het in libische staatspapieren voor het geval je werkenloos wordt. enz.enz. het overlaten aan een ander die verspillen ook je pensioen geld en er kan nog eens geen sorry vanaf.
pi_100725402
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:32 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat het over een paar jaar heel gewoon zal zijn dat moeders, gehandicapten etc van huis uit achter de PC werken ipv iedere ochtend in de file naar kantoor .. bvb
Edit: Onderstaande post is dus van Gia

Daar zeur ik al jaren over bij het UWV, maar kunnen ze niet realiseren.

O ja, ik mag voor mezelf beginnen, een eigen bedrijf in tele (tik) werk.
Helaas wil geen enkele maatschappij mij verzekeren voor hernieuwde arbeidsongeschiktheid.
Mijn gezondheid verkeert niet in een eindtoestand, het verslechtert alleen maar, dus het risico opnieuw arbeidsongeschikt te raken, en dan ook voor thuiswerk, is te groot.

Ik zou graag van huis uit willen werken, maar wel in loondienst en ik wil er financieel niet op achteruit gaan
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:59:43 #237
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100725696
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef Montagui het volgende:

Dus noem je iedereen die niet in de situatie van moussie zit egoïstisch?
Ik zit anders ook in een behoorlijk uitzichtloze situatie waar ik al jaren hulp voor krijg, maar die niet helpt.
Het is dus echt niet alsof ik hier een beetje van m'n uitkering zit te genieten ... absoluut niet juist.
Ik geniet nergens van.
Thuis studeren is op dit moment ook geen optie, want dat heb ik al geprobeerd en het lukt gewoon niet.
Ja, er zijn frauders en luilakken, maar er zijn ook genoeg mensen die wél graag willen werken en zonder uitkering willen leven, maar het gewoon niet kunnen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:18 #238
3542 Gia
User under construction
pi_100725728
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:15 schreef Lastpost het volgende:
Dat kan dus niet, hè? Een partner met wajong en jij met een bijstandsuitkering.
Tenzij de wajong werd aangevuld met bijstand tot het niveau voor samenwonenden/gehuwden zonder kinderen.

Maar jij een volledige bijstand naast haar wajong, kan niet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:26 #239
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_100726443
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, hè? Een partner met wajong en jij met een bijstandsuitkering.
Tenzij de wajong werd aangevuld met bijstand tot het niveau voor samenwonenden/gehuwden zonder kinderen.

Maar jij een volledige bijstand naast haar wajong, kan niet.
Tenzij ze frauderen he. Dan kan het wel. :Y ;)
pi_100747368
Als het aan de VVD ligt, dan krijgen we stemrecht voor de rijken en hoog geleerden. arbeiders en armoedzaaiers weten immers toch niet wat er in de politiek speelt en begrijpen niet wat een land daadwerkelijk nodig heeft.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 09:32:36 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100749899
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:43 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat lijkt me, met jouw instelling, wel zo goed.

[..]

Als je je echt verdiept had in wat er geschreven is, had je kunnen lezen dat het probleem heel anders is.
Maar kennelijk wil je dat niet. Of je moet het niet kunnen lezen, daar wil ik vanaf zijn.

[..]

Als die hulp nodig is, moet je er een baan van maken natuurlijk.
Zelfde start, andere invulling.

Maar die bevalt jouw niet, want het gaat geld kosten.
Toch ?

Geef die man/vrouw dan ook volledig salaris, en kom anders niet met de klus.
Simpel he ?

[..]

Omdat mensen hun zakken leeg geklopt worden voor allerlei premies en "verzekeringen" die ze kunnen aanspreken zonder tegenprestatie. En dat wordt nu even snel weggeveegt.
Waar hebben zij dan voor moeten betalen ?
Om hunzelf te werk te stellen ? Donder op mafkees.

[..]

Het is geen vrije keus.
En dat weet je inmiddels, of je gaat het doen of je krijgt geen geld.
Dat is geen keuze.

Moet ik jouw horen bleren als ik het zeg, of je gaat vegen of geen salaris. Dan ben je ook niet rustig.
Doe nu net alsof je relikant bent maar je snapt me. Want de eerste die staat te gillen om zijn centen ben jij.
Dus doe nu eens niet dom................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[..]

Welk gedeelte van 137.000 vacature's en meer dan 200.000 werkzoekenden begrijp jij nou niet ?
Dat geeft verschil, en jij wilt hard over de line zijn, ook die overblijven nadat alle banen vervult zijn.
Steek je kop nu eens niet in het zand, trek hem eruit en zie de werkelijkheid.

Zo moeilijk kan het niet zijn.

[..]

Jij hebt dus kennelijk al een plek. Dat heeft niet iedereen.
En daar is de wachtlijst.

Vanuit jouw roze bril ziet de wereld er gaaf uit, maar de werkelijkheid is veel weerbastiger.
Jouw roze bril laat je zien wat jij wilt. En daarmee is het einde.
De wereld is veel groter dan jouw roze bril.

Wat ziet je bril niet dan ??? Idd hetgeen wat ik en meerdere telkens zeggen.
Kun jij wel weer beginnen over het beeld vanachter die bril, maar doe eens gek.
Zet hem af.

Ga het eens echt meemaken......
Je schrikt je kapot.

[..]

Dus jij geeft toe een echte parasiet te zijn ?
Immers wel inkomen daar en jij extra.
Foei jongen, daar geef je nu zo gas op af.
Eerst pakken en incasseren (mooie TV) en daarna een ander het niet gunnen.
LOMP.

[..]

Knap hoe je jezelf eruit trekt.
Maar dat is niet iedereen gegeven.
Hou je daar ook rekening mee ???

[..]

En dat lijkt me handig.
Je hebt studie materiaal.

Doe je voordeel.
Ik ben het niet op voorhand eens met je. Goed verhaal doet wat anders.
Mijn punten heb je gelezen. En zo sta ik er elke dag in.

Niets meer en niets minder.
Sjonge jonge jonge. De frustratie knalt er vanaf. Het feit dat er tig werkzoekenden zijn en minder banen beschikbaar...dan hebben mensen op de arbeidsmarkt die GEEN uitkering hebben of in een nadelige positie zitten toch ook datzelfde probleem?

Ook voor hun geldt dat ze nooit allemaal aan 't werk kunnen zijn als er minder banen zijn. Die kunnen dezelfde redenering aanhangen 'gaat toch niet lukken dus waarom moeite er in steken' en dan achterover leunen met als excuus 'er zijn veel te weinig banen beschikbaar'.

Dan plaats je jezelf al direct in een underdogpositie. Dat kan, maar dan moet je de oorzaak in de eerste plaats bij je eigen mentaliteit zoeken, niet bij het feit dat er minder banen dan werkzoekenden zijn, want dat is gewoon een excuus zoeken om ook maar vooral niet al te hard te proberen.

Overigens is dat in principe niet zo heel erg, want dat betekent dat de banen in ieder geval gaan naar die mensen die er alles aan willen doen, in plaats van iemand die 't allemaal wel best vindt. Lijkt me wel zo eerlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_100750264
quote:
"Er staan nu al 135.000 vacatures open, terwijl er 1,2 miljoen mensen een uitkering hebben. Een deel kan echt niet werken, maar een kleine half miljoen mensen kan dat wel."
Dit vind ik nog steeds een rare uitspraak van de staatssecretaris. Hoe kunnen er nu 500.000 aan de slag terwijl er maar 135.00 vacatures zijn. Hij had het aantal vacatures dat openstaat nooit moeten koppelen aan discussie over de fysieke / mentale mogelijkheid van mensen om te werken. Heeft er helemaal niets mee te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 09:52:20 ]
pi_100750959
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 04:11 schreef MakkieR het volgende:
Als het aan de VVD ligt, dan krijgen we stemrecht voor de rijken en hoog geleerden. arbeiders en armoedzaaiers weten immers toch niet wat er in de politiek speelt en begrijpen niet wat een land daadwerkelijk nodig heeft.
Ja man.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_100751026
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 04:11 schreef MakkieR het volgende:
Stemrecht op basis van IQ is niets mis mee. Inkomen, opleiding maakt me niets uit, maar mensen met een IQ van onder de 120 horen niet te kunnen stemmen. Je moet iedereen op zijn/haar kwaliteiten gebruiken en als intellect geen kwaliteit is bij iemand, dan moet je het ze ook niet laten gebruiken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:58:05 #245
3542 Gia
User under construction
pi_100751817
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stemrecht op basis van IQ is niets mis mee. Inkomen, opleiding maakt me niets uit, maar mensen met een IQ van onder de 120 horen niet te kunnen stemmen. Je moet iedereen op zijn/haar kwaliteiten gebruiken en als intellect geen kwaliteit is bij iemand, dan moet je het ze ook niet laten gebruiken.
Wow, dat zou de PvdA veel stemmen gaan kosten. En de SP ook. Vrijwel alle laagbetaalde mensen stemmen namelijk links. En het gros daarvan is dus ook laagopgeleid, c.q. hebben een laag IQ.

En die mogen van jou dan niet meer stemmen?

Niemand die dan nog hun belangen behartigt. De VVD zal dan waarschijnlijk nog veel groter worden. Want dat is waar kapitaalkrachtig Nederland voor kiest.
pi_100751869
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Wow, dat zou de PvdA veel stemmen gaan kosten. En de SP ook. Vrijwel alle laagbetaalde mensen stemmen namelijk links. En het gros daarvan is dus ook laagopgeleid, c.q. hebben een laag IQ.

En die mogen van jou dan niet meer stemmen?

Niemand die dan nog hun belangen behartigt. De VVD zal dan waarschijnlijk nog veel groter worden. Want dat is waar kapitaalkrachtig Nederland voor kiest.
Vergeet de PVV niet in dat rijtje met de PvdA en de SP.

En de VVD de allergrootste (absolute meerderheid) is toch alleen maar mooi?
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:14:48 #247
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_100752271
90% van Nederland heeft een IQ < 120. Dan zullen er ook een hele hoop VVD'ers hun stemrecht verliezen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:34 #248
137949 Disana
pi_100752423
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:58 schreef Gia het volgende:

Wat een onzin, hoe kom je hierbij? Veel mensen stemmen PVV of VVD om erop vooruit te gaan of niet op achteruit te gaan - althans, dat dénken ze, met hun beperkte wijsheid.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:47:36 #249
3542 Gia
User under construction
pi_100755389
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vergeet de PVV niet in dat rijtje met de PvdA en de SP.

En de VVD de allergrootste (absolute meerderheid) is toch alleen maar mooi?
PVV zal ook stemmen verliezen, zeker wel, maar die gaan dan naar de VVD.

Op zeker gaat links dan meer verlies lijden dan rechts.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:51:35 #250
3542 Gia
User under construction
pi_100755538
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een onzin, hoe kom je hierbij? Veel mensen stemmen PVV of VVD om erop vooruit te gaan of niet op achteruit te gaan - althans, dat dénken ze, met hun beperkte wijsheid.
Mensen met hoge inkomens, kasten van huizen, zien de VVD toch meer als hun belangenbehartiger dan de linkse partijen, die juist daar willen gaan graaien. Mensen met hoge inkomens hebben ook vaak een hoog IQ, dus, die mogen dan wel stemmen.

Wijsheid heeft niet echt te maken met IQ. Althans, wat jij of links Nederland wijs vindt.

Ik denk, weet ik haast wel zeker, dat onder de linkse stemmers veel meer mensen zitten met een laag IQ dan onder de rechtse stemmers. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niemand met enig verstand op de SP stemt. Tuurlijk, die zijn er ook en die zullen dat dan ook blijven doen. Maar er zullen aan die zijde van de kamer veel meer stemmers wegvallen dan aan de rechtse zijde. Puur gekeken naar IQ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')