Ik denk dat je moet zijn ingelogd op YT. Ik zie 'm nl pas nadat ik heb aangegeven de 'schokkkende content' aan te durven.quote:
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat je moet zijn ingelogd op YT. Ik zie 'm nl pas nadat ik heb aangegeven de 'schokkkende content' aan te durven.
quote:DISORDER UPDATE: MEN JAILED
A number of people involved in disorder across Greater Manchester have already been jailed by the courts.
Bernard Moore (born 23/03/1965), Ridgwood Avenue, Monsall was sentenced to five months for assaulting a police officer.
Eoin Flanagan (born 01/01/1983), of Carson Road, Burnage was sentenced to eight months for stealing clothes.
Jason Ullett (born 15/10/72) of Woodward Court, Ancoats, was sentenced to 10 weeks in prison for a section 4 public order offence.
Ricky Gemmell (born 12/02/1993), of Buckley Road, Manchester, sentenced to four months in youth custody for a section 4 public order offence.
Tom Skinkis (born 29/12/1988) of Hulme, Manchester, sentenced for four months for a section 4 public order offence.
Assistant Chief Constable Garry Shewan said: "We have had substantial numbers of officers on duty throughout the night and the work to ensure we can keep our streets peaceful and safe will continue in the coming days.
"There have been no incidents of disorder reported but we have made a handful of arrests of people.
"There has continued to be tremendous support from people across Greater Manchester who are providing us with information and updates about any concerns. People are continuing to phone through to the freephone hotline 0800 092 0410 and more than a quarter of a million hits on the Flickr site featuring images of wanted people.
"A major police investigation is underway to identify and put people before the courts. They have worked throughout the night to deal with individuals, a number of whom have already been jailed.
"Detectives are working through the information but they have hundreds of photographs and footage to work through and more than 200 scenes of crime that are being managed.
"We will not rest until we have been through every CCTV image we have and every piece of information we receive to identify who was responsible for the disorder, arrest them and put them before the courts."
Niet echt schokken. Als je de beelden van afgelopen week hebt gezien.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?
Bron: telegraaf.nlquote:do 11 aug 2011, 09:43
Britse miljonairsdochter ook relschopper
LONDEN - Eén van de relschoppers in de Britse stad Londen, is de miljonairsdochter Laura Johnson (19). Ze moest woensdag, net als vele anderen, voor de rechter verschijnen na de rellen.
Foto: The Sun
Het bevoorrechte tienermeisje is voor de rechter gesleept omdat ze deel uitmaakt van de menigte van 200 plunderaars in Groot-Brittanië, zo melden diverse Britse media.
Laura Johnson werd aangehouden toen agenten haar snapten terwijl ze achter het stuur van een auto zat die was gevuld met gestolen elektrische apparaten, sigaretten en alcohol ter waarde van 5.500 pond.
Agenten zeggen dat de jonge vrouw net wegereed van winkels in Charlton, Zuid-Oost Londen. Twee andere relschoppers van 18 en 17 jaar oud vergezelden haar in het voertuig. Ze droegen bivakmutsen en sjaals om hun gezichten te verbergen.
Johnson is in voorlopige hechtenis gesteld hoewel ze in alle staten ontkent. Haar vader Robert, 55, en moeder Lindsay, 54, eigenaren van marktonderzoeksbureaus, weigerden commentaar te geven.
De jongste plunderaar is een 11-jarige jongen. Onder de aangeklaagde relschoppers zijn ook een grafisch ontwerpen, een tandartsassistente, onderwijsassistente en een heftruckchauffeur.
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.quote:
De Slo-Mo schokt af en toe, daar blijft het bij.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:34 schreef Kingstown het volgende:
Hmz, oké...en hoe "schokkend" is het?
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:28 schreef MrJones het volgende:
[..]
Of je verbindt even zaken aan elkaar die totaal geen verband hebben.
Natuurlijk zijn die er.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.
Onder de 16 worden de meeste zaken achter 'gesloten deuren' behandeld.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weet jij of er speciale regels voor kinderen zijn? Onder de 16 zie ik namelijk niet de namen er bij staan.
