abonnement Unibet Coolblue
pi_100557622
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:05:16 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100557853
Ik kom zojuist van de bakker vandaan. Als ik nu eens een boem hoorde en de oven van de bakkerij blijkt te zijn ontploft, dan zou ik toch ten minste mompelen: sjonge, daar was ik net en toen werd ik nog zo vriendelijk geholpen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_100557901
Ha die k_man!

Je uitleg over surrogaatemotie snap ik zodiakk. Al heeft het volgens mij weinig te maken met wat Lien beschrijft, vandaar dat ik je in die context niet begreep.

Wat Lienekien aangeeft, is naar mijn idee zoiets als de historische sensatie, maar dan in het nu. Als je begrijpt wat ik bedoel. :o .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:09:06 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100557991
Lien leeft hopelijk wel een week of 4500, dus dan vind ik het helemaal niet raar dat ze het gevoel heeft 'er heel dichtbij geweest te zijn' als ze een week geleden in een stad is geweest waar nu een hoop gedonder is.

Dat gevoel is toch echt? Wat is daar surrogaat aan?

(Aha, mane denkt er ook zo over.)
pi_100558210
Ik ga vanavond naar deze film (weliswaar niet in 't Duits).


Voor de ultieme danssensatie.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:17:16 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100558308
Er worden mij hoogdravende gedachten en emoties toegedicht waar dan vervolgens met zeker dedain op wordt gereageerd.

Eigenlijk heel grappig.

Misschien had ik het woord absurd niet moeten gebruiken, maar zoiets nietszeggend als het woord grappig. Zo van: "Hé, goh, daar komen we net vandaan. Best wel een beetje toevallig. Grappig wel, of zo. (En sorry voor deze egopost over mijn vakantie :@ .)"

Absurd maakt misschien wel zoiets los als: "Dan komt het ineens wel heel dichtbij. Heftig, hoor. Ik moet het nog even een plekje geven."
The love you take is equal to the love you make.
pi_100561939
Hmm. Kan het niet gewoon weer nergens over gaan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100563149
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:01 schreef zodiakk het volgende:
Zoals Frollo Cruijffiaans opmerkt, ervaar je iets of je ervaart het niet. Met 'surrogaatemotie' bedoel ik ook niet dat het een 'nepemotie' is, maar bedoel ik dat het een toegeëigende, ingebeelde emotie is. Het is het bewust opwekken van vervreemdend gevoel.
Nou, nee, daar sla je de plank mis mee. Hoewel de angst berust op inbeelding is de angst zelf niet ingebeeld en al helemaal niet bewust opgewekt. Maar ik denk dat we het op dit punt met elkaar wel eens zijn. Van vervreemding is ook geen sprake, eerder het tegendeel, namelijk iets wat we met elkaar gemeen hebben (we kunnen er allemaal elk moment aangaan).

Ik weet een beetje hoe het is om de mogelijkheid van de dood te ervaren. De angst die ik daarna had was veel groter, intenser, beklemmender. Ik had hem bij vlagen, want je kunt niet voortdurend bang zijn voor de dood.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 10-08-2011 19:43:20 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100563431
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:16 schreef Gellius het volgende:
Of verwacht ze juist dat er niets kan gebeuren in steden die zij bezoekt?
Als ik voor mezelf mag spreken: ik verwacht dat er niets zal gebeuren en door dit soort nieuws word ik me ervan bewust dat er wel degelijk elk moment iets kan gebeuren. Dat weet ik natuurlijk wel, ergens, maar daar kan ik niet aan denken omdat het m'n dagelijks functioneren in de weg zou zitten.

Ik vind dat je er een beetje flauw over doet. Het zijn geen verheven gedachtes maar emoties die iedereen wel heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100563553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

Nou, nee, daar sla je de plank mis mee. Hoewel de angst berust op inbeelding is de angst zelf niet ingebeeld en al helemaal niet bewust opgewekt. Van vervreemding is ook geen sprake, eerder het tegendeel, namelijk iets wat we met elkaar gemeen hebben (we kunnen er allemaal elk moment aangaan).

Ik weet een beetje hoe het is om de mogelijkheid van de dood te ervaren. De angst die ik daarna had was veel groter, intenser, beklemmender. Ik had hem bij vlagen, want je kunt niet voortdurend bang zijn voor de dood.
Ik begrijp niet waarom ik de plank missla, ik geef gewoon mijn definitie van surrogaatemotie. Je inbeelden dat je 'er bijna aan bent gegaan' vind ik weliswaar heel menselijk, maar het blijft een inbeelding. Het is reflectie, hol: er overkomt je namelijk helemaal niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 11-08-2011 11:22:02 ]
pi_100563680
Dat maakt het niet minder erg. Ik denk in dat soort gevallen altijd aan het Gouden Ei. De protagonist moet weten wat er met zijn geliefde is gebeurd. Hij ondergaat nog liever hetzelfde lot dan het met de ingebeelde emoties te moeten doen.

Hoe meer ruimte er is voor reflectie hoe naarder de angst, vermoed ik zo. Of zoals een volkswijsheid zegt: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100566259
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 17:06 schreef mane het volgende:
Ha die k_man!
Dag mevrouw. :@
pi_100566647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Dat maakt het niet minder erg. Ik denk in dat soort gevallen altijd aan het Gouden Ei. De protagonist moet weten wat er met zijn geliefde is gebeurd. Hij ondergaat nog liever hetzelfde lot dan het met de ingebeelde emoties te moeten doen.

Hoe meer ruimte er is voor reflectie hoe naarder de angst, vermoed ik zo. Of zoals een volkswijsheid zegt: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest."
Waar is je positieve mensbeeld gebleven, Clauwie? Dat beeld van mensen die hun eigen wereld kunnen vormen? Mijn betoog was in ieder geval vooral opbeurend bedoeld, maar ik vrees ( :o ) dat de meeste mensen liever illusoire ervaringen zo reëel mogelijk maken.

Ik ga trouwens dit weekend naar Londen, kan ik me nog gaan verbazen dat de kalme winkelstraatjes een paar dagen eerder nog geplunderd zijn.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:03:55 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100569637
Dat is natuurlijk een absurde omkering.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100587385
Ik wilde Liene er eigenlijk alleen een beetje mee plagen, C. Maar die vragen kwamen wel degelijk bij mij op, hoor - mensen zeggen dit soort dingen en het is niet zo eenvoudig om te begrijpen wat ze ermee bedoelen. Ik denk dat Flaubert er wel iets mee had gekund in zijn Dictionnaire des Idées Reçues.
pi_100611332
Ik krijg net een foutmelding:

INSTALLING Summer in Holland........
███████████████░░░░░░░░░░░░░░░ ​░░
44% DONE. Installation failed.

Please try again. 404 error: Season not found. Season "Summer" cannot be located in Holland. The season you are looking for might have been removed, had its name changed, or is unavailable in Holland.
pi_100633605
Ik breng hem morgen voor je mee, k_man! Het is hier (Spanje) 30 graden en ik las dat in Nederland een korte opleving van het zomerweer wordt verwacht. Ben de afgelopen vijf weken van Irun (Frans-Spaanse grens, in Baskenland) naar Santiago de Compostela gelopen en het was prachtig. Nu zet ik geen stap meer en zit dus in een internetcafe en zometeen in de bus.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:46:40 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100633653
Hoi! Goede thuisreis toegewenst!
The love you take is equal to the love you make.
pi_100633792
Dank :) Ik kan iedereen Noord-Spanje aanraden. Wie niet graag met een rugzak in de stromende regen loopt kan ook gewoon een appartementje boeken in Zarautz ofzo of in O+ Pasages de San Juan O+
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:54:30 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100633840
Oh, ik lees nog eens goed: 5 weken, niet 5 dagen! ( :D ) Toe maar, wat een tocht! Heeft het je gelouterd en verlicht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_100633939
Ik heb bij het pelgrimsbureau hevig moeten benadrukken dat ik de camino niet om religieuze redenen had gelopen. ¨Ook niet om algemeen spirituele redenen?¨, probeerden ze nog, want blijkbaar krijg je dan een mooier papiertje. Maar dat hele papiertje interesseert me niks, dus nu heb ik de aspirituele variant voor mensen die gewoon zin hadden om buiten te zijn in de natuur.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:00:36 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100634030
Het pelgrimsbureau. :D.

Verder ben ik door je verhalen zeer benieuwd naar Noord-Spanje geworden. Nog een week of zes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_100643064
Overigens is ¨hevig benadrukken¨ een overdrijving en ¨dat hele papiertje¨ moet vervangen worden door ¨het uiterlijk van dat papiertje¨. Ik hoop dat ik hiermee nog op tijd ben om discussies zoals die over Lien´s Londenopmerking te voorkomen.

Waar gaan jullie precies naartoe?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:57:24 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100644255
We vliegen naar Madrid, waar we drie nachten blijven. Dan hebben we nog zo'n tweeënhalve week om met een huurauto naar La Coruña te rijden, waarvandaan ons vliegtuig terug naar Amsterdam vertrekt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_100644632
Ah, dat wordt het westen dus, geen San Sebastian en aanverwanten maar wel Oviedo, Galicie, wellicht Asturie. En Madrid, tof, dat wordt flink museumhappen neem ik aan. Ik vlieg ook vanaf La Coruna, heb de heenreis met de trein gedaan maar voor de terugweg werd me dat toch iets te gortig, hoezeer de slow travel me ook is bevallen.
pi_100655732
Allez allez, ik heb in Antwerpen een paar fraaie films gezien en daar wil ik u over vertellen he



Midnight in Paris
Owen Wilson speelt Woody Allen; kneus speelt kneus, ik zie het probleem niet. Owen "de neus" Wilson vindt het maar niets in deze tijd... het liefst zou hij in het Parijs van de jaren twintig leven. En plots is het geschied! Jullie willen niet weten hoe het Parijs van de '20s eruit ziet mensen... alleen maar beroemde schrijvers en kunstenaars op prachtige feestjes, ik zweer het je! Hemingway, Picasso en Dalì werden erg cool gespeeld. Echt een beroerde schrijver trouwens, die Hemingway... niemand die z'n boeken nog leest. Ik kan het zeggen want ik heb z'n boek gelezen hè! allez. Het deed me denken aan Vestdijk, ook al zo'n halve tamme... maar ik denk niet dat jullie weten wie dat is. Enfin, het is een geslaagde Woody Allen dames en heren, zelfs als je je doorgaans aan hem ergert kun je dit prima kijken



Le gamin au velo
A wel a wel, deze Waalse prent heeft de Grand Prix in Cannes gewonnen hè. Een of andere kerel wiens werk het is om daarover te schrijven zei dat het niet veel scheelde of hij had de Gouden Palm van The tree of life afgepakt. Ik weet niet welke ik zou kiezen... het is allebei namelijk niet veel soeps. Het joch, le gamin, is een vervelend rotjong; van The tree of life begreep ik geen ene zak maar Brad Pitt slaat z'n kinderen tenminste nog. Hoe leuk is een film waar je 90 minuten tegen zo'n stom blaag zit aan te kijken? Man wat heb ik een hekel aan kinderen. Enfin, het derdewereldland werd verder mooi in beeld gebracht... ik hoop dat Vlaanderen binnenkort wegen zonder gaten heeft



Melancholia
Lars van Trier, dat is een mooie vent. Politieke correctheid is een woekerende kanker... kijk wat het de Chinezen heeft gebracht. Soit, normaal presteren mensen met een grote bek niet zoveel, maar Lars heeft me echt een mooie film geschreven. Het eerste, beste deel van de film is het huwelijksfeest van Kirsten Dunst op een landgoed. De vergelijking met Tolstoj is snel gemaakt... een soirée met tal van karakters die elkaar naar het leven staan, vol pijnlijke misverstanden en momenten, dat is zijn specialiteit. Bon, als ge geen boeken leest zal ik 't dan maar vergelijken met Gosford Park. Bijrollen zijn hier weggelegd voor vader en zoon Skarsgard, John Hurt, Charlotte Rampling, Kiefer Sutherland, Jesper Christensen en Udo Kier. Charlotte Gainsbourg, de andere hoofdrol, is wel kotslelijk zeg, ik kan die kop echt niet lijen. Zonder gekheid is dit echt een hele goede film, die de Gouden Palm wel had moeten winnen, maar dat kon natuurlijk niet meer na dat debacle. Ik zou hem graag toevoegen aan mijn top 100, maar wil niet dat Gorro het op zijn zenuwen krijgt
pi_100662633
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef ShadyLane het volgende:
Dank :) Ik kan iedereen Noord-Spanje aanraden. Wie niet graag met een rugzak in de stromende regen loopt kan ook gewoon een appartementje boeken in Zarautz ofzo of in O+ Pasages de San Juan O+
Gaaf! Ik hoor graag nog wat meer verhalen over het wandelen. Zarautz ben ik ook eens door heen gekomen. Mooi gebied. En je kunt er zo lekker eten! Goede reis terug, etc.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_100662785
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:29 schreef Mainport het volgende:
Allez allez, ik heb in Antwerpen een paar fraaie films gezien en daar wil ik u over vertellen he
Ik wil ze alle drie wel zien. Afgelopen week heb ik Pina gezien (zie mijn post daarover), echt fantastisch. Ook als je niet per se een dansliefhebber bent, kan ik het aanraden.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_100671685
WAAROM VIND IK DIE BLAADJES NIET IN DE BIBLIOTHEEK

Dat beleid van Halve Zoolstra (hahahahaha) mag nog wel wat strenger!!!!!!
pi_100672229
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:13 schreef mane het volgende:

[..]

