abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100756552
Uhm kinderen tussen de 2 en 7 leven op een krentebol en een beker melk per dag...
Ze blijven echt niet kleiner omdat ze weinig eten, dan is er echt wel meer aan de hand dan alleen geen gezond avondeten willen eten.

Volgens mij doe je het helemaal prima Chan!
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 13:30:58 #177
5428 crew  miss_sly
pi_100756970
Chan, ik vind de opmerking van die kennis best lomp zelfs :o
Ik geef Senna sinds kort regelmatig (niet eens iedere dag, want we vergeten het ook regelmatig) gewoon als aanvulling multivitamine. Daar zit dan ook meteen de vitamine D in die wordt geadviseerd en ik geen de halve dosis. Die we nu hebben is een drankje. Het advies op deze leeftijd is 2 theelepels per dag, maar ik geef er eentje. Ik ga er vanuit dat ze zelfs met weinig gezond eten en toch wel behoorlijk wat fruit ook nog aardig wat vitaminen binnenkrijgt :)

Gisteren (ziek, dus niet helemaal representatief) heeft ze een halve minikrentenbol, een banaan, wat blauwe besjes en wat watermeloen op. Normaal eet ze daarnaast toch wel 2-3 boterhammen op een dag en iig iets van avondeten, maar de laatste tijd laat dat allemaal te wensen over.

Wat goed uitgevonden dat Timo zo wel fruit komt pikken :D Ik zie het hem helemaal doen, mannetje O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100758312
ieks momentje hier: selene kan de trappehekkies openmaken. is niet erg voor selene, want die kan de trap op en af, maar ravi (nog) niet :X stress!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:15:19 #179
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100758648
Simmu, das idd IEKS!

Qua eten gaat het hier redelijk, Jorja is echt geen grote eter, maar ze eet wel altijd wat. Ik dacht altijd dat het heel weinig was, maar als ik dit zo hoor is het juist veel wat ze eet O-)

Een vriendin van mij haar dochter eet ook slecht, maar daar heeft het dus blijkbaar wel invloed op haar gezondheid, want haar rode en witte bloedlichaampjes kloppen niet door vitaminetekort. Maar er is niets wat er blijkbaar tegen helpt. Iemand hier tips?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100758720
Inderdaad ieks Simmu!

Miss, ik vind dat Senna dan helemaal niet zo weinig eet hoor, Jaël eet absoluut niet meer denk ik. Ik dacht dat het normaal was :X
Jaël eet 's morgens 1 boterham en het is tegenwoordig in om de korsten te laten liggen, 's middag idem. Tussendoor fruit of een klein koekje of rozijntjes, 's middags tussendoor altijd fruit!
En dan 's avonds tja dan is het net of ze het lekker vind of ze veel weinig of niet eet. Na het eten wel vaak nog iets van zuivel omdat ze overdag vaak haar melk laat staan (ook iets van de laatste tijd).
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100760662
vooral geen machtsstrijd van maken jeetjejom. als er iets is wat moordend is voor eetlust bij peuters, dan is het dat (plus dat in no time *alles* degenereert in een machtstrijd :X ). verder heb ik geen suggesties ben ik bang. in zo'n situatie zou ik denk ik wel alles proberen, varierend van "van je eigen bord dingen laten pikken" tot "potje dan?"
pi_100760726
en we hebben hier trouwens echte gave trappehekkies he. ze moet een knopje induwen *en* het handeltje optillen :P tis wel knap!

enfin. projectje: selene leren dat ze niet zelf aan de trappehekkies mag en ravi leren dat hij niet zelf met de trap mag.....
pi_100761020
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:15 schreef Jeetjejom het volgende:
Simmu, das idd IEKS!