Mwa, ik denk dat het ook met opvoeding te maken heeft. Ben je wel 'ns op een goedkope vakantie geweest naar een van die kuststeden van Spanje? Die Engelse jongeren hebben daar altijd een slechte reputatie gehad.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.
Ik zeg niet dat het er hier net zo hevig aan toe zal gaan maar als ik om me heen kijk in de wereld wat er allemaal gebeurt zal ik er niet gek van op kijken als hier ook het een en ander zal escaleren de komende tijd.
Niet alleen de media.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er.
Zie trouwens ook niet echt de toegevoegde waarde ervan om de relschoppers met naam en foto in de krant te zettenMaarja, de media zullen er wel van smullen ofzo.
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat het ook met opvoeding te maken heeft. Ben je wel 'ns op een goedkope vakantie geweest naar een van die kuststeden van Spanje? Die Engelse jongeren hebben daar altijd een slechte reputatie gehad.
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die er.
Zie trouwens ook niet echt de toegevoegde waarde ervan om de relschoppers met naam en foto in de krant te zettenMaarja, de media zullen er wel van smullen ofzo.
Daar kan ik me inderdaad ook kapot aan schamen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Klopt, maar toch schaam ik me vaak ook aan nederlandse jeugd.
Maar wel bewust niet van voren gefotografeerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Niet alleen de media.
Zag gisteren een foto van een moeder die met haar kind (11 ofzo) naar de rechtbank ging op de voorpagina van 1 van de kranten, dus privacy lijkt idd geen issue te zijn. Het adres wordt nog net niet vermeld, maar voor de rest weten we alles.
Wist nooit dat het zo erg was, dacht dat dat alleen gebeurde bij de wat zwaardere criminelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.
Topidee. Hier ook direct invoerenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Is heel normaal in Engeland (en de Verenigde Staten) om criminelen, want dat zijn het, met naam en toenaam plus foto te plaatsen in de media.
Precies. En in Antwerpen gaat het om drugsdealers vs. winkeliers. Oftewel: geen verband.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:38 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
? Hoezo totaal geen verband ? de rellen in Engeland hebben niks meer te maken met dat er iemand is neergeschoten.. Er is daar een steeds groter wordende kloof tussen de laagste klassen en de hogere/middenklasse. Gecombineerd met een hoge werkloosheid, economische crisis en bezuiniging op sociale en publieke diensten.. en voila.. rellen.
Dat afschrikken werkt dan niet zo best, want extreem veel mensen hebben meegedaan en je bent zo ongeveer een loser als je niet geshamed wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:48 schreef yavanna het volgende:
[..]
Maar wel bewust niet van voren gefotografeerd.
Het shamen wordt gedaan ter afschrikking, zoals ook b.v. bij taakstraffen hesjes gedragen worden waarmee te zien is dat ze taakstraf uitvoeren ( wat men hier ook in wil uittesten )
Tot hier, eens met de analyse die helaas de allochtone component 'vergeet'.quote:blank en vol woede
De relschoppers in Engeland zijn overwegend blank.
Ze zijn het product van een maatschappij die een bevolkingsgroep afgeschreven heeft.
In tegenstelling tot de anarchie in de Parijse voorsteden in 2005, toen vooral Noord-Afrikaanse jongeren de 'banlieues' platbrandden, gaat het in Engeland niet om rassenrellen. Het merendeel van de plunderende meute bestaat uit Britse tieners van blanke ouders, die opgroeien in grauwe woonblokken waar spijbelen, alcoholisme, tienerzwangerschappen en kleine criminaliteit de norm zijn.
'Broken Britain', de doodgezwegen onderbuik van de Britse maatschappij, is blank en zit vol woede. De dikke, altijd in roze joggingpak en opzichtige nepjuwelen gehulde tienermoeder Vicky Pollard is éen van de populairste typetjes uit de comedyreeks Little Britain, net zoals de vuilspuitende lanterfant Lauren de ster is van de Catherine Taté Show. Maar Vicky en Lauren zijn nauwelijks fictief. Ze bevolken de vervallen sociale woonwijken van menige Engelse voorstad, waar de vaak jonge gezinnen i een decor wonen dat zo uit een sociaal drama lijkt weggelopen.