Ik wil ze alle drie wel zien. Afgelopen week heb ik Pina gezien (zie mijn post daarover), echt fantastisch. Ook als je niet per se een dansliefhebber bent, kan ik het aanraden.
Ah, de nieuwe Wim Wenders. Kan alleen met de nieuwe digitale projectoren vertoond worden, dus al die arme filmhuizen kunnen hem niet draaien - niet dat ik denk dat het de meeste plaatselijke filmhuizen ook maar iets kan boeien. Ik ben erg benieuwd
pi_100672784
Gerrit Komrij schreef een paar weken geleden in zijn digitale hoekje van het NRC dat de literaire tijdschriften plaats hebben gemaakt voor literaire blogs. Nu ben ik wat van die blogs aan het lezen... en wat een consternatie blijkt er in de literaire wereld!

Het begint allemaal gisteren, vermoedelijk in de ochtend. Ene JJ Pollet (wat klinkt dat mooi he) plaatst dit stukje in zijn dagboek:

“een serieuze schrijver zet niet alles in één keer op papier. Versie na versie is nodig om tot zoiets als een representatief stuk proza te komen. Het lijkt wel alsof mensen aldoor minder van de kunst van het schrijven kunnen genieten. Dat ze alleen maar een verhaal willen en geen interesse hebben in hoe het is verteld. Ik ben benieuwd hoe dit zich allemaal verder zal ontwikkelen. Mijn grootste nachtmerrie is dat op zekere dag Google met een ‘levensechte’ roman komt, geschreven door robots die ‘het materiaal’ jarenlang van websites hebben gestolen. Uiteraard bestaat er een nog grotere nachtmerrie: dat de mensen dat robotproza geweldig vinden…” (een bedenking van Alfred Birney)

“Intussen wordt het internet volgestort met gedichten of gedicht-achtige dingen. De cementwagens van in het bijzonder en overwegend gebakken lucht rijden af en aan. Het weinige dat werkelijk van waarde is, is weerloos en gaat verloren in de gigantische, alles overspoelende troosteloze brij die als een ziedende stroom lava huishoudt. De hoeders van klasse en niveau vechten tegen de bierkaai zoals Razende Roeland dat tegen een overmacht van Moren deed. Het woord ‘kwaliteit’ heeft zijn kwaliteit verloren. ” ( een bedenking van Leo van der Sterrren)

Vervolgens schrijft ene Ton van 't Hof daar een reactie op, op dezelfde dag. Deze mensen hebben kennelijk alle tijd van de wereld! De eerste alinea zegt het allemaal wel, en ik ben het er niet eens heel erg mee oneens, maar dat ben ik ook niet met de bedenkingen van die meneren hiervoor!

"Enkele opmerkingen naar aanleiding van dit bericht bij Jan Pollet. Ik heb niet veel op met het idee dat voor "een representatief stuk proza" "versie na versie" nodig is (Alfred Birney) of dat gedichten "pas na ampele overweging en revisie en nadat zij een jaar kelder hebben gehad" "goed genoeg" zouden zijn (Leo van der Sterren). Birney verheft een persoonlijke opvatting en naar ik aanneem werkwijze zelfs tot universeel goed. Ik erger me ook dood aan het gebruik van woorden als "representatief" en "goed genoeg" in dit verband. Voor kunstwerken bestaat geen objectieve maatstaf voor kwaliteit maar louter smaak."

Maar het verhaal is nog niet afgelopen dames en heren. Op deze reactie verschijnt nog een bericht, ditmaal van ene Martijn Benders, om half tien 's avonds. Van deze Martijn begrijp ik nog het minst, hij gebruikt allemaal van die moeilijke woorden. Ook van hem zal ik de eerste alinea pakken.

"Ton van ‘t Hof. Militair van beroep. Van filosofie heeft hij weinig kaas gegeten. Het statement: “Voor kunstwerken bestaat geen objectieve maatstaf voor kwaliteit maar louter smaak.” is een totaal onzinnig statement, namelijk. Immers, smaak is op zichzelf al een objectieve maatstaf. Zout is vies in de koffie, en lekker op de friet. Wie beweert dat zout in de koffie lekker smaakt is simpelweg niet goed bij de pinken. Smaak is inderdaad alles in de kunst, maar wat Ton feitelijk wil zeggen met zijn statement is: alle soorten smaak zijn gelijkwaardig."

Hier begrijp ik nog wat die man bedoelt! Als je naar buiten gaat, doe je een zonnebril op. Doe je een zonnebril op wanneer je naar de bioscoop gaat, ben je domweg niet goed bij de pinken. Ik heb hier toevallig college over gehad! Het is duidelijk dat Martijn Benders een Mills-utilist is (liever een ontevreden Socrates dan een tevreden dwaas) tegenover Ton van 't Hof van de Bentham-leer. Mij is het om het even, de docent zei dat de ene theorie niet beter was dan de andere, a wel, smaken verschillen he.

Iets verderop raakte ik Martijn Benders een beetje kwijt... "De werkelijkheid is anders: Ton van ‘t Hof is een typische exponentieel van de referentiële cultuur, en feitelijk een degradatie van dit fenomeen: het is de referentiële cultuur die meent zichzelf als de underdog te kunnen verkopen." Maar misschien dat ik dat bij het volgende college leer!

De polemiek heeft duidelijk een nieuw leven gekregen op de literaire blogs. Prachtig vind ik dat. Ik wens de schrijvers veel plezier met het schrijven van de volgende stukjes!

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 13-08-2011 12:23:04 ]
pi_100704102
Niemand durft het aan iets over mijn stukjes te zeggen... ik ben geniaal!
  zondag 14 augustus 2011 @ 07:44:57 #34
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100704304
Leuke stukjes hoor, Mainey.
pi_100704383
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 07:44 schreef Frollo het volgende:
Leuke stukjes hoor, Mainey.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100720831
Ik ben gisteravond gepwnd door een meisje van dertien, geboren in 1998... Sommige users hier waren toen al tien jaar aan het werk. Ik lachte haar uit omdat ze niet wist wie Marc Dutroux was, wat ik wel een passend gespreksonderwerp vond. "Als ik je vader was, zou ik me voor je schamen," zei ze. Typische vrouwenopmerking... onder de gordel. Dat moet keihard afgestraft worden. "Mijn vader is overleden," antwoordde ik. "Dan schaamt je moeder zich voor je," was haar conclusie. Vreg kind
pi_100721433
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:54 schreef Mainport het volgende:
Vreg kind
Mooi woord! Is het een germanisme of een typefout?
pi_100725925
Een germanisme vermoed ik, in de achterhoek kent iedereen het
pi_100743230
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef mane het volgende:
Gaaf! Ik hoor graag nog wat meer verhalen over het wandelen. Zarautz ben ik ook eens door heen gekomen. Mooi gebied. En je kunt er zo lekker eten! Goede reis terug, etc.
Hier een verhaal, ik heb ook foto's maar wie die link wil moet even PM-en:

Terugblik op de Camino: in mijn laatste lange zomervakantie wilde ik graag een week of vijf, zes lopen of fietsen. De weg naar Santiago (niet de standaardroute maar het noordelijke alternatief langs de kust) koos ik om praktische redenen: met mijn orientatievermogen kun je maar beter een heel goed gemarkeerde route hebben, het is er niet te warm, het is er mooi en als je een been breekt komt er altijd wel binnen een uur een andere pelgrim langs. Dat leek me allemaal bijzonder handig en dat bleek het ook te zijn, al heb ik gelukkig niets gebroken.

Vooraf had ik niet verwacht vaak in de herbergen te zullen slapen, maarja, het was er zo leuk. Er slapen mensen van allerlei leeftijden en nationaliteiten en allemaal hebben ze zin in gezelligheid, anders hadden ze wel een pension genomen. Die gezelligheid liep echter nooit uit de hand, want men was moe en de volgende dag moest er weer gelopen worden. Aan het ritme "22:00 slapen, 6:00 op" was ik snel gewend, al maakte ik er meestal 7:00 van, wat natuurlijk nog steeds achterlijk is voor in een vakantie.

De dagen zagen er allemaal nagenoeg hetzelfde uit: na het opstaan en het voeten intapen een barretje opzoeken voor ontbijt, dan lopen, lopen, lopen, koffie, lopen, lopen, lopen, eten, lopen, lopen, lopen...arriveren bij de herberg, douchen, kleren wassen met de hand en met shampoo (waspoeder zou weer extra gewicht betekenen), proviand kopen voor de volgende dag, hangen, eten, hangen, slapen.

Maar de landschappen en het gezelschap waren natuurlijk steeds verschillend en beide erg de moeite waard. Ik kan iedereen Noord-Spanje aanraden om landschappelijke, gastronomische, financiele en weertechnische redenen, al staat het gebied wel bekend om de regen. Toen ik er was was het meestal een graad of twintig en regende het 's ochtends wel en 's middags niet. Soms zaten er dagen tussen van 25 graden en dan liep ik wat minder hard.

Als je dit alles maar lang genoeg volhoudt kom je vanzelf in Santiago. Je hoort/leest weleens over de Camino: "vreselijk zwaar gehad", "mezelf ontzettend tegengekomen" enz. Nou heb ik best wel wat mensen zien afhaken wegens blessures, maar bij mij ging het eigenlijk volkomen van een leien dakje. Dat komt natuurlijk ook doordat wandelen mij wel ligt. Had ik met mijn armspieren gekozen voor een maand kanoën of met mijn fietsconditie m'n vrienden willen bijhouden in de heuvels dan had ik nu ook gesproken over "vreselijk zwaar" en "mezelf tegengekomen".

Ondanks dat leien dakje heb ik 1x gedacht dat ik misschien maar moest stoppen. Dat was toen ik eerst een potloodventer was tegengekomen en de dag erna een auto stopte met een (ongevaarlijk) oud mannetje dat vroeg of ik alleen liep, me van top tot teen bekeek en bleef herhalen dat "er hier veel chicas guapas helemaal alleen lopen". Ik realiseerde me ineens hoe volkomen hulpeloos je op die eenzame landweggetjes eigenlijk bent, wist dat ik met name op de Primitivo nog veel alleen zou lopen, maar in stoppen had ik ook weer geen zin en toen heb ik dus maar een flink formaat stok gezocht. Nooit meer nodig gehad natuurlijk, maar we zijn onafscheidelijk geweest tot het eind.

De eerste (Baskenland) en de vierde ("Primitivo") week waren de beste: het ruigst qua terrein, het minste asfalt, het mooiste landschap. Na de derde week is er een splitsing in de route: je kunt aan de kust blijven (voordeel: meer voorzieningen, nadeel: meer asfalt) of de "Primitivo" volgen de bergen in, wat voor mij absoluut de beste keuze was, al was het wel even grinniken toen op het stuk dat bekendstaat om de mooie uitzichten een dikke mist het zicht tot 5 meter beperkte.

De laatste paar dagen waren matig: alle routes komen dan bij elkaar en bovendien lopen veel mensen alleen de laatste 100km. Dit betekent dat je ineens met honderden mensen tegelijk loopt en qua landschap is het ook weinig spectaculair meer. Maar goed, je bent er dan bijna en kunt terugkijken op een heleboel moois: de kusten van Baskenland, Cantabrie en Asturie, de vis, de mosselen, de paella, de txakoli, de cider, de nacht op het strand, de avondlijke hilariteit, het geluid van de branding, de koebellen waar ook paarden, ezels en geiten van worden voorzien, de sterk geurende eucalyptusbomen, de vogelverschrikkers in alle soorten en maten, de cafe con leche, flan, zonsopgang bij de kust van Pobena, zonsondergang bij de kust van Poo, de koeien op straat, de boertjes uit het jaar nul, hele gezinnen inclusief oma in de bars, enzovoort en-zo-voort!



[ Bericht 0% gewijzigd door ShadyLane op 15-08-2011 01:12:28 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 01:05:53 #40
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100743859
Vandaag was ik in een kroeg waar men draaide: 'Ik ga waar de musiek me heenbrengt, waar ik de ritme kan foelen.' Daar kom ik niet meer.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_100745734
Vandaag hebben een vriend en ik besloten dat hij een boek over de afgelopen drie jaar van mijn leven gaat schrijven
pi_100748396
Je bent precies om de Pico's heengelopen, Shady.
pi_100748802
Weer terug van vakantie!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_100782409
Wie was de laatste keizerin van India - queen mum wordt fout gerekend; queen elizabeth is het juistere antwoord...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:11:06 #45
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100790947
Boeken schrijven, kom nu, het is 2011 jongens. Er worden films vertoond in drie dimensies; dan ga je toch geen boeken meer schrijven.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_100797390
JAM, geen smoesjes. Gewoon schrijven. Hup.

Leuk verslag SL en fantastische foto's. Ik kan me best voorstellen dat ik dit ook ooit ga doen. Wanneer ga je beginnen met de nieuwe baan?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:28:54 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100797697
Ik ben nog wel benieuwd naar het juiste antwoord op de vraag naar de laatste keizerin.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:25:48 #48
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100808725
Tijd voor spam. Niet zozeer voor jullie, maar ik wil het zelf nog weleens teruglezen en ik ben bang dat ik die website niet meer terugvind als ik straks m'n computertje uitzet.

quote:
About 2:00 p.m. Tuesday afternoon, May 26, 1981, as I was peacefully and lawfully walking towards Lake Street in Pasadena across from the Kaiser Permanente medical offices, a policeman in a car suddenly pulled up alongside the curb and said he wanted to talk to me because I fitted perfectly the description of a man who had just committed a bank robbery. I politely told him he had the wrong man and I hadn't committed any bank robbery, and that I didn't know anything about it whatsoever.
The policeman then proceeded to ask me a number of questions regarding my name, residence, age, etc. I answered all of these questions politely and truthfully. He then began to repeat the questions over and over again. I answered them over and over again. He asked for my identification and I showed it to him. He asked how long I'd lived in the area, and where I was from originally. I told him. He asked what I did for a living and I told him.
Suddenly a second police car pulled alongside and I was soon surrounded by at least three or four policemen. On at least three or more separate occasions I was asked where I lived, and I told them I didn't have the exact street address but since it was only a block or two away I would show them where it was. They showed no interest whatsoever in this reasonable suggestion. The policeman who had just arrived in the second car began to repeat the same questions that the policeman in the first car had asked. I told him I'd already answered those questions. I was asked for my driver's license and I told them I didn't drive.
The policemen became extremely hostile and threatening in their manner. They began to say among themselves, "He's probably wanted out of state." - "You think we should arrest him?" - "Yeah, I think so, let's take him down to headquarters," etc.
At one point early in the questioning by the first officer before the second car had arrived I was told, "This is serious." This simple statement spilled the beans on the entire police operation and clearly revealed it to be the filthy stinking set up it was. If the officer really believed I had just robbed a bank, the officer would know that I damn well knew it was "serious" and he wouldn't make such a stupid statement.
As I stated earlier, the officers began to repeat the same questions over and over again, interspersing comments among themselves that they'd have to take me to the station. I said, "I don't know anything about this bank robbery and I've already answered your questions and I don't have to give you any further answers to the same questions." I said, "I have the right to remain silent after giving you basic information about myself." The officer, said, "Well, you're thinking of New York state. The laws are different out here."
The questions and threats to arrest me continued. I said, "I'm not answering any more questions. lf you want to arrest me, arrest me - that's it." The one officer from the second car who was obviously the leader of the pack said, "Arrest him!"
I was immediately handcuffed in a brutal fashion, the police pushing my hands way, way up behind my back and causing me considerable discomfort and pain. Later I saw that the metal had torn into the flesh of both my wrists. I was put into a police car but was unable to move in far enough for them to close the door because there is some kind of a hump in the middle of the back seat. After several attempts to shut the door by brutally pushing my right leg with his right leg, the officer finally succeeded in closing the door by pushing my leg in with the door itself. Later I saw that my right knee had turned black and blue.
At one point as they were leading me into the car after they had arrested me, I saw the officer that had first approached me continue the bank robbery charade. He showed the leader of the pack officer what appeared to be a photocopy of an artist's rendition of the supposed bank robbery suspect. I also saw the picture. With the exception of the fact that we both wore beards, the picture did not look in the least bit like me. The man in the picture wore glasses, his face was completely different from mine, the hair on his head was different, etc., etc.
It was absolutely impossible to mistake me for him. And if after honestly (which was definitely not the case here) mistaking me for the man in the picture, it could not possibly take more than a few seconds at most by comparing the picture with my face to realize the mistake.
But obviously the bank robbery bit was just a lying transparent pretext for approaching and arresting me. The officers never had the slightest question in their minds that I might be the so-called "bank robber." The officer who showed him the picture said, "It looks just like him, doesn't it?" The leader of the pack officer said, "Naw, that's not him."
On the way to the police station an announcement came over the police car radio on the police band. One officer said, "That's it - they just caught the bank robber!"
On the way to the station, I was insulted several times, called an asshole, etc. At some point (perhaps it was already at the jailhouse) the police said, if I wasn't such an asshole they wouldn't have arrested me. After we got to the police station and I got out of the car, I said, "Well, you've got the bank robber. What do you want with me now? He said, "We just want to talk to you inside." I said, "About what?" Answer - "Let's just talk inside." Inside they began repeating the same questions again. I was seated and still had my hands handcuffed behind my back. When I refused to give them any more information I was physically attacked.
The leader of the pack officer said, "We want to find out what this is all about!" Without any provocation of any kind on my part, he grabbed my throat with one hand and started choking me by the neck, pushing me backward in the chair (throughout all this "interrogation," savagery and physical assault, I was seated and with my hands handcuffed behind my back) and putting his face close up to mine grimaced and shouted, "Talk!"
As he was choking me a woman who apparently worked there walked by. She quickly turned her head to the left to look in the room to see what the commotion was all about. When she saw that I was being choked by the neck she quickly turned her head away and continued walking down the hallway. She obviously didn't want to see something she shouldn't see and get involved on my behalf to save my life - it could cost her her job, you know. The crazed officer who was choking me realized he'd been a little careless and with his hand still on my neck choking me he told another cop to close the door. The choking episode continued for perhaps about a total of 10 or 20 seconds. When the crazed officer saw that I refused to talk or cringe and whine and beg for mercy, he released my throat and jumped back with a fearful look in his face like he'd just seen a ghost.
I said, "I don't believe this - being choked by the neck with my hands handcuffed behind my back by a policeman at the station to get me to talk. I thought this was only in the comic books!" A couple of the officers chuckled at my naiveté. The leader of the pack crazed officer snapped, "Book him!" and took off.
I think just for the record it is appropriate to physically describe the officer who choked me since I don't know his name. He's, I'd say, in his late thirties or early forties, with kind of two-toned hair that stands up kind of prickly or goes straight back. One part of the hair in front seems brown and the other blond or gray. He's thin and lanky and fairly tall. He's hyperaggressive, like a littie dog who barks and snaps a lot and bares his teeth. He is also quite vicious.
I believe this should be more than sufficient to pin down the name and identity of this officer. I described him thusly to someone who is familiar with the Pasadena police and he immediately knew who I was talking about although he didn't recall the name offhand. I'm sure I could easily recognize him if I saw him again. For example I could easily pick him out of a police lineup.
After this I was taken upstairs to the jail part of the police department. One of the officers who arrested me said to the man behind the desk, "We've got him on the identity" or "We've got him on the identity thing." When I told the man at the desk there who wanted me to answer questions that I had just been choked by the neck downstairs, he sarcastically sniggered, "Aw, they wouldn't do that, uh, uh, they're good men. I know them, they'd never do that," and he sneered. When I refused to answer any more questions and after they had taken all my personal belongings, I was led to a cell and they forced me to strip completely naked and leave all my clothes outside the cell. When I stripped down to my jockey mesh shorts, I said, "This too?" referring to my underpants, and the jailer nodded and said, "Yes." I took my underpants off and gave it to him also.
I was refused the right to make a phone call.
After the desk officer joker locked the door of the cell he snickered, "The phone's on the wall." Of course, there was no phone there.
The cell had no sheets, no bed, no mattress, no covers - absolutely nothing except a few thin pieces of toilet paper. I was forced to lie stark naked on a painted metal bunk with little round holes in it everywhere. After a very short period of time, of course, this became unbearable and excruciatingly uncomfortable and painful. To add to my discomfort the light was turned on in the cell. I was kept locked up in that cell until some time Wednesday morning, May 27, when I was transferred to another cell that made my first cell seem like a picnic.
This cell was a kind of isolation cell. Way in the far corner overlooking the street, it had two windows on different walls of the room, both windows being open. The cell door was completely solid with no opening except a one-way peep hole for the jailers to look in. The room was extremely drafty and cold and dank.
Of course, my suffering in this room was completely horrendous and unbearable, being still stripped stark naked as I was. My body and flesh are still in pain and agony from this gruesome and cruel experience as I write these lines about 8 or 10 days later. I was left in there to freeze to death or die from exposure.
I shouted to numerous passersby in the street to call a certain telephone number and to tell them that I was being tortured to death in the Pasadena police station, which was absolutely the truth.
In addition to all of the pain and torment I felt from the cold, the draftiness, and lack of clothes, at about noontime the room became extremely noisy from the street traffic. By any standards, the decibel level was such as could easily cause permanent hearing damage. Also, at intervals, trains would rumble by at extremely loud noise levels. And of course being imprisoned in the room above city traffic, the smog level was even worse than normal.
I was left for many hours on end isolated in this room without anyone coming to the door or into the room to talk to me.
I had once read a book on brainwashing and it told how in North Korea, captured American G.I.'s during the Korean war were placed in rooms and forced to sleep on freezing blocks of ice. But I simply could not believe that here in the "civilized" U.S., a somewhat modified and slower (though equally deadly) treatment was being applied by American citizens to another American citizen. And all this without a trial, without any accusations being made against me, etc. My crime was simply that I had nothing more to say to these gangster police officers of Pasadena!!! Incredible, but true.
After I had been tortured in this room for some time, some jailers came in and told me that if I'd talk to them and give them more information, they'd give me my clothes back, and that I was being punished for my "attitude." They said they couldn't take me down to the court to see the judge until the arrest form had been all filled out. They said the judge wouldn't even see me until then. I reminded them that I'd been choked by the neck and that I had nothing more to say to them, and that I'd do my talking to the judge.
They told me that they might have to send me to a mental institution for observation. They asked me what year it was, what month it was, etc. I easily answered these stupid questions.
I told them again and again I wanted to make a phone call. I was refused. I was told, "You're not going to make a phone call or see the judge until we get the information we want." Numerous times I was bargained with, that they'd give me my clothes back if I'd give them the information they wanted.
I was denied food for some 24 hours or so straight. I told them they were starving and freezing me to death. They said, "Die! We hope you do. You can die for all I care," etc.
In order to save my life and to try to get out of the cold and draft, I crawled inside the linoleum covered plastic mattress. A jailer looked in through the peep hole and asked me what I was doing inside the mattress. I told him I was trying to get out of the cold. He said I had destroyed prison property by doing so. So I said, "What do you want me to do - quietly freeze to death to make you happy?" He said, "Yes, I hope you do freeze to death, I don't care." I was told, "That's another charge against you - destroying prison property." He told me to get out of the mattress. I said, "Give me my clothes and I will." He left.
Incidentally, I didn't destroy the mattress or any other prison property. The mattress had already been opened by somebody else before me. Much later, just before my release from that hell hole - the Pasadena jailhouse - I was transferred to another cell (for many prisoners) and saw several more of these particular mattresses they have up there. They were all in good condition and sewed up. I looked them over and estimate that it would be extremely difficult - virtually impossible - to open them up without a knife or sharp cutting object of some kind. I suppose they are made that way deliberately. And, of course, I had no knife or any other object of any kind in my isolation cell.
The charge that I destroyed the mattress is totally laughable because the mattress was my only chance to even partially try to get out of the cold, dankness and draftiness. It would have made absolutely no sense whatever for me to destroy it.
However, I would add that in order to save my life from the freezing cold I would have been fully justified in destroying one or even a thousand of those mattresses, or even destroying the entirety of the prison. If one is allowed to kill in self defense, how much more should he be allowed to destroy a cheap prison mattress to save his life. Although I reiterate I did not destroy said mattress or anything else in the jailhouse.
On numerous occasions I was threatened with being sent to a mental hospital for observation. I was told if I didn't stop screaming they were going to come into the cell and stuff a towel or rag in my mouth to shut me up. I told the jailer if he did I would smash his blankety-blank head off. I also added that I hadn't eaten all day.
The next thing I knew I was brought my first food for over 24 hours, which shows you never know what to expect next in a madhouse. It consisted of two T.V. dinners and a littie bit of a soft drink. I ate one T.V. dinner and decided to save the other one for later since the "room service" was so irregular. A while later, however, I was transferred back to the cell they'd put me in originally when I first came to the jailhouse. I asked the jailer to let me take the other T.V. dinner with me but he refused permission.
The cell they returned me to now had no running water. They claimed they just couldn't understand it; "the water and plumbing had worked just fine in there before," - chuckle, chuckle. After I was returned to this cell for what seemed like a very long time - some ten hours or so or perhaps more - I became very, very thirsty, having had only a small amount of water to drink since my arrival. (Of course, how could I know they would later deny me even this basic necessity?)
I told them I was hungry and especially thirsty, and that there was no running water in my cell. Just to make doubly sure I didn't get any water to drink, the toilet was full of urine. They either laughed, made snide remarks, ignored me, or told me I was being "punished" for my attitude. Finally, after countless repeated requests for water, a big, tall blond or red-headed cop came over to my cell window and smiled in and said, "Here, I've got some water for you." Something about his "friendly" laughing attitude made me suspicious, and I said, "Open the door and bring it in - I can't take it through the steel mesh opening. It's too small, how can I get it?"
He answered, "You ever hear of a straw? Come here, I'll give it to you through a straw." I half suspected something was up and as I got up out of the bunk I found I was right - he threw the water all over my back and on the metal bunk and on the small pieces of toilet paper I had placed on the metal bunk to make it ever so slightly softer. The big cop walked away laughing hysterically. He was saying to his jailer officer buddies, "Did you see that? Ha, ha, ha!" I said, "You're really sick, only a sick person would do that." He said, "I know it, ha, ha, ha, that's why they hired me, ha, ha, ha, ha!" This is typical of the kind of sicko's and whacko's who run the Pasadena jailhouse and work for the Pasadena police force.
I should also add that in the jailhouse there are lady jailers and female prisoners. The female jailers were constantly walking past my cell and could see right into it and see me stark naked. The same for women prisoners. I remember at least one colored young lady prisoner being led past my cell. Where is the decorum and decency in all this? Also, I was twice forced to walk stark naked down the hallway of the jailhouse when I was transferred to different cells, in plain view of all.
Later I was threatened again with being sent to a mental hospital for 30 days observation, then I'd be sent back here, and he said something about Norwalk, or Norfolk. Numerous times I told them I thought I had the constitutional right under the fifth amendment to remain silent. They replied, "No, not until you give us the information we want." I said, "You mean you're just going to keep me here forever, incommunicado until I talk?" "That's right," was the answer. "Here, or we'll send you to a mental hospital. You're obviously a very sick person."
Finally some time on Thursday morning, May 28th, I received my breakfast, which consisted of a few tablespoons of milk, a small carton of sugar coated cornflakes, and a canned peach slice. This was the first liquid I had had in a very long time.
A man who said he was the chief jailer there, an older white-haired cop, told me that the reason my clothes were taken away from me was that I might use them to commit suicide since I was obviously crazy. I said, "Well, have somebody watch me then." Answer - silence. Then he promised to send me to the judge that morning if I'd answer just five questions. I asked him to tell me the five questions (it turned out to be six) in advance and I'd consider it.
The six questions were:
#1. Your name
#2. Your place of birth
#3. Your date of birth
#4. Your address
#5. Your height
#6. Your weight
I answered the questions and some time later was given my clothes back. I got dressed and was transferred to a big cell with several other prisoners.
The police now for the first time answered my questions about what the charges were. They told me the charges against me were interferring with the duties of an officer. (I joked to some of the other prisoners that I was being charged with "interferring with the crimes of an officer.")
I was also told that I had a second charge against me now I was brought into the jail, i.e., destruction of prison property, namely a prison mattress. The old white-haired chief told me the mattress cost $80.00 new. "You're going to be charged with destruction of prison property for getting in that mattress." They also told me that bail was set at $ 500.00 on each count, for a grand total of $ 1,000.00 (one thousand dollars) cash.
I told the head jailer that now I wanted to see the judge as be'd promised. He broke his word and said that there'd now developed some problem and that I wouldn't be able to see the judge today, that I'd have to wait until tomorrow for that.
I was allowed to make phone calls from the public pay phone in this new cell. I called someone and told them the situation, that I'd been arrested, choked by the neck, and held in the Pasadena jailhouse incommunicado and stark naked for the past 48 hours or so, etc. The person was shocked but relieved to hear from me since naturally the person had been very worried about my disappearance.
After the person came down to the jailhouse and put up the bail money, I was taken to a special room for a mug shot and to be fingerprinted. I asked the head jailer what if I refused to be fingerprinted, what would he do? He said they'd break every bone in my hands if they had to to get those fingerprints.
After the mug shot and the fingerprinting, thumb printing, hand printing, palm printing, etc., I was told to sign numerous documents, perhaps as many as 10 or more. I told the chief jailer that I like to read documents before I sign them. He insisted that I just sign them.
I reiterated my previous statement and started to read them. He demanded that I sign the documents at once without giving me time to even partially glance at them. He covered the document with his hand and arm and said, "All that concerns you is this here part at the bottom of the page," indicating what looked like a kind of stamp or form letter part of certain words which I did not have time to read either.
Having had little or no sleep for over two days and suffering from exhaustion, and knowing that a document signed under physical duress has no validity in law, and being in a hurry to get out of that damn hell hole, I signed the documents without reading them. I was not allowed to read them.
For all I know I signed a confession that I killed 20 Pasadena police officers and that I destroyed all the mattresses in the entire jailhouse and then tore the jailhouse down with my bare hands.
The charges made against me until now, two weeks later, are still all verbal. I have received no written accusation of any charges against me whatsoever. All they gave was two receipts for $500.00 bail on each one. No accusations on them, and as a matter of fact no clear command to appear anywhere.
Finally I was taken back to the desk where I had checked in at and had left my personal belongings some two days earlier. As I was putting my belongings in my pockets, I noticed that my wallet was empty of money. I remembered that when I left home that Tuesday I had nine dollars in cash and well over another dollar in change. I also distinctly remembered counting out the bills when I was checked into the jail and they took my belongings. I remembered clearly the arresting officer snickering as he counted out the bills, "Six, seven, eight, nine dollars," snicker.
So now I said to the chief jailer, "Hey, where's my money? I had ten bucks." He shouted, "No, you didn't! You had no money when you came in here! " I said, "What are you talking about? I had ten dollars." Some kind of eye communication went on between the chief jailer and the man behind the desk. The chief jailer quickly changed his attitude and asked the man behind the desk if I came in there with the money. He nodded and said, "Yes," or something, and the chief jailer quickly gave me a ten dollar bill and marked something on a piece of paper, or made as if he were marking something on a piece of paper.
Incidentally, I had given them when I checked in either a five dollar bill and four ones plus well over a dollar in change or nine ones plus well over a dollar in change (I'm 99% sure it was the former). What happened to those bills and change is an interesting question in itself. I had previously been given three dimes by the chief jailer for my phone calls so I didn't bother arguing about the exact change that might still be due me, especially since it looked like I was actually about to get out of that hell hole.
That afternoon I was told I could go, and an electronically operated gate was opened and I took the elevator down and left the jailhouse. A while later I noticed that several pills of mine had been stolen by the police/jailers. I presume they destroyed the pills hoping to find that they were illegal. When they found nothing - well, bye-bye pills.
Legality is a sham at the jailhouse. There are No Smoking signs everywhere, and no smoking is rigidly enforced - for the prisoners. Bul I noticed a light-skinned colored cop/jailer smoking whenever he pleased.
Numerous interesting and curious questions arise regarding why I was stopped by the policeman as "a bank robbery suspect." The first officer who stopped me said, "There's just been a bank robbery...," etc. Then a few minutes later in the police car on the way to the police station, an officer told me that they'd just picked up the bank robber. My question is how could the police have had a photocopy of an artist's rendition of what the bank robbery suspect looked like in the short time that presumably had occurred between the time of the bank robbery and the time the first officer (photocopy of the artist's rendition of the bank robber in hand) had approached me?
Why wasn't I asked any questions about the bank robbery if that were the real reason I was stopped? I was never asked where I'd been the last few minutes, never told what bank had been robbed, how much had been taken, etc. I was not out of breath from running, had no weapon, only a little cash on me. They never bothered to check my face against that of the artist's rendition of the bank robber until after I was already arrested. To say the whole thing stinks and is a frame up and set up is to put it mildly.
The foregoing text was written between about June 5 and June 8, 1981, then later typed, edited, slightly revised, corrected, etc. However, no attempt has been made to bring it up to date or to incorporate later information or events, etc. It is a brief outline, a hastily written sketch, of the horrendous and incredible but absolutely true events that occurred to me in my life between about 2:00 p.m. Tuesday, May 26, 1981, and about 1:30 p.m. Thursday, May 28, 1981. I do not pretend that this is literature. However, it is absolutely accurate in all the main points, at least a thousand times more accurate and truthful than anything you will hear from the other side - i.e., the policemen and the jailers and all the rest of the law enforcement authorities. Perhaps in the future when I have more time to devote to it I will write a revised and expanded and even more accurate and painstakingly written account of these events.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_100812128
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:17 schreef mane het volgende:
Leuk verslag SL en fantastische foto's.
Foto's? Waar? :?
pi_100815497
Zometeen in je PM
pi_100816401
Ah, juist. Inderdaad mooi daar. Dank. :)

Ben je nog in het Guggenheim geweest of is dat niet des pelgrims?
pi_100818903


Mijn nichtje Saar.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_100820569
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:44 schreef mane het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn nichtje Saar.
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<Error>
<Code>AccessDenied</Code>
<Message>Request has expired</Message>
<RequestId>8E3467D4F525709B</RequestId>
<Expires>2011-08-16T17:57:27Z</Expires>
<HostId>
/bm5kjXjo4AiKDGfG4pw07bX7aJ7nJy8WLK/10rXkkWNy0309XXJ9ODtce4lRq8i
</HostId>
<ServerTime>2011-08-16T18:14:47Z</ServerTime>
</Error>
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100828399
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 00:49 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Hier een verhaal, ik heb ook foto's maar wie die link wil moet even PM-en:
Stoer!

Ik ben ook benieuwd naar de foto's!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100828967
In de categorie vrolijke liedjes met niet zo vrolijke inhoud... wat een afschuwelijke tekst is dit toch eigenlijk. :{

pi_100839635
Ik ben wel degelijk in het Guggenheim geweest, al moet ik zeggen dat het gebouw toffer is dan de collectie. Ik was er wel gecharmeerd van ene Paul Pfeiffer met zijn werk "The Saints", eens kijken of er wat over te googlen valt.
pi_100840306
Is inderdaad jammer dat je afhankelijke bent van wat er hangt, zoals altijd en overal natuurlijk.
De eerste keer dat ik er was hing het vol met Anselm Kiefers: een geweldige kunstenaar imho maar het was teveel, en niet alles bleek even sterk.
De tweede keer had Aamish Kapour een aantal werkelijk fantstische werken daar hangen, en wat oninteressante stukken, maar gelukkig niet zoveel als Kiefer.
Van die laatste hadden we trouwens recentelijk ook prachtig werk gezien in het Guggenheim New York, dus dat was extra leuk wbt continuitijd.
De eigen collectie die ik in de catalogus aantrof leek me overigens zeker zo interessant

Net als die foto's van Shadylane (pm hint)

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 17-08-2011 04:12:43 ]
anonieme razernist
pi_100840879
Waarom ben je zo laat nog wakker oude man
pi_100841921
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 03:07 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben wel degelijk in het Guggenheim geweest, al moet ik zeggen dat het gebouw toffer is dan de collectie. Ik was er wel gecharmeerd van ene Paul Pfeiffer met zijn werk "The Saints", eens kijken of er wat over te googlen valt.
Dat had ik precies zo. Gebouw is heel gaaf, maar ik kan me niet eens herinneren wat ik binnen heb gezien. Vooral installaties, geloof ik.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_100846788
Het gaat mij - maar dat zal niemand hier verbazen - ook meer om het gebouw dan de kunst. Ik weet ook niet meer precies wat ik gezien heb. Iets van Richard Serra en er was een zaal met (toen) nieuw werk van Jeff Koons. Meer is niet blijven hangen.
pi_100846823
Jullie mogen mij overigens feliciteren. Ja, ook jij, MP. :)

Ik zojuist mijn examen Prince2 Foundation gehaald. Stoer hè? :P
pi_100847026
Gefeliciteerd!
Bedankt dat het mag.

Wat is het?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:18:06 #63
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100847309
Echt überstoer, gefeli!

Iets met projectmanagement of zo. Ons bureau heeft een paar jaar geleden Prince2 voor Dummies vertaald, maar ik had daar slechts zijdelings mee te maken.
pi_100847446
Ja, het is een methode voor projectmanagement.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:30 #65
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_100847809
Gefeliciteerd k_man :)
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_100848363
Om het te vieren een plaatje van een strand met een Japanner in pak, konijn in de handen en bikinimevrouw ernaast.

  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:27:18 #67
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100849747
Wat een raar konijn. Het lijkt net of dat beest zwemvliezen heeft.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:12:14 #68
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100851715
Mag ik even opmerken dat ik hier nu echt om moet gieren?

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_100853185
Ik vind het konijn niet het enige rare aan die foto.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:18:51 #70
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_100854696
Zojuist heb ik m'n eerste korte schaakforumpost gedaan. B-).

http://www.chess.com/foru(...)ess-in-the-caro-kann
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:43:05 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100858352
quote:
11s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:27 schreef JAM het volgende:
Wat een raar konijn. Het lijkt net of dat beest zwemvliezen heeft.
Is dat geen wombat of een ander gemuteerd wezen uit de Outback?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_100952829
Zo.
Aldus.
pi_100952841
quote:
Zarautz
Foto's?
Aldus.
pi_100952869
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:04 schreef k_man het volgende:
Jullie mogen mij overigens feliciteren. Ja, ook jij, MP. :)

Ik zojuist mijn examen Prince2 Foundation gehaald. Stoer hè? :P
Had ik al. Vreselijk vond ik het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 19-08-2011 21:19:57 ]
Aldus.
pi_100954171
Ja, ik had het ook al. Zes jaar geleden ook al 'ns gedaan. Nu opnieuw.
pi_100977982
Een instapcursusje "probaat" volstond om mij te overtuigen geen projectmanager te willen worden. Nu heb ik gewoon een ISTQB-certificaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:14:20 #77
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101031335
:*

[ Bericht 52% gewijzigd door Frollo op 22-08-2011 11:40:19 ]
pi_101034527
Goed, ik kom ook weer eens ergens achter. Máánden nadat het actueel was. :@

Lamb blijkt weer bij elkaar te zijn en een nieuw album te hebben uitgebracht. Heeft iemand hier dat al gehoord? Is het wat? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2011 11:38:08 ]
pi_101036529
Volgens mij is het niks. Ik geloof dat ze ook een andere richting op gegaan zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101044686
quote:
Want naast die drie goede nummers staat de nieuwe plaat bol van vullers, halve liedjes en mislukte probeersels. Het nummer 'Wise Enough' bijvoorbeeld heeft meer met Enya te maken dan met hun scherpe breakbeats uit de jaren ‘90.
Aldus.
  maandag 22 augustus 2011 @ 19:18:22 #81
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_101050310
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_101054649
Prachtige kleurenfoto's van een eeuw oud uit Rusland : http://www.boston.com/big(...)r_a_century_ago.html
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101060210
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Volgens mij is het niks. Ik geloof dat ze ook een andere richting op gegaan zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.
Dank je. Aan zo'n recensie heb ik nog eens iets. ^O^
pi_101060223
Tnx Z.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:46:37 #85
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101069867
De zwaartekracht heeft mij net één euro vijftig aan kant-en-klare scharreleisalade ontnomen. Wat is dit voor een schepping?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101070556
Waarom gaan er zoveel gasten uit met een rugzak om... dat is wat ik mij afvraag
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:12:24 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101072782
Omdat ze te gast zijn. Dan heb je minstens één set schone kleren bij je.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:00:21 #88
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_101073127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 02:08 schreef Mainport het volgende:
Waarom gaan er zoveel gasten uit met een rugzak om... dat is wat ik mij afvraag
Ik denk dat zij zich afvragen waarom jij uitgaat in een jeugdherberg.

En zo hebben we allemaal wat...
pi_101074021
Zo zag ik op de Van Woustraat gisteren:

GEZOCHT: VERKOOPSTER
ERVARING IS GEEN PRÉ, MAAR WEL GEWENST.


Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:43:44 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101074637
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:00 schreef broer het volgende:

[..]

Ik denk dat zij zich afvragen waarom jij uitgaat in een jeugdherberg.

En zo hebben we allemaal wat...
Ja, 'k heb ook wat. En ik ben er maar druk mee.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:45:33 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101074672
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:09 schreef Gellius het volgende:
Zo zag ik op de Van Woustraat gisteren:

GEZOCHT: VERKOOPSTER
ERVARING IS GEEN PRÉ, MAAR WEL GEWENST.


Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
Als je zoiets leest, is je dat toch goed. Of juist helemaal niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101075091
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Dank je. Aan zo'n recensie heb ik nog eens iets. ^O^
Graag gedaan. Je weet nu sowieso dat het niet zo heel geweldig is.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101075160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 02:08 schreef Mainport het volgende:
Waarom gaan er zoveel gasten uit met een rugzak om... dat is wat ik mij afvraag
Persoonlijk erger ik me nog meer aan die kleine nektasjes. Voorheen hadden alleen Marokkanen daar hun floes inzitten, maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen ermee lopen.

Nektasjes, de heuptas van deze eeuw.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101075210
Nektasjes? Nog nooit gezien. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:10:55 #95
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101075224
En floes? Nog nooit van gehoord.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101075264

Dat is een nektasje, met irritante bijbehorende puber.

Floes is arabisch voor geld.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:13:10 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101075282
Soms ben ik zo blij met mijn kleine wereldje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101075341
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:10 schreef Gellius het volgende:
Nektasjes? Nog nooit gezien. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Jij woont duidelijk in Zuid. Antillianen begonnen er overigens hier als eerste mee, daarna kwamen de Marokkanen. Ik vind het vooral grappig omdat die 'stoere jongens' met zo'n truttig tasje lopen en op damesscooters met windschermen rijden, hoe gay is dat!
Aldus.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:40:30 #99
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_101076022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 09:43 schreef Lienekien het volgende:
Ja, 'k heb ook wat. En ik ben er maar druk mee.
Wat heb je dan?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:44:20 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101076112
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:40 schreef broer het volgende:

[..]

Wat heb je dan?
Het gaat wel weer over.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101076603
Haha, dat ventje!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:49:48 #102
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_101078273
Tjeezus, wat is het donker hier. Het lijkt wel 8 uur 's avonds :{ + onweer en enorme regenbuien
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_101080261
Training gaat gewoon door vanavond, wat er ook gebeurt. Wordt kano varen denk ik.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101080789
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tjeezus, wat is het donker hier. Het lijkt wel 8 uur 's avonds :{ + onweer en enorme regenbuien
Ik heb daarnet pas het licht uit kunnen doen :).
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:26:41 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101081625
Hier alles rustig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101083431

Beeld voegt weinig toe, geluid zegt echter alles en de titel is nu erg lollig.
pi_101086736
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:00 schreef broer het volgende:

[..]

Ik denk dat zij zich afvragen waarom jij uitgaat in een jeugdherberg.

En zo hebben we allemaal wat...
Jeugdherberg... waar heb je het over?
pi_101086784
Heb jij ook zo'n tasje, MP?
pi_101087163
Je moeder heeft zo'n tasje
pi_101087311
Ik zie MP met z'n swagger wel een nektasje rocken.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101088209
Ik ben de komende dagen ook te gast in een hotel. Om MP te behagen zal ik geen rugtas meenemen, maar een weekendtas. :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:55:12 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101089911
Wel een van leder dan. Met zo een keurig naamlabeltje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:58:23 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101117634
Goedemorgen maar weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101117943
Het was geen beste nacht, mensen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:20:05 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101117982
Vertel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_101119212
Bah, ik slaap al slecht als ik getraind heb, die hitte draagt niet echt bij.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101133284
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:50 schreef sigme het volgende:
Prachtige kleurenfoto's van een eeuw oud uit Rusland : http://www.boston.com/big(...)r_a_century_ago.html
Fenomenaal.
What's it going to be then, eh?
pi_101134213
Mooi idd.
Aldus.
pi_101134222
Ik heb fantastisch geslapen vannacht.
Aldus.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:56:25 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101135199
Wow, wat een prachtfoto's. _O_. Volgens mij ligt er bij De Slegte een boek(je) te koop met deze foto's, in elk geval bij die in Den Haag. Maar zo groot op een lichtscherm doen ze het eigenlijk nog beter.

Ik lees nog steeds de autobiografie van Paustovskij. Deel drie (over het eerste begin van de Russische Revolutie) beviel me zo goed dat ik aan deel één en inmiddels deel twee ben begonnen. De sfeer uit die boeken spreekt ook uit deze foto's.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_101136760
Beste bezorgtaco's in Amsterdam, mensen. Even rappo-klappo.
pi_101137645
Worst van Louman in tomatenprut met rijst hier.
Aldus.
pi_101137862
Daar hèb ik wat aan, Z.
pi_101137923
Wortelsoep met naans vooraf en vervolgens bobotie van gisteren. (Of andersom, even beslissen.)
What's it going to be then, eh?
pi_101137999
O+ !
pi_101138109
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:13 schreef Gellius het volgende:
Daar hèb ik wat aan, Z.
Ah. Ik ken alleen taco mundo en dat is vooral vettig herinner ik me...
Aldus.
pi_101138197
quote:
4s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:16 schreef Gellius het volgende:
O+ !
Ik had je graag geholpen, maar taco's maak ik eigenlijk altijd (deels) zelf.
What's it going to be then, eh?
pi_101138345
Het is Taco Mundo geworden. Ik kook altìjd zelf, en ken dus de adresjes niet.
pi_101138491
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:24 schreef Gellius het volgende:
Het is Taco Mundo geworden. Ik kook altìjd zelf, en ken dus de adresjes niet.
Af en toe wat afhalen is best lekker (zowel voor de variatie als voor het feit dat je niet hoeft te koken).
What's it going to be then, eh?
pi_101138712
Ik heb net de 'zonder spoed lijn' gebeld en zowaar zijn er 6(!) agenten gemobiliseerd.
Aldus.
pi_101138743
Wat is er loos, Z?
pi_101138790
Batuwu staat op mijn bestelpagina met een facebook-like.
pi_101138799
pi_101138837
Het kruispunt voor ons is opgebroken, er kunnen geen auto's meer langs maar iemand had wat afzettingen weggehaald en nu is er een nogal gevaarlijke situatie ontstaan, daar heb ik maar even over gebeld.
Aldus.
pi_101138860
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:34 schreef Gellius het volgende:
Batuwu staat op mijn bestelpagina met een facebook-like.
Ik heb een longvis gezien vandaag.
Aldus.
pi_101138879
Een Amsterdammer die het voor zijn opgebroken kruispunten opneemt.
pi_101138896
Longvis is nog altijd mijn soulseek-handle.
pi_101139299
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:36 schreef Gellius het volgende:
Een Amsterdammer die het voor zijn opgebroken kruispunten opneemt.
Dat spreekt voor zich toch.
Aldus.
pi_101139598
Dit was mijn eerste (en laatste) keer Taco Mundo. Ik ben diep teleurgesteld.
pi_101139746
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:57 schreef Gellius het volgende:
Dit was mijn eerste (en laatste) keer Taco Mundo. Ik ben diep teleurgesteld.
Je was gewaarschuwd.

De meeste ketens zijn sowieso belabberd, voor zover ik ze ken. Maar dan weet ik dat ik TM in ieder geval moet vermijden.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:03:23 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101139807
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:57 schreef Gellius het volgende:
Dit was mijn eerste (en laatste) keer Taco Mundo. Ik ben diep teleurgesteld.
Wat had je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101139997
Ik zou het niet weten, Liene. Het was in ieder geval veel kleiner dan je zou mogen aannemen, en verpakt in een klef, bleek deegdekentje.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:14:53 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101140257
Het is wel jammer dat bezorgvoedsel bijna altijd te vet en te zout is.

Ziet nou niemand dat gat in de markt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101140455
Ja, de traitteurs. Daar barst het van in adam. Die bezorgen alleen niet
Aldus.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 03:26:23 #145
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101158977
Ja, en ik. In alle stiekemheid ben ik al een maandje of twee bezig om financiering rond te krijgen. Mevrouw K. moet ook iets te doen hebben hè, als ze hier komt. Nou, dan geef ik haar maar een restaurantje.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101159748
Wat doet die Gillingham nou weer hier... ik heb altijd zo'n hekel aan die groentjes die ineens mee willen doen in het gesprek. Komen ze aan met hun naan en bobotie, heel gecultiveerd hoor... aansteller

Sorry ik heb een vertwijfelde avond gehad
pi_101159757
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:06 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Fenomenaal.
Fenomenaal, hahaha, wat een binnenkomer. Ga je schamen, ga vrienden zoeken en ga weg. Poseur
pi_101159770
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:27 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Af en toe wat afhalen is best lekker (zowel voor de variatie als voor het feit dat je niet hoeft te koken).
Goede opmerking man! Morgen is het vrijdag en buiten schijnt de zon. Ik word godverdomme de hele dag al omringd door clowns en dan kom jij hiermee. Ben je helemaal gek geworden
pi_101159777
Die kutwijven zijn een nagel aan m'n doodskist... kunnen ze nou nooit een keer normaal doen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 05:35:03 #150
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101159804
Huil maar even uit hoor Mainport.
pi_101160124
Ik neem het wel even over van hier, Frollo. Ga jij nog maar wat slapen.
pi_101160126
MP, een avond kan niet vertwijfeld zijn. Let nu toch eens een beetje op je taal, jongen.
pi_101160725
Ik voel me haast beledigd dat ik niet aangevallen ben door MP
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:04:43 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101160920
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik voel me haast beledigd dat ik niet aangevallen ben door MP
En terecht. De zwijgende goedkeuring van MP lijkt me ondraaglijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101162349
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 04:54 schreef Mainport het volgende:
Wat doet die Gillingham nou weer hier... ik heb altijd zo'n hekel aan die groentjes die ineens mee willen doen in het gesprek. Komen ze aan met hun naan en bobotie, heel gecultiveerd hoor... aansteller

Sorry ik heb een vertwijfelde avond gehad
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 05:00 schreef Mainport het volgende:

[..]

Fenomenaal, hahaha, wat een binnenkomer. Ga je schamen, ga vrienden zoeken en ga weg. Poseur
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 05:06 schreef Mainport het volgende:

[..]

Goede opmerking man! Morgen is het vrijdag en buiten schijnt de zon. Ik word godverdomme de hele dag al omringd door clowns en dan kom jij hiermee. Ben je helemaal gek geworden
Oeh, wat kan hij ook een vlegel zijn soms.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 10:58:03 #156
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101163576
Gisternacht heb ik Heat gekeken. Mijn God, wat een geweldige film was dat zeg. Ik zit nog steeds na te genieten. Er is duidelijk een leven voor en een leven na Heat. Klaarkomen gewoon. Wat een weelde. Wat een pracht.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:00:57 #157
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101163654
Ben je serieus?
Ik dacht altijd dat het gewoon een mafiafilmpje was en heb dus nooit de moeite genomen om 'm te kijken.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:23:34 #158
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101164340
Het prachtige aan Heat is dat het ene op het andere cliché gestapeld wordt. Ik kan daar onwijs van genieten, vooral als het goed wordt uitgevoerd. Dan ga ik daar helemaal in mee. Eigenlijk is het GTST met een bijzonder hoog schieten-tieten-helikopters gehalte.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:00:16 #159
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101165493
Clichés die goed worden uitgevoerd, dat klinkt niet gek.
Michael Mann heeft sowieso wel kijk op hoe je iets smakelijk eruit kunt laten zien.
pi_101167605
Heat is wel een aardige film. Wel te lang. De schietscene vind ik overdonderend en Al Pacino speelt zijn rol goed (een rol die hij altijd speelt: de man met sterke principes waarvan de handhaving hem veel kost). DeNiro vind ik niet zo sterk.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:10:55 #161
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101168106
Wat een orgie van geweld was dat zeg! Tsjongejonge, daar knapte ik van op zeg!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101168922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:10 schreef JAM het volgende:
Wat een orgie van geweld was dat zeg! Tsjongejonge, daar knapte ik van op zeg!
Dit ook wat voor jou?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:36:00 #163
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101168947
Appel en peren, Karrel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101168948
quote:
Nare film is dat.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 15:15:30 #165
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101172180
De mooiste scène uit Heat is wel dat Al Pacino in een helikopter rondgevlogen wordt door (ja door) de skyline van LA. Hij zit ongeveer twintig seconden in die helikopter waarin hij verzoekt een auto voor hem klaar te zetten bij het landingsplateau. Die scène voegt werkelijk hélemaal niets toe aan de film, maar toch hè. Helikopter, skyline. Stoere praat over de radio. Man, daar geniet ik zo van.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101197524
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:57 schreef zodiakk het volgende:
Heat is wel een aardige film. Wel te lang. De schietscene vind ik overdonderend en Al Pacino speelt zijn rol goed (een rol die hij altijd speelt: de man met sterke principes waarvan de handhaving hem veel kost). DeNiro vind ik niet zo sterk.
Ik vind hem ook niet zo sterk, scenes zoals bovenstaande uitgezonderd. Een beetje een zwalkend script.
Wat voegt het bijvoorbeeld toe dat die gewelddadige dwerg (ik weet zijn naam dus niet meer: Wayngro oid) ook nog eens een seriemoordenaar bleek te zijn bijvoorbeeld? Leek me nou typisch iets om op de montagekamer te sneuvelen: er wordt een extra verhaal geïntroduceerd met veel meer emotionele impact en daar blijft het eigenlijk bij. Ook vraag ik me af hoe Pacino Henri Rollins zo snel op de vloer kreeg: nogal flauw.
Verder vond ik het bijna allemaal te mooie mensen: te gelikt, te flashy, niet 'gritty' genoeg. Degene die me het meest als een echte crimineel overtuigde was de toen nog niet zo bekende Danny Trejo.
Maar inderdaad, die o.m. bankovervalscene blijft me bij, en dat is toch al heel wat.
anonieme razernist
pi_101197585
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 11:00 schreef Frollo het volgende:
Ben je serieus?
Ik dacht altijd dat het gewoon een mafiafilmpje was en heb dus nooit de moeite genomen om 'm te kijken.
Je zult je in ieder geval niet vervelen.
anonieme razernist
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:47:20 #168
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101200737
Ik ga niets meer over Heat zeggen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:52:16 #169
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101200779
Wangen, je weet wel, die dingen aan de zijkant van je gezicht, worden in het Japans 'hoppeta' genoemd. Als ik dat soort dingen hoor denk ik: 'Mijn lieve Heer, grote Voorzienigheid, in al Uw kosmische wijsheid heeft U ons geschapen naar Uw evenbeeld...' en dat laat zich er niet mee rijmen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101201278
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 00:29 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik vind hem ook niet zo sterk, scenes zoals bovenstaande uitgezonderd. Een beetje een zwalkend script.
Wat voegt het bijvoorbeeld toe dat die gewelddadige dwerg (ik weet zijn naam dus niet meer: Wayngro oid) ook nog eens een seriemoordenaar bleek te zijn bijvoorbeeld? Leek me nou typisch iets om op de montagekamer te sneuvelen: er wordt een extra verhaal geïntroduceerd met veel meer emotionele impact en daar blijft het eigenlijk bij. Ook vraag ik me af hoe Pacino Henri Rollins zo snel op de vloer kreeg: nogal flauw.
Verder vond ik het bijna allemaal te mooie mensen: te gelikt, te flashy, niet 'gritty' genoeg. Degene die me het meest als een echte crimineel overtuigde was de toen nog niet zo bekende Danny Trejo.
Maar inderdaad, die o.m. bankovervalscene blijft me bij, en dat is toch al heel wat.
Hahaha anders ga je even zo'n kinderfilm ontleden. Heb je al die informatie nou allemaal op zitten zoeken op je vrije donderdagavond? Wat moet jij jezelf vervelen... straks laat je nog een analyse los over het acht uur journaal
pi_101201315
Mijn donderdagavond was weer een groot feest. Van Velzen gaf een concert. Prachtige muziek; vooral dat ene bekende liedje is mooi als je depressieve herinneringen oplepelt... genieten. Ik vroeg een meisje of ze die Van Velzen wel zou doen. Meteen boos. Daar moet je dan de rest van de avond mee doorbrengen...
pi_101202145
Toch doen de stukjes van MP me altijd een beetje aan die van Aaf Brandt Corstius denken. Ik weet niet wat het is, ik weet niet hoe het komt.
pi_101202256
Dat quasi-verongelijkte toontje als ze schrijft over kleine dagelijkse oninteressante zaken?

De vakantie is over en eigenlijk vind ik dat wel lekker.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101202543
Dat, en tegelijkertijd een diepe tevredenheid over die verongelijktheid.
pi_101203004
Is ze ook fan van Van Velzen?

Dat had ik niet achter MP gezocht.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:37:14 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101203188
"depressieve herinneringen oplepelen" :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:43:00 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101204935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is ze ook fan van Van Velzen?

Dat had ik niet achter MP gezocht.
Ze?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101205414
Euhm, waar was ik met mijn hoofd.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101206108
Ik ken iemand die Gellius kent! En een sloot mensen die Frollo kent. Lang leve FB.
Aldus.
pi_101206375
Maureen Tucker?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:47:19 #181
67089 Gillingham
The horror...
pi_101207099
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 07:00 schreef Gellius het volgende:
Toch doen de stukjes van MP me altijd een beetje aan die van Aaf Brandt Corstius denken. Ik weet niet wat het is, ik weet niet hoe het komt.
Suffe stukjes zijn dat. Dat hele Didu kan me ook gestolen worden.
What's it going to be then, eh?
pi_101207244
Ja, DiDu is vreselijk slecht, inderdaad.
pi_101207423
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:18 schreef Z het volgende:
Ik ken iemand die Gellius kent! En een sloot mensen die Frollo kent. Lang leve FB.
Ik sta ook in de Frollo lijst, maar geen connecties.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101216087
Aaf? Een grotere belediging had je me niet kunnen geven... Op de een of andere manier lijken al die columnistes zo quasi-verongelijkt te schrijven, zouden ze denken dat dat chic is? Leuk om te lezen in elk geval niet
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:12:21 #185
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101216356
Dat hele columnistengenre van 'hihi wat ben ik toch gek en dom en onhandig!', is dat nou eigenlijk begonnen met Sylvia Witteman of is het van ouder datum?
pi_101216429
Volgens mij is ABC langer columniste dan Sylvia Witteman.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:15:09 #187
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101216471
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:13 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Volgens mij is ABC langer columniste dan Sylvia Witteman.
Ow? Ik dacht dat Aaf begonnen was in de nrc next en die bestaat nog niet zo lang.
pi_101216547
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:12 schreef Frollo het volgende:
Dat hele columnistengenre van 'hihi wat ben ik toch gek en dom en onhandig!', is dat nou eigenlijk begonnen met Sylvia Witteman of is het van ouder datum?
Ik weet het niet. Sylvia Witteman is wel de koningin op dat terrein. Ik moet vaak om haar lachen. Bij Aaf is 't wat tuttiger allemaal.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:21:00 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101216674
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef mane het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Sylvia Witteman is wel de koningin op dat terrein. Ik moet vaak om haar lachen. Bij Aaf is 't wat tuttiger allemaal.
Klopt. Sylvia heeft ook nog eens dat 'hihi wat ben ik toch een slechte moeder', wat die jongere meiden zoals Hannah Bervoets niet hebben, plus ze heeft wat van de wereld gezien. Maar ook haar ken ik zo onderhand wel een beetje, tijd voor iets nieuws!
pi_101216810
Ik denk dat Aaf toch al zeker 10 jaar columns schrijft hoor.
pi_101216897
Hannah Bervoets is trouwens wel cool.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:26:02 #192
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101216903
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:23 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat Aaf toch al zeker 10 jaar columns schrijft hoor.
Dat kan natuurlijk, maar waren dat altijd al 'hihi wat ben ik toch mal en onhandig en ik ben altijd mijn sleutels kwijt'-columns of is ze pas onder invloed van Sylvia Witteman uit dat vaatje gaan tappen?
pi_101216939
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ow? Ik dacht dat Aaf begonnen was in de nrc next en die bestaat nog niet zo lang.
Nee joh, die schreef al in de NRC, maar bij de Next krijgt ze wat meer media-aandacht.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101216970
Volgens mij wordt die stijl al gehanteerd na de grote emancipatie beweging.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101217059
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:57 schreef Gellius het volgende:
Dit was mijn eerste (en laatste) keer Taco Mundo. Ik ben diep teleurgesteld.
Taco Mundo is heel slecht. Had het me gevraagd, je weet toch dat ik de bestelexpert ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101217090
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:14 schreef Lienekien het volgende:
Het is wel jammer dat bezorgvoedsel bijna altijd te vet en te zout is.

Ziet nou niemand dat gat in de markt?
In Amsterdam zijn er best veel die prima eten leveren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101217216
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:26 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk, maar waren dat altijd al 'hihi wat ben ik toch mal en onhandig en ik ben altijd mijn sleutels kwijt'-columns of is ze pas onder invloed van Sylvia Witteman uit dat vaatje gaan tappen?
Ja, zo begon ze al in de Folia. Dat was wel smakelijk omdat het over haar knipperlichtrelatie met Grunberg ging zonder dat Grunberg er bij naam in werd genoemd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:37:13 #198
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101217353
OK dan, weer wat geleerd!
pi_101217852
Gadverdamme, heeft Grunberg met Aaf liggen ketsen... waarom zou je dat doen
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:50:01 #200
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101217880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:49 schreef Mainport het volgende:
Gadverdamme, heeft Grunberg met Aaf liggen ketsen... waarom zou je dat doen
U jelly?
pi_101218029
Jij was gewoon weer eens nergens te bekennen, C.
pi_101218469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:49 schreef Mainport het volgende:
Gadverdamme, heeft Grunberg met Aaf liggen ketsen... waarom zou je dat doen
Om haar pijn te doen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:08:54 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101218715
Ik lees al die theemetkoekjescolumns niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:14:08 #204
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101218924
Dan mis je een hoop gezelligheid hoor! En gekke situaties en malle voorvallen!
pi_101219154
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Gellius het volgende:
Jij was gewoon weer eens nergens te bekennen, C.
Ik had een cursus multilevelanalyse.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101219172
Ringo leest de stuitend genante columns van Wim de Jong in het Volkskrant Magazine.
pi_101219215
Zijn jullie zo langzamerhand al voorbereidingen aan het treffen voor de grote dag, G.?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101219257
Welnee. dat is nog einden weg. We zijn ons nu als gezin manhaftig door de eerste kies aan het heenslaan. Dat valt nog niet mee.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:22:10 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101219274
En welke grote dag is dat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101219329
De eerste verjaardag van WG!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101219346
Ik neem aan dat Claudia op de Eerste Verjaardag van het adelaarsjong duidde.
pi_101219354
Dat zeg ik.
pi_101219436
Zo'n wishbone bike moet je wel op tijd bestellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:31:12 #214
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101219573
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Gellius het volgende:
Ringo leest de stuitend genante columns van Wim de Jong in het Volkskrant Magazine.
Die zijn pas erg ja.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:32:44 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101219615
Wanneer is de zomerstop van het VKM voorbij?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101219637
Dat Witteman Aaf ownt zie je vooral als ze het over de kinderen gaan hebben. Dan is W. nog steeds leesbaar en Aaf ondraaglijk.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:34:49 #217
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101219677
Maar goed, beetje niveau dan maar weer. Wat maakt literatuur literatuur, vroeg Mainport zich een tijdje geleden af.

Wie mag ik het woord geven?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:39:27 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101219811
:Z
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:49:21 #219
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_101220141
Aaf schreef al jaren in de Folia toen ik ging studeren. Ik vond het toen erg leuke stukjes, maar als negentienjarige hield ik ook wel van rijpe vrouwen eind 20 die klaagden (en toen wist ik nog niet eens dat ze meestal klaagde over Arnon Grunberg). Nu vind ik het geneuzel, en zijn de rijpe vrouwen begin 40.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:57:54 #220
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101222383
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, beetje niveau dan maar weer. Wat maakt literatuur literatuur, vroeg Mainport zich een tijdje geleden af.

Wie mag ik het woord geven?
Die jongen wordt met de dag een dommer klotekind.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101223011
Dat heb ik me helemaal niet afgevraagd, wat een laster

Zo ken ik een meisje dat deze zomer op vakantie Oorlog & Vrede heeft gelezen, in een paar dagen, tussen alle andere boeken door. "Gewoon een verhaaltje," zei ze. Het is gewoon een verhaaltje.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:24:55 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101223144
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Gellius het volgende:
Ringo leest de stuitend genante columns van Wim de Jong in het Volkskrant Magazine.
Ik lees eigenlijk alleen de columns in De Groene. Opheffer voorop. Die laat zijn thee zo lang trekken dat ze ondrinkbaar wordt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_101223656
Maar goed, Claudia: waar haal ik dan wèl lekkere taco's en burrito's?
pi_101223915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 16:57 schreef JAM het volgende:

[..]

Die jongen wordt met de dag een dommer klotekind.
Ik vond je stukje over Heat anders best geslaagd. Anders dan Houellebecq en Grunberg leg jij gevoel in de 'passie' van je karakter. Ze zouden daar een literaire naam voor moeten bedenken, zoals je metafoor hebt en paradox... Jürgen Hoffmeester houdt van sushi maken en duizend andere flauwekul, Jed Martin (La carte et le territoire) maakt foto's van Michelin-kaarten. Grunberg is te absurdistisch, Houellebecq te afstandelijk, klinisch. Die kan zich louter inleven als het om de eenzaamheid van zijn personages gaat... wat ook het interessantst is natuurlijk. Maar jij kan er gevoel inleggen, als je opschrijft hoeveel je van die domme film genoten hebt. Je moet dat soort dingen altijd een beetje menen, en dan uitvergroten. Zo creëer je een schitterend karakter, maar jij hebt dat allemaal al lang begrepen, en meer dan dat. Als ik geld heb word ik je uitgever, dat heb ik al lang geleden besloten
pi_101224573
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:31 schreef Frollo het volgende:

[..]

Die zijn pas erg ja.
Oh ja! Verschrikkelijk! Haha. Ik lees ze nu uit een soort leedvermaak. De eerste keren dat ik zijn stukjes las dacht ik dat ik op de een of andere manier in de maling genomen werd.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101226132
Ik schaam me niet snel voor mijn sexe, maar met hoerenlopers en Wim de Jong heb ik dat.
pi_101226413
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, beetje niveau dan maar weer. Wat maakt literatuur literatuur, vroeg Mainport zich een tijdje geleden af.

Wie mag ik het woord geven?
De blauwe maandag dat ik Nederlands studeerde moesten we van onze docent leren dat literatuur literatuur is wanneer het is uitgegeven als literatuur.
Dat leek mij stug, maar pogingen de stelling onderuit te halen met voorbeelden werden gepareerd met de stelling.

Ik hield de studie niet lang vol.

Nu ik een nieuwe baan heb, moet ik dagelijks een uur heen en een uur terug rijden van en naar kantoor.
In m'n spiksplinternieuwe auto'tje :D. Maar dat terzijde.
Deze twee loze uren vul ik met luisteren naar hoorcollege's op cd. Afgelopen week heb ik de 8 cd's van Joep Leersen over de geschiedenis van de Europese letteren beluisterd.
Ik kreeg nog bijna spijt dat ik die studie aan de wilgen gehangen heb.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:01:40 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101228676
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]

De blauwe maandag dat ik Nederlands studeerde moesten we van onze docent leren dat literatuur literatuur is wanneer het is uitgegeven als literatuur.
Dat leek mij stug, maar pogingen de stelling onderuit te halen met voorbeelden werden gepareerd met de stelling.

Ik hield de studie niet lang vol.

Nu ik een nieuwe baan heb, moet ik dagelijks een uur heen en een uur terug rijden van en naar kantoor.
In m'n spiksplinternieuwe auto'tje :D. Maar dat terzijde.
Deze twee loze uren vul ik met luisteren naar hoorcollege's op cd. Afgelopen week heb ik de 8 cd's van Joep Leersen over de geschiedenis van de Europese letteren beluisterd.
Ik kreeg nog bijna spijt dat ik die studie aan de wilgen gehangen heb.
Dan heb je maar de helft onthouden. Naast die definitie was er nog een: het persoonlijke waardeoordeel. Het was ook de docent die aangaf dat je na zoveel tijd nog maar 20% weet van wat je aan kennis tot je hebt genomen.

Het was overigens het eerste en enige vak waarbij ik niet bij de eerste tentamenpoging een voldoende haalde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101229026
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je maar de helft onthouden. Naast die definitie was er nog een: het persoonlijke waardeoordeel. Het was ook de docent die aangaf dat je na zoveel tijd nog maar 20% weet van wat je aan kennis tot je hebt genomen.

Het was overigens het eerste en enige vak waarbij ik niet bij de eerste tentamenpoging een voldoende haalde.
Nee, ik heb verder geen college's gevolgd bij deze meneer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:14:05 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101229228
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, ik heb verder geen college's gevolgd bij deze meneer.
Dat was één college.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101229473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat was één college.
Ik wil best geloven dat je me niet gelooft enzo, maar ik was erbij, en in dat ene uurtje, misschien twee, was niet zoveel ruimte voor meerdere invalshoeken of nuances. Aangezien ik mij de tegenwerpingen herinner, weet ik vrij zeker dat de extra optie van 'persoonlijke waardering' er toen niet bij kwam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:22:39 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101229551
De ironie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101229632
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:22 schreef Lienekien het volgende:
De ironie.
Waarvan? Van jouw lezing van mijn lesuurtje?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101229643
Literatuur is een geschreven tekst met kunstwaarde
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:28:11 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101229745
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarvan? Van jouw lezing van mijn lesuurtje?
Nee, dat hij gelijk heeft gekregen en dat je waarschijnlijk 80% van dat college niet onthouden hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:28:57 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101229782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:25 schreef Mainport het volgende:
Literatuur is een geschreven tekst met kunstwaarde
Dat is wat mij betreft de ene vage term definiëren met een andere vage term.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101229985
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat hij gelijk heeft gekregen en dat je waarschijnlijk 80% van dat college niet onthouden hebt.
Of jij.

Bijvoorbeeld dat dat pas de week erna aan de orde kwam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:35:00 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101230081
Jij hebt makkelijk praten. Ik heb de studie volgehouden. Kun je nagaan wat ik inmiddels allemaal al vergeten ben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101230218
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Jij hebt makkelijk praten. Ik heb de studie volgehouden. Kun je nagaan wat ik inmiddels allemaal al vergeten ben.
Geen wonder dat je reeks lessen van die man hebt verdicht tot één vaststaand uurtje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:42:07 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101230390
Ik denk niet dat ik een uur zou kunnen volpraten met wat ik van zijn colleges heb volgepraat.

Maar gek genoeg weet ik dat stuk over die stempel die een uitgever op een boek zet ( bijv. 'literaire thriller', wat toen vrij nieuw was) nog vrij goed. Het vervolg zou ik samenvatten met dat je voor literatuur geen unieke kenmerken zou kunnen noemen die niet ook voor lectuur zouden kunnen gelden.

