Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:06 schreef beantherio het volgende:
Ik denk niet dat deze rellen nog heel lang gaan duren. Misschien dat de politie het nog niet overal onder controle heeft, maar de publieke weerstand tegen de plunderingen en het geweld groeit met het uur. Nu in Londen al allerlei groeperingen de straat op gaan om zich te verzetten en te protesteren wordt het al een stuk onaantrekkelijker om te plunderen en brand te stichten. Veel van die lui deden alleen mee omdat er geen weerstand was: dat is heel rap aan het veranderen.
Ik denk dat vandaag zo'n beetje de laatste nacht is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:06 schreef beantherio het volgende:
Ik denk niet dat deze rellen nog heel lang gaan duren. Misschien dat de politie het nog niet overal onder controle heeft, maar de publieke weerstand tegen de plunderingen en het geweld groeit met het uur. Nu in Londen al allerlei groeperingen de straat op gaan om zich te verzetten en te protesteren wordt het al een stuk onaantrekkelijker om te plunderen en brand te stichten. Veel van die lui deden alleen mee omdat er geen weerstand was: dat is heel rap aan het veranderen.
via http://kenanmalik.wordpress.com/quote:The polarisation between the claim that ‘the riots are a response to unemployment and wasted lives’ and the insistence ‘the violence constitutes mere criminality’ makes little sense. There is clearly more to the riots than simple random hooliganism. But that does not mean that the riots, as many have claimed, are protests against disenfranchisement, social exclusion and wasted lives. In fact, it’s precisely because of disenfranchisement, social exclusion and wasted lives that these are not ‘protests’ in any meaningful sense, but a mixture of incoherent rage, gang thuggery and teenage mayhem. Disengaged not just from the political process (largely because politicians, especially those on the left, have disengaged from them), there is a generation (in fact more than a generation) with no focus for their anger and resentment, no sense that they can change society and no reason to feel responsible for the consequences of their actions. That is very different from suggesting that the riots were caused by, a response to, or a protest against, unemployment, austerity and the cuts.
Gemaakt door moeders. Veel plezier met plunderen, zoonquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:07 schreef Marie30 het volgende:
Die looters met die rugzakjes alsof ze op schoolreis zijn.Zouden daar ook boterhammetjes met ei inzitten?
denk dat de grote steden nu wat uitblussen, maar dat de jochies in kleinere stadjes ook nog wat willen doen, en even een nachtje gaan rellen morgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat vandaag zo'n beetje de laatste nacht is.
Toch wel beduidend minder volk dan op de andere dagen nachten...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:09 schreef yavanna het volgende:
Manchester
[ afbeelding ]
Lots of young kids being chased by police down Canal St. They sound like they're loving it
Goed dat er verzet is, maar het is al te laatquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat vandaag zo'n beetje de laatste nacht is.
Vooral ook: de mensen die het moeten horen kijken echt geen nieuws maar zijn nu buiten...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:08 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind het interessant dat de mensen die persconferenties houden zo streng in proberen te spelen op gevoelens van fatsoen en schaamte en rechtvaardigheid.
Dat zegt dit tuig niks. Die lachen daar om. Die horen dat en beginnen die giegelen. Het is een spelletje voor ze. Een spelletje wat ze allang gewonnen hebben.
die hebben hun nieuwe plasma's nog helemaal niet opgesteld hoor...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:08 schreef SpecialK het volgende:
...
Dat zegt dit tuig niks. Die lachen daar om. Die horen dat en beginnen die giegelen. Het is een spelletje voor ze. Een spelletje wat ze allang gewonnen hebben.
Dit is één van de meer doordachte reacties die ik gehoord heb.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:07 schreef .aeon het volgende:
[..]
via http://kenanmalik.wordpress.com/
En veel hebben al een aardige buit binnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:06 schreef beantherio het volgende:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:12 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
die hebben hun nieuwe plasma's nog helemaal niet opgesteld hoor...
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit is één van de meer doordachte reacties die ik gehoord heb.
quote:5
Mindless though the rioters may be, those who call for the army to be unleashed, curfews to be imposed, or ‘robust policing’ to be used, are more mindless still, and more dangerous.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |