Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven..
quote:Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
Ik dacht al geen pantograven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
deze dus:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik dacht al geen pantograven te zien.
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
hahahahaahquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal!![]()
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
Sinds wanneer is Roosendaal (quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begintquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Roosendaal () 1/3e van Brabant.
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessantquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint.
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer![]()
![]()
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |