abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100657149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Las even mee over groeipijnen.
Bij mij hebben ze er allebei zo nu en dan veel last van. Flip klaagt dan over 'auwa poet' en wijst op de onderbenen. De oudste weet inmiddels wat het is en geeft dat ook aan. Hij heeft het ook vaak rondom de knietjes.
Ze worden beiden overstuur wakker, willen echt niets, kunnen zelfs soms bijna niet lopen. Ik neem ze altijd effe mee naar beneden en zo gauw ze wat rustiger zijn door een beenmassage, soms een zetpil en wat te drinken ga ik even met ze dansen (niet dat ze er veel zin in hebben, meestal is het tussen 11 en 12 uur 's avonds als ze al een poosje geslapen hebben). Daarna gaat het al gauw beter.
Het is gewoon hartstikke vervelend. Dat is het.
oh even dansen is wel een goeie. Ik mocht niet aan de beentjes komen ook ;( t is voor t eerst dat ik dit meemaak van haar, ik gok ook dat het de eerste keer is dat ze het zelf zo heftig voelde.

Poppedein het is idd zo fijn dat je gericht iets kunt doen, of zelfs maar dat je begrijpt waar ze dan precies last van heeft, op welke plek en dat ze pijn heeft en niet dat ze eng gedroomd heeft ofzo.
:)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:07:03 #92
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100657252
Zielig... Kun je haar wel dwingen zelf te lopen? Ook al is het mee lopen naar de keuken voor wat te drinken. Ik doe dat altijd wel, als ze blijven hangen dan blijven ze ook echt veel langer hangen. Beweging helpt hier iig goed. Warm douchen trouwens ook.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:08:53 #93
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100657323
Voor zover ik weet heeft ze geen last van groeipijnen, maar ze kwam een paar nachten terug wel huilend naar ons toe. Ze heeft echter niet geklaagd over pijn ofzo...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100657465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Zielig... Kun je haar wel dwingen zelf te lopen? Ook al is het mee lopen naar de keuken voor wat te drinken. Ik doe dat altijd wel, als ze blijven hangen dan blijven ze ook echt veel langer hangen. Beweging helpt hier iig goed. Warm douchen trouwens ook.
Het duurde een tijdje voor het kwartje viel bij mij dat het misschien groeipijn kon zijn dus laten lopen is niet bij me opgekomen. Maar ik ga je tips zeker onthouden, laten bewegen en warm douchen lijken me concrete dingen die voor haar goed verlichting moeten bieden. Eventueel met een paracetamol erbij.

Poppedein, hoe is t met je mooie dametje verder?
:)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:13:50 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_100657538
Ik kom even binnenvallen als trotse moeder..
3,5 jaar en ze heeft het helemaal door :o
https://www.facebook.com/video/video.php?v=1466975970250 (ook te zien voor niet-FB'ers)

Ik zie iets over groeipijn.. Nienke heeft er af en toe ook last van. Masseren, TLC en paracetamol doen de truc hier meestal wel :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:15:42 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100657617
Maarten heeft er al een aantal keer last van gehad, en de eerste keer duurde het bij mij ook even dat het kwartje viel. De laatste keer heb ik hem vrij snel een zetpil gegeven en heeft Maarten de rest van de nacht (tussen ons in) verder heerlijk liggen slapen.
Ik kan het me nog wel herinneren dat ik er last van had (was een jaar of 6, 7) en het was behoorlijk pijnlijk.

Zo hé wat goed van Nienke! ^O^
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:16:37 #97
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100657643
Ja Mama Purk ze heeft het ook wel nodig ook soms.

Groeipijnen heeft K. nooit gehad maar E. heeft het nu juist wel. Vorige week dinsdag (ik lag nog in het ziekenhuis) wilde ze helemaal niet meer lopen en toen heeft mijn lief het een uurtje gemasseerd en even laten lopen en toen zakte het weer af. Soms loopt ze ineens een beetje mank en zegt ze auw voet. Ze zit nog steeds in maatje 92/98 en is de laatste zes/zeven weken ineens vier cm gegroeid dus het is hier wel te verklaren. Ze was zo'n zes/zeven weken terug bij de kinderarts nog 93,5 cm en nu thuis gemeten eergister 97,2 dus bijna 4cm gegroeid. Op naar 104 met haar drie jaar hahahaha...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:09:52 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100660011
de groeipijn tips ga ik hier ook even opslaan.

GWS: ik heb idd ook (meerdere) waszakjes, en ik neem me elke keer voor om er één aan de wasmachine te hangen voor de kindersokken, maar op onverklaarbare wijze raken ze nog steeds zoek hier.

Jan ligt nu (eindelijk) op z'n bed, die heeft het uitgespookt op de bank, wellicht dat hij morgen wat uitslaapt .. wat eigenlijk onhandig zou zijn ivm de zaterdag boordschappen die om half negen gedaan moeten worden _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100660894
Fijn dat hij slaapt DJMO!

Ik ga het groeipijn verhaal ook onthouden.. Het is me hier nog nooit zo opgevallen ofzo, maar ik weet dat ik er zelf wel veel last van had vroeger! Het zou soms onverklaarbaar gejammer wel kunnen verklaren eventueel... Maar ja er kunnen altijd zoveel redenen zijn waarom ze jammeren en huilen.. Blijft altijd lastig vind ik om er achter te komen wat er nou echt aan de hand is.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:33:36 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100661167
Weet je wat het hier is qua pijn MP: ze laten geen van allen zien dat ze pijn hebben. Papa niet, de jongens ook niet. Jan kan z'n kop stoten en dan trots komen laten zien dattie een blauwe plek heeft of een korstje wat hij openfrunnikt. Geert dito, die lag me vierkant uit te lachen bij de huisarts in de spreekkamer, maar die had wel mooi een oorontsteking .. kortom: ik kan er bij hun niet vanop aan wanneer het pijn is, en wanneer het lol is. Ze lachen om beide :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100670002
ET wat knap van Nienke! Wow, met 3,5 al los fietsen, knap!

Zo heftig als de groeipijnen van sommige andere kindjes heir, herken ik gelukkig niet. Sneu hoor, als ze zoveel pijn hebben van groter worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100670100
Auwe groeipijn :X
Ik weet het nog ontzettend goed, het is zo'n klote gevoel! Mijn ouders lieten me ook rondjes lopen inderdaad, om de tafel :+ En idd masseren, van boven naar beneden onderbeen in zijn geheel omvatten en naar boven duwen/wrijven. Hielp goed. En ik wilde eigenlijk niet. Ik wilde dat het over was en dat ik gewoon kon slapen }:|
pi_100670157
Groeipijn lijkt me ook wel heel vervelend, Zo zielig, vooral als je ze nog niet kunt uitleggen wat het is, of ze zelf niet kunnen uitleggen wat er precies is.
Dana heeft daar gelukkig nog nooit last van gehad...afkloppen ;)

ET wat knap zeg :)
En Senne die al kleuren kent :), leuk he
Dana kon al tot 10 tellen, maar kan tegenwoordig ook tot 5 tellen in het engels en tot 10 met een beetje hulp :). En ze zegt netjes thank you in het engels ghehe. daar is dora toch wel goed voor he. Als ze straks nou ook nog in het chinees kan tellen heeft ni hoa kailan ook zn vrichten afgeworpen :P
pi_100670177
Leander wil elke ochtend eerst een uurtje bloot zijn. Op een gegeven moment is het wel ok en wil hij kleren aan?
Als we weg moeten, krijg ik hem met die reden zonder problemen kleren aan, dus we laten het maar zo :D
pi_100670182
Whehe :)
pi_100670202
*O* wat knap van Nienke!

Tess heeft gister wer geen middagdut gedaan. Ze sliep om 19.20 maar was heel onrustig. Om 5.30 was ze ook gewoon weer wakker.. Oftewel, die middagdut komt er gewoon weer in. Ze zat vanmorgen al als een zoutzakje op de bank.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100670207
ET, wat gaat ze hard zeg!

Senna, wat goed dat je al kleurtjes kent. Hier was blauw ook de eerste.

Groeipijn is naar. Chris heeft er ook een paar keer last van gehad. Hij lag dan 's ochtends vroeg met verkrampte benen in bed. Zijn knie en heupen helemaal gebogen, en met massage dan langzaam weer terug brengen in gestrekte stand. Daarna nog even wat verder masseren, en dan ging het meestal zonder pcm wel goed.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:30:06 #108
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100670579
Wat goed van de tellende, fietsende, etc kindjes!

Gisteren is het helemaal mis gegaan op het kdv zonder luier. Hij wilde niet op de wc en heeft zich helemaal onder gepoept. Bram had dus al snel weer een luierbroekje aan.

Vandaag weer zonder luier vanaf het opstaan en de teller staat alweer op 2 plasjes en 1 poep op het potje
pi_100670721
Ach wat jammer voor Bram. Misschien toch thuis veilig genoeg om het los te laten, en het kdv nog niet. Komt dat gewoon een beetje later!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:50:16 #110
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100670736
Lijkt mij idd ook. Ik heb nu vakantie, dus we gaan thuis lekker zonder luier verder.
pi_100670847
Oei, groeipijn, dat doet echt zeer. Shit zeg.

Wat knap dat jij al zo veel kleuren kent Senna!

Nienke! Stoere fietsert!

Dana, wat knap dat jij al Engels kan!

Leander, lekker zo in je blootje he?

Hier lijken we nu echt een zindelijk jongetje te hebben. Drukken op de wc vindt hij heel heel heel erg eng, maar dat heeft hij nu toch ook al twee keer gedaan. Plaszindelijk was hij al langer, maar dat kakken doet hem de das om.
Wisten jullie trouwens dat Batman en Superman ook op de wc plassen en hele grote jongens zijn? Volgens M. kun je dat zien omdat ze een onderbroek aan hebben.
pi_100670885
Ach germ, Bram. Op het kdv is natuurlijk ook lastiger als thuis. Bij dana heet het nog redeliuijk lang geduurd voordat het op het kdv goed ging. Thuis is inderdaad toch anders he.

M :) het zijn ook niet voor niks superhelden he ;)
pi_100673517
We hebben cadeautjes gekocht....
Bijna 3 :o
pi_100673906
Wat krijgt ie voor zn verjaardag? :)
pi_100674255
Duplotrein :)

Ow en van Florian een aanvulling op zijn meest gebruikte speelgoed: de houten treinbaan ;) Nu een hijskraan met wat wagonnetjes.
pi_100674327
Wij moesten ons echt inhouden :D Zoveel dingen die hij zo gaaf zou vinden :D
pi_100674974
Ah dat zal vast in de smaak vaallen ja :)

Hehe, ja ik ken he gevoel :D
pi_100678468
Wij zitten in Drenthe voor een weekendje camping en hebben ineens een ziek kind. Op de heenweg nauwelijks geslapen, vooral gejammerd en geklaagd over buikpijn. Ik dacht dat dat na een flinke poepluier wel beter zou gaan, maar inmiddels lijkt ze zieker en voelt ze heel warm. Schaap is pcm halen, hopelijk knapt ze dan wat op.
pi_100678518
Senna snel opknappen hoor :* Beterschap!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100680455
Arme Senna, wat een rottige timing om nu ziek te zijn. Hopelijk knapt ze gauw op miss :* het weer wil ook nog niet zo erg meewerken volgens mij (althans, het is hier nou niet echt lekker)
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')