Qua eten gaat het hier redelijk, Jorja is echt geen grote eter, maar ze eet wel altijd wat. Ik dacht altijd dat het heel weinig was, maar als ik dit zo hoor is het juist veel wat ze eet O-)

Een vriendin van mij haar dochter eet ook slecht, maar daar heeft het dus blijkbaar wel invloed op haar gezondheid, want haar rode en witte bloedlichaampjes kloppen niet door vitaminetekort. Maar er is niets wat er blijkbaar tegen helpt. Iemand hier tips?
Maar dan moet ze toch wel Heel! slecht eten denk ik zo.
en er is niets wat helpt voor de bloedlichaampjes, of om de dochter van je vriendin beter te laten eten?
pi_100761060
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:15 schreef Jeetjejom het volgende:
Simmu, das idd IEKS!

als aanvulling op wat ik eerder zei: het kindje heel goed en grondig door laten lichten door een kinderarts. want als alleen een vitaminetekort de oorzaak zou zijn, dan is het makkelijk genoeg te fixen met aanvullende vitamines tenslotte. het kan best dat het slechte eten van invloed is op de bloedlichaampjes, maar het kan evengoed andersom zijn he! dat het slechte eten veroorzaakt wordt door datgene wat de inbalans in het bloed veroorzaakt.
pi_100762820
Mirte kan ook het traphekje open maken en de haken van de deur...
Maar we kunnen haar ook goed vertellen dat ze het hekje dicht moet laten als Iris boven is, dat doet ze ook best goed moet ik zeggen. En Iris begint ook al aardig behendig te worden in het trap op en af klauteren...
Fake it till you make it...
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:01:07 #186
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100763181
Tja, ik weet er het fijne ook niet van, hoor alleen de horrorverhalen natuurlijk, heb al aangeboden om haar eens een paar dagen in huis te nemen, misschien dat ze bij 'vreemden' wel eet en omdat ik een andere aanpak heb wat eten betreft.
(Ze moet om 6 uur eten want dan eten zij, bij ons eten we als zij honger heeft eigenlijk, we hebben de luxe dat we ons daar op kunnen aanpassen)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:02:50 #187
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100763255
Roy is nog steeds een bouwvakker qua eten, en als hij een keertje minder eet dan is dat voor ons al helemaal geen probleem.
Wel heeft hij steeds minder zin in melk, maar dat compenseren we dan weer met yoghurt sávonds.

M'n neefje van bijna 3, eet alleen brood en fruit en alleen als hij daar zin in heeft.
friet gaat er ook in, voor de rest soms nog niet eens proeven.
Schoonzus maakte zich daar in eerste instantie ook zorgen om , maar nu ze er eigenlijk niet meer zoveel aandacht aan besteed, lijkt het erop dat haar zoontje ineens weer intresse krijgt in eten en gingen er van het weekend 2 stronkjes witlof in.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100764825
Jeetjejom, lijkt mij een goed aanbod :Y
Ergens anders eten is toch al vaak leuker en mischien helpt het tijdstip ook nog wel, wie weet. Proberen waard lijkt me!

Wij beseften ons ook in de tijd dat dana dr avond eten slechter at dat ze slechter ging eten naarmate wij ons er drukker over maakten.
Dus we hebben het gelaten voor wat het was. Wou ze niet eten, prima..maar dan krijg je ook niks ander daarna, of we bewaarden dr eten en als ze daarna ineens wel iets wou eten kreeg ze gewoon nogmaals dr avondeten aangeboden.
Ik moet zeggen dat het toen ineens beter ging :)
pi_100773525
oh wat eng Simmu!

Ik geef niks aan extra vitamines momenteel... Tess is een gezonde peuter die niet vaak ziek is. Amber krijgt nu trouwens ook niks... Misschien dat ik tegen de herfst weerkinder- multivitamine van Davitamon ga halen.

Tess heeft vandaag onwijs veel gelopen. Ze is met mijn moeder van huis naar de kinderboerderij en terug gelopen (1km heen, 1km terug). Ze heeft ene heel klein stukje in de wagen gezeten. Vanmiddag is ze ook nog naar de speeltuin geweest. Om 19.30 was het stil hier in huis :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:04:36 #190
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100777230
Simmu, kan je niet aan Selene duidelijk maken dat Ravi nog niet alleen van de trap af mag en dat daarom de hekjes dicht moeten blijven?

Maarten kan ook iets nieuws, de voordeur open maken :D Gelukkig wel op tijd in de gaten, maar toch maar even duidelijk gezegd dat hij deze deur NIET alleen open mag doen... Hopelijk doet hij dit ook niet, en ik ben erg blij dat we aan een doodlopende straat wonen (en Maarten weet dat de stoep is om op te lopen en dat de auto's op de straat rijden).

Vandaag bij W. had Maarten weer een goede dag, één keer een ongelukje (vanochtend) en verder de hele dag droog *O*
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100778362
Jaël heeft vanmiddag gepoept *O*
Hopelijk zet het nu door :) mijn zusje was aan het oppassen en die zei dat ze daarna erg blij en actief was.. Heeft ze dus duidelijk last van gehad!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 augustus 2011 @ 21:25:15 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100778399
Pff lijkt me flink schrikken Simmu! En ook van Maarten ... Nadat wij een poosje de knip op de buitendeur hadden gedaan, nadat jan een keer buiten bij de heg stond (we zijn er nog steeds niet achter of hij toen via de tuin naar buiten is gelopen, of via de voordeur naar buiten is gegaan), taalt hij niet / nauwelijks meer naar de voordeur.

Jan heeft sinds vanavond weer een nieuw woordje .. toepe / toppe oid. Synoniem voor verstoppertje :D :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 augustus 2011 @ 21:26:11 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100778441
Wat een opluchting MP! Hopelijk houdt ze het niet nog eens zo lang op nu :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 15 augustus 2011 @ 21:28:24 #194
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100778562
Super van Tess! en nu lekker rustig slapen :)
Maarten *O* en de deuren opendoen, ook weer dichtdoen he ;) en alleen als je binnen bent!
En poep voor Jael :D *O*

Selene niet je mama zo laten schrikken hoor ;)
Jan Toepe :D 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
pi_100778606
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:24 schreef MamaPurk het volgende:
Jaël heeft vanmiddag gepoept *O*
Wat fijn!!! *O*
pi_100778637
Haha, Tess, was je lekker moe gelopen? O+
Lichaamsbeweging is toch het beste slaapmiddel he?

Wat goed van Maarten! Sowieso al die zindelijke kindjes hier, M ook al! *O*

Wat fijn voor Jael! *O*

We zijn weer thuis van een weekend met papa's werk mee. Ik vind dat kamperen zo leuk met Ko, 's ochtends tussen ons in wakker worden, met een grote glimlach op zijn gezichtje. O+
Ko is enorm aan het imiteren en heeft zelfs de grote baas na gedaan, die vervolgens het hele weekend met hem bezig was. :D
Dan loopt mijn hart echt over van moedertrots, als ik zie hoe goed hij zich handhaaft op zo'n festival en met iedereen kletst en doet.
Naast het imiteren is hij ook echt aan het 'praten' met gebaren erbij, hele verhalen maar je verstaat er zo goed als niets van. Af en toe een los woord. Hij is er uitermate serieus onder en wordt gelukkig ook serieus genomen door vreemden. Zo schattig!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100779139
Oeke en Ko dat klinkt als een heerlijk weekend! En het weer zat ook nog een beetje mee :)

En Jan toepe spelen is leuk!

Tess zo een eind lopen, stoer meisje :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 21:38:37 #198
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100779162
Kobus O+ :D
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 22:08:38 #199
5428 crew  miss_sly
pi_100780947
Wat fijn dat Jaël gepoept heeft *O* Hele zorg minder.

Wat klinkt het gezellig, oeke O+

Traphekjes en deuren zijn niet voor kleine handjes!

Met Senna gaat het weer een stuk beter. Vanochtend werd ze wakker (uiteraard is ze ergens gedurende de nacht bij ons terechtgekomen), keek ze me aan, legde haar handjes op mijn wangen en zei "Hee mama!" O+ Heerlijk wakker worden zo!

Andere mama's hier die vast ook wel de kruimeltjespoep kennen...hoe poets je dat het beste weg? Wat een crime is dat, je blijft maar poetsen, je hebt wel 15 doekjes nodig en de huid wordt alleen maar geirriteerd van al dat poetsen. Iemand een goede tip?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 augustus 2011 @ 22:11:52 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100781136
even onder de douche, of insmeren met een zachte (hand)doek met babyolie/massageolie. Als Jan veelvuldig poept smeer ik z'n billen al van te voren in met olie, zodat het makkelijk wegveegt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')