Uitgebrande of gebarricadeerde rijtjeshuizen, ingegooide ramen, zwerfvuil en muren opgetrokken uit prikkeldraad. De schamele hisvesting is een aanvulling op de overheidsbijstand waar de bewoners van leven. Binnen deze stadsgetto's, waar ouders 's ochtends al goedkope alcohol soldaat beginnen te maken, maakt het niet veel uit of kinderen naar school gaan of niet. Schoolverlaters, tienermoeders en zelfs analfabeten zijn het gevolg, waardoor ook de volgende generatie in de vicieuze cirkel verstrikt raakt die leidt tot het nihilistische gedrag waarvan deze dagen de extreme uitingen zichtbaar zijn geworden.
Groot-Brittannië kent het hoogste aantal tienerzwangerschappen en abortussen van Europa. Het totaal ligt vijf keer hoger dan in Nederland en het merendeel van die kinderen wordt geboren in deze uitzichtloze woonblokken. Uitgerekend eergisteren concludeerde de universiteit van Bristol, éen van de steden waar maandagavond brand werd gesticht, dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen tiener-zwangerschappen en kansarmen.
Jonge meisjes zijn immers geneigd het gedrag van hun zussen en vriendinnen te kopiëren.
Een ander probleem is het gebrek aan sociale controle: "Wanneer ik om tien uur 's ochtends zo'n wijk binnen rijd, zie ik buurvrouwen die op hun drempel hun benen zitten te scheren met een blik bier in de hand", zegt een manager van de National Health Service uit de industriestad Newcastle. "Naast hen zitten kinderen, sommige zeven, acht jaar oud, ook met een blik en een sigaret in de handen. Terwijl het een maandagmorgen tijdens het schooljaar is."
De populaire kranten met een middenklassepubliek, de Daily Mail voorop, voeren graag sensationele verhalen op waarin schande wordt gesproken van zwangere tienermeisjes die elke dag hun bijstandsgeld opdrinken of een trits kinderen van evenveel verschillende vaders hebben. Op die manier worden deze groepen door de met klassen geobsedeerde Britten nog verder gestigmatiseerd.
En daarin ligt volgens de experts ook de verklaring waarom deze jongeren, sommigen amper 12 jaar oud, aan het plunderen en branden slaan: ze hebben niets te verliezen. Dat ze geen politieke agenda hebben, wil daarom nog niet zeggen dat ze niet gedreven worden door de resultaten van een politiek die hen steeds meer uitsluit.
Grote winkelketens zijn een doelwit omdat 'zij geld hebben en wij niet'. "Waarom," zegt de gerespecteerde sociale werkster Camila Batmanghelidjh, "kunnen zij hun eigen gemeenschap met zo weinig respect aanvallen, vragen wij ons af?
Maar hier treedt de linkse wensdenkerige ondertoon weer door. We moeten vooral collectiviseren, daar wordt het beter van. Die gasten VORMEN een gemeenschap, dat is de strekking van je hele betoog!quote:De jonge mensen zullen antwoorden: 'Gemakkelijk', omdat zij voelen dat zij geen deel uitmaken van die gemeenschap."
Mario Danneels
http://www.nd.nl/artikele(...)samenleving-is-blank
Wellicht hadden er anders nog meer losers aan meegedaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat afschrikken werkt dan niet zo best, want extreem veel mensen hebben meegedaan en je bent zo ongeveer een loser als je niet geshamed wordt.
Hm misschien omdat de collectivieit weg is uit de samenleving? Geen groepsdruk of schaamtecultuur meer. Teveel de nadruk op individu ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:02 schreef MrJones het volgende:
De preventieve werking van hogere straffen, naming & shaming en CCTV lijkt nogal marginaal voor mensen die niets te verliezen hebben. Sterker nog, blijkbaar zelfs voor mensen die heel veel te verliezen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |