Amenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
Het lijkt wel alsof sommige mensen zitten te duimen voor de start van een race war. Terwijl dat hier zo ontzettend niet de issue lijkt te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:19 schreef Jabberwocky het volgende:
Deze rellen hebben met laagopgeleid (of gewoon niet opgeleid) tuig te maken dat te lui is om iets van hun leven te maken, ras staat er los van. Londen is zeer multicultureel en er zijn net zoveel donkere mensen succesvol in hun carriere als dat er tv's halen uit een lokale winkel.
Díe vergat je nog, NorthernStarr: het denigreren!quote:
Jij vind het niet nodig je aan de Nederlandse Grondwet te houden? Maar anderen moeten zich zeker wel aan de wet houden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De tokkies mogen in een heropvoedingskamp. En ik discrimineer zoveel als ik wil. Waarom moet Europa zo nodig multi-ethnisch worden? Ons is niks gevraagd. Het is voor ons beslist. =edit=
sowieso schrik ik een beetje van de aard van mensen, in dit topic. Gister met popcorn voor de streams hopend dat gauw de pleuris uit zou breken, ter vermaak kijken naar winkels die geplunderd worden, en rellers die geslagen wordenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof sommige mensen zitten te duimen voor de start van een race war. Terwijl dat hier zo ontzettend niet de issue lijkt te zijn.
Bang?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:02 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
De wil van de bevolking? Spreek voor jezelf, alsjeblieft. Gelukkig zijn er nog zat mensen die niet zo bang zijn voor andere culturen. Verder voor jou:
Omdat die pakis, die afghanen, al die allochtonen het hier veel beter hebben dan waar ze vandaan komen. Dan haal je rotte appels binnen, maar die zitten er bij ons even hard tussen, hard straffen, voorkomen dat ze weer in de fout gaan. Maar in essentie is het dus uit liefde voor je medemens. De meeste mensen nemen liever mensen op dan ze buiten sluiten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bang?
Standaardtactiek altijd naast de nazi-vergelijking.
Of je bent een nazi/extreem-rechts/tokkie OF je bent bang.
Het komt echt niet in die botte hoofdjes op dat mensen het gewoon niet willen he? Omdat het geen positieve ontwikkeling is, ons armer maakt en de sociale samenhang en cultuur vernietigd?
Geef mij eens een reden waarom je het WEL zou willen en graag 1 die verder gaat dan een broodje Donner.
Ik denk dat een groot deel ook gewoon kijkt uit ontsteldheid. Ben er zelf ook een van. Kijken hoe zoiets in vredesnaam zo uit de hand kan lopen, het letterlijk zíen gebeuren. Het is zo simpel en je ziet het van mijlenver aankomen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
sowieso schrik ik een beetje van de aard van mensen, in dit topic. Gister met popcorn voor de streams hopend dat gauw de pleuris uit zou breken, ter vermaak kijken naar winkels die geplunderd worden, en rellers die geslagen worden
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel ook gewoon kijkt uit ontsteldheid. Ben er zelf ook een van. Kijken hoe zoiets in vredesnaam zo uit de hand kan lopen, het letterlijk zíen gebeuren. Het is zo simpel en je ziet het van mijlenver aankomen.
Het meest bizarre is dat het hier net zo 'makkelijk' kan gebeuren, als de juiste aanleiding/gemoedstoestand er maar is
daar zullen ze zo nix durven te plunderen nee,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
Sikhs die hun tempel verdedigen. Met zwaarden en al.
[..]
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.
Dan is dat hogeropgeleide tuig verantwoordelijk voor de allochtone kinderen die nu geen warm huis meer hebben omdat ze boven een winkel woonden. Dan is dat hogeropgeleide tuig verantwoordelijk voor het meetrekken van een allochtone winkelier (die 12 uur open was...7 dagen per week) in de bijstand.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:24 schreef Happel het volgende:
Voor degene die denken dat het alleen maar te maken heeft met laagopgeleid tuig. Er zit in London zeker wel een achterliggende reden achter. Al zal ik niet ontkennen dat er ook gewoon veel tuig tussen zit dat komt te rellen om het rellen.
O vandaar, ik dacht alquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:30 schreef t-8one het volgende:
[..]
was sarcastisch bedoeld, vandaar de smilie
Ik geef die mannen groot gelijk hun tempel te beschermenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Precies. Met Egypte precies hetzelfde. Toen ook gewoon urenlang zitten kijken wat daar allemaal gebeurde. Het is ook zo makkelijk tegenwoordig met Twitter, live streams en dergelijke. Heeft weinig met ramptoerisme te maken.
Die burgerinitiatieven zijn aan de ene kant echt ontzettend bewonderenswaardig. Samen staan tegen de overmacht van relschoppers.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
deze sikhs die samen een muur maken tegen het geweld. Dat is dan wel weer mooi om te zien.
Zelfde met Marokkaanse en Turkse ondernemers die hun zaak stonden te verdedigen. En wat mij opviel, was dat het tuig juist zo'n beetje iedere kleur had van de regenboog, en juist niet 'Caribische =edit= nee..waren, zoals hier een paar keer gezegd werd door een aantal users.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:29 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |