Het is een store of value die in barre tijden door speculatie in waarde kan vermeerderen. Maar ik wil gewoon rendement behalen. Ik doe er niet niks voor, ik stel er mijn consumptie voor uit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik vind dat een uiterst stompzinnig bezwaar.
Waarom de f moet alles altijd maar rendement hebben?
Het lijkt mij dat iemand die wat overhoudt omdat hij hard gewerkt heeft dat gewoon moet kunnen bewaren voor de toekomst.
Waarom zou iedereen maar rijker moeten worden met nietsdoen?
Over geld hoor je toch ook niemand zeuren. En dat is nog minder dan goud. Het zijn de gedachten van een ander in je hand.
Zit je daar dan zo geweldig mee?
Hetzelfde kun je ook van geld zeggen en daar kan en zal eindeloos veel van geprint worden, koop dan een woningquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn primaire bezwaar tegen goud is dat het inherent geen rendement heeft, anders dan door speculatie. Het is altijd verkopen aan de 'bigger fool'. 1 kg goud blijft 1 kg goud. Het is statisch.
Hierdoor is het ook heel moeilijk om er een reële waarde aan vast te plakken. Hooguit misschien het inflatie-gecorrigeerde gemiddelde over een X-aantal jaren.
Zeker wel. Je computer, je foon, zoveel dingen bevatten goud. Daarnaast als grondstof voor sierraden enzo. Om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een store of value die in barre tijden door speculatie in waarde kan vermeerderen. Maar ik wil gewoon rendement behalen. Ik doe er niet niks voor, ik stel er mijn consumptie voor uit.
Goud is net zo goed een gedachte als geld. Verder is het gewoon geel metaal. Ook geen werkelijke waarde zoals olie, graan of arbeid.
Ik heb dan ook nauwelijks geld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je ook van geld zeggen en daar kan en zal eindeloos veel van geprint worden, koop dan een woning
Wat denk je nou zelf zeg.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een store of value die in barre tijden door speculatie in waarde kan vermeerderen. Maar ik wil gewoon rendement behalen. Ik doe er niet niks voor, ik stel er mijn consumptie voor uit.
Goud is net zo goed een gedachte als geld. Verder is het gewoon geel metaal. Ook geen werkelijke waarde zoals olie, graan of arbeid.
Dat is maar 20% van de jaarlijkse productie. Bovendien wordt een groot deel hiervan hergebruikt en zullen er allerlei alternatieven bedacht worden nu de goudprijs zo hoog is. Van de industriële behoefte hoef je het niet te hebben als goudbelegger.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Zeker wel. Je computer, je foon, zoveel dingen bevatten goud. Daarnaast als grondstof voor sierraden enzo. Om maar wat te noemen.
Die fles koop je dan ook niet om hem te laten vermeerderen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf zeg.
Omdat je nu iets niet koopt heb je straks recht op meer?
Als ik een fles whisky bewaar zit er morgen ook niet meer in hoor.
Dit is echt totale onzin.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar 20% van de jaarlijkse productie. Bovendien wordt een groot deel hiervan hergebruikt en zullen er allerlei alternatieven bedacht worden nu de goudprijs zo hoog is. Van de industriële behoefte hoef je het niet te hebben als goudbelegger.
Als goudbelegger hoop je op -nog meer- paniek op de markten en het slinken van het vertrouwen in het monetaire systeem. Ik denk dat dit vertrouwen dit moment al aardig diep gezonden is.
Mja maar zodra mensen als jij ook in goud gaan geloven, dan begint de periode dat je moet gaan verkopen. Zodra ze dagelijks op het journaal de goudkoers brengen enzo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar 20% van de jaarlijkse productie. Bovendien wordt een groot deel hiervan hergebruikt en zullen er allerlei alternatieven bedacht worden nu de goudprijs zo hoog is. Van de industriële behoefte hoef je het niet te hebben als goudbelegger.