Enfin, toentertijd ook regelmatig de 'wat is kunst'-discussie wel gevoerd met de kunstacademievriendinnen. Beetje zelfde laken een pak.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101230583
Toch typisch dat je je eigen herinnering zoveel hoger schat dan de mijne, zeker gezien de kanttekening dat je hooguit 20% zou onthouden.

Het ging overigens niet over een vrij nieuw oormerk 'literair', maar juist over dat ook voor oude boeken gold dat uitgifte als literatuur ze tot literatuur maakt.

Misschien herinner je je een ander college. Voor hooguit 20%.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101230900
Zijn jullie nu aan het snibben?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:15:58 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101231899
Van die docent herinner ik me alleen zijn vogelachtige gezicht, de ronde brillenglazen en zijn lange dunne benen in een smalle broek. Hij dronk koffie uit een eigen kartonnetje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_101239627
Ik ben voor sigme
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:00:29 #245
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_101242422
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_101245778
Weten jullie hoe kut het is als een vrouw je de hele avond geil maakt en als puntje bij paaltje komt daar fucking niets mee doet. Jullie denken nu; mainport zit op z'n kamertje dit te typen maar ik zit op een stoeprand met blauwe ballen en het doet fucking pijn
pi_101245875
Ik heb me onderweg in de bosjes afgetrokken dat hielp.een beetje
pi_101247048
Miscchien zag je dingen die er niet waren MachuPicchu.
Aldus.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:36:34 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101248419
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:15 schreef Ringo het volgende:
Van die docent herinner ik me alleen zijn vogelachtige gezicht, de ronde brillenglazen en zijn lange dunne benen in een smalle broek. Hij dronk koffie uit een eigen kartonnetje.
Ik heb jou al eens gevraagd hoe hij ook alweer heette. Ben ik inmiddels alweer kwijt.

Sigme weet dat natuurlijk nog wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101250281
Frollo, ik heb dus geen FB. Maar als ik het gehad had dan wel natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101250373
En nu muziek met een hoofdletter M.


Ik ga zo meteen op bezoek bij een vriendin die naar een woongemeenschap is verhuisd dat is gevestigd in een klooster. Ze doen er ook aan evangelisatie. Even moet verzamelen hoor.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101250436
Moet in plaats van moed. Hmmm.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101250928
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:44 schreef Gellius het volgende:
Maar goed, Claudia: waar haal ik dan wèl lekkere taco's en burrito's?
Daar is geen goed adresje voor, vrees ik. 't Is sowieso maar een minderwaardige keuken. Bestel liever een pasta.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101251034
quote:
18s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:59 schreef mane het volgende:
Moet in plaats van moed. Hmmm.
Ik vind 'm prachtig freudiaans. Je kunt nog afbellen hoor!
pi_101261479
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 04:55 schreef Mainport het volgende:
Weten jullie hoe kut het is als een vrouw je de hele avond geil maakt en als puntje bij paaltje komt daar fucking niets mee doet. Jullie denken nu; mainport zit op z'n kamertje dit te typen maar ik zit op een stoeprand met blauwe ballen en het doet fucking pijn
NIEUWE INFORMATIE
Dat geile kind had al een vriend... en ze versierde mij he! Ik had haar voor het huis van die vriend afgezet... o tempora, o mores
pi_101263610
Ik zie net iemand die op LinkedIn z'n ing.-titel voor z'n naam vermeldt.
pi_101266038
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:52 schreef mane het volgende:
Frollo, ik heb dus geen FB. Maar als ik het gehad had dan wel natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.
Ik heb mij er speciaal een facebookaccount voor gemaakt. Daar heet ik Sigme van Fok en om voor mij onbegrijpelijke redenen willen er mensen vrienden met me worden. Waarom?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101266059
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 11:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb jou al eens gevraagd hoe hij ook alweer heette. Ben ik inmiddels alweer kwijt.

Sigme weet dat natuurlijk nog wel.
Ik onthoud geen namen, dus dat weet ik natuurlijk niet. Destijds ook niet, denk ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101267275
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb mij er speciaal een facebookaccount voor gemaakt. Daar heet ik Sigme van Fok en om voor mij onbegrijpelijke redenen willen er mensen vrienden met me worden. Waarom?
Misschien door je korte rokje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101269526
Je maakt speciaal een facebookaccount aan om vrienden te maken en dan vind je het gek dat mensen je willen bevrienden?
pi_101278844
Wow sigme is echt een lekker wijf
pi_101280661
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 22:21 schreef Gellius het volgende:
Je maakt speciaal een facebookaccount aan om vrienden te maken en dan vind je het gek dat mensen je willen bevrienden?
Ik maak speciaal een facebookaccount aan om 1 uitnodiging te kunnen accepteren.
Dat account geef ik zo'n naam dat duidelijk is dat er niet speciaal persoonlijke informatie gaat komen te staan, in elk geval niet meer dan ik ook wel hier neer zou zetten.
Dat mij bekende fokkers me dan toch willen bevrienden, vooruit, kan ik inkomen.

Maar fokkers die ik nauwelijks ken? Waarom willen die graag een connectie leggen naar mijn account? Ik nie snap nie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101280671
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 04:01 schreef Mainport het volgende:
Wow sigme is echt een lekker wijf
Ik zou je moeder kunnen zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_101281602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:23 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik vind 'm prachtig freudiaans. Je kunt nog afbellen hoor!
Uiteindelijk viel het natuurlijk (?) erg mee. Het waren geen Andries Knevels en ook geen overdreven hippie-figuren maar eigenlijk gewone mensen ( :o ) die naast hun leven in de woongemeenschap nog behoorlijke banen hebben (net als mijn vriendin overigens) en die met beide benen op de grond staan en niet continu bezig zijn met bekeren. Ik was er, samen met een andere vriendin, wel de enige ongelovige. Dat wel. Voordat we gingen bbq-en moest er een evangelisch dankliedje gezongen worden onder begeleiding van gitaar, maar toen was ik halleluja toevallig net even naar de wc.

Het ziet er echt prachtig uit daar en mijn vriendin lijkt er heel gelukkig mee. Ze vond het heel belangrijk wat ik ervan vond maar ik kon er weinig negatiefs over zeggen. Veel ruimte, een enorme tuin om de abdij heen, ze hebben een grote moestuin, een eigen boerderijtje. Wel jammer dat ze nu niet meer op tienminuten fietsafstand woont.

Dit is het:http://www.paulusabdij.nl/
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_101322589
Zijn het dan allemaal vrijgezellen? Dat mensen zo'n keuze maken en het beeld van rust wat ik er bij heb, fascineert me wel.
Aldus.
pi_101323337
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 04:55 schreef Mainport het volgende:
Weten jullie hoe kut het is als een vrouw je de hele avond geil maakt en als puntje bij paaltje komt daar fucking niets mee doet. Jullie denken nu; mainport zit op z'n kamertje dit te typen maar ik zit op een stoeprand met blauwe ballen en het doet fucking pijn
Same here, alleen besloot ik er niks mee te doen en zat ik niet met blauwe ballen op de stoep.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101329063
Ik heb gisteren een kerel aan het huilen gemaakt...
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:18:03 #268
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101329970
Vertel.
pi_101341439
Dat lezen we wel in zijn debuutroman Blauwe Ballen.
pi_101344221
Gnfl.
Aldus.
pi_101357520
Af en toe even huilen is best bevrijdend.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:06:00 #272
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101358902
Beste xxx, beste xxx,

Op de prikborden van VERS zag ik jullie oproep voor een acteur. Ik moet zeggen, het lijkt me een leuke rol om te spelen. Acteerervaring deed ik op in het theater in Leuven en alhier te stede in Den Haag. Ervaring met driehoeksrelaties eveneens (mede daarom lijkt het me zo'n leuke rol om te spelen).
Ik ben nu 25 jaar; omdat ik de goede danwel slechte gewoonte heb me niet al te regelmatig te scheren en er een veel te vermoeiend leven op heb zitten kan ik makkelijk door voor dertig. Eerder veertig dan dertig zelfs (nee; dat is weer overdreven).
Er staat nog een filmpje op internet. Dat geeft misschien een idee. Ik kreeg een keer een rolletje bij 'Je zal het maar hebben', van BNN. Zie hier de volledige aflevering;
http://sites.bnn.nl/page/jzhmh2010/archief/68943/
Ik weet niet of jullie van plan waren om audities te organiseren, mocht dat het geval zijn, ik doe graag mee. Dat geeft thans een stuk beter beeld dan mijn belabberde schrijven. Voor een paar recente foto's (vergeef de kwaliteit, ik heb niet meer om terug op te vallen dan mijn webcam), zie de bijlagen. Het zijn mijn imitaties van Bobby Fischer, Charles Bukowski en een foto die een mij volkomen onbekende dronken man ooit van ons genomen heeft. Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,
JAM


(De betere sollicitatiepraatjes)
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:07:10 #273
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_101358925
Wie zag ik nu vanochtend om tien over half negen met haar verongelijkte kop door mijn straatje rijden? Jazeker, mane. We deden maar net dat we elkaar niet herkende omdat zij a) opweg naar werk was b) niet kon geloven dat ik er zo belabberd bijliep c) over de stoep fietste d) andere redenen. Ik wilde dat toch even opmerken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_101360310
Blauwe ballen, goede titel...
pi_101361018
Ik had nog Onder de Blauwe Ballen het Plaveisel overwogen, MP. Maar dat was toch iets te literair voor jouw werk.
pi_101361105
Vrijgezellenavond op maandagavond. Over slechte plannen gesproken.
Je neemt je voor rustig aan te doen. Het begint keurig in een nette kroeg waar je snel je eerste biertje leegt en vervolgens doorschakelt naar een te hoog tempo. Dan eindig je dus in een vage alcoholisten kroeg die gewoon tot 5 uur open is.

Had ik al gezegd dat dit de maandag was?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:00:30 #277
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_101361532
Blauwe maandagballen
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:18:30 #278
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101361789
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
Blauwe maandagballen
Leg 'm nou niet ui-huit! :'(
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:19:15 #279
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101361799
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 08:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vrijgezellenavond op maandagavond. Over slechte plannen gesproken.
Je neemt je voor rustig aan te doen. Het begint keurig in een nette kroeg waar je snel je eerste biertje leegt en vervolgens doorschakelt naar een te hoog tempo. Dan eindig je dus in een vage alcoholisten kroeg die gewoon tot 5 uur open is.

Had ik al gezegd dat dit de maandag was?
En toch om half 9 al wakker?
pi_101361929
Op weg naar bed, zou ik denken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:33:18 #281
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101362032
En wij maar werken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:34:11 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101362054
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:33 schreef Frollo het volgende:
En wij maar werken.
Nou. En hoe.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101362055
En zorgen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:34:49 #284
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101362066
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:34 schreef Gellius het volgende:
En zorgen.
Is het weer papadag?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:35:03 #285
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_101362070
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou. En hoe.
Ik ga zo beginnen, eerlijk waar!
pi_101362111
Nee, dat was gisteren. Maar ook op normale werkdagen moet het jong verschoond, in de kleren, gevoed, gelaafd en naar het kinderdagverblijf gebracht worden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:38:01 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101362131
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:37 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat was gisteren. Maar ook op normale werkdagen moet het jong verschoond, in de kleren, gevoed, gelaafd en naar het Kinderdagverblijf gebracht.
Je bedoelt gedumpt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101362149
Ik vind het pas dumpen als je het verschonen, kleden, voeden en laven achterwege laat.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:41:50 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101362197
Ik meen dat natuurlijk niet, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101362314
Gaat iedereen zichzelf vandaag expliceren hier?
pi_101362826
Aldus.
pi_101362848
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:19 schreef Frollo het volgende:

[..]

En toch om half 9 al wakker?
Gewoon aan het werk. Soort van.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101363042
Is het de rug, Z?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:29:01 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101363145
Gellius veert weer op bij vermeend leed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101363154
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 09:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is het weer papadag?
Aldus.
pi_101363171
Ah. Papadagleed.
pi_101365924
Papadagleeduit.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101368193
Ik dacht al, het heeft al een hele 4 uur niet geregend.
Aldus.
pi_101368313
Ik val bijna in slaap. En ik moet nog overwerken ook, tot maximaal 20.00 uur.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_101368350
Loop je niet zo aan te stellen, K_L.
Aldus.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:01:30 #301
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_101368905
Haha, een zeurende twintiger.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')