abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100655421
Dus die gebruik ik niet meer :)
Nu moet ik wel de rompertjes opnieuw wassen, want die zijn in de droger geweest met doekje :')
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:35:59 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100656026
Dat had je anders waarschijnlijk toch nog wel een keer gedaan :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_100656601
juh :+

ik heb denk ik wel 4 babywasjes gedaan bij elin

en t tig keer opvouwen en strijken :')
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:22:45 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100657905
Daaromr heb ik het nu allemaal nog lekker niet gewassen, ben lui :P en heb een kut strijkbout, wil een nieuwe :(
pi_100659068
Wassen heb ik gisteren gedaan, bijna alles gehad. Alles gelijk netjes opgeruimd. Dus klaar, ga het echt niet nog een keer wassen. En alles gaat hier gewoon de droger in hoor.
Oja strijken doe ik al helemaal niet.

Zo ben helemaal gesloopt. Mette heeft vandaag geen middagdutje gedaan en ik had een dreumes extra om op te passen 's middags. Gelukkig heeft een vriendinnetje me bijgestaan. Want alleen was echt niet goedgekomen :D
Nu lekker slapen en genieten van het weekend. Morgen lees ik weer alles eens goed bij.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100661962
Tja, heb zo'n vermoeden dat ik sommige dingen nog wel een keer ging wassen..
Drogen hydrofielluiers bijvoorbeeld wel goed af na 1x wassen...

Nu ga ik t voorbeeld van wickie volgen
Slaap lekker :W
pi_100663989
bleuh; ik ben dood en doodmoe, maar kan niet slapen..... druk in mijn hoofd met van alles.
Dussuh; als ik me morgenvroeg niet vroeg meld; dan slaap ik hopelijk nog ;)
dan weten jullie dat alvast ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100670027
Nirak goed geslapen?
Hydrofielen na het wassen niet strijken, dan nemen ze minder water op namelijk. Ook gewoon in de droger gooien hoor (alleen dan zonder doekje).

BJ nog kunnen slapen?

Nog nieuws bij de andere LLMers?

Ik had honger dus heb even wat gegeten, nou ga ik ook weer even doezelen. De laatste week slaap ik weer als een roosje, wat is dat toch heerlijk.
Ik realiseerde me dat ik vanaf donderdag gewoon al meldplicht heb, tjeempie wat gaat het snel.
pi_100670206
Ik zie al die verhalen over wassen en ik denk, huh?
Ik wist wel dat je babykleertjes beter niet met wasverzachter kunt wassen, maar niet dat wasverzachter je machine vernachelt. Ik gebruik t namelijk altijd!
En ik doe nooit kookwasjes ofzo.
Oh en ik heb ook geen strijkplank of strijkijzer. En heb je echt hydrofiele luiers nodig dan? Ik dacht dat babietjes meteen de pampers in konden.
Ik ben echt een know nothing merk ik al...
Tralalalaaa
pi_100670244
Die hydrofielen gebruik je voor alles, behalve als luier ;)
Vooral om af te drogen, maar ook als laagje in bed bij spugertjes, over je schouder voor een boertje, als opvangdoek bij borstvoeding, als dekje over de kinderwagen tegen de zon, etc, etc.. Ik had er 30 en ze zijn wel eens opgeweest..

Wasverzachter gebruikte ik ook niet. Nou reageer ik zelf ook vaak op duurdere geparfumeerde wasmiddelen. Dus heb gewoon mijn eigen wasmiddel (lidl) gebruikt voor chris. Wasverzachter pas na een jaar ofzo. En een droger hebben we niet..

En nu snel verder opruimen. Vandaag verjaardagsfeestje van chris, dus de hele familie over de vloer. Gisteren al mezelf tegengekomen, dus 's avonds niet teveel meer gedaan, fysiek. Maar nou liggen er nog wel klusjes voor nu..
pi_100670245
Ik gebruik ook altijd wasverzachter; Robijntje O+

TAP, de hydro''s heb je echt nodig. Je gebruikt ze niet als luier maar wel om je baby mee af te drogen, voor onder het hoofdje in bed/maxicosi/kinderwagen, om spuugjes mee af te doen enzo. Op de lijst staan er 12 ofzo, maar dat vind ik veul te weinig. Ik had er een stuk of 30 denk ik. Er lagen er standaard een stuk of 3 in de was. Je moet ze juist niet strijken want dan nemen ze minder vocht op.
Ik vind het heerlijke dingen. Tess is nu ruim 2 maar ik gebruik ze nog steeds dagelijks.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100670345
Haha ik leer hier een boel bij! Weet ik veel, hihi.
Ik word vast een hele lieve moeder hoor, maar er zijn veel dingen waar ik me nog niet in heb verdiept. Nouja, genoeg tijd tijdens mn verlof ;)
Tralalalaaa
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:50:33 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100670355
*O* 30 weken! *O*

En TAP; ik dacht ook eerst dat hydrofiele luiers ook echt luiers waren :@ Ik heb er inmiddels een stuk of 12, maar ga er zeker nog bijhalen!

Straks lekker naar de kapper en daarna nog even de HEMA in... gewoon omdat ik er toch langs fiets natuurlijk, niet om iets te kopen natuurlijk ;)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:02:11 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100670394
Ik gebruik ze voor alle bovengenoemde dingen. Nog een tip, leg er een op het onderste deel van je aankleedkussen. Het is dat, of 5x per week de hoes verschonen :') Ga er nog een paar bijkopen ook, ik heb er braaf 12 en dat blijkt te weinig.
pi_100670414
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:02 schreef Aventura het volgende:
Ik gebruik ze voor alle bovengenoemde dingen. Nog een tip, leg er een op het onderste deel van je aankleedkussen. Het is dat, of 5x per week de hoes verschonen :') Ga er nog een paar bijkopen ook, ik heb er braaf 12 en dat blijkt te weinig.
dat idd ook :D

zo staan er ook flanellen luiers op de uitzetlijst. Bij Amber heb ik ze braaf gekocht maar ik heb ze nooit gebruikt.. vond het ondingen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:09:32 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100670432
Die heb ik nooit gekocht inderdaad, en ook niet gemist. Te weinig kopen is nooit erg, je stuurt gewoon je vent/vriendin/familielid op pad in de kraamweek. Koop gewoon de essentiele dingen die de kraamhulp nodig heeft, denk dan aan thermometers etc. De rest is bijzaak.
pi_100670497
Mornin!

Hier al om 7 uur wakker, terwijl ik pas om 1 uur ging slapen. Dus dan maar uitzending van Over de streep gaan kijken, oef, zwanger en hormonaal of niet, wat een tranentrekker. Erg indrukwekkend vond ik het.

Hier heb ik al wel wat hydrofiele luiers gekocht, geen flanellen. Was ik ook niet van plan. Vroeg me gister toevallig ook af of alles gewassen moet worden (ja dus) en of ik er dan inderdaad geen wasverzachter bij moest doen. Een collega zei als je hydro's in de droger doet dat ze niet meer goed drogen ofzo.. maar die dingen zijn zo dun dat ze volgens mij snel droog zijn.
pi_100670545
Ik gooi ze juist wel in de droger anders worden ze zo stug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100670607
Wat Vicky zegt over de droger. En je móet ze juist niet strijken.

Flanellen hebben we alleen gebruikt als barierre rolletjes tussen baby en kruik. Voor de rest zijn ze nutteloos.
pi_100670636
Die hydrofielen hoor ik inderdaad vaker dat je daar niet genoeg van kan hebben.

Vandaag 19 weken.
pi_100670673
Mogguh dames :). Ik zit mobiel dus ik kan niet echt veel reageren, maar ik heb een vraagje. Ik heb het genoegen gehad om na mn ontbijt een close up te krijgen van de wc (zonder alleen kokhalzen), nu vraag ik me af of het handig is om een beschuitje te eten? Nu ik dit zo intik is dit best een suffe vraag, maar ik ben benieuwd naar ervaringen denk ik.
pi_100670696
sowieso goed om iets in je maag te hebben lijkt me. Maar wel je maag even wat rust geven lijkt me.

Maar goed, ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Heb welgeteld 2x boven de pot gehangen in de afgelopen 19 weken.
pi_100670709
PD, je zult het zelf moeten ervaren denk ik. Soms at ik na het overgeven wel een droge cracker oid, en dan voelde ik me juist wat beter, maar soms viel het juist weer niet goed en ging ik nog een keer overgeven. Als ik iets at, was het wel altijd wat neutraals, droge cracker, beschuit, slappe thee etc. Niet te veel prikkelende dingen...
pi_100670770
Ah, dank :). Ik ben ook wel wat panisch als het om overgeven gaat :@. Manlief moet altijd zsm helpen en m'n handje vasthouden :').

Maar ik ga maar Es' aan de beschuitje vandaag.
pi_100670800
Wat bij mij helpt is smorgens na het opstaan gelijk goed eten, dus vaak 2 bruine boterhammen met kaas en een glas melk... als ik me eerst ga douchen en aankleden, dan trek ik het niet en sta ik echt te kokhalsen in de douche en hou ik daarna eten veel moeilijker binnen...
Maarja ik spoor wat dat betreft misschien ook niet, als ik echt ziek op bed lig met koorts, is naturel chips ook een van de weinige dingen die ik dan binnen kan houden :')
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_100670810
Proefondervindelijk leren :') zo kwam ik erachter dat pannenkoeken (koud, over van de avond ervoor) niet goed vielen als je erg misselijk bent *what was i thinking* :') :') en dat een appel op de nuchtere maag juist vaak wel goed viel. En meestal kon ik brood pas aan het eind van de ochtend binnenhouden, en daarvoor dus at ik vaak een appel en als dat goed ging wat droge crackers, thee, wat ander fruit e.d.
pi_100671238
*meld*

Over ochtendmisselijkheid; wat bij mij echt heel goed hielp was om voordat ik daadwerkelijk UIT bed kwam, dus echt aan half uur ervoor; al een glas roosvicee oid met volkorenbiscuits/ ontbijtkoek oid te eten... (avond vantevoren klaarzetten in een afgesloten beker oid)
(als ik moest werken; zette ik zelfde wekker er eerder voor, en ging na dat eten nog wat doezelen...)

Wickie; jaja het gaat hard joh!! fijn dat je zo lekker slaapt! helaas kan ik dat nog steeds niet zeggen....
was om half 3 nog wakker en heb tot 9 uur de wc 5 keer gezien..... :(
net even een poosje met T en Evie beneden geweest en ga nu proberen nog wat te slapen...

Kyara; 19 weken!!! bijna op de helft joh!

MJ; hoe is het daar vandaag? nog steeds een wee-vrije buik? ik hoop het zo voor je!

andere LLM's komen jullie je ook eens ff melden??? en papa Beregd natuurlijk? ;)

Hydrofielen; ik geloof dat ik er inmiddels een stuk of 25/30 heb... zal wel genoeg zijn. Ik gebruik ze voor Evie al heel lang niet meer... die droog ik gewoon met een handdoek af. ;)

Ik heb de hele nacht weer veeeeeeel harde buiken gehad. Werd er steeds wakker van; en dan direct enorm moeten plassen...
kijken hoe de dag gaat, zou blij zijn met een paar uurtjes slaap...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100671252
Heerlijk geslapen :)
Ik werd vanmorgen even wakker van m'n eigen gesnurk en keek toen in de ogen van mijn lachende vrouw, die lag te kijken hoe ik lag te snurken :')
En nu net werd ik wakker dankzij de nieuwste aflevering van "baarmoederverbouwing in 10 minuten"
Dus ik ga er maar uit :)

PD, sterkte met spugen :'(

Ow en ik heb geloof ik ook flanellen luiers, maar zie t verschil niet met de hydrofiele...
En had ze dus allemaal gestreken omdat ze uit de droger kwamen alsof ze bij een hond in de kont hadden gezeten... Zo gekreukt :')
Nja, doe ik t over een paar weken gewoon nog een keer :)

Edit voor BJ: slaap lekker, hoop voor je dat t nu wel even lukt :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:39:11 #179
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_100671323
Mogguh!

Hier weinig te melden eigenlijk, ben weer voor een paar daagjes neergestreken in het Limburgsche land. Helaas was de kinderwagen nog niet binnen, anders had ik die nu ook al op kunnen pikken.

Een overvloed aan hydrofiels? Check! Dat had ik wel geleerd tijdens m'n au-pair periode. 4 kidz, waarvan een tweeling van nog geen half jaar. Per week minimaal een volle machine hydrofiels wassen, maar ik gebruikte ze dan ook overal voor.

Hier geen ervaring met het overgeven 's ochtends, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Ik hoop alleen dat je er snel vanaf bent, PurpleDaisy!

Susie, wat fijn dat je kinderwagen toch binnen is! Ennuh, wat jij met naturelchips hebt, heb ik met paprikachips!

Voor alle llm's even een knuf, ik wacht met smart op een babyboom!
pi_100671396
ja, we hebben al heul lang geen verse babies meer gehad
pi_100671482
Bedankt voor alle reacties dames. Erg lief :*.

En wat Kyara zegt: verse beebjes! O+. Kom maar 's kijken hoe de wereld eruitziet!
pi_100671532
Bj, ja hier alles nog lekker rustig, geen weeén, slaap hartstikke goed dus ben stiekem aan het genieten.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:55:08 #183
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_100671554
hydrofiel luiers zijn die dunne met die 'vierkantjes' erin. flanellen zijn die zachte warme doeken. die ik overigens ook gebruikte in de kinderwagen en in het babybedje (onder de billen, niet onder het hoofd natuurlijk, daar zijn die hydrofiel luiers dan weer voor)

Ik heb trouwens helemaal geen nieuwe hydrofiel/flanellen luiers erbij gekocht, mijn moeder had de baby uitzet van mij nog, dus dat scheelde enorm ! (wel eea weggegooit natuurlijk, sommige waren echt niet meer goed/dun....)
pi_100671587
Ik verrekte gisteren even van de pijn :o geen idee wat meneertje aan t doen was maar ik geloof dat ie zich compleet omdraaide en nu dus in stuit ligt :')
pi_100671912
Meld.

Alles nog rustig hier behalve ik zelf.. Heb gisteren te veel gedaan en heb nu enorm last van m'n heupen als ik loop (als ik op gang ben gaat het wel weer een klein beetje)

Vandaag alleen maar naar de kapper.. M'n uitgroei bij werken en weer een beetje model in m'n haar.. Daar heb ik na de bevalling voorlopig ook geen tijd meer voor denk ik (en de uitgroei is schandalig :))
pi_100671973
och, tijd om in de spiegel te kijken heb je dan ook niet meer ;)
pi_100672421
dat is ook weer zo, dus het zal voorlopig wel de laatste keer zijn dat ik op m'n gemak bij de kapper zal zitten :P

Miss jones wat lekker dat de weeën verdwenen zijn en dat je ook goed kunt slapen! zal wel een heel verschil zijn zo'n ziekenhuisbed of lekker in je eigen bed! Groot gelijk dat je aan het genieten bent, houwen zo!

Voor de genen die misselijk zijn, ik at 's ochtends in bed een pakje lu crackers voordat ik op stond en dan ging het wel. Spugen heb ik gelukkig niet hoeven doen dus daar kan ik niet over mee praten..

En Kyara, dat de verse beebs maar moeten komen kijken, volgens mij zit de mijne nog veel te goed in z'n hotelletje en ach de meeste baby's worden te laat geboren (ik zelf ook twee weken) dus eigenlijk ben ik daar stiekem al van uit gegaan.. Ach en zo lang ik me nog vermaak met baby in de buik vind ik het ook nog wel prima.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik wel heeeel erg nieuwsgierig ben naar ons kleintje O+ en dat ik ook wel verlang naar het fatsoenlijk omdraaien in bed en wat makkelijker in en uit bed stappen en iets minder gammele heupen, maar alles op z'n tijd, we zien wel na de bevalling hoe lang dat nog gaat duren (en dan zullen er vast ook wel weer andere dingetjes bij komen)
Maar verder bevalt het zwanger zijn me nog helemaal prima hoor! vind het wel gezellig met m'n buikbaby O+ ik kan er echt nog steeds van genieten..

Van m'n man mag het wel voort.. Hijs ook erg nieuwsgierig (en toe aan vakantie..) dus die probeert hem af en toe naar buiten te kietelen O+ en ook daar kan ik heerlijk van genieten *;

Tjonge heel verhaal wat eik nergens over gaat haha, sorry..
pi_100672818
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:21 schreef Kleurdoos het volgende:
och, tijd om in de spiegel te kijken heb je dan ook niet meer ;)
Ja, maar die foto's hè?

Ik kan me nu nog ergeren aan de afgebladderde nagellak die ik had op foto's van mij+verse beeb.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:12:11 #189
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100673803
Hey,

Ook hier nog geen actie. Hopelijk morgen :X Net naar "de kraamafdeling" gekeken, en ik moest bijna een traantje laten, het mag dus wel komen :') Ook om dingen te plannen en zo is het vervelend. Verre uitstapjes zijn ondertussen wel uit den boze, en op mijn werk krijg ik nauwelijks nieuwe projecten en modder ik maar wat aan nu, omdat ik elke dag weg kan zijn voor 2 weken (hier in België heb je 2w vaderschapsverlof).

Ten laatste 10d wachten ze, zei de gyn, dus 24 aug is de ultime datum. Dinsdag word ze nog eens gemonitord voor een halfuurtje (wat ik me daarbij moet voorstellen???).

Veel succes andere LLM's (hilliebillie, Bessie-J) en sterkte voor alle misselijken!

Die harde buiken, is dat eigenlijk standaard? Hier is er nog steeds geen enkele gemeld, tot grote verbazing van menigeen.
pi_100673986
Beregd, ik had ook nooit harde buiken hoor, dus die hoeft ze niet te krijgen.

Dat half uurtje monitoren zal zijn dat ze een ctg krijgt. Dan gaat er een band om haar buik en wordt de hartslag van de baby en eventuele harde buiken bij je vrouw gemeten. Puur om te kijken of alles nog goed gaat daarbinnen. Dat doen ze een half uur, omdat een kindje ook kan slapen en ze schijnbaar nooit meer dan 20 minuten achtereen slapen. Zo hebben ze altijd minimaal 10 minuten de hartslag van een wakker kindje.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:11:49 #191
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100675461
ah, ok, thx! ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:23:41 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100677574
Lekker genieten MJ! Zo fijn om te horen dat het goed gaat!

NTS; ik weet niet wat ik met naturel chips heb? Behalve dat ik het gewoon lekker vind, maar ik vind alle chips lekker :@ Je bedoelde Klumsy ;)

@Beregd; dat hebben ze voor de papa's in ieder geval beter geregeld! Wat lekker voor je zeg. ^O^

Mijn meissie hier probeert af en toe mijn middenrif (of borstbeen whatever) te breken. Dan wordt het bovenin mijn buik in ene ontzettend hard. As we speaking zelfs.. een heel hard bolletje voel ik dan, hoofdje denk ik, dat was het twee weken geleden in ieder geval bij de vk. Raar gevoel gewoon.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:25:48 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100677646
oh oh oh, en ik vergeet nog; de kinderwagen staat hier in de woonkamer!! *O* Maar wat stinkt de reiswieg naar nieuw.... geen lekkere nieuwe lucht zeg maar (of dat ligt aan mij :? ) Wat zou ik daaraan kunnen doen?
Straks ook maar eens de tijd nemen om te kijken hoe het allemaal werkt zeg maar :D
pi_100677710
Kun je de binnenvoering eruit halen susie? die zou je dan kunnen wassen.
En anders zodra het droog en beetje lekker weer is, een middagje buiten parkeren (wel uit de zon om verkleuren tegen te gaan)
En misschien fibreze al weet ik niet of dat heel gezond is en goed is voor de stof.
s6 ermee.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:32:19 #195
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_100677857
ik zou het zowiezo niet riskeren om de binnenvoering te wassen, stel je voor dat het dan niet meer past ofzo :s moet er niet aan denken.

Die 'nieuwe' lucht gaat volgens mij vanzelf wel weer weg hoor.
pi_100678000
Je hebt vast wel een koud wasprogramma op je machine staan, dat kan nooit geen kwaad.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:38:42 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100678053
Dat kan er wel uit ja en idd een koud wasprogramma... maar dat zeg ik, het kan ook gewoon aan mij liggen, want de shampoo bij de kapper vind ik ook niet lekker ruiken! :D Ik kijk.. euh, ruik het nog even aan en als ik me er erg aan blijf storen, dan wellicht ff in de wasmachine.
pi_100678275
Kun je het niet gewoon tijdelijk op een andere kamer zetten met daarin het raam op tocht ofzo ;)
En dan trek je de deur dicht en heb je nergens last van O-)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:49:59 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100678439
Dat zou dan de kinderkamer worden, andere kamers staan al te vol :D Nah, gaat wel goed komen.
pi_100678542
;) Jah dan weet ik het ook niet meer hoor 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')