Als goudbelegger hoop je op -nog meer- paniek op de markten en het slinken van het vertrouwen in het monetaire systeem. Ik denk dat dit vertrouwen dit moment al aardig diep gezonden is.
Nou wel even bij de les blijven.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die fles koop je dan ook niet om hem te laten vermeerderen.
Je snapt niet echt wat ermee bedoelt word. Met dergelijke wetgeving krijgen spaarders tot een bepaalde bedrag een stapje voor op andere schuldeisers. Zelfs bij een zeer ernstige crisis (laten we zeggen een depressie) zal nog een groot deel van het geld kunnen worden uitgekeerd aan schuldeisers van een insolvabele bank. Laat nou net de spaarders als eerste in de rij staan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
Het garanderen van kapitaal is een belofte om te printen.
Dan zit iedereen straks alsnog met verse cash in het handje, terwijl de schulden zijn afgestreept. Zou dat niet inflatoir zijn dan?
Dat zeg je nu al de hele tijd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:02 schreef piepeloi55 het volgende:
De volgende crisis gaat de rekening eindelijke betaald worden door het risicodragend kapitaal (minus spaarders tot een x bedrag) en dat is zwaar deflatoir !
Niemand is een fuck geïnteresseerd in de 'integriteit' van het financieel/economische systeem. Het gaat om werkgelegenheid, stabiliteit, economische groei, welvaart etc. Vasthouden aan een soort 'goudstandaard' om het principe van de 'goudstandaard' en vervolgens in een recessie zitten omdat het geld niet hard genoeg wordt rondgepompt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:58 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dit is echt totale onzin.
Als goudbelegger hoop je op verantwoordelijkheid en een eind aan het opstapelen van consumptieve schuld.
Je hoopt dat mensen weer gaan nadenken over wat belangrijk is en daarnaar gaan handelen, in plaats van bijvoorbeeld de overwaarde van je huis te verbrassen aan de costa.
Ik hoop - en ga er van uit - dat men het financieel systeem gaat verbeteren door goud weer in de kern op te nemen, en de rol van de hegomoniale bubble-dollar in het vervolg wat te beperken.
Waarom zouden die Amerikanen in luxe mogen leven omdat ze een drukpers hebben?
Ah, en om welvaart en stabiliteit te creëren is integreteit natuurlijk totaal niet belangrijk. Neem een willekeurige schurkenstaat en zie hoe geweldig het werkt...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand is een fuck geïnteresseerd in de 'integriteit' van het financieel/economische systeem. Het gaat om werkgelegenheid, stabiliteit, economische groei, welvaart etc.
Dat is inderdaad niet slim. Daarom hoor je mij daar ook op geen enkele manier voor pleiten. Maar wel vermakelijk om te lezen dat je denk dat je met het rondpompen van geld welvaart kan creëren of een economie kan redden.quote:Vasthouden aan een soort 'goudstandaard' om het principe van de 'goudstandaard' en vervolgens in een recessie zitten omdat het geld niet hard genoeg wordt rondgepompt.
Ja, de Chinezen vertellen regelmatig van hun enthousiasme...quote:Die Amerikanen leven ook in luxe omdat ze gewoon hard werken en innovatief zijn. Apple, Google, Microsoft, Intell, etc. Als je alleen maar drukt zonder iets te kunnen dan eindig je als Zimbabwe, en wil niemand je dollar nog. Maar iedereen wil nog dollars en iedereen wil nog Amerikaanse staatsleningen. En dat zal blijven zolang de Amerikaanse economie sterk blijft.
Integriteut is wel relevant. Het is alleen lastig terug te brengen in de cultuur van de financiele sector.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand is een fuck geïnteresseerd in de 'integriteit' van het financieel/economische systeem. Het gaat om werkgelegenheid, stabiliteit, economische groei, welvaart etc. Vasthouden aan een soort 'goudstandaard' om het principe van de 'goudstandaard' en vervolgens in een recessie zitten omdat het geld niet hard genoeg wordt rondgepompt.
Die Amerikanen leven ook in luxe omdat ze gewoon hard werken en innovatief zijn. Apple, Google, Microsoft, Intell, etc. Als je alleen maar drukt zonder iets te kunnen dan eindig je als Zimbabwe, en wil niemand je dollar nog. Maar iedereen wil nog dollars en iedereen wil nog Amerikaanse staatsleningen. En dat zal blijven zolang de Amerikaanse economie sterk blijft.
Met integriteit bedoel ik niet dat er niet gefraudeerd wordt, maar eerder of je niet af en toe wat bijdrukt, de rente drukt, etc.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Integriteut is wel relevant. Het is alleen lastig terug te brengen in de cultuur van de financiele sector.
Ook relevant. En het is nu te esloten, moet gewoon transpaant zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met integriteit bedoel ik niet dat er niet gefraudeerd wordt, maar eerder of je niet af en toe wat bijdrukt, de rente drukt, etc.
Af en toe kan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met integriteit bedoel ik niet dat er niet gefraudeerd wordt, maar eerder of je niet af en toe wat bijdrukt, de rente drukt, etc.
Ik begrijp het systeem heel goed. Alleen begrijp ik ook dat het systeem een middel is en totaal geen doel op zich.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Af en toe kan.
Maar het zou handig zijn als mensen een manier hadden om zich te beschermen tegen meer dan dat.
Sommigen - inclusief centrale banken - zijn dat momenteel aan het regelen.
Anderen begrijpen daar nog helemaal niets van zoals jij vandaag weer illustreert...
Dat het geen doel op zich is ben ik zeker met je eens, dat je het begrijpt niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik begrijp het systeem heel goed. Alleen begrijp ik ook dat het systeem een middel is en totaal geen doel op zich.
Tegen welke andere waarde dan de marktwaarde zou de ECB het op haar balans moeten zetten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:19 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat het geen doel op zich is ben ik zeker met je eens, dat je het begrijpt niet.
Ik denk zelfs dat je er vrij weinig van begrijpt. Je ziet hoe het systeem tot nu toe leek te werken, maar niet wat er mis is, en hoe dat kan (en gaat) worden aangepakt.
Waarom denk je dat de ECB goud tegen marktwaarde op z'n balans zet?
Omdat je er geen rendement op krijgt..?
Je bent wel grappig.
Kijk jij dan eens tegen welke waarde de goudvoorraad bij de VS in de boeken staat en kom dan nog eens vertellen hoe goed je het begrijpt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tegen welke andere waarde dan de marktwaarde zou de ECB het op haar balans moeten zetten.
Jij bent niet grappig, maar irritant. Wanneer iemand het niet met jouw standpunt eens is denk je dat die persoon het onderwerp niet begrijpt. Dat is erg arrogant.
Het heeft juist enorm veel toegevoegde waarde. Het laat zien dat ondanks grote onzekerheid bedrijven niet bang zijn kortlopende leningen met elkaar aan te gaan en dat financials (als groep) ondanks de dalingen van waardes op hun balance sheets geen problemen hebben om aan snel geld te komen of dat daar als groep echte noodzaak voor is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:09 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Alles wat openbaar is, heeft een toegevoegde waarde van 0 omdat je altijd achter de feiten aanloopt. Je leest iets en denkt, Hey dat is belangrijk nieuws, ik moet nu een move maken...............niet beseffende dat diezelfde move al lang gemaakt is door anderen en je dus te laat bent.
Hulde. Je zou deze waarneming zelfs als graadmeter (tot zover dat kan) voor een gezonde markt kunnen hanteren. Tot die tijd is de beurs gewoon te duur. Ik blijf nog steeds lekker langs de zijlijn tot de markten gedecimeerd worden met 40-60% vanaf de huidige stand. Nu instappen zou me slapeloze nachten bezorgen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:02 schreef piepeloi55 het volgende:
De volgende crisis gaat de rekening eindelijke betaald worden door het risicodragend kapitaal (minus spaarders tot een x bedrag) en dat is zwaar deflatoir !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |